موزه ها Museums

وضعیت
موضوع بسته شده است.

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
bc53d507c26770e8f294fcbf92ef0864_L.jpg

بسیاری از منتقدین بر این باور اند که امروزه موزه ها نمادها و شاخصه های جریان های معماری معاصر بوده و بیشترین نقش را در آشنایی و جلب توجه عموم مردم به هنر معماری دارند؛ نقشی که در سال های نخست قرن بیستم بر عهده آسمانخراش ها بود.

اما اکنون تفکرات افراطی و هیجانات بلند مرتبه سازی در جهان فروکش کرده و توجه دولت ها، روشنفکران و از همه مهمتر عموم مردم به اهمیت فضاهای فرهنگی-هنری جلب شده است. بدین ترتیب معماری چنین فضاهایی نیز بیش از سایر کاربری ها با زندگی روزمره مردم در ارتباط بوده و موفق به جلب نظر آنها به هنر معماری شده است. علاوه بر این آزادی فرمال معماران در طراحی موزه ها و حضور ثابت معماران بنام بین المللی در این عرصه نیز در اهمیت معماری فضاهای فرهنگی تاثیری بسزا داشته است. حاصل تمامی این اتفاقات مطرح شدن معماری موزه ها به عنوان نماد و شاخصه هزاره سوم می باشد.
جدا از نقش فرهنگی و اجتماعی موزه ها، می توان به نقش اقتصادی آنها در جلب توریست ها اشاره کرد. امروزه تنوع موزه ها به حدی است که دسته بندی آن ها غیرممکن بوده و همواره موزه هایی را می توان یافت که در هیچ دسته بندی محدود نمی شوند. هرچند که بار تاریخی و محوریت عنصر زمان وجهی مشترک در تمامی موزه ها محسوب می شود با این وجود می توان موزه ها را به دو دسته تقسیم کرد: موزه های هنری و غیر هنری. موزه های هنری نظیر موزه لوور پاریس، موزه گوگنهایم لوید رایت،موزه کیمبل لویی کان،موزه پل کلی اثر رنزو پیانو و موزه هنرمیلواکی از کالاتراوا.این ها جز موزه هایی هستند که به نمایش آثار هنری می پردازند. و در مورد موزه های غیرهنری که تنوع بسیار زیادی هم دارند می توان این نمونه ها را نام برد: موزه آتشفشان از هانس هولاین،موزه دایناسور از کیشو کوروکاوا، موزه مرسدس بنز ، موزه تکنولوژی از لگورتا، موزه هوافضا اثر جیو اوباتا، موزه یهود از دانیل لیبسکیند و موزه هولوکاست اثر موشه سفدی.
در معماری موزه ها بار مفهموم و محتوا هم تراز با فرم و عملکرد است. مهم ترین هدف در معماری موزه ها معطوف ساختن توجه بازدیدکنندگان به آثار هنری است.به نحوی که هنوز هم بسیاری از موزه ها با فرم هایی عاری از هرگونه خودنمایی تنها در جهت تمرکز برآثار هنری ساخته می شوند.مهم ترین نمونه های چنین دیدگاهی:موزه کیمبل از لویی کان و موره منیل از رنزو پیانو می باشد. اما در دهه نودمیلادی انقلابی در معماری موزه ها بوجود آمد.فرانک گری با طراحی موزه گوگنهایم بیلبائو بیان کرد که در عین اهمیت جایگاه محتوا، فرم بنای موزه هم به عنوان نمونه ای ارزشمند از محتوای به معرض نمایش گذاشته شود. این تغییر کوچک در مبانی به رهایی فرم از چنگال عملکرد انجامید و معماران بسیاری را به سوی طراحی بناهایی تندیس گونه فرا می خواند. بدیهی است که حیات هر موزه وابسته به پاسخگویی مناسب فضاهای آن به نیازهای عملکردی بوده و در تمامی دیدگاه ها ذره ای از اهمیت و محوریت عملکرد کاسته نشده است. در پاسخگویی به این نیازها نکاتی بین تمامی موزه ها مشترک است،استفاده از نور طبیعی، حداکثر استفاده از فضا برای گالری ها جهت نمایش، شرایط محیطی استاندارد، انعطاف پذیری پلان و ... .

چکیده از کلام ؛ نیما طالبیان-مهدی آتشی- سیما نبی زاده
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]موزه هنر کیمبل[/h]


اوج به کارگیری عملکردگرایانه و معناگرایانه نور در معماری را می توان در موزه هنر کیمبل تگزاس آمریکا مشاهده کرد. این ساختمان که در طول دوران مختلف همواره جزو زیباترین آثار معماری بوده و معمار آن لویی کان به دلیل حساسیتش نسبت به نور در طراحی به شاعر نورپرداز معروف شده است.


لویی کان معمار استونی-تبار آمریکایی بود. نام اصلی او «ایتزه-لیب اشموئیلوسکی» بود. درچند موسسه دانشگاهی از جمله دانشگاه ییل، انستیتو تکنولوژی ماساچوست و دانشگاه پنسیلوانیا تدریس می‌کرد. او یکی از اعضاء اصلی تیم سیام بود. او در نیویورک به سال ۱۹۷۴ درگذشت. او معتقد بود: " سنتی بودن در معماری مانند سایر موارد به این معنا نیست که گذشته را دوباره تجدید کنیم، بلکه باید از آن و با امکانات معاصر استفاده کنیم .

" در آثار کان تجربیات معماری مدرن، الهامات معماری کلاسیک یونان، معماری قرون وسطی، معماری اسلامی و حتی آکادمیسم قرن 19 اروپا را می توان دید. وی به شیوه بوزار( مدرسه هنزهای زیبای پاریس) تعلیم یافت. او در اکثر کارهایش تحت تاثیر مکتب بوزار بود و از همین روست که در کارهای او نوعی نگرش به تاریخ پیداست. قرینه سازی، فضاهای بزرگ و حجم های هندسی متوازن عواملی بودند که در آن زمان وی را از پیوستن به نهضت های درحال توسعه مکاتب مدرن بازداشت. آثار او نه در قالب معماری ارگانیک لوید رایت و نه در قالب نهضت های مدرن کوربوزیه جای میگیرد. موزه هنر کیمبل از یک سری طاق های مدور بتنی و متصل به هم، شامل 13 حجم پر که فضاهای اصلی را تشکیل می دهند و سه حجم خالی و باز به فضای بیرون تشکیل شده است که به فرم C سازماندهی شده اند. موزه در باغی بزرگ که اطراف آن را زمین وسیعی احاطه کرده است قرار دارد و به همین دلیل ساختمان در سطح افق گسترده شده است.

لویی کان ملایم ترین سطح نور روز را برای روشنایی محیط موزه انتخاب کرد، با این هدف که اشعه ماورای بنفش نور خورشید، تاثیر مخربی نداشته و یا حداقل بسیار کم باشد. پیش ورودی مجموعه شامل یک حیاط در درون فرم C شکل و حجمی خالی در انتهای آن می باشد. سه حیاط مرکزی در دل گالری ها ارتباط با محیط بیرون را فراهم و فرصتی برای توقف و تغییر ایجاد می کنند. نور این حیاط ها توسط درختان ظریفی که شاخه های آن بر روی شبکه های سیمی در بالا با پوششی نیمه شفاف کشیده شده است، کنترل می گردد.

















منبع :سایت کلبه ی هنر
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
بزرگترین موزه نظامی جهان...

بزرگترین موزه نظامی جهان...

بزرگترین موزة نظامی جهان در شهر درسون آلمان، توسط "دانیل لیبسکیند" طراحی شده است.

این موزه در ساختمانی باقی مانده از بمباران های جنگ جهانی دوم واقع شده است. این بمباران در فوریه سال 1945 اتفاق افتاد و باعث نابودی بیش از 80% ساختمان های شهر درسون شد. پس از گذشت بیش از 65سال از پایان جنگ جهانی دوم، این موزه تاریخ جامعی از وقایع پیش از اتحاد دو آلمان را به نمایش گذاشته است.

در این پروژه ، یک سازه نوک تیز از درون یک موزه جنگ به بیرون کشیده می شود. نوک تیز این سازه به سمت شرق و رو به منبع پرتاب بمب های جنگ جهانی دوم طراحی شده است.

این سازه از جنس بتن و شیشه ساخته می باشد. این موزه دارای 5 طبقه و21000فوت زیربنا می باشد.

یکی از طراحان این موزه می گوید: برخلاف موزه های نظامی دیگر، تمرکز ما بر ابزار و تجهیزات جنگی نیست ، بلکه بیشتر بر روی آنچه در دوران جنگ بر مردم گذشته است، تمرکز داریم ،مردمی که پدید آورندة جنگ و جنایت بوده اند و مردمی که مورد خشونت قرار گرفته اند.

ما در ابتدا از خود پرسیدیم که چه چیزی در این موزه نمایش دهیم که به بازدید کنندگان چیزی بیاموزد، به هر حال بهتراست که آنها موزه را با این فکر ترک کنند که "جنگ، اتفاق خوبی نیست".







 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه تصویر و صدا در ریو دو ژانیرو

موزه تصویر و صدا در ریو دو ژانیرو

این پروژه در سال 2011 به اتمام خواهد رسید. مصاحبه ویدیویی ریکاردو اسکوفیدو ، الیزابت دیلر و چارلز رنفرو در رابطه با طرح معماری این موزه موجود است.
دیلر[SUP]1[/SUP] ، اسکافیدو[SUP]2[/SUP] و رنفرو[SUP]3[/SUP] موزه ای مدرن را در شهر ریو دوژانیرو[SUP]4[/SUP] ی برزیل طراحی کرده اند. این پروژه در سال 2011 به اتمام خواهد رسید. مصاحبه ویدیویی ریکاردو اسکوفیدو ، الیزابت دیلر و چارلز رنفرو در رابطه با طرح معماری این موزه موجود است.

روبرتو بورله مارکس طراحی معماری این موزه را با الهام گیری از فضای ساحلی کوپاکابانا[SUP]5[/SUP] ، خط ساحلی ، مناظر کوهستانی اطراف و گردشگاه های زیبای ساحلی آن انجام داده است.

ساختمان این موزه نیز در این منطقه گردشگاهی و در مسیر بلواری مستقیم و جدید واقع شده که در آن به تدریج محوطه هایی سربسته و باز و شعبه هایی از گالری ها، اجرای برنامه های آموزشی، و مکان هایی برای استراحت و سرگرمی افراد به چشم می خورد.

این بلوارتفریحی به خیابانی منتهی می شود که ساختمانهای آن محل برگزاری برنامه های تفریحی است. ساختمان این موزه مکانی برای مشاهده شهراز منظری جدید است. تصویر پانورامایی آن قبلا در هتل ها و رستورانها در معرض دید گردشگران قرار داشت، هم اکنون شاید بدلیل رعایت مسائل امنیتی، نمایش تصویرمرکزی موزه برای بسیاری از ساکنین ممنوع است .














------------------------------------------------------------
پی نوشت:

1- Diller
scofido -2
Renfro -3
Rio de Janeiro -4
Copacabana -5













منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
معماران ورنر شول و تندیس موزه ی تیموسیوخ اکسپرینس؛ هرمنوتیک گذر




تیموسیوخ عمیق ترین حفره ی یخ نزده واقع شده در بلندای کوه های آلپ مابین جاده ی رشنپس و برنیرپس می باشد. جاده, یک مسیر ماشین سنگین رو اتصال دهنده ی دره ی پاسیرتال و اوتزال, بیش از هزار سال شباهت های منحصر به فرد بین دو دره دگرگون شده, و بر مرز طبیعی که توسط کوهها تولید شدند, فائق آمده است.​
از سال 2010 تندیس های معمارانه در چندین مکان نقطه گذاری شده در حاشیه ی جاده واقع شده اند و مسافران را از طبیعت, تاریخ, فرهنگ, جامعه و اقتصاد منطقه آگاه می سازند. هم اکنون پنج مجسمه در این ناحیه در دست بررسی است. دو قطعه از آنها در جبهه ی اتریش راه مال رو و قاچاق رو نام گذاری شده است. و دو قطعه ی دیگر در جبهه ی ایتالیایی جاده که آنها را تلسکوپ و لعل می نامند به منصه ی ظهور رسیده اند. در بالاترین نقطه ی گذر می توان موزه ی گذر را دید.​
ساختار بتنی بر جبهه ی شمالی تایرولن به سان یک تخته سنگ معلق و نامعین در جبهه ی جنوبی تایرولن بیرون زده و مؤکدی بر ماهیت مرزی تیموسیوخ اکسپرینس می باشد.غار یخی در فضای داخلی موزه به پیشگامان جاده ی آلپ و دستاورد چشمگیر آنها ادای احترام می کند.​
[TR] [/TR]











 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز

نوسازی و گسترش موزه شهرداری از عماران ام ال زد دی؛ زیبایی شناسی صنعتی فضای پس ماند




صدها سوراخ دایره ای شکل ، چهره برنزی نما را برای گسترش موزه مستحکم شهرداری که تاریخ آن به 700 سال پیش بر می گردد در Rapperswil-jona -سوئیس- پانچ کرده اند . حجم چهار طبقه براق که در طول بازسازی توسط معماران سوئیسی mlzd اضافه شده ، دو نیمه از موزه شهر را دوباره به هم متصل می کند که شامل یک برج سنگی قرن سیزدهم و یک محل اقامت پیشین می باشد . دیواره بتنی ، راه پله مرکزی جدید را از ورودی طبقه همکف که منجر به یک گالری با ارتفاع دو طبقه می شود ، جدا می کند . نمای شمالی موزه به خاطر احترام به بافت تاریخی ، بدون تغییر مانده است .









185663466493157502573520125745033.jpg























[TR]
[/TR]
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
موزه Drents

معمار: Erick van Egeraat
مکان: آسن، هلند
سال: 2011
عکس: J Collingridge



معماری نیوز : Erick van Egeraat موفق به دریافت جایزه طراحی 2012 هلند برای بهترین معماری داخلی در طراحی موزه Drents در آسن، هلند، شد.

یکشنبه گذشته جشن اهدای جوایز به معماران مختلف در زمینه‌های ارتباطات، طراحی آزاد، محصول و فضا بود. در مورد مقوله آخر، جایزه‌ای برای بهترین طراحی داخلی و بهترین طراحی خارجی در نظر گرفته شده بود که برندگان از میان 650 شرکت‌کننده انتخاب شدند. در طراحی بازگشایی 2011 موزه Drents، مربی‌خانه به مکان جدیدی به عنوان ورودی اصلی موزه تبدیل شد.



اجزای ساختمان بر روی پایه‌های شیشه‌ای قرار دارند. علاوه بر این، فضاهای زیرزمینی به بنا اضافه شدند که رابط میان بخش قدیم و جدید هستند.

کمیته اهدای جوایز طراحی هلند در مقوله طراحی داخلی، جایزه را به توان پیکرتراشی و طراحی شهری قوی اهدا کردند. با این وجود، این طرح در راه نمایشگاه‌های بالقوه نایستاده است.

تمام عوامل کلاسیکی که یک موزه باید داشته باشد به دقت اجرا شده است. با معکوس کردن مسیر عبور، به عنوان مثال، تبدیل مربی‌خانه به محل ورود و اضافه کردن فضای موزه زیرزمینی، موزه Drents خود بخشی از نمایشگاه به حساب می‌آید. به این صورت، تاریخ موزه دست نخورده باقی خواهد ماند اما محل، ظاهری کاملاً جدید به خود گرفته است. مضاف بر این، باغ مکملی برای پارک مجاور است. در زمینه طراحی شهری، پروژه بسیار قوی است.















































منبع: سایت خبری معماری نیوز - ترجمه: سمیه پیلوار
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه و مرکز اسناد سیاسی Hinzert

موزه و مرکز اسناد سیاسی Hinzert



چشم انداز اطراف روستای Hinzert چکامه است از زندگی روستایی در آلمان که با تپه های کم ارتفاع و اراضی کشاورزی تشخص یافته است.
هیچ اثری مبنی بر کاربری آن بین سال های 1939 تا 1945 یافت نشده است. در سال 1945 این محل اردوگاه ویژه زندانیان سیاسی از بیش از 20 کشور مختلف جهان بوده است.

در این پروژه برنده جایزه ، معماران Hoefer Lorch و Hirsch تغییر شکل سیاسی و ارضی را مورد سوال قرار داده بودند.

یک مرکز اسناد شامل آرشیو، کتابخانه پژوهش و فضاهای نمایشگاه و سمینار است. این معماران که در جامعه بین المللی به خاطر طراحی کنیسه هایشان در Dresden شناخته شده اند، در این پروژه نیز تمایلات خاصشان را در ارتباط بین راهبردهای مادی و پتانسیل های مفهومی دنبال کرده اند.

معماران یک پروژه غیر متعارف طراحی کرده اند که راهبردهای شهودی و منطقی توسعه را به طور یکپارچه ادغام کرده است.

سازه ای به طول 43 متر شیبی ملایم ایجاد می کند که از 2 تا 7 متر ارتفاع می یابد. سازه یکپارچه سقف و نما از بیش از 3000 صفحه مثلثی شکل متفاوت که از جنس فولاد Corten 12 میلیمتری هستند،تشکیل شده است.

این قطعات در کارگاه جوش داده شده اند تا 12 عنصر بزرگ را شکل دهند و سپس در محل سایت مونتاژ شوند.

زوایای بین هرکدام از پنل ها محاسبه شد تا اطمینان حاصل شود این اجزاء برای رسیدن به ارتفاع سازه مناسب هستند و در نهایت فرم صلبی را از صفحات تا شده تشکیل می دهند.پوسته ی قرمز و قهوه ای رنگ، یک فضای نمایشگاهی طویل ، یک اتاق سمینار،یک کتابخانه،آرشیو و دفاتر را در خود جای می دهندو در عین حال با خطوطشان تاثیر دیدن یک واحد فضایی منفرد را بر چشم می گذارند.

روند طراحی از درون به بیرون رشد یافته است.در اطراف نمایشگاه مرکزی،فضای آرشیو همراه با یک سری پاکت ها که محتوی واحد های آرشیو هستند وجود دارند.

نمایشگاه های بزرگ و فضاهای کوچک برای تحقیق،حجم را به سمت بیرون و محیط اطراف سوق می دهند.مانند پناهگاهی که مواد و آثار باستانی را حفظ می کند،مرکز اسناد یک ساختمان درونگراست که تنها به چسم انداز سمت دره گشوده شده است.

این گشودگی موقعیت دقیق بنا را در منظر معنا می کند و دیدگاه دقیقی را شرح می دهد:یک حرکت متقابل از عکاسی تاریخی تا پرسپکتیو معاصر.

پوسته درونی شامل صفحات مثلثی شکل از تخته سه لای درخت غان است که عکس ها و نوشته ها به وسیله فرایند چاپ مستقیم بر روی آن حک شده اند.اسناد به ساختمان الحاق نشده اند بلکه مستقیما به آن پیوند یافته اند.مانند نوعی از نقاشی دیواری معاصر.

عایق کردن مرکز اسناد با سطوح داخلی چوبی از صفحات استیل بیرون بنا و همتراز کردن پنجره های مثلثی با پوسته بیرونی به گونه ای که بدون قاب و قابل باز و بسته شدن باشند ،نیازمند ساختن نمونه های خاص اولیه از بنا بوده است.



























منبع: سایت خبری معماری نیوز
 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه آكادمي هنر چين ؛ هم آوايي با خطوط طبيعي بستر


در راستاي ارتقاي آموزش هنر در كشور چين، فرهنگستان هنرهاي زيبا در پكن و آكادمي هنر چين در ژيانگ شان طرح برگزيده شان براي احداث يك دانشگاه جديد در حومه پر از تپه ي شهر هانگزو را معرفي نموده اند كه تا بهار 2014 راه اندازي مي گردند.​
طرح موزه ي آكادمي هنرِ چين از شركت كِنگو كوما و همكاران، هماهنگ با توپوگرافي باشكوه و مقاومت در برابر اصلاح شيب دامنه ي موجود، با زيربناي 936،4 متر مربع ارائه گشته است. پيكره بندي موزه كه با شكل لوزي مانندش در ميان خطوط توپوگرافي تشكيل شده است، يك فضاي نمايشگاهي سيال همراه با سطوحي خطي و دگرگون گشته در كنار گالري هاي نيمه باز خارجي ايجاد كرده است.​
همچنين، كِنگو كوما در حال بررسي امكان استفاده ي مجدد از بقاياي سفال هاي خاك رس از منطقه خانه هاي قديمي اين شهر مي باشد ؛ در اين صورت، بدنه ي موزه همچون تبدلي از خاك باغ هاي چاي به معماري خواهد بود.

طراحی داخلی

طراحی داخلی گالری ها

پرسپکتیو خارجی

طراحی داخلی

طراحی داخلی

طراحی داخلی



چشم انداز به طبيعت مجاور

طراحی داخلی


طراحي داخلي سطوح نيمه باز
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو آكنچي

موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو آكنچي

1- مقدمه: وحشيانه نام نهادن
همه مي دانند اين موزه بايد در بالاي زمين ،در بالاي شيب باشد. اما اين موزه نمي داند؛ حتي قبل از كه ساختمان شود، حتي زماني كه اين موزه تنها يك ايده مبهم از يك موزه است، آن نمي تواند در جايي كه بايد باشد، بماند. روي سطح زمين مسطح، شروع به لغزش مي كند. آن نمي تواند در مقابل شيب مقاومت نمايد، شيب وحشيانه خوانده مي شود، موزه نمي تواند بگويد نه، موزه شالوده اش را از دست مي دهد و به پايين شيب و به سمت رودخانه مي لغزد.
2- قبل از ساختمان:
همينطور كه ما موزه را شروع مي كنيم، اجازه دهيد به ساختمان فكر نكنيم، اجازه دهيد ساختمان را فرض نكنيم، اجازه دهيد درگير قراردادهاي عرف ساختماني نشويم. درعوض اجازه دهيد با فكر كردن از هيچ شروع كنيم: اجازه دهيد به موزه به عنوان هيچ چيز فكر كنيم، به هيچ چيزي جز خود شيب، اما اين ديگر ممكن نيست، شيب در حال حاضر تصرف شده است: به محض اينكه ما شروع به فكر درباره ي امكان موزه نموديم، ما حتي قبل از كه از هر موزه خاص آگاهي يابيم، چيزهايي در آنجا وجود داشت، در دامنه شيب موزه را امتحان مي كنيم، موزه را پيش بيني مي كنيم، خواسته انديشه ما است كه موزه همچنين تا جاي ممكن باريك، شفاف و ناپايدار باشد. موزه را به عنوان يك فرش خوابيده بالاي شيب آغاز مي كنيم.
3- از پايين به بالا:
فعاليت ساختمان موزه از پايين شيب درون آب آغاز مي گردد. در آغاز -‌در پايين شيب- موزه در زيرزمين است، آن در زير پوسته ي خود پنهان شده است.
تراشيدن پوسته
پوسته موزه را به بالا بكشيد و آن را همانند بالون پر از باد كنيد، بدنه ي موزه در بالا، در بيرون در فضاي باز ساخته شده است. به منظور افزايش فضاي موزه بالاتر از زمين، آن فضاي زير زمين را از دست مي دهد.
نوسان مواج
كشيدن بدنه موزه به درون آب و سپس شيب. سپس دوباره پوسته را بكشيد ، دور از بدنه موزه ، و پوسته را به پشت خودش پيچيده و بيش از دندانه هاي رشته ها قوس دهيد.
4- از بالا به پايين
يا شروع فعاليت موزه از جهتي ديگر، از بالاي شيب:
پرتاب پوسته به هوا، بالاتر از لبه هاي رشته اي، سپس آنرا بر روي زمين بكشيد، اجازه دهيد به سمت پايين شيب بپيچد.
شيب موزه را توسط از فرم درآوردن موزه شكل مي دهد، موزه شكل خود را از دست مي دهد، گرفتن شكل شيب، موزه يك جريان است كه هدفش رودخانه است. همانطور كه موزه در زمين فرو مي رود، تمام فضاهاي روي زمين خود را از دست مي دهد.
5- تا شدن:‌
يك سطح درون چند سطح سطوح شفاف، نيمه شفاف، منعكس كننده، مات، منشوري، روشن، رنگي، محدب، مقعر، عدسي ضخيم، عدسي نازك است.
6- تاشو:
سطوح را به صورت هاي كوچك تقسيم بندي امواج به ذرات تا كنيد.
7- تاشو:‌سطح را با ساختار تا زنيد.
8- نمايش ساختار تاشو:‌
ديوارهاي موزه براي آوردن نور و منظره مورد استفاده قرار مي گيرد؛ ديوارها به تعليق رنگ ها نياز ندارند، رنگها در اين موزه در ميان هوا، در سيستم هاي كابلي كشيده شده درون ساختار آويزان شده اند.
9- شكافتن، تهي كردن، تهي كردن به يك سو: شكافتن به درون نوارها و تا كردن آنها به عقب براي ايجاد طبقات.
10- شكافتن و تا نمودن به عقب براي ايجاد ورودي ها.
11- پيچيدن چشم انداز با ساختمان.
لبه هاي ساختمان به عنوان چشم اندازي كه بر روي ساختمان رشد مي كند، محو شده است. اين ساختمان مي تواند تاشود، پانچ شود، در سرتاسر اينجا و آنجا، ساخت باغ مجسمه براي قدم گذاشتن به موزه.
12- پيچيدن عمومي با خصوصي
معابر تونل مانند، همانند بزرگراه ها، بدون پرداخت هزينه وارد موزه شويد.
13- تا زدن شهر در حصار موزه و بالعكس
همچنانكه قطار محلي به درون ايستگاه مي آيد، در داخل لابي، قطار ديگري از ايستگاه عبور مي كند و به بخش هاي ديگر موزه مثل موزه كودكان ، فروشگاه هدايا و رستوران هدايت مي كند.
14- تا زدن موزه در حصار زمين و بالعكس
اين مكان هاي زيرزميني، بدون هيچ نور طبيعي، اتاقهاي رسانه اي، و تئاترها هستند. در اطراف گوشه ها، بيشتر در درون زمين، جای گرفته اند.​
موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

1- مقدمه: وحشيانه نام نهادن
همه مي دانند اين موزه بايد در بالاي زمين ،در بالاي شيب باشد. اما اين موزه نمي داند؛ حتي قبل از كه ساختمان شود، حتي زماني كه اين موزه تنها يك ايده مبهم از يك موزه است، آن نمي تواند در جايي كه بايد باشد، بماند. روي سطح زمين مسطح، شروع به لغزش مي كند. آن نمي تواند در مقابل شيب مقاومت نمايد، شيب وحشيانه خوانده مي شود، موزه نمي تواند بگويد نه، موزه شالوده اش را از دست مي دهد و به پايين شيب و به سمت رودخانه مي لغزد.
2- قبل از ساختمان:
همينطور كه ما موزه را شروع مي كنيم، اجازه دهيد به ساختمان فكر نكنيم، اجازه دهيد ساختمان را فرض نكنيم، اجازه دهيد درگير قراردادهاي عرف ساختماني نشويم. درعوض اجازه دهيد با فكر كردن از هيچ شروع كنيم: اجازه دهيد به موزه به عنوان هيچ چيز فكر كنيم، به هيچ چيزي جز خود شيب، اما اين ديگر ممكن نيست، شيب در حال حاضر تصرف شده است: به محض اينكه ما شروع به فكر درباره ي امكان موزه نموديم، ما حتي قبل از كه از هر موزه خاص آگاهي يابيم، چيزهايي در آنجا وجود داشت، در دامنه شيب موزه را امتحان مي كنيم، موزه را پيش بيني مي كنيم، خواسته انديشه ما است كه موزه همچنين تا جاي ممكن باريك، شفاف و ناپايدار باشد. موزه را به عنوان يك فرش خوابيده بالاي شيب آغاز مي كنيم.
3- از پايين به بالا:
فعاليت ساختمان موزه از پايين شيب درون آب آغاز مي گردد. در آغاز -‌در پايين شيب- موزه در زيرزمين است، آن در زير پوسته ي خود پنهان شده است.
تراشيدن پوسته
پوسته موزه را به بالا بكشيد و آن را همانند بالون پر از باد كنيد، بدنه ي موزه در بالا، در بيرون در فضاي باز ساخته شده است. به منظور افزايش فضاي موزه بالاتر از زمين، آن فضاي زير زمين را از دست مي دهد.
نوسان مواج
كشيدن بدنه موزه به درون آب و سپس شيب. سپس دوباره پوسته را بكشيد ، دور از بدنه موزه ، و پوسته را به پشت خودش پيچيده و بيش از دندانه هاي رشته ها قوس دهيد.
4- از بالا به پايين
يا شروع فعاليت موزه از جهتي ديگر، از بالاي شيب:
پرتاب پوسته به هوا، بالاتر از لبه هاي رشته اي، سپس آنرا بر روي زمين بكشيد، اجازه دهيد به سمت پايين شيب بپيچد.
شيب موزه را توسط از فرم درآوردن موزه شكل مي دهد، موزه شكل خود را از دست مي دهد، گرفتن شكل شيب، موزه يك جريان است كه هدفش رودخانه است. همانطور كه موزه در زمين فرو مي رود، تمام فضاهاي روي زمين خود را از دست مي دهد.
5- تا شدن:‌
يك سطح درون چند سطح سطوح شفاف، نيمه شفاف، منعكس كننده، مات، منشوري، روشن، رنگي، محدب، مقعر، عدسي ضخيم، عدسي نازك است.
6- تاشو:
سطوح را به صورت هاي كوچك تقسيم بندي امواج به ذرات تا كنيد.
7- تاشو:‌سطح را با ساختار تا زنيد.
8- نمايش ساختار تاشو:‌
ديوارهاي موزه براي آوردن نور و منظره مورد استفاده قرار مي گيرد؛ ديوارها به تعليق رنگ ها نياز ندارند، رنگها در اين موزه در ميان هوا، در سيستم هاي كابلي كشيده شده درون ساختار آويزان شده اند.
9- شكافتن، تهي كردن، تهي كردن به يك سو: شكافتن به درون نوارها و تا كردن آنها به عقب براي ايجاد طبقات.
10- شكافتن و تا نمودن به عقب براي ايجاد ورودي ها.
11- پيچيدن چشم انداز با ساختمان.
لبه هاي ساختمان به عنوان چشم اندازي كه بر روي ساختمان رشد مي كند، محو شده است. اين ساختمان مي تواند تاشود، پانچ شود، در سرتاسر اينجا و آنجا، ساخت باغ مجسمه براي قدم گذاشتن به موزه.
12- پيچيدن عمومي با خصوصي
معابر تونل مانند، همانند بزرگراه ها، بدون پرداخت هزينه وارد موزه شويد.
13- تا زدن شهر در حصار موزه و بالعكس
همچنانكه قطار محلي به درون ايستگاه مي آيد، در داخل لابي، قطار ديگري از ايستگاه عبور مي كند و به بخش هاي ديگر موزه مثل موزه كودكان ، فروشگاه هدايا و رستوران هدايت مي كند.
14- تا زدن موزه در حصار زمين و بالعكس
اين مكان هاي زيرزميني، بدون هيچ نور طبيعي، اتاقهاي رسانه اي، و تئاترها هستند. در اطراف گوشه ها، بيشتر در درون زمين، جای گرفته اند.​


موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي



موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي



موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي



موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي



موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي



موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي



موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي



موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
موزه هنر عالی

موزه هنر عالی




هرچند که شکل گیری "معماری سفید" حاصل نظریات وآثار پنج معمار نیویورکی در دهه شصت و هفتاد و میلادی بوده است، اما در این میان وفاداری ریچارد مه یر به این نوع از معماری مهم ترین عامل تداوم و ماندگاری معماری سفید می باشد. مه یر در طول نیم قرن فعالیت حرفه ای خود با انتخاب رنگ سفید و اجتناب از تنوع مصالح در آثارش تمام ذهن خود را متوجه رابطه فرم و فضا نموده و خالص ترین و ناب ترین بناهای معاصر را پدید آورده است.

با این وجود بسیار ساده انگارانه است که تایلهای مربع سفید رنگ را شاخصه و ساختار اصلی آثار او بدانیم ، چرا که معماری مه یر بسیار عمیق بوده و متوجه ذات هنر معماری یعنی خلق فضا می باشد. آنچه بیش از هرچیز همچون ریسمانی آثار او را به یکدیگر پیوند می دهد توجه و تاثیر پذیری او از معماری دوره مدرن خصوصا آثار لکوربوزیه، فرانک لوید رایت و والتر گروپیوس است. با توجه به این مطلب در می یابیم که معماری مه یر ترکیبی است از معماری عملکردی و بی پیرایه لکوربوزیه با معماری زمینه گرا و جزییات محور فرانک لوید رایت و البته خلوص و سفیدی آثار گروپیوس. با این وجود و با تمامی تاثیراتی که مه یر از اساتید پیش از خود گرفته است نکاتی نظیر گرایشات فرمال وی به فرم های مکعب و منحنی ها و همچنین اصرار بر ترکیب احجام و فرم های مختلف از جمله علایق شخصی وی در معماری می باشند.




مه یر از میان انواع کاربری ها وموضوعاتی که به وی ارجاع شده است معماری برای هنر و فضاهای فرهنگی را ترجیح داده و مراکز فرهنگی و موزه های بسیاری را طراحی کرده است که ساختمان موزه هنر عالی در آتلانتا واقع در آمریکا که بخشی از مرکز هنری Woodrow می باشد از جمله موفق ترین و شاخص ترین آثار وی می باشد. بی شک موفقیت این اثر در سال 1983 تاثیری مستقیم بر انتخاب مه یر به عنوان برنده معتبر ترین جایزه معماری جهان" پرایتزکر" در سال 1984 دارد. جایزه ای که وی در سن 49 سالگی و به عنوان جوان ترین برنده از آن خود کرد.



مه یر در این بنا نیز همچون سایر آثار فرهنگی تعریفی متفاوت از رابطه میان شهر، مردم و هنر ارائه می کند. علاقه وی به فرم های دایره ای شکل و سازماندهی شعاعی، به طوریکه احجام موزه در فشردگی وتمرکز گرایی شدیدی قرار داشته و ضرب آهنگ های مختلفی از صلبیت و شفافیت را نمایان می سازند. آنچه در این بنا مورد نظر معمار بوده است نحوه مواجهه بیننده با آثار موزه، چگونگی حرکت و سیرکولاسیون میان گالری ها و توجه به شخصیت و نیازهای تک تک آثار می باشد. بدین ترتیب سعی شده است تا آثار به نمایش در آمده تنها از یک زاویه و یک بعد- دید از رو به رو – قابل رویت نباشند بلکه توسط رمپ ها و پلها دید از فواصل مختلف و زوایای متفاوت به هر اثر ممکن گردیده است.


























منبع :کلبه ی هنر
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه متروپليتن سئول ؛ ديالكتيكي ميان گذشته، حال و آينده

موزه متروپليتن سئول ؛ ديالكتيكي ميان گذشته، حال و آينده



موزه متروپليتن در سئول، بر بقاياي كاخ سلطنتي گيونگ هيونگانگ استقرار يافته است و تعاملي ميان گذشته و حال حاضر در ساختار ايجاد نموده است. اين پروژه با طراحي استوديو اسكياتارلا، در ميان يك سايت باستان شناسي، همراه با نمادهايي با مفهوم، فرم هايي مدرن را ايجاد نموده است.
اين طراحي بر مبناي شفافيت و روشنايي تنديس وار شكل گرفته است و در اين بازسازي كامل، از آخرين تكنولوژي ها و فناوري هاي چند رسانه اي استفاده گشته است.
فرم هاي سلب طرح سابق اين موزه ، با خطوطي بسيار آزادتر بازتفسير گشته اند و جاي خود را به حسي دقيق و سنجيده شده از بي نظمي و فضاهايي روان و هموار سپرده اند كه زنجيره اي از آنچه به ظاهر، علائم تصادفي به نظر مي رسند را جستجو مي كنند. تجسسي ميان تحدب و تقعر، تصاويري غيرمنتظره را در هر بخش موزه، به نمايش مي گذارد و فضاهاي داخلي را توسعه و گسترش مي بخشد.​


موزه متروپليتن سئول


موزه متروپليتن سئول


موزه متروپليتن سئول


موزه متروپليتن سئول


موزه متروپليتن سئول


موزه متروپليتن سئول

مـنـــــــبـع : www.studioschiattarella.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه صدفی شکل Dalian

موزه صدفی شکل Dalian


معمار: مؤسسه طراحی مهندسی عمران و معماری DUT
مکان: دالیان، چین
مساحت پروژه: 18000 مترمربع
سال اجرا: 2009

اختصاصی معماری نیوز: موزه صدفی شکل یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های سازه در دالیان است. با جمع‌آوری بیش از 5000 نوع صدف گرانبها از اقصی نقاط جهان در این موزه، نمای خارجی آن توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

این موزه 18000 مترمربعی چهار طبقه بر روی زمین و یک طبقه در زیر زمین دارد. قطعات مختلف شبیه به پوسته یک صدف بر هم سوار شده‌اند و چندین شکل چندبعدی را در طرحشان ترکیب کرده‌اند.



سقف ساختمان اصلی نمایشگاه که روی هم افتاده‌اند ـ لبه رو لبه افتاده ـ از QuadroClad ساخته شده که تداعی کننده صدف حلزون و یا یک خرچنگ بزرگ است.

مفهوم کلی که از این سازه دریافت می‌شود در مورد مکان جغرافیایی دارای مزیت ساختمان برای ساخت فضای اصلی نمایشگاه است که در مسیر سربالایی کشیده می‌شود.

ساختمان به گونه‌ای ساخته شده که چشم‌انداز زیبا از پنجره عریض داخل سالن استراحت موزه قابل رؤیت است.
از داخل ساختمان، دیوار لعاب شیشه‌ای شفاف است اما از خارج ساختمان، تصاویر محیط پیرامون، آسمان آبی و دریای سبز، بر روی بنا منعکس و همانند صدف‌هایی دیده می‌شوند.











 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه هنر یومینجان

موزه هنر یومینجان

موزه هنر یومینجان توسط گروه معماری "پی زو" طراحی و در شهر سیچوان کشور چین و در کنار رودخانه زیبای "شی هنگ" واقع شده است.
در طراحی سازه این موزه، از سنگریزه های داخل رودخانه و همچنین فرم طبیعت الگوبرداری شده است. فرم اصلی معماری در این سازه، فرم ارگانیک است و سعی شده که به نوعی به ارتباط بین انسان و طبیعت اشاره شود.

ترکیب تکنولوژی و طبیعت، رویا و واقعیت و انتقال حس آرامش که با استفاده از رنگ سفید در تمام بدنه و طراحی داخلی موزه انجام شده است، از ویژگی های خاص این بنا است.

متریال اصلی در این سازه، یک نوع فلز بسیار سبک است.

انتقال نور از محیط بیرون به داخل توسط حفره های منظم دایره ای انجام می شود. ترکیب نور و رنگ سفید، فضای بسیار دل انگیزی را در این سازه ایجاد می کند.









منبع: معماری نیوز
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
کندوی عسل،الگوی طرح موزه

کندوی عسل،الگوی طرح موزه

گروه دیلر اسکافیدو در لس آنجلس در زمینی به مساحت 120000 مترمربع، موزه بسیار زیبایی را طراحی کرده اند. بودجه ای که برای این پروژه اختصاص داده شد بالغ بر 130 میلیون دلار می باشد.

این موزه از سه طبقه تشکیل شده است و کل مجموعه شامل فروشگاه و بخش تجاری، سالن کنفرانس و چند گالری می باشد.

طرح این موزه براساس الگوبرداری از هندسه کندوی عسل انجام شده است. طراحی داخلی این موزه به گونه ای انجام شده است که تمامی بخش ها به راحتی با یکدیگر ارتباط دارد.

پوشش سقف این موزه از متریال ویژه ای ساخته شده است و عمل فیلترینگ را در مقابل نور خورشید انجام می دهد.








منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه هنری الی و ادیت براد ـ زاها حدید؛ کمپوزیسیون باز تکه پوسته های شفاف

موزه هنری الی و ادیت براد ـ زاها حدید؛ کمپوزیسیون باز تکه پوسته های شفاف



دانشگاه ايالتي ميشيگان با تعيين كردن چند معمار مشهور،رقابتي را جهت طراحي موزه موزه هنری الی و ادیت براد ترتيب داد كه باقضاوت ژزف جیوانی همراه بود.در مرحله نيمه نهايي 10طرح ازميان 30طرح ابتدايي انتخاب شدوسپس 5 طرح برگزيده به فينال راه يافت.ودرپايان يك طرح باانتخاب داوري به عنوان طرح برتر برگزيده شد.هدف پروژه ارائه طرحي بود كه مبتني برايده اي باشدكه با استفاده از آجر طرحي گوتيك و انتزاعي به نمايش بگذارد.بطوري كه نماد وسمبلي براي سير تكاملي طراحي هاي نسل بعدباشد.درعين حال طراحي بايد نگاهي احترام آميز به مسير طراحي هاي قديم تاجديدداشته باشدومتناسب با طبيعت ودرختان باغ نيز باشد.زاها حدیداين موزه با يك طراحي مدرن و امروزي ارائه شد. طرحي كه ساختمان رابه سه سطح تقسيم كرده كه عبارتند از مركز آموزش-موزه-كافه رستوران و بخش كارمندان. مساحت تحت پوشش اين پروژه 18000 پا بوده و4100 پا نيز زير بنا دارد و در ساخت آن از مصالحي چون:فولاد، بتون، آلومنيوم و شيشه هاي بخش بيروني استفاده شده است. اين موزه با هدف توسعه ديدگاه بازديد كنندگان نسبت به شرايط آينده و ايجاد مركزي براي آموزش و خلاقيت و استعداد يابي نسل آينده و همينطور كمك به رشد اقتصادي ميشيگان بنا نهاده شده است.و درنهايت زاها حديد با ارائه اين اثر برنده رقابتي شد كه در سال 2007 اعلام شده بود و براي طرحي كه بر روي مدرنيته،و امروزي بودن تمركز داشته باشد مبلغ 26 ميليون دلار اختصاص داده بود

2

3

4

5

6

8

9

9

10

11

12

13

14

15

16

اتــــود

 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه سانسکار کندرا ـ لوکوربوزیه

موزه سانسکار کندرا ـ لوکوربوزیه

این موزه مکعبی شکل قد کوتاه و تنومند یکی از نو آوری های مهم " لوکوربوزیه " است. در اینجا پلانی مارپیچ و همیشه در حال رشد با یک حیاط در کنار خود , طرح مایه اش را از یک صدف دریایی الهام گرفته که امکانات رشدخود را در درون خودش داشته و احجامی هنرمندانه و ماهرانه دارد . این یک الگوی اولیه است که توسط اوبرای یک مرکز هنری پیشنهاد شده است . موزه های توکیو و شاندیگار نیز از الگوی اصلی مشابهی پیروی می کنند.در این موزه تاریخ , هنر ,فرهنگ و معماری احمد آباد ارایه شده است.انتظام سختگیرانه مکعبی , فضایی عمیق و باز که با شبکه ای از ستونهای مدور در طبقه همکف قرار گرفته که بخشی از آن محصور است , نوار کشیده و سنگین بتن نمایان در شکل یک طره منحنی برای کشت گیاهان , و حجم اصلی ساختمان با دیوارهایی از آجر عریان و بدون روکش , با یک بازشوی بزرگ منفرد در تراز کف در تمامی چهار جهت ساختمان , همگی به ایجاد یک بیان معمارانه قوی کمک کرده اند . دیوارهای کشیده و صاف بنا , ستبر و غیر قابل نفوذند و بازشوهای محدودی روی آن ها دیده می شود .
بنای اصلی موزه روی یک پیلوتی , شامل شبکه ستون های بتنی به ارتفاع 3.5 متر قرار گرفته و شبکه سازه شامل مربع های 7 * 7 متر است . برای ورود به ساختمان باید از طبقه همکف در زیر موزه داخل شد که دارای ارزشهای معمارانه زیادی است.
یک استخر منحنی با کف و دیواره بتنی که با بتن کفسازی پیلوتی , سقف و تیر و ستون ها و نیز باقی اجزای سازه یکدست است , بااشکال قوسی آزاد در این حیاط میانی قرار گرفته که درکنار شیبراهه بتنی مخصوص فضاهای نمایشگاهی , حس جدیدی از یک فضای عمومی تولید می کند . این فضا که آمیخته ای از بخش های سرپوشیده و روباز است و با برداشتن دیواره های محیطی جدا کننده , به محوطه و فضاهای سبز خارج ساختمان مرتبط شده, می تواند به طورجداگانه از باقی بخش های ساختمان برای استفاده عمومی باز بماند و نقش مستقل داشته باشد . دیواره های این پاسیو نیز همانند دیواره های بیرونی دارای بازشوهای محدودی با همان الگو ( یک بازشوی بزرگ از کف تا سقف و نوارهای باریکی از پنجره در زیر سقف ) است . اتاقک اطلاع رسانی به طور جداگانه در همین حیاط قرار دارد.
به لحاظ مسایل پایداری و تنظیم شرایط محیطی بنا , این ساختمان طوری طراحی شده که در برابر هوای داغ منطقه از ساکنین محافظت کند و به طورطبیعی شرایط زیستی مطلوبی را در داخل فراهم کند. چندین حوضچه بزرگ گل و گیاه بر روی بام پیش بینی شده که در کنار محوطه سازی های دیگر آن را تبدیل به فضایی قابل استفاده برای ساکنین می کند. این موزه مشابه سایر موزه هایی است که توسط معمار در سایر نقاط جهان طراحی شده و از آن جمله می توان موزه توسعه نا محدود, موزه ملی هنر غربی در توکیو و موزه دولتی " گالری هنر " در شاندیگار را نام برد , که درآن ها پلان بر اساس یک منحنی مارپیچ قرار دارد و به گونه ای طراحی شده تا بتواند درآینده و با ایجاد برنامه ها , شرایط وکاربری های جدید , گسترش پیدا کند.
برای فهم زبان معماری لوکوربوزیه در ساده ترین حالت آن , فهم این ساختمان که حکم یک نمونه اولیه را دارد مهم است.این ساختمان تماما وابسته به نور مصنوعی است وقرار بوده که به طور کامل مورد تهویه مطبوع قرار گیرد. بتن نمایانی که برای سازه به کار رفته , آجر برای پرکننده وهمچنین نمای دیوارهای خارجی و سنگی که در کفسازی استفاده شده, می تواند به عنوان سه ماده عمده ونیز تنها مصالح به کار رفته در بنا لحاظ شود که در زمان ساخته شدنش در سال 1957 حسی از ابهت و حیرت را بوجود می آورد.​

موزه سانسکار کندرا ـ لوکوربوزیه


موزه سانسکار کندرا ـ لوکوربوزیه


موزه سانسکار کندرا ـ لوکوربوزیه


موزه سانسکار کندرا ـ لوکوربوزیه


موزه سانسکار کندرا ـ لوکوربوزیه


مـنـــــــبـع : فصلنامه معماری و ساختمان
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه شهر ژی یامِن؛

موزه شهر ژی یامِن؛

2

3

4


5


مـنـــــــبـع : www.designboom.com
[TR]
[TD]

گروه چيني MAD كار طراحي موزه اي را انجام دادند كه برفراز پنج پایه بالای سطح زمین وجوددارد.این موزه درجنوبی ترین شهرچین یعنی Xiamen قراردارد. طراحی موزه شامل سه قسمت می باشدکه عبارتندازسطح زمین،که شامل فضای ظاهری آن وسالن تاتر و زمین ورزش ومحل تجمع می باشد.سطح میانی که شامل سالن اصلی موزه وکافه ورستورانهای آن می باشد.در بام نیز یک منظره زیبا از عناصر طبیعی در اطراف هتل طراحی شده که شامل دریاچه و فضای سبز می باشد که برای همه قابل دسترس می باشد.موزه درمرکزدریاچه قراردارد ومنظره شهرنیز از بام قابل مشاهده است.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[/TD]
[/TR]

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه هنر طنز و کارتونِ اریک کریستنتو؛ حباب های شهری

موزه هنر طنز و کارتونِ اریک کریستنتو؛ حباب های شهری

اریک کریستنتو Erick Kristanto این پروژه را برای مسابقه موزه هنر طنز و کارتون منهتن طراحی کرده که مورد تجلیل قرار گرفته . این موزه تحت تأثیر فرم و خواص حباب ها بوده و فضاهایی را ایجاد می کند که هم در شکل هم و سازماندهی غیر متعارف هستند . حجم کلی بنا ابتدا بعد از تعیین مکان مناسب برای هر عملکرد به طبقات مختلف تقسیم می شود . هر حجم در مدل هایی همسان شده و در بالای حجم قبلی به صورت شناور قرار می گیرد . فضای رفت و آمد از طریق سطح شیبدار مارپیچی در مرکز است . دیدهایی به سمت خیابان و پل بروکلین تعبیه شده در حالی که سطوح سقف بازشونده ، به فضاهای چند منظوره تبدیل می شود .

موزه هنر طنز و کارتون ، اریک کریستنتو


موزه هنر طنز و کارتون ، اریک کریستنتو

موزه هنر طنز و کارتون ، اریک کریستنتو

موزه هنر طنز و کارتون ، اریک کریستنتو

موزه هنر طنز و کارتون ، اریک کریستنتو

موزه هنر طنز و کارتون ، اریک کریستنتو

موزه هنر طنز و کارتون ، اریک کریستنتو

موزه هنر طنز و کارتون ، اریک کریستنتو
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه پورشه

موزه پورشه




پورشه یک مارک قدیمی در صنعت خودروست که حاصل ترکیب اختراعات جدیدوهنرکلاسیک می باشد.واین باعث عرضه محصولات زیبا وفریبنده ای شده است. موزه جدید پورشه جاییست برای نشان دادن اعتماد بنفس شرکت که با بالاترین سطح استاندارد ساخته شده است. فلسفه کمپانی پورشه همیشه براساس جرأت،جسارت ویکه تازی پیش رفته است.تا نام پورشه همیشه بی همتا لقب گیرد. موزه احساس راندن را به همراه حرکت ،سرعت وپایداری درفضای موزه به مردم القا می کند.به بیان دیگر طرح و شمایل این سازه ،زیبایی حیرت آور وجذاب این مارک را به زبان معماری بیان می کند. و در نهایت این ساختمان دارای چشم اندازی زیباست تا نشانگر شخصیت و محتوای شرکتی باشد که قصد معرفی دارد.



2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16



منبع:memariart.blogfa.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه هنر Datong

موزه هنر Datong

موزه هنر Datong از فاستر و همکاران

این موزه هنری از چهار هرم به هم پیوسته با چهار رأس همپوشانی شده توسط نورمن فاستر و همکارانش برای شهر دَتونگ -چین- طراحی شده . موزه دَتونگ با 32 هزار مترمربع مساحت ، یکی از چهار ساختمان جدید در پلازای فرهنگی خواهد بود که به داخل زمین فرو رفته است . سقف از فولاد کورتن ساخته شده که در طول زمان هوازده می شود در حالی که یک سری از نورگیرها ، نور طبیعی را مستقیم به داخل گالری وارد می کنند . کانون این موزه ، گرند گالری با 37 متر ارتفاع و شعاع 80متر می باشد که فضای مناسبی برای هنرمندان و نمایش آثار هنری آنها با مقیاس بزرگ است . فرم بیرونی ساختمان مانند یک چشم انداز فوران کرده ، متصور میشود که تنها رأس فرم ها از سطح زمین قابل رویت می باشد . پنجره های سقفی هر حجم ، یک بازی پویا از نور و سایه در داخل ایجاد می کند . بازدید کنندگان از طریق یک پله و رمپ که با میدان یکپارچه شده ، به ساختمان دسترسی دارند ؛ توالی رسیدن به نقطه اوج در یک نمای دراماتیک از گرند گالری .

موزه هنر Datong از فاستر و همکاران

موزه هنر Datong از فاستر
منبع: مهراز​
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه Holon

موزه Holon

موزه Holon
گروه معماری : Ron Arad Architects Ltd (RAAL)
مکان: Holon ـ فلسطین اشغالی
طراح اصلی: Ron Arad
مدیر پروژه: Asa Bruno
معمار پروژه : James Foster
تیم طراحی: Marta Granda, Tavis Wright
مهندس سازه: Harmel Engineering
معمار اجرایی: Waxman Govrin
پیمانکار اصلی: Green Construction Ltd
مساحت پروژه: 4100 مترمربع
بودجه: 11.1 میلیون پوند
سال اجرای طرح: 2010 ـ 2003
عکس: RAAL, Yael Pincus, Marzorati Ronchetti​


در ماه مارس 2003، شهردار شهر Holon از گروه معماری(RAAL) Ron Arad برای طراحی و گسترش اولین موزه ملی طراحی در فلسطین اشغالی دعوت به همکاری کرد.



موزه طراحی Holon محلی برای نشان دادن طرح ، ایجاد مجموعه نمایشگاه دیدنی و جالب ، بازتاب طراحی فلسطین اشغالی در زمینه طراحی جهان و تأیید اهمیت طراحی در یک کشور جوان نوظهور می‌باشد.




طرح این مجموعه در زمینی به مساحت 3700 مترمربعی و به شکل نیمه مستطیل است.

میدان عمومی باشکوه در قسمت شمالی سازه فضای عمومی مناسب مقدماتی و مسیر ورودی به موزه است​


ایجاد و بهره‌برداری از کشش بین ترتیب داخلی فضاهای کارآمد جعبه مانند و پوشش خارجی پویا و قوس‌ها و انحناهای ظریف، اصل هدایت طراحی برای کل موزه است.


بخش بزرگتر ظاهر خارجی موزه با پنج نوار از جنس فولاد Corten پوشیده شده که به داخل و بیرون و اطراف طبقات داخلی موزه موج‌دار و پر پیچ و خم کشیده شده است.




این نوارها ستون‌های ساختمان هستند. تأکید توپوگرافی افقی نوارها بر درجه‌بندی پتینه‌های به کار رفته و تأثیر عوامل جوی بر روی فولاد به مرور زمان است.
این نوارها هیچگاه به طور کامل از نظر بازدیدکنندگان پنهان نمانده و به عنوان یک کلید بصری برای شرح چند و چونی فضای داخل موزه عمل می‌نماید.



این موزه با پهنه ساختمان 4100 مترمربعی با بودجه ناخالص 11.1 میلیون پوند و با بودجه دولت ساخته شد.

ساخت آن در آگوست 2006 آغاز و موزه طراحی در سی و یکم ژانویه 2010 افتتاح شد.



منبع :مهراز​
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه هنر خاورمیانه دبی یو ان استودیو؛ پویایی حجمی و چینه بندی لغزان

موزه هنر خاورمیانه دبی یو ان استودیو؛ پویایی حجمی و چینه بندی لغزان


ساختمان موزه هنر خاورمیانه دبی به زودی در دهکده فرهنگ دبی؛ مكاني که اکنون سرشار از جايگاه هاي ويژه می باشد ساخته خواهد شد، طرح پیشنهادی توسط دفتر معماری هلندی یو ان استودیو UN STUDIO ارائه شده است و ان گونه که معمول دبی می باشد طرحی است کاملا اینده گرا، با سازه ایی لغزان و دینامیک.
-

-

-

-

-

-

-

-

 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه علوم گلاسکو؛ هم ایستی معماری بایومورف و تکنولوژی

موزه علوم گلاسکو؛ هم ایستی معماری بایومورف و تکنولوژی

موزه علوم گلاسکو در بریتانیا با باز گرداندن زندگی به منطقه اسکله ها – که مدت های مدیدی رهاشده بود – به یکی از مهم ترین ساختمان های شهر گلاسکو تبدیل شده است. موزه شامل سه ساختمان اصلی است؛ مرکز علوم، سالن IMAX و یک برج دوار به ارتفاع صد و بیست و هفت متر که از آن چشم اندازی وسیع و سیصد و شصت درجه ای نسبت به شهر داریم.
سه بنای فوق جزئی از یک مجموعه واحد می باشند. یک ورودی کاملا شیشه ای و یک جداره یا بافت نازک که سقف و پوشش بنا را تشکیل می دهد، مرکز علوم را به تئاتر ارتباط می دهد؛ در صورتی که یک تونل اکتشافی (تونلی که برای مشاهده و اکتشاف به کار می رود) مرکز علوم را به برج مدور متصل می کند.
سه ساختمان موزه، خود بخشی از موضوع نمایش را تشکیل می دهند؛ چرا که نحوه چیدمان، ساختار و نازک کاری های ساختمان هم علمی است، هم دارای جنبه های آموزنده می باشد و هم از بداعت و نوآوری برخوردار است. جداره یا پوسته های بیرونی بنا از تیتانیوم، آلمینیوم، شیشه و گرانیت پوشیده شده اند. برای اولین بار در بریتانیا تیتانیوم دراین ساختمان جهت پوشش مورد استفاده قرار گرفته که ارزش و جلوه خاصی به بنا داده است.
داخل بنا از بتن نمایان، چوب طبیعی، فولاد و شیشه می باشد. مرکز علوم که حلالی شکل است، بخش اصلی مجموعه را تشکیل می دهد و بخش قوسی شکل آن در جنوب مجموعه که از تیتانیومم پوشیده شده است، گالری ها را در مقابل تابش آفتاب و اشعه خورشید محافظت می کند.
به عکس، نمای ساختمان تمام نور خورشید را دریافت می کند. سالن IMAX یا ادیتوریوم که گنجایش سیصد و هفتاد صندلی را دارد بزرگ ترین سالن از این نوع در اسکاتلند می باشد. غشاء سخت بیرونی پوسته ای حلزونی شکل است که با تیتانیوم پوشیده شده و ادیتوریوم را در خود جای داده و آن را در پناه خود دارد؛ در صورتیکه جبهه بیرونی (پیشانی بنا) در یک غشاء شیشه ای نفوذ پذیر پیچیده شده است.
عوامل محیطی، خودکفایی مجموعه، سازه، جهت گیری مناسب بنا، حجم، جنبه های مهندسی، مصالح و منابع انرژی از اولین لحظات بررسی و مطالعه طرح دقیقا مورد توجه بوده اند، به این ترتیب آن بخش از فضاهای مرکز علوم در بین گالری ها قرار دارند از نور طبیعی برخوردارند و این مساله هزینه های ناشی از استفاده از نور مصنوعی را کاهش می دهد.
بنا از تهویه طبیعی برخوردار است؛ حجم و ظرفیت بالای حرارتی ساختمان و موقعیت آن که در کنار رودخانه، باعث تعدیل در مصرف انرژی گردیده است. پوسته خارجی یا غشاء حلزونی شکلی که در ضلع جنوبی، مرکز علوم را در خود جای می دهد، جهت و مسیر اشعه های خورشید را هدایت می کند و مانند ماترسی طراحی شده که قادر باشد انواع سیستم های گیرنده انرژی را در خود جای دهد؛ چه برای مصرف و بهره برداری در مرکز علوم و چه به منظور فعالیت های علمی و یا استفاده در فضای نمایشگاهی. امکانات پیشرفته دیگری مانند سلول های فتوولتائیک و پانل های خورشیدی و نیز آخرین تکنولوژی کریستال در مدت زمان کوتاهی به پوشش سازه افزوده خواهد شد.
کارفرما: موزه علوم گلاسکو
کاربری: چند عملکردی
زیربنا: 15000 متر مربع
تاریخ ساخت: 2001​

موزه علوم گلاسکو

موزه علوم گلاسکو

موزه علوم گلاسکو

موزه علوم گلاسکو

موزه علوم گلاسکو

موزه علوم گلاسکو

موزه علوم گلاسکو

موزه علوم گلاسکو

موزه علوم گلاسکو

مـنـــــــبـع : معماری همگون با ساختارهای جانوری
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه ایی از شن و انگاره ساحل

موزه ایی از شن و انگاره ساحل

اکواریوم باتیومی؛



شرکت دانمارکی معماران هنینگ لارسنHenning Larsen برنده ی مسابقه ی طراحی یک آکواریوم در جرجیا،باتیومی شده است که حجمی شبیه به یک دسته قلوه سنگ دارد. طرح این ساختمان که آکواریوم باتیومی نامیده میشود،از چند سنگریزه ی بخصوص که در سواحل باتیومی پیدا شده بود الهام گرفته شده و چشم انداز هایی از ساحل و دریای سیاه را فراهم می آورد. این ساختمان از چهار قطعه با ساختاری سنگریزه شکل ساخته خواهد شد که هر کدام از این قطعات یک فضای نمایشگاهی را در خود جای میدهد که موجودات دریایی همزیست از دریای اژه و مدیترانه،اقیانوس هند،دریای سیاه و دریای سرخ و همچنین یک نمایشگاه جذاب را به تماشا می گذارد. این چهار قسمت توسط یک فضای مرکزی که شامل یک کافه،سالن اجتماع و دیگر فضاهای جزئی ست با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.

آکواریوم باتیومی

طراحی داخلی

طراحی داخلی

دور نما

سایت پلان

نما

نما

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com


 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه ي هنر مدرنِ گونما از آراتا ايسوزاكي؛ مدولاسیون متابولستی

موزه ي هنر مدرنِ گونما از آراتا ايسوزاكي؛ مدولاسیون متابولستی



این موزه به عنوان يكي از بزرگترين شاهكارهاي آراتا ايسوزاكي، در نظر گرفته شده است. گونما از ان دسته پروژه های غنی است که به گونه ای خاص ایدئولوژی و دستاوردهای معمارانه ی ایسوزاکی را بطور خلاصه ارائه می دهد. این فرم، یک موزه در قالب مفهوم کانسپچوالی وُید و چهارچوب(فریم) است.
موزه اساسا از يك مكعب12 متري تشکیل شده که چهارچوب کلی طرح را تعریف میکند. در این پروژه مكعب خالص ايسوزاكي ساختمانی با وزن کم را ایجاد میکند که شکل معمارانه ای به خود می گیرد. در این طرح هماهنگی عناصر موجود ، مانع از هرگونه تاثیر عوامل و عناصر فرعی و جانبی بر روی فرم این مکعب میشود و پانل های آلومینیومی مربع شکل نما عناصر سازه ای را می پوشانند؛ که نهایتا ساختمان از لحاظ بصری سبک بنظر میرسد. مانندیک فریم که عکس درونش را کادربندی میکند ، این چهارچوب مکعبی شکل موزه، فضای درونش را از چشم انداز خارجی اش(لنداِسکِیپَش) تفکیک کرده و بازدیدکنندگان را به گونه ای خاص فقط به تماشای آثار هنری دعوت میکند.
هرچند این ساختمان در نوع خود یک شاهکار هنری است اما آرتا ایسوزاکی از رویکرد مینیمالیستی در طراحی این موزه استفاده کرده است. رویکرد مینیمالیستی این پروژه و نتیجتا طرح مینیمالیستی اش، ایجاد اثر خنثی برروی آثار هنری می باشد؛ به این معنا که بیشتر نگاه بازدیدکنندگان به آثار هنری به نمایش گذاشته شده جلب شود تا طرح داخلی این موزه... در راستای محور ورودي اصلي، يك پله ي مانیومنتی از میان مكعب به طبقه ي دوم و فضاي گالري، بالا مي رود.
دو ديواره ي اطراف این پله از جنس سنگ مرمر براق(منعکس کننده) می باشد که انعکاس پله در آن باعث میشود که پله بی انتها به نظر برسد. در سمت شرق پله اصلی، در میان ردیفِ مکعب ها، سالن اصلی قرار دارد. در انتهای این سالن یک مجسمه ی مرمری قرار دارد که همانند مجموعه ای از ردیفِ پله ها می باشد. (هرچند که ارتفاع آنها برای بالا رفتن بسیار زیاد است). اولين مرحله ساخت موزه ي هنر مدرنِ گونما در سال 1974 تكميل شد.
در آن زمان پیشنهاد شد که از یک تقارن دو جانبه با ابعاد a:b:c:c در پلان و نما استفاده شود اما در عمل به این تقارن دست بطورکامل دست نیافتند. مرحله دوم ساخت این موزه در سال 1994 بود که به گونه ای اين تقارن را کمرنگ تر ساخت. . ايسوزاكي بدلیل محدودیت مکانی که داشت، نتوانست بیش از دو بخش به سمت غرب این موزه اضافه کند که نتیجتا فقط یک مربع 12 متری را به این موزه اضافه کرد. این مکعب یک سالن تئاتر با پلان چرخیده شده در طبقه ی دوم دارد که طول نمای شیشه ای را بگونه ای میشکند که تقارن ایجاد شده توسط نمای مودولار و یکدست را خنثی میکند.


تصویر 2


تصویر 3، فضای داخلی


تصویر 4، فضای داخلی


تصویر 4، فضای داخلی


تصویر 6، پله مانیومنتی


تصویر 7، پله با بدنه ی براق و منعکس کننده


تصویر 8، موزه هنر گونما

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
موزه هنر درخت از گروه معماران Daipu Architects

موزه هنر درخت از گروه معماران Daipu Architects

معمار: گروه معماری Daipu
مکان : Song zhuang, Beijing, China
تیم طراحی: Dai Pu, Feng Jing, Liu Yi
مساحت : 3,200 sqm
سال :
2009


در Songzhuang واقع در بیجینگ چین، موزه هنر درخت در کنار خیابان اصلی قرار گرفته است. دهکده اصلی ناپدید شد . با بلوک های بزرگی جایگزین شد که ماشین ها بهتر می توانستند از آن عبور کنند.

حتی اگر به عنوان روستای هنرمند مشهور، به ماندن و یا لذت بردن از اکتشاف هنر بدون معرفی دوستان هنرمند محلی دشوار است، بنابراین اولین ایده برای ایجاد یک محیط محصور، یک فضای عمومی بود که مردم تمایل به ماندن داشته و اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند.

من امیدوارم مردم به وسیله چشم انداز و ورودی، مجذوب موزه شوند. چشم های آن ها، منحنی هایی که از زمین به سقف کشیده شده اند، دنبال خواهد کرد.
مردم می توانند ورودی از رمپ و یا از محوطه با یک استخر و یک درخت در طبقه اول را انتخاب کنند. آسمان بر روی زمین منعکس شده و با بازتاب دوباره در داخل استخر، به مردم کمک می کنند تا ذهن خود را از هر چه در محیط بیرون است آزاد نمایند.


محوطه اول
به وسیله یک خیابان اصلی مجزا گشته و به وسیله یک دیوار بتنی فضای بیرون را وادار به فراموش شدن می کند. مردم می توانند توقف کرده و زیر درخت محوطه به گفتگو بپردازند و یا از ماهی های داخل استخر لذت ببرند، ضمناً آن ها می توانند از کارهای هنری لذت برده و دیگران را ببینند که خارج از دیوار مشبک، مردد در ورود هستند.

محوطه دوم، نور طبیعی را به پشت سالن نمایشگاه و اطاق منفرانس در طبقه دوم وارد می کند در حالی که جدا کننده فضای عمومی و خصوصی نیز هست. دیوار منحنی مردم را به سمت دیگری از ساختمان جذب می کند و آن ها را با پله های عمومی که به طبقه اول می رسند، آشنا می کند، جایی که آن ها می توانند بنشینند و از نور خورشید لذت ببرند و یا با استخر در پایین نظاره کرده و یا حتی با مردمی که در ممحوطه پایین هستند به گفتگو بپردازند.

6.5 محوطه در 2.695 متر مربع در این سات موجود است. در کنار فضای نمایشگاهی دو محوطه بزرگ قرار گرفته و 4 محوطه بعدی در طبقه بالا قرار گرفته است. دو محوطه نور خورشید را به فضای پشتی وارد می کنند. و دو محوطه دیگر در یالای طبقه اول، رو به آسمان نیز گشوده می شوند.

با در نظر گرفتن بیان واقعی و خالص، این پروژه امیدوار است بتواند برای مردم محلی و بازدید کنندگان مکانی برای هم صحبتی و استفاده از نور طبیعی،درخت،آب و هنر هنرمندان معاصر باشد.









































منبع: سایت مرجع معماری
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
معماران ام ای دی و موزه ی هنر هاربین؛ بازنماینده ی معمارانه ی طبیعت
...
..
.



معماران بیجینگ MAD یک موزه ی یخی شکل به طول 200 متر را در هاربین واقع در شمال شرق چین طراحی کردند. موزه که به مجسمه های چوبی چینی اختصاص دارد, یکی از سه بنای فرهنگی است که توسط دفتر معماری MAD در این شهر طراحی شده است. کار ساخت و ساز بر روی موزه هم اکنون در دست انجام است, همچنین یک خانه ی اپرا و یک مرکز فرهنگی که هردو توسط این گروه معماری در هاربین ساخته شده است. هاربین پایتخت استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین به عنوان خانه ی یخ بین المللی هاربین و فستیوال مجسمه ی برف که هرسال در ژانویه اتفاق می افتد, شناخته می شود.​
هاربین به مثابه اصلی ترین شهر شمالی چین هم زمان با توسعه ی سریع وجوه تاریخی خود را به عنوان کانون هنری منطقه نیز تعریف کرده است. این ساختمان از چشم اندازهای زمستانی منحصر به فرد محلی الهام گرفته است, موزه تضادی مابین زیبایی طبیعت و سرعت زندگی روزمره است. این بنا در قامت یک مایع یخ زده بازتاب دهنده ی رابطه ی بین ساختمان و محیط می باشد. فضای داخلی موزه با دو نمایشگاه متفاوت ترکیب یافته که این دو فضا به واسطه ی یک ورودی متمرکز به هم مرتبط شده و تؤامان با انفصال دو فضا به هم پیوسته اند. این رویکرد دستیابی به یک رابطه ی همزیستی را موجب شده است.​
نورگیرها نور روز را به داخل حفره های مجاور گالری در خلق یک چشم انداز مطلوب و لحظه های تماشایی در اطراف زندگی می رسانند. و اما درباره ی دفتر معماری MAD : یک گروه یک نوآوری در معماری پدید آورده و به عنوان یک صدای پیشرو در نسل جدید طراحی ظهور یافته است. این گروه راه حل های آینده نگرانه ی منحصر به فردی را داده در راستای کشف یک درک تازه از طبیعت و تکنولوژی پیشرفته مورد بررسی و توسعه قرار داده است. MAD معماری را در قامت یک هم زیستی انسان ساز در هم آهنگی با طبیعت تعریف می کند و این فرصت را به مردم می دهد تا تجربه های مستقل شهری خود را آزادانه بسط بدهند. آثار MAD در سرتاسر جهان به نمایش درآمده است. معمار موسس اخیر این شرکت ما یانسون برنده ی جایزه ی انجمن بین المللی RIBA شده است. او اولین معمار چینی است که این جایزه را دریافت می کند. این شرکت در حال حاضر 9 پروژه در دست اجرا دارد.​


...

...

...

...

...

...

...
 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه كاستلوكيو و باغ گام هاي از دست رفته از پيتر آيزنمن
مـنـــــــبـع : serviziinternet.comune.verona.it


اينستاليشن پيتر آيزنمن در موزه كاستلوكيو، بلوغي از علاقه ي ژرف اين معمار امريكايي به فرايندهاي كار برخي از بزرگترين معماران قرن بيستم، به خصوص تفسير وي از كارهاي جوزپه تراني و توجه او به سايت هايي با تاريخ غني مي باشد، مكاني كه از اتفاقات دوره هاي مختلف، لايه لايه و در هم تنيده شده است.​
از اين جهت، كاستلوكيو به نمايش ِ بي بديل انبوهي از خاطرات و يادمان ها پرداخته است و از سوي ديگر، مداخله كارلو اسكارپا ( به عنوان مرمتگر سابق موزه ) سهم معيني از تشجيع مجموعه اي مونومنتال را با ارائه روش هاي جديد و محرك در بازتفسير آن، مي سازد.​
پس از دهه 70 و 80 ميلادي، سايت موزه، مخصوصا باغي كه پروژه ي آيزنمن در آن قرار گرفته است، به پيشبرد ديالوگي خلاق ميان آثار هنر معاصر و يادواره ها پرداخته است. يكي از نمونه هاي به ياد ماندني اين تلاش ها، نمايشگاه انفرادي پيترو كانسارين در سال هاي 1976 و 77 بوده است، تنديس هايي كه با استفاده از لايه بندي سنگ و مرمر تحقق مي يافتند و به صورت ويژه اي مورد تحسين كارلو اسكارپا قرار گرفته بودند.​
در پي اين اثر، استراپو از پيرا لناگي ارائه گشت كه از ايجاد پستي و بلندي هاي فراخي از چمن تشكيل شده بود. نمايشگاه 1981، ايل لوئوگو دلا فُرما، كاري تركيبي از نه هنرمند منتخب توسط جيلو دورفلس و ليسيسكو ماگاناتو ، كه در حياط و پل كاستلويكو نصب و راه اندازي گشته بود، مداخله هايي با تنديس هايي محيطي با مقياس بزرگ از استيل و چوب بوده اند كه گفتماني بصري با قلعه قرون وسطايي را برپا كرده بوده اند.​
اتووود پيش از اين در اين خبر به باغ گام هاي از دست رفته به قلم سارجيو و در اين خبر به گفتگويي با عباس قريب، پيرامون اين اثر و در اين خبر به چرايي اين اثر و آثار ديگر آيزنمن پرداخته است.​

باغ گام هاي از دست رفته
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

معمار نیویورکی دنیل لیبسکیند یک سازه از شیشه و فولاد نوک تیز را از درون قلب یک موزه جنگ در درسدن بیرون کشیده که در 14 اکتبر بعد از 22 سال تعطیلی بازگشایی می شود . ساختار مثلثی 5 طبقه ، گالری های موجود موزه تاریخ نظامی را گسترش داده و با 21000 فوت آن را به بزرگترین موزه در آلمان تبدیل کرده است . نوکِ تیز ساختار به سمت شرق رو به منبع پرتاب بمب های آتشی در طول جنگ جهت گرفته در حالی که پلت فرم پشت بام با 30 متر ارتفاع ، منظره ای به سمت خط آسمان شهر در غرب فراهم می کند . در داخل ساختمان ، دیوارهای بتنی روباز ، مناطق نمایشگاه جدید را از گالری های تاریخی جدا می کند . سخنرانی ها و نمایش فیلم در داخل آتریوم ساختمان برگزار خواهد شد .

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه



مـنـــــــبـع : www.dezeen.com


 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا