ناگفته ها و تجربه های طلایی موفق های ارشد برق 94 ( ویژه داوطلبین کنکور ارشد برق 95 )

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Paydar91

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
به نام خدا

هر شروعی را پایانی است , پس در هنگام سختی ها مایوس نخواهیم شد و صبر تلاش خواهیم کرد تا نعمت های از دست رفته را دوباره بدست اوریم

اری هر شروعی را پایانی است , پس در هنگام خوشی ها مغرور نخواهیم شد و خداوند را شکر می کنیم تا پایدار بماند نعمت هایی را که خدا به ما داده است.


خب دوستان پیرو تاپیک
دعوت نامه و نمونه سوالات خام تاپیک ((ناگفته ها و تجربه های طلایی موفق های ارشد برق 94))


که اون جا کامل توضیح داده شد موعد مقررتاپیک فرا رسید دوستان محترم دعوت شده که اسامی انان نیز در همان تاپیک فوق می باشد پاسخ گوی سوالات از قبل طراحی شده مادر تاپیک خواهند بود توجه شود دقیقا به همون سبک در این تاپیک فقط پست های دوستان پشت سر هم به ترتیب گذاشته خواهد شد

و سپس تاپیک قفل می شود

دوستان خواهش مندیم در صورتی که بنا به هر دلیلی نمی توانید به تمامی سوالات مطرح شده پاسخ دهید تقاضا می شود حتی المکان پست شماره ی 4 که راجب منابع می باشد را تکمیل کنید و در تاپیک درج کنید.

(( ضمنا تاکیید میکنیم که راه موفقیت یکتا نیست و دوستان راهی رو که رفتند و نتیجش هم مشخص هستش رو بیان می کنند و قطعا نظرات این دوستان کارگشا خواهد بود.اگر حتی احیانا هستند کسانی که هنوز منابع خود را انتخاب نکردند این جا پاسخ به سوالات خود را خواهند گرفت. و همچنین کسانی که میخواهند تازه شروع کنند و هم عزیزانی که شروع کرده اند))

اگه در پاسخ به سوالی دچار ابهام شدید یا توضیحات بیش تر خواستید می توانید به صورت خصوصی از اون بزرگواری که سوال دارید به صورت خصوصی پیام بدید و بپرسید و ان شالله اگه دوستان وقت داشته باشند حتما جواب گوی شما خواهند بود.

لطفا نظرات و توصیه های این بزرگواران رو با دقت مطالعه کنید و توجه ویژه به مواردی مثل نقاط قوت و ضعفی که قبل خوندن دروس کنکور داشتند و درصدی که بعد کنکور کسب کردند و .... داشته باشید تا نهایت استفاده رو ببرید.چرا که سوالا طوری هستش که هر بار با خوندن نظرات مطالب جدید یاد بگیریم و بهشون عمل کنیم تا ان شالله نتیجه ی بهتری کسب کنیم.



و در انتها از وقتی که دوستان در اختیار ما گذاشتند مجددا کمال تشکر رو داریم.و انشالله در دورهای بعدی در صورت استقبال و مثمر ثمر واقع شدن این تاپیک از همین جا از این عزیزان خواستار این هستیم مجددا دعوت ما رو بپذیرند.:gol:
 
آخرین ویرایش:

nasrin1990

عضو جدید
1.لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید؟
من با رتبه ی 135 مخابرات مخابرات سیستم امیرکبیر(روزانه) قبول شدم.دوره ی کارشناسی دانشگاه امام خمینی قزوین بودم معدل کارشناسیم هم15.24بود.من تو دانشگاه قزوین یه داانشجوی کاملا متوسط بودم و سطح درسیم هم معمولی بود پس دوستان اینو بدونن که با وضیعت درسی معمولی هم میشه کنکور ارشد نتیجه ی خوبی گرفت و بنظر من نتیجه ای که ادم کسب میکنه ربطی به وضیعت درسی دوره ی کارشناسی نداره...امسال برای باردوم بود که کنکور شرکت کردم پارسال رتبه ام اصلا خوب نشد اما اصلا ناامید نشدم و یکبار دیگه شروع به خوندن کردم و خداشکر امسال نتیجه ی خوبی حاصل شد اینو برا این گفتم که دوستانی که امسال نتیجه ی خوبی نگرفتن اصلا ناامید نشن بهتره که پرانرژی تر از پارسال شروع به خوندن کنید فقط اگر احساس میکنید پارسال اشتباهاتی داشتید حتما اونارو امسال رفع کنیدو از اشتباهات احتمالی پارسالتون درس بگیرید.
لینک کارنامه : http://s6.picofile.com/file/8188183476/kar.GIF

2.تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و شرکت در ازمون ارشد برق چه بود؟
من دوران کارشناسی روخوب نگذروندمو فقط به فکر پاس کردن دروس بودم تا یادگیری!!بنابرین تصمیم گرفتم که برای کنکور ارشد خوب بخونم تا یه دانشگاه خوب قبول شمو کم کاری های دوره ی کارشناسی رو جبران کنم.. از طرفی الان مدرک تحصیلی هم بالا رفته حتی برای یه کار خیلی معمولی مثل بازاریابی هم مدرک لیسانس میخوان و این قضیه با گذشت زمان بدتر هم میشه یعنی میخوام بگم لیسانس دیگه ارزش گذشته رو نداره!!

3.قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 94 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟
پایه ی درسی من همون طور که گفتم معمولی بود حتی در بعضی دروس در حد بسیار ضعیف!!!درس ریاضی و مدارو الکم ضعیف اما سیگنال و کنترلم معمولی بود.

4.بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟بار دومم بود پارسال با این حال که خیلی خونده بودم اما اصلا که رتبه ام اصلا خوب نشد .

5.از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 94 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟از اواخر تیر شروع کردم و تا زمان کنکور میانگین8_9ساعت هر روزدرس میخوندم.


6.ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟ فارغ التحصیل بودمو واحدی هم نداشتم.. فقط هم خونه درس میخوندم البته از کتابخونه هم گاهی استفاده میکردم که اونم تو سوالای بعدی بیشتر توضیح میدم

7.در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتید؟ رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت؟من رتبه ای که مد نظرم بود رتبه ی زیر500بود

8.خیلی از داوطلبان در بدو شروع مطالعه سراغ کارنامه و درصد ها و نتایج و رتبه های کنکوری های سال قبل می روند شما انجام این کار را چگونه می بینید؟من خودمم بسیار اینکارو انجام دادم بنظرم هم کار درستیه چون با بررسی کارنامه داوطلبای سالای قبل خیلی چیزا دستت میاد مثلا اینکه برای کسب یه رتبه ای مثل200 حدودا باید در هر درس جه درصدایی داشته باشی و در کل میانگین درصدات چقدر باید باشه.

9.ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا روز خاصی را به تعطیل و تفریح هم اختصاص می دادید؟روز خاصی رواز قبل اختصاص نمیدادم اما هر روزی که احساس میکردم خسته ام و حوصله ی درس خوندنو ندارم درس رو تعطیل میکردم(شاید هر2هفته یا20روز یه روز رو تعطیل میکردم)


10.برای هر کار موفقی باید گام اول را محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید ؟دقیقا همینطوره به نظرمنم گام اول مهمه اما اینم مهمه که چطور ادامه بدیش.1.باید خوب شروع کنید2. خوب ادامه بدیش ونهایتا 3. خوب هم تموم کنیدد
 
آخرین ویرایش:

nasrin1990

عضو جدید
2

2

11- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید؟من همه دروس رو بطور موازی با هم پیش بردم و درطول هفته همه ی دروس رو میخوندم..به نظرم همین هم درسته چون شما مثلا اگه اول 3تا درسو بخونید و وقتی تموم شد 3تا درس دیگه رو شروع کنید در پایان مطالعه ی 3درس دوم بخشی از3 درس اول رو بخاطر عدم تکرارو یااداوری فراموش میکنید.


12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟برنامه ی من اینطور بود که هر روز 3 تا درسو میخوندم و سعی میکردم برای هر کدوم از درسا در حدود3ساعت وقت بذارم در مورد مباحثشم طبق بودجه بندی ازمونا پیش میرفتم و برنامه ریزی میکردم اینطوری که 2هفته قبل هر ازمون برای اون ازمون برنامه ریزی میکردم در حدی که تمام سرفصلا بخونمو وهمه ی تستای مربوطه روانجام بدم.


13- ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان فصل را می زدید یا خیر؟اول درسنامه رو کامل میخوندم بعدش تمام تستای کنکورهای سالهای75 به بعد رو میزدم بعدشم اگه وقت میشد تست تالیفی میزدم.

14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 93 را می زدید یا خیر ؟ از تست های قدیمی از سال 67 به بعد هم ایا مورد برسی قرار دادید؟تستای کنکور سال75 به بعد رو میزدم.تستای سال93و92 رو هم همون موقع میزدم .تا یکماه قبل کنکور تست جدی د زدن خوبه اما ماه اخر دیگه بهتره تستای قبلی دوره بشه و مباحث جدید کار نشه.

15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید؟تمام دروس بجز مغناطیس رو دوست داشتم و با توجه به اینکه پایه ی مغناطیسم ضیف بود اونو کنار گذاشتم.

16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟منم گاهی خسته میشدم اما وقتی به قبولی در بهترین دانشگاهای تهران فکر میکردم احساس خستگیم رفع میشد.بالاخره برای کسب یه نتیجه ی خوب باید چند ماهی زحمت بکشیدو انرژی بذارید ایشا.. موقع اعلام نتایج وقتی نتیجه ی خوبی کسب کردید تمام خستگیتون رفع میشه

17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟متاسفانه منم این مشکل رو داشتم اما بهترین راه اینه که تو این چند ماهه تمام تمرکزتون روی درس باشه و به چیز دیگه ای فکر نکنید

18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟ کم بودن ساعات مطالعه و این مشکلات اوایل طبیعیه.میشه اول از ساعت کمتر شروع کرد اما رفته رفته ادم راه میافته و خود بخود ساعت مطالعه بالا میره و بنظرم تاجایی که توانشو داشتید درس بخونید و خودتونو مجاب نکنید که حتما باید روزی فلان ساعت درس بخونم..

19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟خلاصه نویسی حتما باید توی یه برگه جدا باشه که اول متن درس رو میخونید و بعدش کمی تست میزنید مرحله ی بعد شروع به خلاصه نویسی میکنید و تا زمان کنکور نکات جدیدی که تو تستها دیدید رو به خلاصه هاتون اضافه کنید

20-لطفا در رابطه با حذف درس خاصی اگه توصیه ای دارید بفرمایید؟من خودم درس الکترومغناطیس رو حذف کردم چون پایه ی ضعیفی داشتم بنظرم حذف یک درس مشکلی پیش نمیاره اما توصیه ام اینه که زبان رو حذف نکنید من خودم زبانم خیلی ضعیف بود اما یکی دوتا از ریدینگ های کنکورو خوندمو چند تا سوالشو جواب دادم و 15درصد شد که از سفید بهتره.زدن تستای ریدینگ درس زبان قلق خاصی داره و خیلی به سطح زبان بستگی نداره.
 

nasrin1990

عضو جدید

[FONT=&quot]21-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟ [/FONT][FONT=&quot]ازمون بسیار بسیار بسیار مهمه!چون شما باید تمرین کنید که4.5ساعت سر جلسه بنشینید و اگه از قبل تمرین نکرده باشید بشدت به مشکل میخورید و ازمون ازین جهت خیلی مهمه وسوالات موسسات خیلی استاندارد نیست و رتبه هم تو ازمونا اهمیتی نداره..من خودم ازمون ثبتنام نکردم اما سوالات ازمونای بینش رو از دوستم میگرفتم هر دو هفته میرفتم کتابخونه وتایم میگرفتم اون سوالات رو از خودم ازمون میگرفتم که بنظرم بسیار مفید هم بود.شما هم میتونید همین کار منو انجام بدید یا خودتون ازمون شرکت کنید ازمونای بینش خیلی سوالاش خوبه اما پاسخنامه اش تشریحی نیست بیشتر کلیده تا پاسخ تشریحی! و یه توصیه هم اینه که بعد هر ازمون حتما ازمون رو بررسی کنید و نهایتا اون ازمون نکاتو تستای مهمشو رو در 2برگه خلاصه کنید که نزدیک کنکور بهتره که مرورشون کنید

22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟بالا جواب دادم


23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟ بالا جواب دادم

24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی
؟بنظرم کیفیت سوالات مهمتره

25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟
بله من سوالات ازمونای بینش وپارسه ی پارسال و سال قبلشو پرینت گرفته بودم و گاها که تست کم میاوردم اونارو هم حل میکردم..بنظرم پیش رفتن با بودجه بندی ازمونا خیلی بهتره و به درس خوندنتون نظم میده و اخر 2هفته که ازمون میدید به ایراد ها و اشکالاتتون پی میبرید.[/FONT]​
 

nasrin1990

عضو جدید
مدار:پایه درس مدار من بسیار ضعیف بود برای همین کلاسای مهندس کهن رو شرکت کردم که بسیار بسیار خوب بود هر چند که سر بیدقتی درصد مدار کنکور من خوب نشد امامن از کلاس مهندس کهن خیلی راضی بودم..منابع من جزوه ی ایشون بود بعلاوه مجموعه 300سوال مهندس کهن+ازمونهایی که مهندس کهن در سایتشون قرار میدادن+تستای کنکور..برای درس مدار سوال باید زیاد حل کنید و سرعت عملتونو بالا ببرید
سیگنال:
پایه ی من تو درس سیگنال تقریبا خوب بود .هیچ کلاسی شرکت نکردم درس رو از کتاب اقای تقدسی میخوندم و تستای اخر فصلشو زدم(2_3بار)+حل تستای ازمونای نصیرپارسال و امسال+حل تمام سوالات تالیفی وازمونای موجود در سایت مهندس تقدسی
الکترونیک:پایه الک من بسیار ضعیف بود یا راحت بگم صفر بودم کلاسای اقای کهن رو شرکت کردم که بسیارمفید بود برای درس الک تستای کنکور از سال84 به بعد کافیه و قبلیاش بدرد نمیخوره+تستای ابزار دقیق+تستای ازمونای نصیر 2سال پیش که طراحش اقای اسلام پناه بودن هم بسیار عالیههههه...برای الک قلق های جزوه ی اقای کهن رو یاد بگیرید بسیار کمکتون میکنه..
کنترل:من جزوه ی شیرین ابادی رو داشتم خیلی خوب بود اگه کسی موقعیتشو داره بهتره که کلاساشونو شرکت کنه.+حل سوالات ازمونای بینش..
ریاضی مهندسی:این درس هم جزوه درسهایی بود که من بلد نبودم ..کلاس نرفتمو متن کتاب اقای مومن زاده رو خوندم ونکاتو فرمولاشو خلاصه کردمو تستای برق و مکانیک رو چندبار حل کردم پیشنهاد میکنم سوالو جواب تستای یکی دوسال اخیر رو حفظ باشید گاها سوال تکراری میدن...
معادلات:متن کتاب اقای کریمی رو خوندمو تستای اخر فصلشو زدم...برای درس معادلات حتما حتما خلاصه تهیه کنید که خیلی به دردتون میخوره!
 

nasrin1990

عضو جدید
سرجلسه حتما باید چندتا مداد همراتون باشه پاکن رووسطش ازش نخ رد کنیدو از گردنتون اویزون کنید که گم نشه و دسترس باشه ..دستمال کاغذی و سنجاقهم حتما ببرید..خوراکی هم فقط اب معدنی و خرما ببرید و شکلاتو ازین چیزام نبرید بعد از اینکه هر درس رو سوالاشو حل کردید 2تا خرما و مقدار کمی اب بخورید و درحد1 دقیقه استراحت کنید و بعد سراغ درس بعدی برید..


اولویت شما حتما باید تستای کنکور باشه و فقط زمانی سراغ تست تالیفی برید که تستای کنکورو کاملا مسلط شدید...اگر احساس میکنید در درسی منبعتون خوب نبوده عوضش کنید در غیر اینصورت لازم نیست.توکل به خدا کنید و با انرژی مضاعف شروع

کنیدو بخاطر داشته باشید خیلیا مثل من بودن که سال اول نتیجه دلخواهشونو نگرفتن و سال دوم موفق شدن رتبه خوبی کسب کنن....الایشا.. که موفق باشید

** اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟ رمز موفقیت در هر کاری فقط تلاش تلاش تلاشه..............
از خداوند بخواهید اونچه که صلاحتونه براتون رقم بزنه و ازش هیچوقت چیزی بزور نخواید چون گاهی ادم فکر میکنه چیزی به صلاحشه اما در اصل شاید اینطور نباشه....
با ارزوی موفقیت برای شما دوستان خوبم
 

zavareh89

عضو جدید
سلام خدمت بچه های کنکوری 95 امیدوارم همتون سال دیگه بهترین رتبه هارو کسب کنید .
از توصیه های بچه های اینجا به خصوص هم گرایشیهاتون کمک بگیرید و مطابق با شخصیت و عادات خودتون برنامه تونو تنظیم
کنید. یادش بخیر من سال پیش کلی از توصیه های بچه های پارسال اینجا استفاده کردم :))) چه زود گذشت !! به همین زودی هم
میرسیم به اردیبهشت 95...

1.لطفا مختصر توضیحی راجب خود بفرمایید؟
دانشگاه دولتی رجایی الکترونیک معدل 15.5 پایه درسیم تا آخر ترم 4 خیلی افتضاح بود از ترم 5 تصمیم گرفتم پایمو تو بعضی درسا قوی کنم مثل سیگنال و الکترونیک . ترم 7 کنکور دادم و 200 پزشکی شدم و شبانه تهران قبول شدم.

2.تصمیم اصلی شما از ادامه ی تحصیل و شرکت در ازمون ارشد برق چه بود؟
اولش به خاطر این بود که به پردازش سیگنالو تصویر و این مباحث خیلی علاقه داشتم و درسای ارشد مخابرات و پزشکی شامل این درسا می شد . بعد هم واسه این بود که از لیسانس دوست داشتم دانشگاه خوب درس بخونم که قسمت نشد .

3.قبل از شروع به مطالعه برای کنکور 94 چه پایه ای در دروس مورد سنجش در کنکور داشتید؟
از ترم 5 سیگنالو خونده بودم پایم خوب بود ریاضیم هم از دبیرستان کلا خوب بود ولی بقیه درس ها پایه درسیم معمولی بود مغناطیسو الکترونیکم هم خیلی ضعیف بود .
4.بار چندمی بود که در کنکور شرکت می کردید؟ در صورت بیش از یه بار ایا سال (یا سال های) قبل به طور جدی مطالعه کرده بودید یا خیر فقط به طور ازمایشی شرکت کرده بودید؟
ترم 5 آزمایشی شرکت کردم گفتم فقط سیگنالو خوب بلد بودم و 66 زدم بهترین رتبم فک کنم 2100 مخابرات شد .

5.از چه زمانی مطالعه برای کنکور برق 94 را شروع کرده و در ابتدا ساعت مطالعه شما چند ساعت بود و رفته رفته به چه میزانی رسید؟(
من از ترم 5 چون پایه درسیم خیلی ضعیف بود سعی کردم هر ترم 1 درسو خوب بخونم ترم 5 سیگنال ترم 6 الک و تابستون هم بقیه درسا رو قسمت اصلی درس خوندن من تابستون بود که تقریبا غیر کنترل بقیه درسا ر و تا 70% پیش رفتم میانگین هم روزی 5-6 ساعت میشد ( منظورم 3 درس مدار و ریاضیات و مغناطیسه ) .زبان هم قصد داشتم فقط لغاتو بزنم همینجوری تفریحی لغت می خوندم . بعد از مهر هم تا 2-3 هفته قبل کنکور خیلی کم خوندم شاید روزی میانگین 2-3ساعت تا تونستم اون 30% مونده رو + کنترل+ کمی هم مرور درسایی که تا اون موقع خونده بودم تموم کنم و 2-3 هفته آخر دیگه روزی 6-7 ساعت درس خوندم و فقط مرور کردم درسارو.

6.ایا در ترم مهر واحد درسی هم داشتید یا تمام وقت برای کنکور مطالعه داشتید؟محل مطالعه ی شما در کتاب خانه یا منزل بود؟(
بله بالا اشاره کردم 4تا 5 روز در هفته !! وقتمو گرفته بود کلاس داشنگاه . 14 واحد داشتم و خیلی سخت بود بخوام کنارشم کنکور بخونم . محل مطالعه هرکس بستگی به شخصیت خودش داره من به شخصه اصلا با کتابخونه راحت نبودم . دوست داشتم منزل دراز بکشم و درس بخونم :دی


7.در ابتدا برای کسب چه رتبه ای شروع به خوندن کردید و انتظارتون چی بود؟رفته رفته وقتی به کنکور رسیدید برای کسب چه رتبه ای سر جلسه رفتید؟ رتبه ای که کسب کردید چقدر با رتبه ای که قبل کنکور انتظار داشتید و برایش تلاش کردید مغایرت یا هماهنگی داشت؟
ابتدا برای رتبه زیر 50 میخوندم ولی بعدن با تنبلی که تو مهر تا دی داشتم به رتبه تا حدود 100 هم راضی بودم .
بعد کنکور فک میکردم خیلی خراب کردم و با تخمین رتبه فک میکردم دوروبر 500 بشم . ولی خدارو شکر خیلی بهتر از اون شد و خداروشکر راضیم. تقریبا نزدیک اون چیزی که میخواستم شدم.
توصیه من به بچه ها اینه هرچقدرم کنکورو خراب کردن ناامید نشن و به فکر تخمین رتبه و این حرفا نباشن . چون وقتی کنکور سخته واسه همه سخته . و ممکنه رتبه ای به اون بدی که فک میکنن نگیرن .

8.خیلی از داوطلبان در بدو شروع مطالعه سراغ کارنامه و درصد ها و نتایج و رتبه های کنکوری های سال قبل می روند شما انجام این کار را چگونه می بینید؟
به اندازه اش این کار خوبه و حتی لازمه تا داوطلب بدونه تقریبا باید چه درصد هایی بزنه تا چه رتبه ای بگیره و با توجه به اون واسه خوندن درسا برنامه ریزی کنه. ولی دیگه نباید زیاده روی کنه و این کارو هم اوایل مطالعه اش انجام بده تا درست برنامه ریزی کنه. و همچنین انگیزه خوبی هم میتونه باشه واسه ادامه

9.ایا تمامی روز های هفته را به مطالعه اختصاص می دادید یا روز خاصی را به تعطیل و تفریح هم اختصاص می دادید؟
تفریح که قطعا لازمه ولی اینم باز بستگی به شخصیت دانشجو داره. مثلا من هر روز همون روز تفریحو میکردم ولی جمعه ها هم درس می خوندم یعنی 2-3 ساعت تفریح و 4-5 ساعت هم مثلا درس. ( البته تابستون منظورمه وگرنه دانشگاه که کلا خودش تفریح بود واسه ما : دی )


10.برای هر کار موفقی باید گام اول را محکم برداشت در رابطه با این مورد چه توصیه ی خاصی دارید ؟
از نظر من رتبه آوردن تو ارشد خیلی ساده تر از رتبه آوردن تو لیسانسه . اصلا نمیخواد خودتونو خیلی اذیت کنید . با میانگین 30% میشه بهترین جاها قبول شد. سعی کنید رویاهاتونو تو ذهنتون پرورش بدید و به دانشگاهی که مهر سال بعد میرید فکر کنید تا انگیزه بگیرید واسه درس خوندن و ادامه راه .
 

zavareh89

عضو جدید
11- در ابتدا با چه دروسی شروع به خوندن کردید؟
اول سیگنالو الکترونیک بعدشم مدار و مغناطیس و ریاضیات آخر سرم کنترل که کم خوندم ( چون میدونستم سخت میدن و ارزش وقت تلف کردن نداره ! و در گرایش موردعلاقه ام هم به کنترل در آینده نیاز آنچنانی نداشتم .) زبان هم 2سال روزی چن دقیقه لغت خوندم فقط.

12-لطفا نحوه ی کلی برنامه ریزی خود و چگونگی خواندن سر فصل ها را توضیح دهید؟
من درسارو مبحثی میخوندم تا مبحثو کلا یاد نمیگرفتم و 1سوم تستاشو(بسته به اینکه تستای اون فصل زیاده یا کم 1سوم نصف یا کل تست ها ) نمیزدم بیخیال نمیشدم حالا ممکن بود یه روز 2-3 مبحث بخونم یه بارم یه مبحث 2 روز طول بکشه درسارم بالا توضیح دادم تابستان 3 درس خوندم بقیه ام از ترم 5 تا 1ماه قبل کنکور بیشتر درسارو هم خلاصه نویسی میکردم .
کلا برنامه ریزی های فوق تصور مثلا روزی 10ساعت نکنین چون تجربه ثابت کرده عملی نیس بهترین کار آهسته و پیوسته خوندنه مخصوصا اینکه امسال تا اردیبهشت وقت دارید

13- ایا بعد خواندن هر فصل تمام تست های ان فصل را می زدید یا خیر؟
به نظر من اگه درسنامه اون فصل خیلی زیاده (و قاعدتا تستاش) درسنامه رو یه زمان بخونن تستاشو یه زمان دیگه . اگرم میخوان باهم بزنن 1سوم تستارو بزنن و مرورهای بعدیم خلاصشونو بخونن و مستقیم برن سراغ تست های باقیمونده .

14- به طور کلی تست هایی که می زدید تا چه سالی بود ایا در مطالعه ی خود تمام تست های تا برق 93 را می زدید یا خیر ؟ از تست های قدیمی از سال 67 به بعد هم ایا مورد برسی قرار دادید؟
معمولا از سال 70 به بعد تستارو میزدم . تناوبی اونجور که بالا گفتم . مسئله اصلا تست زیاد زدن نیس بیشتر درک مفهوم تست و ور رفتن با تست و بررسی همه ابعادشه واسه همین توصیم اینه از تستا به خصوص تستای 80 به بعد سرسری رد نشید مگه اینکه خوب یاد گرفته باشینش. تا آخر سال 93 یا 94 هم تستارو بزنید چون مثلا اگه کنترل 90 به بعدو بخواین آخرای کنکور ببینین دیگه کار از کار گذشته پس چه بهتر که از الان با سبک تست ها آشنا بشین .

15-با چه دروسی رابطه ی بهتری برقرار می کردید و چه دروسی برایتان ناخوشایند تر و خسته کننده تر یا سخت تر بود و برای رفع این مشکل چه می کردید
من سیگنالو مدار و الکو خیلی دوس داشتم از کنترل هم متنفر بودم (بیشتر به خاطر سختی سوالاش نه خود درسش .

16-ایا در مطالعه ی خود با ناامیدی هم مواجهه می شدید؟ یا این که از برنامه ی خود عقب بیفتید در این صورت چگونه بر این مشکل غلبه می کردید؟
بیشتر ترم پاییز خیلی احساس کردم عقبم از برنامم و ناامید میشدم ولی به خودم امید میدادمو میگفتم هرچی صلاح باشه همون میشه

17- بسیاری از داوطلبان درست هنگام خواندن درس ها با هجوم افکار اعم از مثبت و منفی گرفته مواجهه شده و سبب میشه تمرکز لازم روی درس خواندن خود نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای برای این عزیزان دارید؟
سعی کنید اول خودتونو قانع کنید واسه چی ارشد میخونید بعدش که تصمیم قطعی گرفتید تکلیف خودتونو با امواج منفی مشخص کنید و اونارو بریزید دور و فقط به آرزوتون و هدفتون و این قبیل افکار مثبت فکر کنید.

18- یکی از دغدغه ی دوستان مخصوصا در اوایل ساعت کم مطالعه ان ها و تنظیم نبودن ساعت خواب و مطالعه و .. چینی مواردی می باشد در رابطه با این مشکل شما چه توصیه ای خاص دارید و در صورت امکان از تجربه ی شخصی خود بگویید؟
خیلی به ساعت مطالعه سخت نگیرید که حتما باید مثلا 8ساعت بخونم سعی کنید به جا اینکه حواستون به تعداد ساعتا باشه به این باشه که مفهوم و محتوای درسو درست یاد گرفتید .اوایل هم طبیعیه حس کنیم سرعتمون کمه . تو مسیر درس خوندن که قرار بگیریم کم کم عادت می کنیم .

19-در رابطه با خلاصه نویسی یکی از عمده مشکلات دوستان این می باشد که چگونه باشد داخل کتاب یا جزوه باشد در برگه ای جدا باشد از کی شروع شود از ابتدا با حل تست ها باشد یا نه در دوره های بعدی مطالعه و.. لطفا در این زمینه تجربه ی شخصی خود را توضیح دهید؟
من سیگنالو از خلاصه خود کتاب استفاده کردم اگه حس میکردم چیزی کمه کنارش اضافه میکردم البته 90% کامل بود .
الک هم درسنامه کتاب اینقد خلاصه بود اونم مثه سیگنال باهاش رفتار کردم ولی بقیه درسارو جداگونه خلاصه نویسی کردم .

به نظر من بهترین راه واسه خلاصه نویسی اینه درسنامه رو که خوندیم و تست های دور اولو زدیم تقریبا مباحث پرتکرار دستمون میاد و با توجه به اونا واسه هر فصل به اندازه حداکثر نیم صفحه خلاصه نویسی کنن . مثلا من مدار 1و2 رو کلا تو 12 صفحه آچار جدا خلاصه نویسی کردم . در کل اگه نمیخوان از خلاصه های کتاب مرجع استفاده کنین حتما تو یه کاغذ جدا خلاصه نویسی کنن وگرنه خلاصه نوشتن تو حاشیه های کتابو امثالهم کار رو واسه مرورشون سخت میکنه.

20-لطفا در رابطه با حذف درس خاصی اگه توصیه ای دارید بفرمایید؟
من هیچ درسیو حذف نکردم ولی به نظرم اشتباه کردم حداقل باید یه سری مباحثو از کنترلو مغناطیسو حذف میکردم . فک میکردم واسه زیر 50 شدن باید حتما 7تا درسو زد ولی بعدا توضیح میدم این تفکر کاملا اشتباهه به نظرم ریاضیو مدارو اصلا بچه ها حذف نکنن مگر اینکه زبانو اینقد قوی باشن که مطمئن باشن بالا 70 میزنن. دفترچه دوم هم تا 1درس حذف کردن اشکال نداره واسه غیر قدرتیا هم چه بهتر اون درس کنترل یا مغناطیس باشه .
 

zavareh89

عضو جدید
21-ایا ازمون ازمایشی شرکت می کردید؟
دوتا آزمون آخرنصیرو شرکت کردم رتبه هام یادم نیس ولی جامعه آماریش کم بود کلا همه آزمون ها همینن هیچکدوم نه همه سوالاش استاندارده نه به رتبه باید توجه کرد فقط واسه اینکه با جو آزمون آشنا شم به نظرم لازم بودیکی دوتا شرکت کردم .
ولی تو نصیر ریاضی و سیگنالش خوب بود. ریاضیش خیلی سخت بود مثله کنکور . قبل کنکور فک میکردم خیلی سخته سوالا ریاضی نصیر ولی بعد کنکور دیدم خیلی شبیه بود حسرت خوردم چرا بررسی نکردم ریاضیاشو حداقل. به نظرم اگه استاد معتبری دیدید سوالاتشو طرح کرده حتما یه بررسی بکنید 3-4تا آزمونشو حالا هرجا باشه

22-برای کسب موفقیت در کنکور ارشد برق چقدر شرکت در ازمون های ازمایشی را جدی و الزامی می دانید؟
بالا گفتم.

23- هدف اصلی از شرکت در ازمون ازمایشی را چه می دانید و بیش تر چه چیزی از شرکت در ازمون باید عایدمان شود؟
بالا گفتم

24-در رابطه با انتخاب ازمون چه ملاکی را بیش تر داوطلبان مورد توجه قرار بدند 1- کیفیت سوالات یا 2-جامع اماری و سطح علمی داوطلبانی شرکت کننده در ان ازمون ازمایشی ؟
مشخصا کیفیت سوالات

25- ایا به بررسی سوالات کنکور های ازمایشی موسسات مختلف می پرداختید یا خیر؟ چه توصیه ای خاصی در این زمینه دارید؟ و این که در صورت شرکت در ازمون در هر دو هفته فاصله ای که تا کنکور ازمایشی داشتید چگونه مطالعه می کردید ؟صرفا سر فصل های ازمون پیش رو را می خوانید؟یا نه مطالب جدید هم می خواندید لطفا شرح دهید؟
نه بررسی نکردم چون وقت نداشتم دیگه. به نظرم تا وقتی کامل و جامع تستا کنکورو درست بررسی نکردید سمت تالیفی نرید (غیر سیگنال) اگه همه تستا تموم شد بعد برید تست بزنید
 

zavareh89

عضو جدید
مدار: مدار 1ام خوب بود ولی مدار 2 افتضاح . از مدار پورانو مدار تقوی استفاده کردم در اواخر هم 300 تست کهن 100تاییش رو وقت کردم بررسی کنم که حتما توصیه میکنم سوالای خوبی داره . سوال خوب تو منابع کنکوری واسه این درس زیاده سعی کنید هر تستیو قشنگ درک کنیدو واکاوی کنید و سرعت حل مدارتونو با تمرین زیاد بالا ببرید.
به نظرم کتاب تقویو کامل بخونید سر جلسه حداقل به 9 تست میتونید جواب بدید
زبان : واسه لغت بچه ها اینجا کتاب لغات زیر ذره بین رو معرفی کردن تقریبا نصف لغاتشو تونستم بخونم و کتاب خوبی بود راضی بودم
ریاضی : آمار و ریاضی مهندسی من خوب بود ولی معادلات نسبتا ضعیف بودم
معادلات معتقدی خوندم ولی برگردم عقب کریمیو میگیرم چون ایشون برقین ولی معتقدی مکانیکی و اینکه کتاب معتقدی خیلی سنگین توضیح داده در حد رشته ریاضی اگه معتقدی دارید سعی کنید مباحث مهمشو بخونید نه همشو .
آمار طورانی پارسه رو خوندم و راضی بودم اگه دنبال درصد بالا تو ریاضی هستید حتما بخونید این درسو حتما میشه یکی از دوتاشو جواب داد اون یکی هم بستگی به شانس داره .
ریاضی مهندسی هم مومن زاده خوندم به غیر از نگاشت بقیه مباحثو خوب توضیح داده بود .
کلا تو ریاضی اگر مبحثیو مشکل داشتم هم به کتابای مرجع مراجعه میکردم مثل ریاضی مهندسی شیدفر و آمار جان فروند و از این قبیل .
سیگنال : خیلی راضی بودم از کتاب مومن زاده خودشم خلاصه داشت و تستای تالیفی شو همرو زدم ولی متاسفانه کتاب بانک تست پورانشو وقت نکردم بزنم اگه وقت کردید حتما توصیه میکنم مخصوصا کسایی که دنبال درصدای 90 و 100 هستند .
الکترونیک : کتاب اسلام پناه واسه شروع عالیه ولی فک میکنم مساله ها و تستاش کافی نیس اگه درصد بالا میخواین به نظرم مساله بیشتر حل کنید . خود ایشون یه فایلی نوشته مسئله های مهمو از کتابای رضوی و دیانی مشخص کرده اونو حتما گیر بیارید و استفاده کنید. تو الک هم مثه مدار باید مسئله زیاد حل کرد یه نکته هم بگم سعی کنید یه روش حل و از یه استاد یاد بگیرید تا آخر با اون پیش برید و اگه خواستید مسئله از کتاب دیگه ای حل کنید فقط جواب آخرو چک کنید.
کنترل: پایه معمولی تقویو خوندم فقط ولی اگه میخواین بیشتر از 4تست حل کنید(درصد بالای 30) به نظرم بدون کلاس خیلی سخته ولی تا 4تستو میشه با خوندن صرفا کتاب های کنکوری بهش رسید.
مغناطیس : پایه درسیم فاجعه بود واسه مباحث ریاضیش از دیانی شروع کردم فصل 1شو کامل خوندم به نظرم خیلی خوب بود .
بعد هم کتاب دو جلدی پارسه رو خوندم خیلی ساده و خوب توضیح داده کتاب جهش طاهری رو هم داشتم ولی زیاد راضی نبودم .
مغناطیس وضعش یه ذره از کنترل بهتره ولی باز هم با کتاب صرف میشه 4تا 5تست زد بیشترش به یک کلاس نیازه .
چون تو درسی مثل مغناطیس و کنترل سوالای زیادی طول درس خوندن واستون پیش میاد که کسی نیست که پاسخگو باشه واسه همین مجبورید یا برید کلاس یا به 4-5 تست راضی باشید . ولی بقیه درسا منابع خوب واسش زیاد هست و تقریبا همه مفاهیمو میشه تو کتابا پیدا کرد.
 

zavareh89

عضو جدید
به نظرم دفترچه 1 رو به ترتیب بزنید ولی دفترچه دوم اول با درسایی که قصد درصد بالا زدنشو دارید شروع کنید تا با وقت و دقت کافی بتونید تستاشو بزنید . بعد برید سر درسایی که ضعیف ترید. مثلا من میدونستم کنترلم خوب نیس اول 2-3تا سوال که فک میکردم شاید ساده تر باشه پیدا کردم و تو 10 -12 دقیقه تمومش کردم و رفتم سراغ سیگنالو الک . واسه همین آخرش وقت زیاد آوردم سر مغناطیس و دوباره برگشم کنترل.
بسیاری از دوستان که برای سال دوم می خواهند در کنکور شرکت کنند و مثلا در درسی با این که به زعم خود مطالعه ی نسبتا خوبی داشته اند ولی در کنکور به درصد مطلوبی نرسیده اند واین تجربه ی بد و از طرفی حس تکراری بودن مطالب سبب می شود که اشتیاق زیادی به خواندن مجدد ان درس نداشته باشند در این رابطه چه توصیه ای دارید که این دوستان منابع خود را عوض کنند یا سراغ تست تالیفی بروند و کلا چه توصیه ای دارید؟
به نظرم اگه منبع خوبی نبوده یا با اون منبع ارتباط برقرار نکردید حتما عوضش کنید تا فضای درس خوندنتون عوض شه و اگه درصد خوبی کسب نکردید حتما بررسی کنید چرا پایین شده درصدتون مشکلتون کجا بوده مفاهیمو خوب درک نکردید یا بی دقتی محاسباتی یا چیز دیگه.

** اگر بخواهید مهمترین عوامل موفقیت خود را در کلماتی بیان کنید این عوامل را چه می دانید؟
اول اول کمک خدا و خواست خودش بوده . بعدش خلاصه نویسی که ماه آخر خیلی به کمکم اومد .و انگیزه زیادی که خودم واسه قبولی داشتم .


***در نهایت اگر سوال خاص یا توصیه خاصی مد نظر شما بود و پرسیده نشد یا هر حرف نگفته ای دارید ممنون می شویم برایمان بازگو کنید؟
مهمترین نکته باقی موند و اونم نحوه تراز بندی درساست که من از ندونستنش خیلی ضرر کردم وتازگی تو همینجا متوجهش شدم.
اونم اینه دنبال هر رتبه ای هستید چه رتبه 1 چه رتبه 1000 باید بدونید که تراز کلیتون فقط میانگین وزنی درساتون هس که با نفر اول مقایسه میشه یعنی شما هیچوقت نباید خودتونو اذیت کنید واسه درصدی مثل 60 تو کنترل و مغناطیس چرا که درصد سیگنال 60 که به شدت ساده تره برابره با درصد 60 مغناطیس ( البته انتقادات زیادی به این روش تراز بندی وارده ) و باید رو درسا ساده تر سرمایه گذاری خیلی بیشتری کنید همین روش تراز بندی باعث میشه حتی اگه 1درس یا 2درس ( که یکیش باید از دفترچه 1 باشه یکی از 2) هم حذف کنید باز هم بتونید حتی رتبه تک رقمی بیارید و نکته مفید دیگش هم اینه درصد منفی هم ترازو دیگه خیلی کاهش نمیده و فقط اندازه همون درصد از درصد کلتون کم میشه . این مشکلی بود که سر جلسه واسه من پیش اومد و واسه شما هم اگه این نکته رو ندونین حتما پیش میاد . که اگه میدونستم درصد منفی خیلی بد نیس 3تا تست شانسی غلط کنترل نمیزدم و حداقل درصدم 8 میشد.
در آخر برای همتون آرزوی موفقیت میکنم.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا