موسوی و کروبی دوشنبه را عزای عمومی اعلام کردند

black Ros

عضو جدید
میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران اصلی مخالفان در ایران و دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران، در پی درگذشت آیت الله حسینعلی منتظری، در بیانیه مشترکی روز دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ را عزای عمومی اعلام کرده اند.
این دو پیش از آن در پیام های جداگانه ای فوت آیت الله منتظری را تسلیت گفته بودند.
اعلام عزای عمومی از سوی این دو رهبر مخالفان در حالی صورت می گیرد که دولت ایران نه تنها عزای عمومی اعلام نکرده، بلکه تا لحظه تنظیم این خبر هنوز درگذشت آیت الله منتظری را تسلیت نگفته است.
آقایان موسوی و کروبی در بیانیه مشترک خود از "مومنان عزادار آن فخر جهان تشیع" دعوت کرده اند در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری که صبح دوشنبه از مقابل منزل آیت الله منتظری برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
میرحسین موسوی پنجشنبه شب به قم رفته و در بیت آیت الله منتظری حاضر شده و درگذشت او را به خانواده اش تسلیت گفته است.
میرحسین موسوی در پیامی به احمد منتظری، پسر آیت الله منتظری، نوشته است: "این ضایعه عظیمی است که مجموعه علمای دین باید نسبت به جبران آن اقدام کنند. وجود کسانی چون آیت الله العظمی منتظری برای نسل جوان این کشور مدرکی بود که آنان را به برخوردی عمیق تر با نیازهایشان برای بهره مندی از پشتوانه های روحانیت آگاه متقاعد می کرد."
آقای موسوی در ادامه پیام خود آورده است: "امیدوارم اینک که او از میان ما رفته است، دانشمندانی دیگر این ضرورت انکارناپذیر را پاسخ بگویند و اجازه ندهند که وسوسه ها و زمزمه ها آنان را از تکالیفی که نسبت به اسلام و نسل های امروز و فردا دارند منصرف کند."
مهدی کروبی نیز در پیام تسلیت خود آورده است: "مرحوم آیت الله العظمی منتظری از معدود علما و فقهای بزرگواری بود که همواره با تدریس و پرورش طلاب و اساتید و مجتهدان بزرگ از نخستین روزهای نهضت اسلامی در خدمت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و ملت مبارز و در برابر رژیم سیاه پهلوی چون کوهی استوار ایستادگی کرد و سالها رنج سیاه چالهای ستم شاهی و تبعید و سایر محدودیت ها را به جان خرید."
 
بالا