موزه ها Museums

وضعیت
موضوع بسته شده است.

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه صدفی شکل Dalian
.
.

معمار: مؤسسه طراحی مهندسی عمران و معماری DUT
مکان: دالیان، چین
مساحت پروژه: 18000 مترمربع
سال اجرا: 2009

اختصاصی معماری نیوز: موزه صدفی شکل یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های سازه در دالیان است. با جمع‌آوری بیش از 5000 نوع صدف گرانبها از اقصی نقاط جهان در این موزه، نمای خارجی آن توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

این موزه 18000 مترمربعی چهار طبقه بر روی زمین و یک طبقه در زیر زمین دارد. قطعات مختلف شبیه به پوسته یک صدف بر هم سوار شده‌اند و چندین شکل چندبعدی را در طرحشان ترکیب کرده‌اند.



سقف ساختمان اصلی نمایشگاه که روی هم افتاده‌اند ـ لبه رو لبه افتاده ـ از QuadroClad ساخته شده که تداعی کننده صدف حلزون و یا یک خرچنگ بزرگ است.

مفهوم کلی که از این سازه دریافت می‌شود در مورد مکان جغرافیایی دارای مزیت ساختمان برای ساخت فضای اصلی نمایشگاه است که در مسیر سربالایی کشیده می‌شود.

ساختمان به گونه‌ای ساخته شده که چشم‌انداز زیبا از پنجره عریض داخل سالن استراحت موزه قابل رؤیت است.
از داخل ساختمان، دیوار لعاب شیشه‌ای شفاف است اما از خارج ساختمان، تصاویر محیط پیرامون، آسمان آبی و دریای سبز، بر روی بنا منعکس و همانند صدف‌هایی دیده می‌شوند.






























 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه هنر / ریچارد میر

موزه هنر / ریچارد میر

high-Museum-of-Art

معمار: ریچارد میر
مکان: آتلانتا ، گئورگیا
سال ساخت: ۱۹۸۰ – ۱۹۸۳
شهر آتلانتا در ساختمان سازی سنتی مترقی است و به عنوان یک مرکز توسعه دهنده فرهنگ، تأثیری قوی در طراحی دارد. سایت در محل اتصال خیابان Peachtree و خیابان شانزدهم بوده که در حدود دو مایل از مرکز شهر آتلانتا فاصله دارد، مکان این موزه در یک محل مهم برای توسعه آتلانتا و در یک محله پیاده گرا با دسترسی خوب به حمل و نقل عمومی است. موزه هنر در بالای یک ساختمان بزرگ عمومی قرار دارد و شامل انبار هنری است که پاسخ دهنده به نشانه شناسی و جنبه‌های مفهومی هنر است.
این حجم متشکل از چهار ربع دایره بوده که یکی با برش خوردن از سه تای دیگر متمایز شده است. ربع دایره گم شده مناسب برای دهلیز به یاد ماندنی، لابی و مرکز تشریفات موزه است.
سطح شیب دار دراز، یک حرکت نمادین برای رسیدن به خیابان و شهر است در پایان سطح شیب دار ورودی اصلی و محوطه پذیرش است، که از یک دهلیز چهار طبقه می‌گذرد.

high-Museum-of-Art

فضای دهلیز پر از نور الهام گرفته از فضای اصلی موزه گوگنهایم بوده. در گوگنهایم، رمپ واسطه بین فضای مرکزی و موزه هنر است. اما در آتلانتا دو سطح شیب دار متوالی به عنوان فضای گالری است و جدا از فضای دور زدن و فضای گالری اجازه می‌دهد تا از فضای مرکز سیستم حرکت را کنترل کند.
این جدایی نیز اجازه می‌دهد تا دیوارهای دهلیز پنجره‌هایی داشته باشند، که نور طبیعی را وارد کرده و دیدهایی از شهر را به صورت قاب در آورد. گالریها برای فراهم کردن منظره‌های چند گانه به عنوان صمیمی کردن فضا و در مقیاس بزرگ، دیدی مطابق با نیازهای متنوع از مجموعه سازمان یافته شده‌اند.
نور، خواه به صورت مستقیم یا فیلتر شده، به صورت ثابت در فضا وجود دارد. جدا از جنبه عملکردی آن، نور نمادی از بخش موزه به عنوان محل توضیح زیبایی شناسی و تعلیم دادن ارزش‌های فرهنگی است. قصد اصلی معماری، تشویق به کشف این ارزش‌هاست.


 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه هنری کیمبل/ لوئی کان

موزه هنری کیمبل/ لوئی کان

Kimbell Art Museum

معمار : لوئیز کان
مکان : فورت ورث ، تگزاس ، آمریکا (Fort Worth, Texas, United States)
سال ساخت : ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲
موزه هنری کیمبل/ لوئیز کان
لوئیز کان از معماران بنام معماری مدرن است ، این معمار توجه ویژه ای به نور طبیعی در طراحی های خود داشت و فضاهایی بی عیب و کامل هم از نظر هنری و هم برای زندگی بوجود آورده است.
نکته جالب در طراحی موزه کیمبل فرمهای منحنی در سقف است که خط آسمان زیبایی را تعریف می کند و در عین حال از همین فضا نور طبیعی را به فضای داخلی می دهد. برای پراکنده کردن نوراز انعکاس دهنده های آلومینیمی در سقف استفاده کرده است و بوسیله سقف بتنی آنها را احاطه کرده است. در این پروژه تاکید بسیار ویژه ای به حیاط شده است و برای ارتباط محیط داخلی به محیط خارجی ایوانهایی را بوجود آورده تا مکانی با استفاده از نور طبیعی ایجاد کند.
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه بین المللی افغانستان؛تی آی ال.تی.دی

موزه بین المللی افغانستان؛تی آی ال.تی.دی

موزه بین المللی افغانستان

ایده طراحی این موزه ،ساختمانی پیرامون حلقه ای گل مانند در وسط ساختمان است. ال.تی.دی از فرصت ساخت این موزه برای به نمایش گذاشتن میراث فراموش شده این کشور استفاده کرده است.تنها دغدغه معمار این میراث نبود بلکه قلمروی احساسی فضا هم حائز اهمیت بود که این نیازمند فضایی است که حس امنیت و لذت را به بازدید کنندگان القا کند.
فرهنگی که در حال حاضر در افغانستان است بسیار تغییر یافته و نابود شده است.امید است که این موزه بتواند دارایی ها و فرهنگ از دست رفته این مردم که به آنها امیدی تازه می بخشد را بازگرداند.معماران تلاش کرده اند که با تأکید بر میراث ها و شخصیت های اسطوره ای فرهنگ این کشور را آنگونه که قرن ها در جریان بوده زنده کنند. آنها امید دارند بتوانند الگو های صحیح را به مردم این دیار انتقال دهند

موزه بین المللی افغانستان


موزه بین المللی افغانستان


موزه بین المللی افغانستان


موزه بین المللی افغانستان


موزه بین المللی افغانستان


موزه بین المللی افغانستان


موزه بین المللی افغانستان


موزه بین المللی افغانستان


موزه بین المللی افغانستان


موزه بین المللی افغانستان


 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه علوم و هنر سنگاپور

موزه علوم و هنر سنگاپور



آسیا دارای قدمت تاریخی طولانی بوده و سابقه زیادی در ساخت بناهای عظیمی مانند دیوار چین دارد.یکی از جدیدترین این بناهای فوق العاده، موزه علوم و هنر در سنگاپور است که در ماه مارس ۲۰۱۱ افتتاح شده است. این موزه بخشی از یک مجتمع بزرگ به نام Marina Bay Sands است که یک ریزورت بسیار زیبا نیز در این مجموعه ساخته شده است. این ساختان شگفت انگیز شکل منحصر به فردی دارد که ترکیبی از گل نیلوفر آبی و یک دست کشیده شده است که تداعی کننده خوش آمد گویی به بازدید کنندگان است. به گفته متخصصان این موزه اولین موزه در نوع خود است که همزمان ترکیبی از علوم و هنرهای مختلف در آن به نمایش گذاشته خواهد شد. بنابراین دارای بازدیدکنندگان زیادی خواهد بود که علاوه بر جذب بیشتر توریست به این کشور آسیایی، سنگاپور را به عنوان عضو معتبری از دنیای علوم و هنر تبدیل می کند.








منبع: Homedit
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
موزه shirasagi

موزه shirasagi

این موزه که ساختمانی منحنی شکل و سفید رنگ دارد توسط گروه معماری ua-architects در ژاپن طراحی شده است.

محدودیت ها و مالکیت ها مردمی بر سر راه ساخت این موزه، ساخت آن را برای مردم روستا 30 سال به طول انجامید. صاحب زمین این موزه تلاش می کرد تا در این مدت طولانی کلکسیون هنری اش را به روی بازدید عمومو بگشاید. فضای 10 متر مربعی اتاق مطالعه و اتاق های نمایشگاهی از مصالح سنتی محلی با رنگ سفید ساخته شده است.

برای رسیدن به اتاق مطالعه و نمایشگاه باید از یک تونل عبور کرد و در میانه آن به این اتاق ها رسید.






























مترجم:حسین مطلبی
منبع:سایت مرجع معماران
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: mpb

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
موزه هنری تلاویو

موزه هنری تلاویو

کار ساخت موزه هنری تلاویو به پایان رسیده و تا اندک مدتی دیگر به روی عموم بازگشایی خواهدشد ساختمان قبلی موزه سوخته بود و نیمه کاره رها شده بود و معماری به نام preston-scott-cohen آن را بازسازی کرده است. چالش اصلی در این پروژه زمین مثلثی مشکل و نیاز به فضای بیشتر برای توسعه گالری ها بود. در نتیجه این معمار به شیوه ای زیبا و هنر مندانه برای حل این مشکل صورت هندسی که زاویه های بین گالری ها را به هم مرتبط می ساخت چرخاند و با این کار علاوه بر ایجاد فضای بیشتر، اجازه عبور نور به اعماق ساختمان را نیز می داد. در معماری جدید این ساختمان علاوه بر طراحی مدرن و حفظ زیبایی در آن، سعی شده است تا معماری سنتی کشور اسرائیل نیز تا حدوددی در آن دخیل باشد.

معمار : preston-scott-cohen

مکان
: Tel Aviv, Israel

مساحت
: 200000مترمربع

سال
: 2011-







































مترجم:حسین مطلبی
منبع:سایت مرجع معماران
 
  • Like
واکنش ها: mpb

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
موزه جدید آکروپلیس؛ تجربه معماری در سطوح کارکردی

موزه جدید آکروپلیس؛ تجربه معماری در سطوح کارکردی





در سال 2001، برنارد چومی با همراهی مایکل فوتیادس موزه جدید آکروپلیس را طراحی کرد. ایده اولیه این طرح مبتنی بر جمع آوری اشیاء تاریخی و هنری مربوط به آکروپلیس بود. این موزه از طرفی باید مکانی برای انتقال اشیاء موزه قدیمی آکروپلیس فراهم می آورد، و از سوی دیگر بنا بود دلیلی باشد برای پس­ گرفتن آثار ارزشمندی که به بهانه نبود فضای مناسب نگهداری، از سنتوری های آکروپلیس دزدیده و به موزه لندن منتقل شده بودند.


در نگاه اول، طرح چومی به غایت بی طرفانه به نظر می رسد؛ بنایی متشکل از دو مکعب مستطیلِ مسطح که با لایه ای از شیشه خاکستری رنگ پوشانده شده­ است. در طرح این موزه خطوط افقی در نهایت سادگی به کار گرفته شده؛ با این رویکرد که بنا فاقد مفهوم یادمانی گشته و توجه اذهان را جلب آثار موجود در آن می نماید. ساختار طرح این بنا، مشتمل بر سه سطح زیرین، میانی و بالایی است که هریک گوشه ای از مضامین تاریخی موزه را پوشش می دهد.


اولین سطح بنا، با تعریف یک پیلوتی بر فراز آثار مشکوف در حفار ­ها شکل می گیرد. گالری های بخش میانی، برای آثار دوره آرکائیک تا رومی در نظر گرفته شده و جهت ­گیری آن نیز منطبق بر الگوی کنونی خیابان های آتن است و فرمی ذوزنقه شکل دارد؛ و در نهایت بلندترین قسمت موزه که همان گالری پارتنون است.


ورودی بنا از سمت پیاده­ راه «دایانیسیو آرئوپائیتو» تعریف شده، که موزه را به آکروپلیس و سایر محوط ­های باستان­ شناختی اطراف پیوند می­ دهد. دورنمای گالری واقع در طبقات نیز دیدی وسیع و 360 درجه به سمت آکروپلیس و آتنِ امروزی دارد. این موزه درفاصله 300 متری جنوب شرق پارتئون قرار گرفته و فضای وسیع نمایشگاهی آن با مساحتی نزدیک به چهارده هزار متر مربع، گنجایش تعداد زیادی بازدیدکننده را دارد. همچنین بنای موزه به فضاهایی چون کتاب فروشی، تالار سخنرانی، رستوران و چند کافی ­شاپ مجهز است.




نماي كلي مجموعه


نماي كلي مجموعه


نماي جانبي مجموعه


نماي جانبي مجموعه در شب


ديد به پايين ترين سطح مجموعه


ديد از پايين ترين سطح به مجموعه


مجاورت با بافت تاريخي آتن


فضاهاي داخلي


فضاهاي داخلي


فضاهاي داخلي


فضاهاي داخلي


فضاهاي داخلي


نماي كلي مجموعه در شب


ديد پرنده به مجموعه


دياگرام سطح بندي مجموعه


پلان و برش


مجاورت و هم نشيني با بافت تارخي

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
رِستِلو ؛ مدرن ترین پروژه مسکونی فولادی در هند

رِستِلو ؛ مدرن ترین پروژه مسکونی فولادی در هند




پروژه رِستِلو یک شروع تازه ساختمان سازی در کلکته – هند – و همچنین برنده مسابقه بین المللی معماری زندگی فولادی در سال 2006 نیز می باشد که توسط معماران بریتانیایی Piercy Conner Architects طراحی شده . ساختمان شامل دوازده طبقه و بلوک های ساختمانی مزین به کرکره های فولادی سوراخ دار است که این کرکره ها تا شده و تراسی با ارتفاع دوبرابر را بین نما و پوسته براق دوم آشکار می کند . ساختار نه تنها به خاطر طراحی زیبا و جسورانه اش برنده مسابقه شده ، بلکه به خاطر کانسپت قوی از تهویه متقابل ، نور خورشید و سایه است که از خواص فلزات استفاده کرده تا یک ساختمان طرفدار محیط زیست و با کارایی بالا را به دست آورد . رِستِلو ترکیبی از عناصر معماری سنتی شرقی با شیوه های نوآورانه پایدار برای ایجاد یک تجربه زندگی واقعأ مدرن است .

رِستِلو ؛ مدرن ترین پروژه مسکونی فولادی در هند


رِستِلو ؛ مدرن ترین پروژه مسکونی فولادی در هند


رِستِلو ؛ مدرن ترین پروژه مسکونی فولادی در هند

منبع:اتووود
 
  • Like
واکنش ها: mpb

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال

توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال




معمار فرانسوی مَنوئل گاترند Manuelle Gautrand ، کار توسعه این موزه را در فرانسه به پایان رساند . این پروژه شامل پنج حجم توری شکلِ پیچیده شده اطراف بخش های شمالی و شرقی ساختمان موجود است که در اصل ، در سال 1983 طراحی شده بود و در حال حاضر در لیست آثار تاریخی به ثبت رسیده . در جبهه شمالی این تویزه ها ، رستورانی قرار دارد که به سمت حیاط مرکزی باز می شود و در جبهه شرقی 5 گالری وجود دارد که هنر خشک Art brut اروپائیان را نشان می دهد . ساختار جدید یک الگوی سوراخ دار نامنظم است که به منظور محدود کردن سطوح نور درون گالری ها می باشد ، در حالی که در انتهای هر راهرو، منظره هایی از پارک اطراف بنا را در اختیار می گذارد . معماری ساختمان به منظور حفاظت از آثار هنری و همچنین پایین آوردن حجم نور، تا حدی درون گرا مب باشد . گالری های هنر خشک ، یک ارتباط قوی با منظره اطراف برقرار می کند . پیچش ها در این گالری ها ، فضا را کمتر صلب و محکم ، و بیشتر ارگانیک می کنند ، به طوری که بازدید کننده ها ، کارهای هنری را در یک حرکت تدریجی کشف خواهند کرد .

توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال



توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال


توسعه موزه هنر مدرن لیل متروپُل ؛ یک نهاد مداوم وسیال

منبع :اتووود
 
  • Like
واکنش ها: mpb

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
موزه پلازای آر ای ایکس ؛ درکی نوین از توپولوژی بلندمرتبه سازی در مقیاس شهری

موزه پلازای آر ای ایکس ؛ درکی نوین از توپولوژی بلندمرتبه سازی در مقیاس شهری




موزه پلازا در کنتاکی با 62 طبقه و 214متر ارتفاع ،یکی از شگفت انگیزترین پروژه ها با استفاده ای ترکیبی در زمان ما است و این باعث می شود تمام متغیرها (مقررات اقتصادی-اجتماعی-مقامات محلی) در یک حجم خالص در خور هم گرد ایند. این موزه یک تجدید نظر به نگرش متعارف نسبت به توسعه پتانسیل های موجود در طرح و بافت دارد ، که با دیدی برای ساخت و ساز یک مؤسسه هنر آغاز میشود و به نگاهی مبتنی بر یک تجارت حرفه ای برای پشتیبانی این تعهد به پایان میرسد. فرهنگ چه از نظر جسمی و چه روحی درذات نگاه این پروژه قرار گرفته است. با مجزا کردن یگانگی پروژه در جزیره، مشکلات از قبیل خروج ، گردش و امنیت به وجود می آید. برخورد فرهنگی و استفاده های تجاری در جزیره (گالری ها ، استخر ، سالن اجتماعات ، بار،فضای آموزشی ، سالن بدن سازی، رستوران ، مغازه و سالن رقص و...) یک فرصت پربار فراهم میکند تا در توپولوژی مؤسسه هنر معاصر تحقیق کند. گالری مرکزی و دیوارهای شیشه ای آن، یک فضای هنری ایجاد میکند که جدا از زندگی و تجارت نیست و یک طیف وسیعی از تعامل با هنر را به وجود می آورد که توپولوژی موسسه هنری را در روند آن به چالش می کشد. پیشبینی میشود این سازه تا سال2012 به پایان برسد.



موزه پلازا ، آر ای ایکس ؛ تعامل بین هنر و بیننده


موزه پلازا ، آر ای ایکس ؛ تعامل بین هنر و بیننده


موزه پلازا ، آر ای ایکس ؛ تعامل بین هنر و بیننده


موزه پلازا ، آر ای ایکس ؛ تعامل بین هنر و بیننده


موزه پلازا ، آر ای ایکس ؛ تعامل بین هنر و بیننده


موزه پلازا ، آر ای ایکس ؛ تعامل بین هنر و بیننده


موزه پلازا ، آر ای ایکس ؛ تعامل بین هنر و بیننده


موزه پلازا ، آر ای ایکس ؛ تعامل بین هنر و بیننده


موزه پلازا ، آر ای ایکس ؛ تعامل بین هنر و بیننده


موزه پلازا ، آر ای ایکس ؛ تعامل بین هنر و بیننده


موزه پلازا ، آر ای ایکس ؛ تعامل بین هنر و بیننده

منبع:اتووود
 
  • Like
واکنش ها: mpb

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
موزه V&A کاری از کنگو کوما

موزه V&A کاری از کنگو کوما

بعد از طراحی دوباره ساختمان سنگی، گروه معماری Kengo Kuma & Associates اجازه ساخت این مجموعه را در کنار رودخانه Tay در بیرون لندن از شهردار گرفتند. این پروژه که موزه V&A نام دارد هزینه ای معادل 45 میلیون پوند را در بر خواهد داشت و تبدیل به یک مرکز بین المللی طراحی برای تمام اسکاتلند می شود. کار ساخت این پروژه تابستان آینده شروع خواهد شد و تا سال 2015 به اتمام می رسد. وقتی کار ساخت آن به پایان برسد بازدید کنندگان می توانند از کنسرتها، کارگاههای هنری، سازه ها، نمایشگاههای تابستانی و آثار هنری در موزه استفاده کنند و لذت ببرند.













مترجم : حسین مطلبی
منبع : سایت مرجع معماری
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
موزه کوه Messner کاری از گروه معماری زاها حدید

موزه کوه Messner کاری از گروه معماری زاها حدید

زاها حدید یکی از معماران مشهور به تازگی اعلام کرده است که گروه آن ها مشغول ساخت ششمین و آخرین موزه کوهستانی Messner در ایتالیا می باشد و کار ساخت آن تا تابستان 2014 به اتمام می رسد. این موزه در قله کوه Kronplatz واقع شده است و در فضایی به مساحت 1000 متر مربع احداث خواهد شد که دید و نمای خارق العاده ای خواهد داشت. طراحی ساختمان موزه به گونه ای است که دید 240 درجه نسبت به فضای بیرون در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. در نمای جلویی ساختمان یک سایبان بزرگ شیشه ای، همانند یک قطعه یخ بزرگ که از صخره ای بیرون زده باشد، ورودی موزه را محافظت می کند.

این موزه بیشتر کاربرد زمین شناسی و توپوگرافی دارد.

معمار : زاها حدید

مکان : South Tyrol، ایتالیا

مساحت : 1000 متر مربع

سال : 2012 - 2014









منبع : سایت مرجع معماری
مترجم: حسین مطلبی
 
  • Like
واکنش ها: mpb

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه هنر کودکان آمریکا

موزه هنر کودکان آمریکا







معمار: دفتر معماری work AC
مکان: نیویورک، آمریکا
سال ساخت: ۲۰۱۱
پس از بیست سال در فضایی کوچک در نزدیکی محله چینی ها ، موزه کودکان درفضایی جدید و سه برابر محل فعلی خود ساخته شد .
فضاهای موزه دارای یک گالری بزرگ چند منظوره است و در کنار آن کلاسهای آموزشی، استدیوهای هنر و رسانه و آزمایشگاه می باشد که برای کودکان امکانات متفاوت را فراهم کرده است.








منبع:archdaily52.blogfa
 
آخرین ویرایش:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه ای برای کودکان در موزه شهرداری گوتینگن آلمان

موزه ای برای کودکان در موزه شهرداری گوتینگن آلمان

آیا شما نیز علاقه به سفر درون زمان را دارید؟ آیا می خواهید بدانید که کودکان در عصر حجر چه وسایل بازی داشتند؟
موزه شهر گوتینگن آلمان، در طول سال برنامه های جامعی برای کودکان برنامه ریزی می کند که آخرین اطلاعات مربوط به آن در سایت این موزه وجود دارد.
پیشنهاد جدید موزه کودکان، گردهمایی کودکان در اولین شنبه هر ماه است. موضوعات انتخابی برای هر گردهمایی در هر ماه نیز متفاوت است.

همچنین در موزه کودکان امکان برگزاری مراسم جشن تولید نیز وجود دارد. موزه کودکان گوتینگن برنامه های خاصی برای تولد کودکان ۶ تا ۱۲ سال برگزار می کند. کتاب هایی که در کتابخانه موزه وجود دارند در این روز در دسترس کودکان و خانواده ها قرار می گیرد.
موزه تورهای ویژه ای نیز برای مدرسه ها ارائه می دهد.

  • تورهای خاص
  • عصر حجر
  • دوره میانه (Middle Age)
  • عصر مدرن
  • ناسیونال سوسیالیسم
این تورها شامل گوتینگن در دوره میانه و جوانان در المان نازی وعصر حجر می شود.
گوتینگن آلمان" style="float: none;" align="middle">

  • تورهای خاص
در نمایشگاه دائمی موزه تورهایی به همراه راهنما برای گروه های ۶ نفره یا بیشتر وجود دارد.

  • تور موزه اسباب بازی
در موزه اسباب بازی ، بخش هایی فراموش شده از اسباب بازی ها وجود دارد. در زمان های گذشته بازی هایی وجود داشته اند که دیگران آن را می دانستند و کودکان می توانند به این ترتیب با آن ها آشنا شوند.
از زمانی که بچه ها وجود دارند اسباب بازی ها هم وجود دارند . زمانی که تعریف امروزی از دوران کودکی وجود نداشت با کودکان مانند افراد بزرگسال رفتار می کردند و مانند بزرگترها وارد زندگی می شدند از قرن ۱۹ به بعد اسباب بازی ها و فرهنگ آنها دارای اهمیت ویژه ای شدند. دو رویداد مهم در این زمینه نقش داشتند یکی انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ و دیگری انقلاب صنعتی.
در این موزه جعبه ابزار سنگی (وسایل درون جعبه همه از سنگ است )متعلق به عصر حجر وجود دارد که برای آموزش کودکان به صورت رایگان در اختیار مدارس قرار می گیرد.
اسباب بازی هایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده است اغلب متعلق به خانواده های شهر گوتینگن است و نشان می دهد که کودکان در گذشته در این شهر چه وسایلی داشتند.


  • تور تاریخ چه گوتینگن
کودکان در موزه گوتینگن به عنوان یک پژوهشگر در رابطه با تاریخ شهر شان تبدیل می شوند و بازمانده قلعه های باستانی و ساختمان های قدیمی یا اسلحه های قدیمی را پیدا می کنند.

  • تور گنج قرون وسطی
دست اندرکاران موزه، با طرح پرسش های چالش برانگیز و نقشه ای که آن ها را به یافتن محل گنج راهنمایی می کند، کودکان به گشت در موزه و شناخت بخش های مختلف آن تشویق می کنند.

منبع:museum.goettingen.de
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه کودکان و نوجوانان شهر بادن سوییس

موزه کودکان و نوجوانان شهر بادن سوییس

هر کودک یک مجزه است ...
زندگی ما از آغاز تا پایان چنین است: دررحم مادر، شیرخوارگی، کودکی، نوجوانی و بزرگسالی.

کودک وارد هر یک از مراحل زندگی که می‌شود تجربیاتی به دست می‌آورد که برخی از این تجربیات قابل پیش بینی است. دو نیروی اصلی باید در کودکان تقویت شود: حس کنجکاوی که کودک را به سوی استقلال هدایت می کند و دوم یادگیری از محیط زیست.
موزه کودکان و نوجوانان شهربادن در سوییس، در ساختمانی که در سال ۱۸۹۶/۹۷ ساخته شده است، قرار دارد. این موزه در ۵ طبقه و بیست اتاق، فرهنگ کودکان را از جنبه‌های مختلف به نمایش گذاشته است و در واقع بیست محل برای ایجاد فرصت هایی برای کشف و تفکر و بازی است.
آگاهی یک داستان برای شخصیت کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد. قبلا کودکان این آگاهی را از طریق ارتباط میان نسل های مختلف به دست می آوردند. امروزه این روش انتقال، به خطر افتاده و در حال از بین رفتن است. این موزه می کوشد تا ارتباط بین نسل‌ها را به عنوان تجربه‌ای نهادینه شده دوباره برقرار کند.

کودکان در مسیر خود به سوی آینده به چه چیزی احتیاج دارند؟
به باور دست اندرکاران موزه، در دوران کودکی هویت ما در رویارویی با فیزیک و اجتماع ما شکل می گیرد و به عنوان شالوده هویت ما است. بنابراین طی شدن این فرآیند نیاز به توجه ویژه ای دارد تا شخصیت کودکان به درستی شکل بگیرد و این وظیفه مهم برعهده بزرگ ترها است.
موزه کودکان به واقعیت تبدیل می شود
موزه چگونه به وجود آمد؟
در سال ۱۹۶۵ سونیا و راجز کیسل، شروع به مطالعه سیستماتیک در رابطه با تاریخ کودک و نوجوان کردند. در سال ۱۹۷۹، پروژه موزه ای برای کودکان و نوجوانان به بلوغ رسید. پس از آن در سال ۱۹۸۳، انجمن دوستداران موزه کودک و نوجوان سوییس پایه گذاری شد و سرانجام در سال ۱۹۸۵، موزه کودک و نوجوان در شهر بادن سوییس راه اندازی شد.
این موزه‌‌ که برای کودکان و در ارتباط با فرهنگ آن‌ها تاسیس شده است در سال ۲۰۱۰ ، بیست و پنج سالگی خود را جشن می‌گیرد. این نهاد موثر فرهنگی، محلی برای دیدار نسل‌های مختلف با یکدیگراست. بنابر آمار بدست آمده و چاپ شده در ۲۵ سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر از این موزه بازدید کرده‌اند که از این تعداد ۲۱۰۰ گروه از بزرگسالان و ۱۸۵۰ کلاس درسی در قالب تورهایی از این موزه باردید کرده‌اند. این موزه تلاش می‌کند تا افزون بر تمرکز بر دوران کودکی، امکان ازتباط میان نسل‌ها را به آسانی فراهم کند و در حفظ این سنت کوشا باشد.

مجموعه موزه
موزه کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای از مطالعات در رابطه با موضوع‌های زیر است:

  • آداب و رسوم:
کارناوال‌ها، تقویم‌ها، سرگذشت‌ها، نشانه هایی از دوستی و غم،

  • ادبیات کودک و نوجوان:
تصویرگری، کتاب های داستان، ادبیات نوجوانان، دانشنامه‌های کودکان و نوجوانان، مجلات کودکان و نوجوانان

  • کودکان در زندگی روزانه:
بهداشت، پوشش کودکان و نوجوانان، مبلمان و اتاق کودک و نوجوان، رسانه‌ها

  • مصرف:
تبلیغات کودکان و نوجوانان

  • اشیا طبیعی:
فسیل‌ها، مجموعه حشرات، جمجمه‌ها، حلرون‌ها و صدف‌ها

  • مذهب:
کشتی نوح، عید پاک، مراسم سنت نیکلاس، کریسمس

  • مدرسه:
الفبا آموزی، مدل‌های تشریحی، اسناد و مدارک، مهدکودک و مواد آموزشی با روش مونتسوری، مبلمان مدرسه، مواد کمک آموزشی، نوشتن و طراحی سازه ها، کیف مدرسه، نقاشی دیوار مدرسه‌ها، منسوجات، آموزش مسائل راهنمایی و رانندگی

  • بازی‌ها:
بازی با ورق، بازی های تک نفره، بازی‌های گروهی، اسباب‌بازی‌ها، ابزار صوتی، ابزار ساختنی، ابزار حرکتی، ابزار ارتباطی، عروسک ها، خانه های عروسکی، ،معما‌ها، نقش اسباب بازی در زندگی کودک، تئاتر، فروشگاه اسباب‌بازی، اسباب بازی‌های عمومی، فناوری، ساختمان و ساخت اسباب‌بازی، اسباب‌بازی، موتور بخار، اسباب‌بازی راه آهن، اسباب بازی‌های الکترونیکی.

فعالیت های موزه برای کودکان و نوجوانان

  • هواپیمای خورشیدی، درسی برای تعطیلات
استفاده از انرژی خورشید برای تفریح و بازی! در موزه کودکان با هم به کشف این موضوع می‌پردازند که در نور خورشید چقدر انرژی وجود دارد و در این راستا یک هواپیمای کوچک خورشیدی باهم می سازند. این هواپیمای ساده از سیم و کاغذ و پرهای پرندگان و مواد دیگر ساخته می‌شود. این همواپیما از محلی که ایستاده در یک مسیر دایره‌ای حرکت خواهد کرد. یک برنامه خوب در تعطیلات برای کودکان کنجکاوی که نمی خواهند فقط جلوی آفتاب استراحت کنند.

  • مسابقه ماشین های خورشیدی
موزه کودکان و نوجوانان هر دو سال یک‌بار مسابقه ماشین‌های خورشیدی را برگذار می‌کند.
موزه به دنبال طراحان و مخترعان دختر و پسری است که از ساختن و هیجان مسابقه لذت می‌برند. معمولا مسابقه با ۸ گروه آغاز می‌شود که در آن هر ماشین‌های خورشیدی باید مسافت ۱۵ متر را طی کنند.

نمایشگاه های موزه کودک و نوجوان

  • تور گشت در موزه
اتاق‌های طبقه همکف به مراحل توسعه فرهنگ کودکان می پردازد. این که چگونه فرهنگ کودکان از ۳۰۰ سال گذشته تا به امروز تغییر پیدا کرده است. در اینجا فرد متوجه می شود که چگونه مونتسوری یا فروبل و... در آموزش و یادگیری و رشد کودکان موثر بوده اند. در این اتاق تمرکز بر پیشرفت‌های فنی اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌ها است.
در طبقه بالایی ساختمان، یک مجموعه تاریخ طبیعی فراهم شده ‌است که دیدی نسبت به انسان‌ها و حیوانات ایجاد می‌کند. همچنین در این طبقه می‌توان با کودکان جهان و اسباب‌بازی‌های خارجی آشنا شد.

  • کشف دوران کودکی
تا قرن ۱۷ کودکان با توجه به درک طبیعی خود با محیط اطراف یکپارچه می‌شدند و با این‌ که از مراقبت و توجه لذت می‌بردند اما به زودی در مقابله با مسائل زندگی ناتوان می‌شدند. به طورکلی فرایند پیچیده توسعه شخصیت به سختی قابل شناسایی و درک است.

در طول عصر روشنگری، اروپا، تجربیات قابل توجهی در مسیر توسعه آگاهی و تحقیقات علمی برای تمدن، داشته است و در این فرآیند، نهاد کودکی کشف شد و مردم متوجه شدند که دوران کودکی از چه جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در طول ۳۰۰ سال گذشته در زمینه فرهنگ کودکان توسعه زیادی به واسطه برنامه‌های آموزشی، موسسات آموزشی، اسباب‌بازی‌ها، ادبیات کودک، سلامت کودک و کار کودک صورت گرفته است.
اسباب بازی‌های گذشته و حال، اسباب بازی عکسی از واقعیت
اسباب بازی‌ها، فراهم کننده دیدی نسبت به سابقه فرهنگی هستند. هر آن‌چه که به صورت مد یا اختراعات تکنیکی در دنیای بزرگسالان وجود دارد به سرعت به صورت یک اسباب بازی قابل خرید در مغازه‌ها ارائه می شود. اسباب‌بازی‌هایی مانند موتوربخار، راه آهن، ماشین، هواپیما، موشک و ابزارهای دیگر. همچنین تغییرات زندگی منطقه‌ای و وسایل فنی مورد استفاده در ساخت خانه‌ها، در خانه‌های عروسکی بازتاب پیدا می کند. بر اساس تغییرات در شکل، رنگ، مواد و نیروی محرک، می‌توان تغییرات در ابزار و شیوه‌های ساخت اسباب بازی‌ها را ردیابی کرد.

موزه مدرسه
مدارس در دوران کودکی از عوامل مهم و تاثیرگذار هستند به همین دلیل در این موزه فضایی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

  • کودکان و نوجوانان امروز
کلمه کودک همواره با مفاهیمی مانند سرگرمی، و تفریح همراه است.
بخشی از موزه کودک و نوجوان به دوره کنونی کودکان می پردازد که این بخش به صورت دوره‌ای توسط دانش آموزان کلاس‌های مختلف ازریابی می‌شود. در این بخش اسباب بازی‌ها و مجلات کودکان و نوجوانان نیز به نمایش گذاشته شده است.

موزه در موزه
در این محیط کوچک کودکان می توانند آن‌چه را که خود جمع آوری کرده‌اند را به نمایش بگذارند. این‌جا مجموعه‌ای از اشیا طبیعی، اشیا جمع آوری شده یا حتی اسباب بازی‌های جمع آوری شده، هستند.
انتشارات
این موزه دارای نشریاتی برای خود است که قابل خریداری هستند. برای نمونه کتاب هایی مانند "۳۰۰ سال تمدن کودکان"، "سنت نیکلاس" و "اسباب بازی ها و قصه هایی از روسیه"به چاپ رسیده است.
افرادی که در موزه عضو شوند، به افتتاحیه نمایشگاه‌های مختلف دعوت می‌شوند و فرزندان و نوه‌های آن‌ها می توانند بازدید رایگان از موزه داشته باشند.
منبع:kindermuseum.ch
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه کودکان باریلت آرژانتین

موزه کودکان باریلت آرژانتین





باریلت یک موزه خاص مشارکتی کودکان در کشور آرژانتین است.
این موزه، بر اساس نیاز کودکان برای داشتن فضایی پدید آمده که در آن بتوانند از حمایتی حقیقی و معنی دار برای درک جنبه های مختلف دنیای اطراف خود بهره مند شوند.

محیط خاص این موزه (در زیر زمین لاویخا اوسینا)، به این مکان حس و حالی جادویی بخشیده است. محیط تو د رو تو و پیچ در پیچ آن، موزه را به محلی پرجاذبه برای کودکان تبدیل کرده است و به آن ها امکان می دهد برای خود اردوهای پویا و گوناگونی تدارک ببینند.

تمرکز اصلی موزه بر این است که کودکان از طریق بازیچه ها و ابزارهای ساده، بتوانند پدیده های فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بصری را تجربه کنند. این هدف با برپایی اردوهایی با بیشتر از ۵۰ تجربه جالب آموزشی انجام می شود.

یک ویژگی مهم موزه باریلت، فراهم کردن امکان جست و جو برای ترکیب تجربه های پیشنهادی به کودکان است. این فعالیت ها از راه بازی ها و کارگاه ها انجام می شود.

تمام این برنامه های پیشنهادی به گونه ای طراحی شده اند که هم کودکان و هم بزرگسالان با حس عمیقی از لذت و سرگرمی، بتوانند در آن ها مشارکت کنند.

تجهیزات
موزه باریلت در اسکله رود سوکیا، در زیرزمین لاویخا اوسینا ساخته شده است. در مساحتی به وسعت ۲ هزار مترمربع، این تجهیزات قرار دارند:


  • شش کارگاه صنایع دستی ثابت (کارگاه های سنگ، حلقه، پلاستیک، نقاشی، بازیافت کاغذ، پارچه بافی و نجاری)
  • دو کارگاه فصلی (آشپزی و کارگاه کریسمس) و۳۰ ابزار بازی مکانیکی.
  • چهار سالن برای جشن های تولد


منبع:museobarrilete
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه هنر کودکان

موزه هنر کودکان

پس از 20 سال را در یک فضای تنگ در نزدیکی محله چینی ها، موزه هنر کودکان محبوب شهر نیویورک امن، یک فضای جدید، در هادسون میدان. سه بار اندازه محل قبلی خود را، CMA تا به حال فرصت را برای تفسیر مجدد از بهترین قسمت از موزه در حال حاضر خود و اضافه کردن برنامه های جدید در آنها به مدت طولانی مورد نظر بود.
به منظور ارائه ارتباط طبیعی برای همه فعالیت ها، فضاهای اطراف یک گالری بزرگ و مرکزی است که همچنین به CMA نمایشگاه بزرگ و فضای رویداد سازمان یافته است. این فضای سخاوتمندانه است که توسط یک گروه فشرده از رنگ، انتقال فضایی رنگارنگ بین "جعبه سفید" گالری و کلاس های درس احاطه شده است. تعریف شده توسط CMA رنگ آرم جدید، چرخ رنگ یاب راه را برای برنامه های مختلف و فضاهای کوچکتر به تجارب و یا بسیار خاص "لحظه - همکاری وجود داشته باشد در کنار فضاهای باز و انعطاف پذیر تبدیل می کند.​
پیکربندی های موجود از فضا، اسکله بارگیری قدیمی، با سه پا بالا استفاده می شود به سازماندهی جریان های مختلف مردم است. پس از ورود به موزه، و برای تمایز بین گروه فعالیت، '7 و بچه ها تا 'می تواند گالری را در سطح بالا دسترسی داشته باشید و مرتبط استودیوهای هنری، خاک رس، نوار و رسانه ها آزمایشگاه است. در سطح پایین تر، بچه های جوان و والدین آنها را می توان به پارکینگ strollers منجر به استودیوی هنر لحظهای، یک فضای اختصاص داده شده به کودکان نوپا که می تواند با کلاس های مجاور به طور معمول برای جشن تولد اجاره ترکیب کنید.​
پوشا در بالای در ورودی، و بخشی از گروه رنگ، پل ویژگی های گرافیتی هنر و لینک به برکه موزه معروف توپ، ساختار دایره ای سبز بالا بسیار قابل رویت از هر دو ورودی و خارج است. در استودیو هنر، مخزن مدور بزرگ، "نزول-O-راما تبدیل عمل عادی از شستن دست ها و منابع را به یک تجربه سرگرم کننده و به یاد ماندنی است.​
به عنوان یک محل تولید و همچنین ارائه هنر، دیوار CMA جدید و فضاهای طراحی شده است برای تغییر یک مقدار ثابت از مرزهای بین این دو اجازه می دهد: هر سطحی طراحی شده است به کودکان اجازه می دهد به هنر و یکپارچه در مورد آن را یاد بگیرند.​

منبع:alborzfazli.persianblog
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
موزه کودکان

موزه کودکان

موزه کودکان در گوادالاجارا تقریبا یکی از آخرین کارهای جانسون بود که در سن ۹۲ سالگی زمانی که به اعتقاد خودش در دوران دوم کودکیش بود طراحی نمود موزه ای که در واقع فیلیپ جانسون آن را خلق کرد دنیای بچه هاست.موزه به صورت جزیره ای کوچک با احجام بسیار پیچیده و در هم رفته ساخته شده که توسط یورگ ورگارا تاجر مکزیکی خیال پرداز (به اعتقاد او) به او پیشنهاد شده بود.موزه با چهار بنا طراحی شده بود که کوچک و فانتزی بودند این موزه برای منطقه ای خشک است.همه این چهار بنا از بتون می باشد که بسیار جالب از ویژگیهای محوطه امتیاز خارق العاده ای مانند آفتابی زیبا وسیع نیمه حاره تاثیر گرفته است و بچه ها آزادانه در فضای کوچک آن به بازی می پردازند بدون اینکه والدین بتوانند در کار آنها دخالت کنند.فقط می توانند دورادور مراقب آنها باشند.



فلسفه و ایده طرح اولیه
۱(وقتی که او و آلفرد بار هنر ماشینی را در موزه هنر مدرن در سال ۱۹۳۴ ارائه دادند عنوان کاتالوگ را بر اساس نظریات افلاطون از فیلبئوس اقتباس کردند افلاطون بیان می دارد که زیبایی شکل های هندسی مانند دایره و خط مستقیم مطلق هست و ما آن را برای آن زمان باور داریم .حالا او احساسش متفاوت است و چیز دیگری احساس می کند.چنین چیزهایی نسبی هستند او معتقد به نظر هراکلوس بود حتی یک چیز واحد مطلق خود به خود تغییر پیدا می کند.به اعتقاد او امروژه در معماری آزادی بسیار زیادی وجود دارد از زمان احکام لوکوربوزیهاز زیگزاگ موزه یهود در برلین که توسط لیسکیند طراحی شده است تا به شکلهای چرخان طرح جزیره ایستیتن پیتر آیزمن.این ثبات افلاطون لوکوربوزیه چندان استوار نیستند.او سعی می کرد که مبانی کلاسیک را منحرف سازد این بدان معنی نیست که او مجبور بود آن را از بین ببرد او تمایل داشت که از هنر کلاسیک شروع کند : این راهی است که او از آن پیروی کرد و حتی خانه شیشه ای خود ذاتا کلاسیک است چرا که چهار نمای متقارن با درهایی در مرکز دارد اما او حالا می خواهد آنچه را که می تواند به منصه عمل برسد کشف کند((با))و((به))کلاسیک.
طرح جاری او سفارشی بود در گوادالاجارا برای یورگ ورگارا تاجر مکزیکی خیال پرداز-قرار بود یک موزه بچه ها باشد –قسمتی از برنامه یک ساختمان بزرگ که ده معمار دیگر را نیز مشغول کرده بود.او اعتقاد داشت که موزه لغت مناسبی نیست فضایی است که دنیایی برای بچه ها خواهد بود.
ایده ای که در واقع او آن را خلق می کند دنیای بچه هاست که متناسب می شد با ۹۲ سالگی او.ایده این کار جدای از برخی کارهای دفتر آنها به تکامل پیوست.او یک پاویلیون(عمارت کلاه فرنگی) باغی را برای یک مشتری بر اساس ایده هرم طراحی کرده بود اما نه فقط یک هرم تنها که بر خورد چند تا از آنها با هم.نتیجتا او نمی خواست یک موزه بسازد چه چیزی روی زمین است که موزه بچه هاست مکانی که آنها بتوانند فعال و سرزنده باشند.به جای ساختن یک دنیای منفرد بزرگ او امتیازی از ویژگیهای محوطه گرفت آفتابی زیبا وسیع نیمه حاره سپس چهار ساختمان در مقیاس کوچک طراحی کرد همه آنها از بتون خواهد بود و رنگهای روشن خواهند داشت:قرمز خالص ارغوانی،قرمز نارنجی یک قسمت از آبی روشن و عمدتا ارغوانی آنها از داخل رنگهایی از رنگ زمین و شیشه خواهند داشت.به گفته او در بسیاری از کشورهای آفتابی شما مجبور می شوید که به شرایط روی بیاورید.

او مقیاس دیسنیلند اول در کالیفرنیا را انتخاب کرد که یک کار خیلی مشهور در آمریکا شده بود.بچه ها با مکان آشنا شده بودند و معماران اغلب آن را مثال می زنند.بنا براین آنه چهار ساختمان کوچک داشتند که در آنها بچه ها می توانند داخل شوند و والدین در بیرون منتظر می مانند در واقع بخشی از منبع الهام او ((کازادی نانی)) در مانتوا بود اما به خصوص او خواست چیزهایی را بسازد که یک بچه بتواند بگوید:مادر نگاه کن من می توانم اینجا داخل شوم اما تو نمی توانی.
هر یک از این چهار ساختمان در یک جزیره کوچک هستند بالای استخری با آب بسیار کم عمق جزیره ها نسبت به هم بسته هستند حال آنکه برای رفتن از یکی به دیگری یک پل از طناب ساخته شده را طی می کنی او رفتن روی پلها را خیلی دوست داشت و فکر می کرد که بچه ها نیز دوست خواهند داشت در آن طبیعت محض دیده می شود بچه ها کاملا آزاد خواهند بود در حالی که والدینشان که در زمین باقی مانده اند مراقب آنها هستند تنها محدودیتشان این خواهد بود که اینها جزیره های کوچکی هستند که در آنها می شود در امنیت بازی کرد.هر کدام از جزیره ها درختان نخلی دارند و یک جنگل کوچک برای انبساط خاطر.در منطقه استوایی درختان نخل به آسانی در دسترس می باشند.در مورد این درختان از فیلیپ جانسون پرسیده بودند که آیا ممکن است بچه ها خوششان بیاید که نقش میمون را بازی کنند در نتیجه این درختان نقش خود را ایفا می کنند؟که در پاسخ گفته بود ((فکر خوبی است میمون ها چندان تفاوتی با همدیگر ندارند))برای این طرح آنها نمونه ها را (هرمها را)ساختند که در روی میز بر روی هم قرار داده می شدند.مشاهده آنها در آن موقعیت باعث شد که او تشخیص دهد که کثرت اهرام بهتر خواهد بود.ترکیبی از آنها مطلوب دیده شد این امر بر حسب اتفاق به طراحی او برای توسعه ساختمان کریسلر انجامید.

طراحی گودالاجارا پله بعدی این تفکر بود او می خواست به جای تمرکز به هرم سایز اشکال افلاطونی را مورد مطالعه قرار دهد این امر او را به یاد اقتباس لوکوربوزیه از افلاطون می اندازد.بنا براین اودر مورد به کارگیری مکعب ها،مخروط ها،استوانه ها و هرم ها فکر کرد.در هر حال بنا به دلایلی او نخواست کره را به کار ببرد.او آن را به بوله واگذاشت.به جای ساختن یک بنا او چهار بنا طراحی می کند در این روش هر کدام کوچک و فانتزی خواهند بود.او می خواست طراحی همساز باشد و با اینکه بزرگ دیده می شود اما کوچک احساس شود اندکی شبیه طرح مونستای اوپاویلین ویزبتورها در نیوکانان.او در ابتدا در نظر گرفت که از مقیاس ۵/۸ استفاده کند-مانند آنچه در دیسلند بود-اما مطمئن نبود که بطور دقیق و قطعی درست باشد.
۲)هر کدام از این چهار مورد تا اندازه ای بر اساس مکعب مخروط استوانه یا هرم موضوع متمایزی خواهند بود که که آنها نمی توانستند شکل های خالص افلاطونی بوده باشند.بلکه مایل و در هم پیچیده می شوند برای مثال استوانه ها مانند یک حلقه پیچ خورده دیده می شوند.مخروطها به تدریج باریک مایل و وارونه شده اند و به جای آنکه مخروطهای حقیقی باشند موضوع های مخروطی هستند.
هرم ها از همدیگر متمایز و در عین حال به هم برخورد کرده اند.مکعب ها ناقص و جدا شده اند و گاهی همدیگر را شکسته اند.چون او از خط مستقیم خوشش نمی آمد خطوط کج و معوج را دوست داشت.او حجم هایی را که از عالم طبیعت سرچشمه گرفته باشد دوست داشت و به اعتقاد او حجم شکل های عمود بر هم حجم هایی هستند که پایه معماری را تشکیل می دهند این دلیل زبان کلاسیسزم است.با این همه او حجم ها را خم می کرد که چیزی بسیار لطیف بسازد در واقع هر کدام از چهار کوشک عملکرد جداگانه ای خواهد داشت یک کارگاه نقاشی، یک آتلیه مجسمه سازی، یک آتلیه موسیقی و آموزشهای مختلف و شخص تنها به جنب و جوش بچه ها در داخل ساختمان ها که از یک راه پله بالا رفته و از روزنه ها بیرون را تماشا می کنند شیفته می شوند.

محوطه موضوع او از بهترین موقعیت مکانی برخوردار است.یعنی یک جزیره انسان ساخت در یک مانداب (آب بند) واقع در انتهای سه مایل سنگ فرش.او امیدوار بود که بتواند موفق شود و سعی می کرد کارهایی را که از انجام دادن آن لذت می برد دنبال کند رنگ ها،حجم ها اینها ایده های جزیره ها بودند.انسان در اینجا در نهایت شور و هیجان می رسد و احساس خستگی به گفته خودش ((اگر من یک بچه تنها بودم و برای مدت طولانی مجبور به انجام کاری می شدم حوصله ام سر می رفت))ورگا یک ارباب رجوع بی اندازه اهل دل و خیالاتی بود او این جزیره را انتخاب کرد و به فیلیپ گفت((ما در حال ساختن یک دریاچه هستیم چرا جزیره نسازیم؟))و گفت که جزیره و مخصوصا راه هایی که می توانند ساختمان ها را از هم جدا کنند دوست دارد.
پاویلیون دریاچه او در خانه شیشه ای در جزیره خودش می نشیند و مجبور بودی برای رسیدن به پاویلیون از کناره آب بپری.اینجا او از یک پل از جنس طناب برای رساندن مردم به جزیره استفاده خواهد کرد و این توسط سسیل بالمونداو آروپ و همکاران طراحی خواهد شد.این برای بچه های کوچک سرگرمی خوبی خواهد بود آنها خواهند توانست از روی اشیاء بپرند و خطر آن را بهانه کنند-در حالی که هیچ چیز وجود ندارد پل برای جزیره((گزینتا)) خواهد بود آن وقت هر ساختمانی در آنجا گوزیتای خود را خواهد داشت.راهی که بدان طریق افراد به معمار وارد می شوند برای او بسیار حائز اهمیت بود.
او بر می گردد به این موضوع به مثابه یک گوزیتا زیرا که درباره آن است که شخص به چه صورت به یک ترکیب معماری وارد می شود.آن قسمتی از معماری است قسمتی از نظام هر ساختمانی با بازشوهایش جدا از درها به طور نامنظم شکل داده خواهد شد.البته احتیاجی هم نیست.اقلیم گوادالاجارا اساسا آفتابی و خشک است.قبل از اینکه آنها بر روی جزیره تصمیم بگیرند قرار دادن ساختمان های مجزا در یک مکان خالی وسیع که چگونه به نظر خواهند رسید خاطرش را می آزرد او می خواست طرح یک پارچه و یک ترکیب تنها و واحد بشود حتی فکر کرد که چهار مولفه بدون سازمان ثابت وجود دارد.اما (رابطه)مرکز با جزیره خود به خودی است موضوع ها کاملا با جدا کردنشان یک گروه می شوند.از هر راهی که نگاه کنید یک ساختمان دارید.آب مانند دیواری آن را محصور و احاطه می کند.در واقع همان کاری که درختان در اطراف خانه شیشه ای می کنند.طرح او جزیره را با درختان نخل به ارتفاع ۸ متر منفرد و در کنار هم نشان می دهد.این یک شبکه مختصات کارتزین را تشکیل خواهد داد.او موضوع ها را بر روی این الگو منظم خواهد کرد.جا گذاری کردن اغلب کاری از پیش نمی برد.اینکه ساختمان ها با محورها تداخل می کنند همانی است که او به دنبالش بود.
رنگ نیز یکی دیگر از جنبه های طراحی است.او بتن را برای ساختمان هایی به کار میبرد که از بیرون با یک رنگ زمین نقاشی خواهند شد این با فضا های داخلی و ورودی ها یی همه شان روشن با رنگ شدید مثل ارغوانی یا قرمز کبود سرخ و نارنجی درخشان خواهند بود این طرح خیلی مکزیکی احساس خواهد شد. او امیدوار بود که در واقع این طرح تماما ساخته شود.اما اگر ساخته نشود هم خیلی خوب بود چرا که او خلق چنین طرحی را صاحب می شد و می توانست شکل های افلاطونی را که هنوز به آنها احترام می گذارد خم کند و با استادی درست کند.
وی در پاسخ شخصی که از او پرسیده بود شما عقیده دارید که ارتباط وافری بین سبک بین المللی معماری از یک طرف و سنت های محلی از طرف دیگر می تواند وجود داشته باشد؟امروزه اغلب نظریه پردازان امکان فرهنگ بصری را مواج می کنند که در آن محل و جهانی به هم آمیخته اختراع کرده اند پاسخ داده بود. برای من همه چیز محلی است طرحی مثل طرح من چهار پاویلیون برای بچه ها نمی تواند در مانهاتان تصور شود.
این طرح در ندارد و می توانید آزادانه داخل و خارج شوی.بنا براین فقط می تواند در یک کشور گرمسیر وجود داشته باشد رنگ ها به شدت محلی هستند مواد فقط می تواند یک نوع خلق شده باشد.
وی در مورد سوال در مورد طبیعت موزه که به نظر می آید ۴ پاویلیون او برای بچه ها یک نوع ارتباط بسته ای را با پدیده طبیعی برقرار می کند به طریقی که اشیاء تکثیر می شوند؟گفته بود که:برای هرم ها صدق می کند ولی برای مکعب ها نه مکعب فرق می کند.از این قرار من به طبیعت فکر نمی کنم شما به عنوان یک هنرمند و من به عنوان یک معمار البته که به طبیعت فکر می کنم ولی طبیعت می تواند خیلی چیزها باشد تمامی رنگ هایی که می بینیم مواد و … آنچه که ما عادت داریم آن را صنعتی بنامیم یک باره به عنوان بخشی از طبیعت جلوه می کند من از تیمائوس افلاطون اقتباس کرده ام که در آن حجم های هندسی به عنوان ریشه تمام حجم ها و شکل های طبیعی معرفی شده اند لوکوربوزیه از مبحث دیگر افلاطون تقلید کرد یعنی از فیلبئوس که در آن حجم های هندسی به عنوان شکل های اجتناب ناپذیر تمامی اشیاء طبیعت ذکر شده است.
من دارم به یک چیزهایی می رسم که خیلی متفاوت نیستند البته او اعتقاد داشت که ((هراکلیوس خودش جدا از این مبحث نیست او به کلاسیسیزم خودمان تعلق دارد اگر چه باید قبول داشته که پیش سقراطیان تا قرن نوزدهم از نظر اعتبار ساقط شده بودند.و بالاخره موزه های امروزی یک مکان فعال مثبت هستند با طبیعت تفرج زا نشاط آور مشارکت زا از آنچه که قبلا بود بسیار موثرتر است.
واژه موزه گونه ای از فحوای رسمی خشک دارد که می تواند خسته کننده به نظر برسد((هنر برای جهان)) سازمانی که توسط آدلینا پایه گذاری شد.بنابراین ایده فرانسوی قدیم آن موزه بدون دیوار است : ابتدا برای آنچه می خواهید نمایش دهید یک مکان واقعی پیدا می کنید سپس هر بار می توانید مکان خود را انتخاب کرده یا تغییر دهید این خود از دیدگاه جانسون بسیار عالی بود او باور داشت که باید همان کار را انجام دهد.
- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -
منبع : فیلیپ جانسون طراحی ترسو-فرانچسکو دال کو-مجله معماری و شهر سازی-ش۳۶و۳۷
گفت و گویی پیرامون طرحموزه کودکان در کولاجارا-فیلیپ جانسون-هیلاری لوئیز-ترجمه عارف ترابی-مجله معماری و فرهنگنیکلای اووسف-شکل دهی آینده فیلیپ جانسون-ترجمه حمید خادمی
نویسنده : سعید سنجری فرد​
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
موزه کودکان abasto

موزه کودکان abasto

این موزه محلی است تا فضای طبیعی بازی، درک، بیان احساسات و تصویرسازی را از طریق حواس کودکان برای آن ها فراهم کند. این فضا در داخل موزه کودکان قرار گرفته و حدود 140 مترمربع وسعت دارد. گسترش این پروژه با آنالیز،مفهوم گسترش و توسعه بازی های کودکانه توسط گروه معماری Gruba و کارمندان موزه کودکان صورت پذیرفت.

معمار
: Gruba

مکان :
Buenos Aires, Argentina

فضا : 140 مترمربع

































 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه تاریخچه Polish Jews

تحریریه آرشیتکت : در سال 2005 مسابقه ای برای طراحی موزه ای درباره تاریخچه یهود انجام گرفت که یازده طرح به مرحله نهایی رسیدند و از بین آن ها پروژه Yum Suf به عنوان برنده نهایی در تابستان 2005 اعلام شد.
پروسه طراحی تا سال 2008 ادامه یافت و سال 2009 کار ساخت آن آغاز شد و انتظار می رود تا می سال 2013 ساخت آن به پایان برسد. این موزه به عنوان مکانی چند منظوره برای تحقیقات و نمایشگاه تاریخچه یهود، آموزش و فرهنگی به کار خواهد رفت.
شکل ساختمان موزه مستطیل شکل می باشد و نمای آن با شیشه و پانل های مسی پوشیده شده است. راهرو اصلی مهمترین بخش موزه است زیرا فضایی آرام و دلپذیر را برای بازدیدکنندگان مهیا می سازد.
معمار : Lahdelma & Mahlamäki, Kuryłowicz & Associates
مکان : warsaw,poland
فضا
: 18300m[SUP]2[/SUP] سال : 2013
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
اطلاعیه مورخ 1392/05/20

اطلاعیه مورخ 1392/05/20

سلام به اعضای محترم تالار معماری...
به منظور دسترسی بهتر به مطالب، جستجوی راحت تر و جلوگیری از افزایش حجم پستای تاپیک مرجع از شما دوستان تقاضا دارم زین پس تاپیک های مربوط به این مضمون را به صورت تک تاپیک در تالار معماری جهان،قرار دهید. و برای آن از برچسب [موزه] استفاده نمایید.

برای نمونه:[URL="http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/22610-%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C"]
[ موزه]موزه تاریخ طبیعی
[/URL]
.
.
.
سپاس از توجه و همکاری شما:gol:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا