میگرنی‌ها این میوه را بیشتر مصرف کنند!

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
میگرنی‌ها این میوه را بیشتر مصرف کنند!







ماده فعالی که در انگور قرمز وجود دارد اثر ضد التهابی دارد و می‌تواند با کاهش سطح التهاب در افراد مبتلا به میگرن موجب کاهش حملات آن‌ها شود.






نیاز محمد زاده هنرور عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آب انگور یک فیتو کمیکال بسیار مهمی به نام "رزوی لیتور" دارد که نقش زیادی در بهبود عملکرد عروق دارد و باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های افراد میگرنی این است که میزان التهاب در بدن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، به نظر می‌رسد ماده فعالی که در انگور قرمز وجود دارد و اثر ضد التهابی در بدن دارد، می‌تواند با کاهش سطح التهاب در افراد مبتلا به میگرن، موجب کاهش حملات گردد اما اینکه در همه‌ی افراد دیگری موثر باشد درست نیست،چون هر فردی که میگرن دارد، ممکن است علامت جداگانه‌ای از خود نشان دهد.

محمد زاده تصریح کرد: لازم به ذکر است آب انگور برای افراد میگرنی توصیه می‌شود. هر ماده‌ای که بماند و مدت زمان ماندگاری‌اش کم باشد، برعکس می‌تواند شدت حملات را در این افراد افزایش دهد. وی اظهار داشت: آسم یک ویژگی التهابی و انقباضی در عروق دارد. ماده‌ی فعالی که در انگور قرمز وجود دارد و رزوی لیتور نامیده می‌شود، می‌تواند باعث گشاد شدن عروق گردد، میزان التهاب را در کودکان آسمی کم کند و نقش موثری در کاهش عود این بیماری دارد.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: مصرف میوه‌ها در مقدار زیاد به دلیل اینکه فروکتور آن‌ها بالا است، می‌تواند موجب چاقی، بالا رفتن قند خون و افزایش تری گلیسیرید گردد. مصرف همه‌ی میوه‌ها از جمله انگور، باید در مقدار مشخص صورت گیرد، اما مصرف بالای سبزیجات اثر چندان مضری ندارد.


کلمات کليدی: میگرن ، سردرد ، التهاب ، رزوی لیتور،انگور
 
بالا