نا گفته ها

ferez-co

عضو جدید
[h=2]ساده ترین روش تشخیص اصل بودن گوشی[/h]برای اطمینان از اصل بودن گوشی موبایل، می توان به این راه ها متوسل شد. شنیده ها :گوشی های موبایلی که به صورت قاچاق وارد کشور شده و رجیستر نمی شود، معمولا در حین استفاده مشکل ساز خواهند بود؛ هنگ می کنند، به روز نمی شوند، با بعضی برنامه ها بخصوص فارسی سازها مشکل دارند و سایر مشکلاتی که کاربر را کلافه می‎کند
برای اطمینان از اصل بودن گوشی موبایل، می توان به این راه ها متوسل شد: ۱-کد معروف ستاره نامبر صفر شش نامبر (#۰۶#*) را شماره گیری کنید
سریال مادربرد گوشی یا imei روی نمایشگر ظاهر می شود
اگر این سریال با بارکد روی کارتن یا باتری مطابقت داشت، احتمالاً گوشی مورد نظر اصل است (برخی قاچاقچیان بارکدهای تقلبی روی کارتن می چسبانند. این گوشی ها به «چنج» یا تغییریافته مشهور است و به همین سبب نمی توان چنین کاری را راهی مطمئن برای تشخیص اصالت گوشی دانست)
۲-مستقیماً به سایت های تحلیل و تشخیص جهانی در وب بروید
به عنوان نمونه، نشانی اینترنتی یکی از این سایت ها www.numberingplans.com است
در این وبگاه، با کلیک روی عبارت «ابزار تجزیه و تحلیل شماره» یا number analysis tools و ورود به صفحه بعدی، شماره سریالی را که از طریق شماره گیری کد #۰۶#* روی نمایشگر گوشی ظاهر شده، در قسمت imei number analysis وارد کنید
مشخصات گوشی از جمله کشور سازنده، کارخانه، مدل و… برابر دیدگانتان خواهد بود
اگر این مشخصات با گوشی مورد نظر همخوانی داشت، مطمئن باشید یک گوشی اصلی، چنج یا قاچاق نشده را در دست دارید

 

ferez-co

عضو جدید
[h=2]نکاتی که قبل از دور انداختن کامپیوتر بدانید[/h]چکیده: به هیچ عنوان تصور نکنید که دور انداختن یک درایو سخت از لحاظ امنیتی کافی است. درصورتی‌که داده‌های حساسی بر روی درایوهای شما وجود داردنباید دقت و وسواس زیاد در امن‌سازی سیستم‌های در حال استفاده، شما را از امنیت سیستم‌هایی که می‌خواهید دور بیندازید غافل کند. باید توجه داشته باشید که دور انداختن یک کامپیوتر، به معنای عدم نیاز به امن‌سازی آن نیست؛ براین اساس باید به ۱۰ نکته قبل از دور انداختن تجهیزات کامپیوترتان توجه کنید.دسترسی‌ها را حذف کنید
اطمینان حاصل کنید که تمامی حساب‌های کاربری یا سایر امکانات کنترل دسترسی مرتبط با تجهیزاتی که قرار است دور بیندازید، حذف شده‌اند. قطعاً شما نمی‌خواهید که کارمند اخراجی سازمان، همچنان به دستگاه خود دسترسی داشته باشد و به طور قطع مایل نیستید که حساب‌های کاربری بلا استفاده شبکه که دیگر مورد نیاز نیستند، برای اتصال از راه دور مورد استفاده قرار گیرند و امکان حمله را افزایش دهند. پیش از هر کاری باید این مرحله را انجام دهید.
داده‌ها را تخریب کنید
به هیچ عنوان تصور نکنید که دور انداختن یک درایو سخت از لحاظ امنیتی کافی است. درصورتی‌که داده‌های حساسی بر روی درایوهای شما وجود دارد، باید پیش از دور انداختن دیسک سخت از شر این داده‌ها خلاص شوید.حتی اگر تصور نمی‌کنید که داده حساسی بر روی درایوها وجود داشته باشد، باز هم بر روی تجارت خود قمار نکنید. حتی فرمت کردن یا پارتیشن بندی مجدد درایو یا حذف داده‌های آن نیز کافی نیست. ابزارهایی که داده‌ها و فایل‌های شما را قطعه قطعه می‌کنند (file Shredder) به شما کمک می‌کنند که فایل‌های خود را به شکل امن‌تری حذف کنید. رمزگذاری داده‌ها پیش از حذف آنها نیز می‌تواند بازیابی آنها را در آینده مشکل‌تر کند.
دستگاه را تخریب کنید
در برخی موارد لازم است که تجهیزات ذخیره‌سازی به‌طور فیزیکی تخریب شوند تا اطمینان حاصل شود که داده‌های حساس نشت نخواهند یافت. در این شرایط احتمالاً نباید خود شما این کار را انجام دهید بلکه متخصصینی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می‌دهند و به شکل بسیار مطمئن‌تری داده‌های شما را غیر قابل بازیابی خواهند ساخت. درصورتی‌که سیاست‌های سازمان شما اجازه سپردن این کار را به گروهی خارج از سازمان نمی‌دهد، باید گروهی متخصص و با تجهیزات لازم برای این کار در درون سازمان خود داشته باشید.
روش‌مند باشید
یک چک‌لیست برای فرآیند دور انداختن تجهیزات خود داشته باشید تا مطمئن باشید که هیچ گامی را فراموش نخواهید کرد. این مسأله به‌خصوص زمانی که قصد دارید تجهیزات زیادی را دور بیندازید، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود، اما در حالت عادی نیز مهم است که از این روش پیروی کنید. البته انتظار نداشته باشید که چک‌لیست شما به جای شما فکر کند. تک‌تک جزئیات سیستم مورد نظر، استفاده‌های آن و هر خطر بالقوه امنیتی را در نظر بگیرید. زمانی‌که با تهدید جدیدی روبرو می‌شوید که ممکن است در آینده نیز با آن برخورد کنید، معیاری جدید را به چک‌لیست خود اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که لازم نیست تک‌تک عناصر این چک‌لیست در تمامی موارد مورد استفاده قرار گیرند.
سیستم‌هایی را که دور انداخته شده‌اند رهگیری کنید
اطمینان حاصل کنید که نشانه‌های فیزیکی روشنی از پاکسازی کامل یک سیستم به روشی کاملاً امن در اختیار دارید و اطمینان حاصل کنید که چیزی اشتباه نشده است. بهتر است کامپیوترهایی که کاملاً پاکسازی نشده‌اند در مکان خاصی نگهداری شوند و سیستم‌هایی که کار پاکسازی آنها کامل شده در مکانی دیگر قرار گیرند تا از ایجاد اشتباه جلوگیری شود. این کار احساس فوریت نیاز به پاکسازی امن تجهیزات را نیز افزایش می‌دهد.
همه چیز را با دقت ثبت کنید
هرکس که مسئول دور انداختن یک سیستم باشد باید اتمام کار پاکسازی و دور انداختن سیستم را امضا کند. درصورتی‌که چند نفر مسئول این کار باشند نیز باید مسئولیت هر فرد به دقت مشخص شده و اتمام کار نیز امضا شود؛ در این صورت اگر مشکلی پیش بیاید، شما می‌دانید که با چه کسی صحبت کنید. زمان و تاریخ اتمام کار نیز باید ثبت شود؛ همه چیز از جمله ویژگی‌های تجهیزات، مکانی که به آن انتقال داده خواهند شد، هزینه استهلاک و هزینه جایگزینی آنها را با دقت ثبت کنید.
معطل نکنید
زمانی که تصمیم می‌گیرید سیستمی را دور بیندازید، معطل نکنید. هرچه سریع‌تر کار پاکسازی کامل آن را انجام داده و کار را تمام کنید. اجازه ندهید این کار برای هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها مورد غفلت قرار گیرد تا کسی بتواند از داده‌های موجود بر روی آن سیستم سوء استفاده کند. علاوه بر آن اگر به سیستمی احتیاج ندارید، اجازه ندهید همچنان بر روی شبکه شما در حال کار باشد تا راهی برای نفوذ خرابکاران ایجاد کند.
شواهد بالقوه را حذف کنید
تنظیمات پیکربندی تجهیزات شبکه‌ای را پاک کنید. سوئیچ‌های مدیریت شده، سرورهای احراز هویت و سایر تجهیزات زیرساخت شبکه هوشمند می‌توانند شواهدی را در اختیار یک مجرم رایانه‌ای قرار دهند تا راحت‌تر به شبکه شما و سیستم‌های آن نفوذ کنند.
سیستم‌ها را تا زمان دور انداختن امن نگه دارید
راهکارهای روشنی را تدوین کنید تا مشخص شود چه کسانی اجازه دسترسی به کدام تجهیزات دور انداختنی را دارند. این کار باعث می‌شود که هیچ فرد غیر مجازی پیش از پاکسازی کامل یک دستگاه، به آن دسترسی پیدا نکند.
از تمامی تجهیزات فهرست برداری کنیدمحتویات فیزیکی هر سیستم و هریک از تجهیزات شبکه سازمان خود را ردیابی کنید تا چیزی از نظر دور کند. به خاطر داشته باشید که حتی RAM نیز در شرایط خاص می‌تواند به‌عنوان ابزار ذخیره‌سازی داده‌های حساس محسوب شود. باید در مورد داده‌های حساس با وسواس و دقت تمام رفتار کنید.
 

ferez-co

عضو جدید
[h=2]تصاویر اولیه از نسخه بعدی ویندوز ، ویندوز blue[/h]چکیده:نمای کلی ویندوز بعدی تا حد زیادی شبیه به ویندوز ۸ است اما بهبودهای ریز و درشت مختلفی در آن قابل مشاهده است. کاشی های صفحه نخست کوچک تر شده اند و امکان شخصی سازی هم بیشتر در دسترس قرار دارد.
ویندوز بعدی در حال حاضر با اسم رمز ویندوز بلو یا ۹ شناخته می شود و قرار است در آینده جایگزین ویندوز ۸ بشود. حالا امروز که مصادف با تولد ۵۷ سالگی استیوبالمر مدیرعامل مایکروسافت است، یک نسخه اولیه از این سیستم عامل لو رفته که به نام Build 9364 شناخته می شود و در سایت های به اشتراک گذاری فایل قابل دانلود است.
نمای کلی ویندوز بعدی تا حد زیادی شبیه به ویندوز ۸ است اما بهبودهای ریز و درشت مختلفی در آن قابل مشاهده است. کاشی های صفحه نخست کوچک تر شده اند و امکان شخصی سازی هم بیشتر در دسترس قرار دارد.
امکان قرار دادن اپلیکیشن ها در کنار یکدیگر هم به صورت ۵۰/۵۰ در محیط کاشی ها فراهم شده و امکانات کنترلی بیشتری در این رابط کاربری در دسترس قرار گرفته تا کاربران تبلت مجبور به مراجعه به محیط دسکتاپ نباشند.
تغییرات دیگر شامل تنظیمات SkyDrive است که امکانات بیشتری برای پشتیبان گیری و مدیریت فایل ها در اختیار قرار می دهد و
بخش جدیدی به عنوان تنظیمات اپلیکیشن هم مشاهده می شود که تنظیمات اپلیکیشن های پیشفرض را به همراه دارد.
روی ویندوز بلو شما اینترنت اکسپلورر ۱۱ را هم پیدا می کنید اما هنوز نمی دانیم که حاوی چه تغییرات جدیدی است.
گفته می شود نسخه پیش نمایش عمومی ویندوز بلو طی ماه های آینده ارایه خواهد شد و باید به احتمال زیاد منتظر ارایه آن تا پایان همین سال جاری باشیم. انگارمایکروسافت قصد دارد سرعت ارتقا ویندوز را سریع تر کند.




 

ferez-co

عضو جدید
[h=2]۲روش برای تشخیص اصل بودن لپ‌تاپ[/h]

دو سؤال همیشگی خریداران بازار رایانه و لپ‌تاپ این است که راه تشخیص اصالت دستگاه چیست و چه موقع وقت خرید است که اطمینان از اصل بودن لپ‌تاپ از دو راه ممکن است.
به گزارش تاپ سرا و به نقل از فارس، محمد حسن محمدی در یک نشست خبری اظهار داشت: یکی از مشکلات همیشگی که از سوی عموم خریداران بازار رایانه و لپ‌تاپ مطرح می‌شود، این است که از چه راهی متوجه شوند دستگاهی که خریداری می‌کنند اصل است
دو راه برای اطمینان از اصل بودن لپ‌تاپ وجود دارد؛ اینکه خرید از فروشگاه‌های معتبر انجام شود و دوم اینکه سریال دستگاه از شرکت تولیدکننده استعلام شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از سؤالات همیشگی خریداران بازار رایانه و لپ‌تاپ این است که چه زمانی وقت خرید است و چه موقع قیمت‌ها کاهش می‌یابد زیرا رفتار مشتری‌ها به این گونه است که با آغاز روند نزولی قیمت‌ها در خرید دست‌نگه می‌دارند و با آغاز روند صعودی قیمت‌ها، یکباره برای خرید راهی بازار می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌هایی از قبیل تلویزیون، لپ‌تاپ و نوت‌بوک با قیمت‌های کمتر وارد کشور می‌شود. این دستگاه‌ها برای برخی افراد درست هم کار می‌کنند؛ اما این مثال‌ها هرگز ملاک خوبی برای ارزیابی صحت کارائی وسایل الکترونیکی غیرقانونی نیست؛ بلکه ملاک واقعی، تعداد دستگاه‌های خراب در هر ۱۰۰ دستگاه است.
محمدی افزود: هم‌اکنون در بین کالاهای غیر مجاز،‌با موضوع دستگاه‌های بی‌نام (no name)، دستگاه‌های تقلبی شبه اصل، دستگاه‌های خراب و دستگاه‌های تعمیر شده، مواجه هستیم.
وی در خصوص دستگاه‌های no name توضیح داد: با افزایش تولیدات جهانی، امروز کارخانه‌هایی در برخی کشورها از قبیل چین و تایوان دستگاه‌هایی را بدون هیچ نامی تولید می‌کنند و به خریدار می‌گویند هر نامی که بخواهید می‌توانید روی آن بزنید.
رئیس شورای حل اختلاف اتحادیه رایانه تهران گفت: روی این دستگاه‌ها نام برندهای مطرح یا نام‌های متفرقه زده می‌شود که در نهایت این کالا معتبر و با کیفیت نیست؛ اگرچه به مراتب ارزان‌تر از نمونه مشابه باشد.
این وارد‌کننده قطعات رایانه و لپ‌تاپ ادامه داد: در موارد دیگری نیز مشاهده شده دستگاه‌هایی که به صورت غیرقانونی از مرزها وارد می‌شوند، دستگاه‌های خراب یا تعمیر شده و در حد نو هستند که به جای کالای نو فروخته می‌شوند.
رئیس شورای حل اختلاف اتحادیه رایانه تهران تاکید کرد: در نهایت با توجه به اینکه هیچ تضمینی برای تعمیر این دستگاه‌ها و بازگشت هزینه مشتری وجود ندارد به خریداران رایانه، لپ‌تاپ، تبلت و نوت بوک توصیه می‌کنیم کالای غیرمجاز الکترونیکی نخرند.
این واردکننده قطعات رایانه و لپ‌تاپ تاکید کرد: در بازار رقابتی فروشندگانی که در حجم بالا کار می‌کنند نمی‌توانند اجناس خود را در بازار نگه دارند. از این رو هم‌اکنون واردکنندگان بازار رایانه و لپ‌تاپ از سود ۲ درصد به سود نیم‌درصد کاهش یافته است.
 

ferez-co

عضو جدید
ساخت بک گراند زیبا در فتو شاپ

ساخت بک گراند زیبا در فتو شاپ

[h=2]ساخت بک گراند زیبا در فتو شاپ[/h]یک صفحه ۵۰۰*۵۰۰ پیکسل در فوتوشاپ باز کنید.
بعد با یک قلم نازک توش خط خطی کنید !

حالا از منوی فیلتر Filter > Blur > Motion Blur مقادیر زیر را عوض کنید:
Angle: -90˚ Distance: 84 pixels
حالا از همین لایه یک duplicate تهیه کنید و blendmode را به color burn تغییر بدهید .
لایه جدید را ۹۰ درجه بچرخونید.
Edit > Transform > Rotate 90˚ CW
بعد لایه ها را به هم بچسبونید.(ctrl+e)



منبع : پـرتال تـاپ سـرا
 

ferez-co

عضو جدید
[h=2]گوگل، رقیبی به نام Vermont پیدا کرد[/h]در شرایطی که هنوز دغدغه‌ خیلی‌ها این است که آخر چطور می‌شود به صورت بهینه از اینترنت یکگیگابیتی گوگل استفاده کرد، شرکتی به نام Vermont Telephone پیدا شده است که به مشترکان خود با هزینه‌ای معادل نصف هزینه گوگل یعنی فقط با ۳۵ دلار در ماه، اینترنت گیگابیتی می‌دهد!
این شرکت در حال حاضر به ۱۷۵۰۰ خانه سرویس اینترنتی می‌دهد، از این عده ۶۰۰ نفر طالب اینترنت گیگابیتی شده‌اند.

اما چطور می‌شود که یک شرکت چنین طرح بارونکردنی‌ای را ارائه می‌دهد؟
یکی از توجیهات می‌تواند هدیه تشویقی دولت فدرال باشد، این هدیده معادل ۹۴ میلیون دلار است، دولت فدرال مقرر کرده بود که تا پایان سال میلادی جاری، مناطقی دورافتاده‌ آمریکا که دسترسی به شبکه فیبر نوری ندارند، به این شبکه متصل شوند و هدیه ۹۴ میلیون دلاری برای تشویق شرکت‌ها به این کار پیشنهاد شده بود. و حالا با استفاده از این اعتبار شرکت Vermont موفق به این کار شده است.
رئیس شرکت Vermont -آقای مایکل گوییت- گفته است که در نظر دارد به منظور در کتابخانه‌های ایالتی، همایش‌هایی برای آموزش عمومی برای آشنا کردن مردم با اینترنت گیگابیتی برگزار کند.


منبع : پـرتال تـاپ سـرا
 

ferez-co

عضو جدید
فلش مموری های یک بار مصرف

فلش مموری های یک بار مصرف

[h=2]فلش مموری های یک بار مصرف[/h]


ولی گاهی اوقات نیاز به داشتن یک عدد حافظه فلش ساده، درست مانند نیاز به داشتن یک عدد چسب زخم، ضروری است و نمی شود برای رفع نیاز، ترفند یا راه حلی فوری قابل کشف نیست.
اما شرکتهای فناوری، محصولی را طراحی کرده اند که در این مواقع به راحتی کار کاربران را راه می‌اندازد. این وسیله نوعی حافظه فلش فوری است که در اندازه یک کارت تلفن طراحی شده و ۴ عدد حافظه فلش در آن تعبیه شده است که کاربر در هنگام نیاز فوری می‌ تواند یکی از آن‌ها را از بقیه جدا کرده و استفاده کند.
جنس این محصول ۴ گیگابایتی ۱۰۰ درصد قابل بازیافت بوده و از جنس خمیر کاغذ است و در تبلیغات آن تاکید شده که کاربر می‌ تواند بقیه این فلش ها را کنار گذاشته و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کند


منبع : پـرتال تـاپ سـرا
 

ferez-co

عضو جدید
[h=2]نکاتی در مورد عینک گوگل باید بدانید[/h]چکیده:گوگل به تازگی جزئیات بیشتری را در قالب “راهنمایی برای برنامه‌نویسان” درباره عینک‌های خود منتشر کرده تا آنها بتوانند توسعه اپلیکیشن‌ها را با بهره‌گیری از آن آغاز کنند.
با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه رسمی عینک گوگل (Google Glass) این کمپانی حالا رفته‌رفته اطلاعات و جزئیات بیشتری را درباره این محصول منحصربه‌فرد و انقلابی خود ارائه کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از دویچه وله ؛ ویژگی‌ها و کارآیی‌های اصلی عینک گوگل برای بسیاری از متخصصان و کاربران پی‌گیر دنیای آی‌تی شناخته شده است: Google Glass می‌تواند عکس و ویدئو بگیرد٬ ایمیل بفرستد٬ وب‌گردی کند و صفحات وب را در برابر چشم کاربر نمایش دهد٬ به سرویس‌های گوگل متصل شود٬ امکان انجام مکالمات تصویری را فراهم کند و مسیرها را از روی نقشه گوگل ردیابی کند و در اختیار کاربر قرار دهد.
این امکانات شناخته شده هستند امااپلیکیشن‌هایی که برنامه‌نویسان به‌صورت اختصاصی برای عینک گوگل طراحی خواهند کرد٬ می‌تواند گستره وسیع‌تری از امکانات را برای کاربران این عینک فراهم کند. قرار است نخستین عینک‌ها برای آزمایش در ماه مه در اختیار گروهی از کاربرانی قرار گیرد که در یک رقابت توییتری توسط گوگل انتخاب شده‌اند.
گوگل به تازگی جزئیات بیشتری را در قالب “راهنمایی برای برنامه‌نویسان” درباره عینک‌های خود منتشر کرده تا آنها بتوانند توسعه اپلیکیشن‌ها را با بهره‌گیری از آن آغاز کنند. در این جزئیات به برخی از سوال‌های رایج درباره عینک گوگل پاسخ داده شده که در ادامه پنج مورد از آنها را که مجله تایم انتخاب کرده٬ می‌خوانید.
۱) مختصات تکنولوژیک عینک گوگل رضایت‌بخش است
باطن عینک گوگل و قابلیت‌های آن چیزی در حد یک اسمارت‌فون معمولی است. هنوز مشخص نیست که این عینک‌ها از چه پردازشگرهایی استفاده خواهند کرد٬ اما یک دوربین پنج مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری و ۱۶ گیگابایت حافظه خواهند داشت که از این میزان ۱۲ گیگابایت آن عملا قابل استفاده خواهد بود.
گفته شده شارژ باتری آن در حدی است که می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای کاربر در یک روز کامل باشد٬ اما اگر زیاد فیلم‌برداری کنید یا مشغول ویدئو چت شوید٬ باتری آن زودتر خالی خواهد شد. صفحه نمایش آن «معادل یک صفحه نمایش ۲۵ اینچی اچ‌دی است که از فاصله ۲/۵ متری به آن نگاه می‌کنید.»

شاید جالب‌ترین سخت‌افزار به‌کاررفته در عینک گوگل مبدلی است که با لرزاندن استخوان‌های نزدیک به گوش صداهای مختلف تولید می‌کند تا از این طریق با کاربر در تعامل باشد و او را از آنچه در اطرافش می‌گذرد باخبر کند.
۲) از عینک گوگل مسئولانه استفاده کنید و نگران حریم خصوصی نباشید
هنوز عینک گوگل عرضه نشده اما نگرانی‌های بسیاری نسبت به پی‌آمدهای آن در نقض حریم خصوصی کاربران و شهروندان ابراز شده و حتی برخی مکان‌ها از جمله چند بار و کلاب و کازینو پیشاپیش اعلام کرده‌اند که اگر عینک گوگل را به چشم داشته باشید٬ از ورودتان جلوگیری خواهند کرد.
کمپانی گوگل از کاربرانش خواسته که مسئولانه از این ابزار جدید استفاده کنند و مثلا وقتی در مطب دکتر هستند بدانند که کسانی که در اطراف‌شان هستند شاید نخواهند خواسته یا ناخواسته در تصاویر ثبت شوند. گوگل در راهنمایی که منتشر کرده تاکید کرده که کاربران باید نسبت به محیط پیرامون خود محتاط٬ هوشیار و مسئول باشند.
۳) وقتی عینک گوگل را بر چشم دارید رانندگی نکنید
گوگل با اشاره به اینکه استفاده از تجهیزات موبایل در هنگام رانندگی در بسیاری از ایالات آمریکا ممنوع است٬ از کاربران خواسته در هنگام استفاده از عینک هم تابع قوانین باشند و ترجیحا وقتی مشغول رانندگی‌اند٬ همه تمرکز خود را به ماشین و جاده اختصاص دهند و از بهره‌گیری از امکانات عینک گوگل بپرهیزند.
۴) عینک گوگل تبلیغات آنلاین را در برابر چشمان‌تان نمی‌آورد
گوگل به شدت درصدد است برنامه‌نویسان را به طراحی اپلیکیشن‌های ویژه عینک ترغیب کند٬ اما از سوی دیگر طراحان اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند درآمدی از این طریق کسب کنند چون امکان نمایش تبلیغات روی اپلیکیشن‌های عینک وجود ندارد. قرار است همه اپلیکیشن‌های عینک هم رایگان باشند. گوگل اعلام کرده که ممکن است این سیاست در آینده تغییر کند.
۵) اپلیکیشن‌های جذاب عینک در راه‌اند
اگرچه هنوز طراحان اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند هزینه‌ای از کاربران عینک گوگل دریافت کنند٬ بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند سرمایه‌های هنگفتی را به این اکوسیستم جدید اختصاص دهند.
برخی از کمپانی‌های تولیدکننده بازی‌های کامپیوتری می‌خواهند با دست پر وارد این میدان شوند؛ برخی می‌خواهند با آن دنیای پزشکی را متحول کنند و برخی می‌خواهند برای کاربران معلول امکان تسهیل ارسال ایمیل و پیام را فراهم کنند. باید منتظر نسل جدیدی از نوآوری‌های تکنولوژیک بود.
گوگل اعلام کرده که تا پایان سال ۲۰۱۳ عینک‌های خود را روانه بازار خواهد کرد. هنوز قیمت مشخصی برای آن اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود که قیمت نهایی آن چیزی در حدود ۱۵۰۰ دلار باشد.




منبع : پـرتال تـاپ سـرا
 
بالا