موفقیت در مصاحبه استخدامی

shoperfa

عضو جدید


موفقیت در مصاحبه حضوری جهت استخدام
چنانچه در جست‌وجوی شغل هستید و مسیر درازی را برای دستیابی به آن پیموده‌اید، قطعاً با یکی از مهمترین مراحل آن که همان مصاحبه حضوری است، نیز آشنا هستید.
همانطور که می‌دانید موفقیت در مصاحبه حضوری یکی از نکات اساسی برای راهیابی به شغل موردنظر می‌باشد. با توجه به اینکه مصاحبه حضوری در آزمون‌های استخدامی از مهمترین بخش‌هایی است که می‌تواند تحت کنترل ما باشد، بهتر است تمرکز زیادی روی آن داشته باشیم. ما نمی‌توانیم روی شخص مصاحبه‌کننده، زمان و مکان انجام مصاحبه و یا سوالاتی که در مصاحبه حضوری طرح خواهند شد، تسلطی داشته باشیم ولی می‌توانیم با ارائه یک رزومه خوب و حرفه‌ای و تسلط کامل بر خود در نحوه پاسخگویی به سوالات، نتیجه مصاحبه را به نفع خود تغییر دهیم.
برخی از مواردی که در مصاحبه نباید آن‌ها را انجام دهیم عبارتند از: پوشش نامناسب، بیان حرف‌های ناشایست و بدگویی نسبت به رئیس قبلی (در شغل قبلی خود)، ابراز بی‌علاقگی نسبت به محل قبلی کار خود، وجود غرور و تکبر در هنگام پاسخگویی به سوالات، پرسیدن سوالات نابجا و نامناسب.

در متن زیر به برخی موارد که باید برای مصاحبه حضوری آزمون‌های استخدامی مدنظر قرار گیرند، اشاره شده است. امید است به بکارگیری آن‌ها برای استخدام در شغل موردنظر خود موفق شوید.
1- در ساعت مقرر برای مصاحبه حاضر شوید.
2- برای مصاحبه آمادگی کافی داشته باشید.
3- اطلاعات لازم در زمینه شرکت موردنظر (شرکت مصاحبه‌کننده) و موقعیت آن را کسب کنید.
4- پوشش مناسب داشته باشید.
5- در صحبت‌های خود به کسی توهین نکنید.
6- اقدام به قوی کردن مهارت‌های ارتباطی خود کنید.
7- صبور باشید و رفتار مودبانه‌ای داشته باشید.
8- خود را فعال و مشتاق نشان دهید.
9- پرحرفی نکنید.
10- در اولین جلسه مصاحبه در رابطه با میزان حقوق سوال نکنید.
11- از مصاحبه‌کننده تشکر کنید.
12- مصاحبه خود را پیگیری کنید.






فردی که به مرحله مصاحبه شرکت نفت راه یافته است، قطعا در آزمون کتبی موفق بوده است لذا باید به او از این نظر تبریک گفت و از طرفی هم میباست در نظر داشته باشد که به هیچ وجه اینجا انتهای مسیر نیست چرا که در آزمون های کتبی معمولا ۲-۳ برابر ظرفیت مورد نیاز و واقعی جذب نیرو صورت میگیرد و داوطلبان باید خود را برای آزمونی به مراتب سخت تر و حساس تر چون آزمون استخدامی مصاحبه شرکت نفت آماده نمایند.

بسیاری از کارجویان در آزمون های علمی و تستی قبول می شوند اما از پس مصاحبه بر نمی آیند.​


قبولی در مصاحبه حضوری به چند دلیل دشوار هستند
قبولی در مصاحبه حضوری به چند دلیل دشوار هستند حتی سخت و دشوارتر از آزمون های علمی چرا که …

  • بر خلاف آزمون های علمی در آزمون های مصاحبه ما نمیتوانیم خیلی از دانش و علم خود جهت موفقیت بهره ببریم و نیازمند اعتماد به نفس و آشنایی با تکنیک های مصاحبه هستیبم
  • در آزمون های مصاحبه به جهت حساسیت و تعداد ۳ برابر شرکت کننده نسبت به تعدادی جذب خواهند شد جای خطا و اشتباه باقی نمی ماند و هر گونه خطایی میتواند شما را از صحنه رقابت با دیگر داوطلبان عقب بنشاند.
  • اکثر داوطلبان هیچ گونه آشنایی با آزمون مصاحبه و تکنیک های آن ندارند که البته این می تواند خود به عنوان یه پوئن مثبت تلقی شده و شما بوسیله آشنایی با جزئیات و ریزه کاری های آزمون های گزینش و مصاحبه خواهید توانست یک گام بلند از دیگران جلوتر باشید.
  • میزان استرس آزمون مصاحبه حضوری و گزینش به جهت همکلامی با یک فرد دیگر بالاتر بوده و بر خلاف آزمون های کتبی که پس از چند دقیقه با شرایط وفق پیدا میکنید تا به آخر استرس شاید همراهتان باشد،خصوصا اگر همان ابتدا نتوانید خوب شروع کنید.




چه کنیم تا در مصاحبه استخدامی شرکت نفت و شرکت های تابعه موفق شویم؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا