موارد مصرف داروی آنتی‌ دیابتیک

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]موارد مصرف داروی آنتی‌ دیابتیک[/h]
[COLOR=#3D3D3D !important]
ماده ای است که به یک فرد دیابتی برای کنترل سطح گلوکز (قند) در خون کمک میکند. عوامل ضد دیابت شامل انسولین و عوامل خوراکی کاهنده قند خون است.دیابت باعدم توانایی بدن در تولید یا پاسخ به انسولین هورمون پانکراس ایجاد می شود. یکی از اقدامات مهم فیزیولوژیک انسولین برای کنترل سطح قند خون می باشد. قند یک ماده مغذی مهم برای متابولیسم سلولی است و سلول باید آن را نه خیلی کم و نه بیش از حد دریافت کند.نقص در ترشح انسولین پانکراس یا عدم حساسیت بافت به هورمون،منجر به دیابت می شود.
موارد مصرف
آنتی‌ دیابتیک‌ در درمان افزایش‌ قند خون‌ به‌ کار می‌رود.



اشکال دارویی
Powder: 100 g



فارماکوکینتیک
آنتی‌ دیابتیک‌ از مخلوط گیاهان‌ زیر تشکیل‌ شده‌ است‌:
1. برگ‌ توت‌ سیاه ‌20%Morus nigra
2. دانه‌ شنبلیه ‌60%Trigonella foenum-graecum
3. برگ‌ زیتون ‌10%Olea europea
4. ریشه‌ شیرین‌ بیان ‌5%Glycyrrhiza glabra
5. پونه ‌5%Mentha pulegium



هشدارها
1 ـ مصرف‌ همزمان‌ این‌ فرآورده‌ با داروهای‌ پایین‌ آورنده‌ قند و چربی‌ خون‌، داروهای‌ ضد انعقاد، داروهای‌هورمونی‌ و وقفه‌ دهنده‌ های‌ مونوآمین‌ اکسیداز MAOIباید با احتیاط صورت‌ گیرد.
2 ـ ایمنی‌ مصرف‌ این‌ فرآورده‌ در دوران‌ بارداری‌ و شیردهی‌ به‌ اثبات‌ نرسیده‌ است‌.



تداخل دارویی
نکات‌ قابل‌ توصیه‌:
از آنجا که‌ شنبلیله‌ موجود در آنتی‌ دیابتیک‌ (به‌ دلیل‌ داشتن‌ فیبرهای‌ موسیلاژی‌) ممکن‌ است‌ باعث‌ جلوگیری‌ از جذب‌ سایر داروها گردد. لذا توصیه‌ می‌شود این‌ فرآورده‌ با فاصله‌ زمانی‌ مناسب‌ از سایر داروها مصرف‌ گردد.



مقدار مصرف
روزی‌ 2 بار، هر بار 2 قاشق‌ غذا خوری‌ از فرآورده‌ را در یک‌ لیوان‌ آب‌ جوش‌ دم‌ کرده‌ و پس‌ از صاف‌ کردن‌ مصرف‌ شود.منبع-yourdoctor​


[/COLOR]​
 
بالا