موز و مسکن، راز طول عمر مسن‌ترین مرد جهان!

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92050603289
یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸



پس از این که مسن‌ترین مرد جهان عمر طولانی‌مدت خود را به موز و نوعی داروی مسکن درد نسبت داد، یک شرکت داروسازی در امریکا اعلام کرده که بر روی نسخه‌ای از داروی مسکن خود با طعم موز متمرکز می‌شود.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سالوستیانو سانچز بلازکز 112 ساله اسپانیایی، پیش‌تر کارگر معدن بوده و در نزدیکی آبشار نیاگارا در ایالت نیویورک زندگی می‌کرد.

نام وی اخیرا به عنوان مسن‌ترین مرد تصدیق‌شده در کتاب رکوردهای جهان، گینس، ثبت شد.

وی در تعقیب «جیرومن کیمورای» (Jiroemon Kimura) ژاپنی بود که در 12 ژوئن در سن 116 سالگی درگذشت.

بر اساس اعلام مقامات گینس، سانچز-بالزکز هم‌اکنون تنها مردی است که تاریخ تولد وی به صورت مستند در سال 1901 ثبت شده است.

وی در سن 17 سالگی به کوبا رفت و در کارخانه‌های شکر کار کرد و در سال 1920 از طریق مرکز مهاجرت جزیری الیس به امریکا نقل مکان کرد.

پس از کار در معدنی در کنتاکی، سانچز-بالزکز در منطقه نیاگارا و نزدیک به مرز کانادا ساکن شد.

وی جدیدا اعلام کرده که عمر طولانی‌مدتش را مدیون مصرف موز و قرص Anacin است. این قرص نوعی برند داروی مسکن درد بوده که حاوی کافئین و آسپرین است.

به گفته جنیفر مویر، نائب‌رئیس بازاریابی شرکت امریکایی از لحاظ تاریخی سیب با سالم‌ماندن و اجتناب از مراجعه به پزشک مرتبط بوده اما دانشمندان این شرکت توجه چندانی به موز نداشته‌اند.

هم‌اکنون که مسن‌ترین مرد جهان مصرف موز و Anacin را کلید عمر طولانی‌اش اعلام کرده، شرکت مزبور در حال بررسی کارایی محصول جدید خود به نام Bananacin است که در واقع، ترکیبی از این میوه و دارو است.

انتهای پیام
 

Similar threads

بالا