مواد شوینده و پاک کننده

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
1- نشانه به جا مانده از مصر باستان حاکی از آن است که در ان زمان عامل شوینده ، یک جفت پای فرو برده شده در آب بود. زیرا در آن زمان راه مطلوب برای شستن لباس ها لگد کوب کردن آنها بود. فولنس های رم قدیم در آمد شان را بوسیله یشستن لباس ها با پا هایشان به دست می آورند. فرآیند شستشو در آن زمان خیلی ساده بود. رختشویخانه ها از هر نوع، یک رفتار صرفاً مکانیکی شامل: ضربه زدن، لگد کوب کردن، ساییدن و روشهای مشابه آن داشتند. از زمان های خیلی دور شناخته شده بود که به هر حال قدرت شویندگی آب ممکن است از راه های مختلف افزایش یابد. برای مثال مشخص شد که آب باران از آب معمولی برای شستشو بسیار مناسب تر است. همچنیین آبّ گرم قدرت شویندگی بیشتر یاز از آب سرد دارد و این افزایش دما به نظر می رسد اثر آب را بهبود می بخشد.
حتی مصرها از سود (کربنات سدیم) به عنوان افزایش قدرت شویندگی استفاده می کردند. از این آب بعداً همراه سدیم سیلیکات برای ساختن آب نرم تر به عنوان مکمل استفاده کردند. این دو ماده پایه ای اولین شوینده تجاری را تشکیل دادند که آن را شرکت برجسته آلمانی henkels bleichsodo در سال 1878 معرفی کرد. اثر نرمی آب به خاطر رسوب یون های کلیسم و منیزیم می باشد که به طور همزمان نمک های آهن نیز که تمایل به زنگ زدن رختشویخانه را دارند، حذف می شوند.
استفاده از صابون از زمان قدیم شناخته شده بود. این محصول از تشکیل یک ماده غیر فعال معروف به "صابون آهکی" جلوگیری می کند، ودر نتیجه رختشویخانه ها دیگر به وسیله ی باقیمانده های نامحلول صابون دچار انسداد نمی شوند.
صابون قدیمی ترین ماده فعال سطحی(surfactant) می باشد که بوسیله ی گالس در 2500 سال قبل از میلاد شناخته شد . روی هم رفته گالس، با این کشف اعتبار زیادی یافت. برای بیشتر از 3000 سال ، صابون به طور جدی به عنوان یک ماده روغنی- خصوصاً روغن مو-و به عنوان اصلاح کننده مورد توجه بود. تنها در 1000 سال گذشته صابون به عنوان عامل اساسی برای شستشو مورد استفاده قرار گرفته است. صابون تا زمانی که راه اصلی برای تولید مواد مورد نیاز برای صابونی شدن فراوان کشف شد، مطرح بود. در اوایل قرن بیستم و با شروع اولین شوینده خود کار (1907)جایش را به عنوان یک عامل در سیستم های چند جزئی برای شستشو عادی پارچه ها پیدا کرد . در اینجا صابون با سازند هایی همچون کربنات سدیم ، سیلیکات سدیم، و پربورات سدیم، ترکیب می شود.
عامل شوینده جدیدی از نظر اقتصادی به صرفه تر بود و افزایش قدرت شستشوی این عوامل جدید اساساً موجب کاهش انجام کارهای دستی در رختشویخانه ها شد. پیشرفت مهم دیگری که صورت گرفت انتقال تکنولوژی از کار سخت و پر قدرت دستی که در رختشویخانه انجام می شد، به ماشین لباسشویی بود. این تغییر منجر به دگر گونی در فرمولاسیون عوامل شوینده شد. صابون ها که به یک عامل حساس به آب سخت معروف بودند به تدریج به وسیله ی مواد فعال سطحی سنتزی، با شرایط بهتر جانشین شدند. اولین ماده ویژه برای جانشینی صابون، سولفات های الکلی روغنی بودند که در آلمان در سال 1928 توسط برتیش و کورکرز کشف شد. وجود سولفات آلکیل های مصنوعی بر پایه روغن های طبیعی که امکان قابلیت شستشوی بهتر راب رای شوینده های طبیعی اولیه فراهم می ساخت، به وسیله ی فما[1]، در آلمان در 1932 معرفی شد و این مورد در سال 1933 در بازار ایلات متحده به وسیله ی درافت ادامه پیدا کرد. سولفات های آلکیل روغنی و مشتقات آن(سولفات ها آلکیل اترريال، که به وسیله ی واکنش آلکیل های روغنی با اکسید های اتیلن قبا از سولفاته شدن بدست می آید) معمولاً اهمیت آن ها را در بسیاری از کاربردها، خصوصاً در شوینده های قوی، شویند های ویژه، عوامل شستشو، ماده آرایشی و در دستشوئی ها حفظ می کنند. پذیرش کلی مواد فعال سطحی سنتزی، با کاهش حسیاسیت آن ها به سختی آب، نسبت به صابون، در سال های پس از جنگ جهانی دوم یک پیشرفت است. پروکند و گامبل نیز شوینده سنتزی تاید را رد ایلات متحده در سال 1946 معرفی کردند.
به هر حال معیارهای جدیدی برای موا فعال سطحی معرفی شدند اما معیار مربوط به قابلیت تخریب بیولوژیکی نادیده گرفته شده بود. در نتیجه بعضی تابستان های فوق العاده گرم در آلمان، بویژه در سال 1959 ، مسیر آب چند رود خانه در نزدیکی دیواره و دیگر موانع توسط مواد مومی مسدود شده بود. این مواد به وسیله ی تخریب بیولوژیکی TPS و نونیل فنول اتوکسیلات ها ایجاد می شود و گروه دوم از شوینده ها یی هستند که اخیراً معرفی شده اند. به هر حال کشف اینکه خیلی از مواد فعال سطحی می توانند حتی از یک کارخانه فاظلاب مدرن عبور کنند منجر به قبول قانون شوینده در سال 1961 شد که مقرراتش در سال 1964 قابل اجرا گردید. بر طبق این قاون صاحبان صنایع از فروش هرگونه شوینده و عوامل پاک کننده ای که قابلیت تخریب بیولوژیکی آن در تستی که توسط کمیسیون شویند ها طراحی شده کمتر از %80 باشد، منع گردیدند. در ابتدا فقط مواد فعال سطحی انیونی به طور موثر برای شویندگی استفاده می شدند اما بعداً مواد فعال سطحی غیر یونی نیز به آن ها ملحق شدند. به هر حال آلمان خیلی سریع در پیروی از آن با تصویب قانون مشابه در اغلب کشورها مثل فرانسه، ایتالیا و ژاپن پیش قدم شد.
آلکیل بنزن سولفونات ها و نونیل فنول اتوکسیلات های شاخه دار شده به مقدار زیاد و به طور موثر با آلکیل بنزن سولفونات ها و الکل اتو کسیلات ها روغنی خطی، جانشین شدند.
مرحله مهم دیگر در توسعه شوینده ها، جانشینی عوامل کمپلکس کننده به جای سازند هایی شبیه کربنات سدیم می باشد. اولین عامل کمپلکس کننده کاربردی از یک نوع دی فسفات سدیم بود، اما بعد از جنگ جهانی دوم به وسیله ی تری فسفات سدیم با تاثیر بیشتر ، جایگزین شدند. اخیراً تبادلگرهای یونی غیر آلی مانند زئولیت به عنوان سازنده ها معرفی شدند.
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
علت اثر پاک کنندگی مواد پاک کننده

علت اثر پاک کنندگی مواد پاک کننده

ذره های چربی و چرک ، جامدند و به پارچه یا بدن می‌چسبند و با شستشوی ساده و بوسیله آب زدوده نمی‌شوند، اما با صابون و دیگر شوینده ها شسته می‌شوند. اثر پاک کنندگی صابون وشوینده ها به این دلیل است که مولکول آنها از دو قسمت آبدوست (هیدروفیل) و آب گریز یا چربی دوست (هیدروفوب یا لیپوفیل) تشکیل شده است. قسمت آبدوست که همان سر نمکی صابون COO- یا گروه سولفات و دیگر گروههای قطبی در انتهای مولکول مواد شوینده است، مولکولهای آب را جذب می‌کند و در آب محلول می‌باشد و بوسیله حلالهای آلی دفع می‌شود. سر دیگر مولکولهای صابون و مواد شوینده سنتزی یک هیدروکربن با زنجیر طولانی است که آب را از خود دفع می‌کند، ولی در حلالهای آلی حل می شود.
پس از حل شدن مولکولهای صابون در آب از طریق قسمت یونی ، از بهم پیوستن زنجیرهای هیدروکربنی آب گریز ، مجموعه های بسیار کوچکی بوجود می‌آیند که سطح خارجی آن را آنیونهای آبدوست می‌پوشانند. این مجموعه های کوچک با مولکولهای آب ، پیوند هیدروژنی تشکیل می‌دهند و به صورت ذره های شناور در آب باقی می مانند.
بدین ترتیب مولکول صابون مانند پلی بین ذرات چربی و آب قرار گرفته، به واسطه انحلال ذرات چربی و چرک در ذره های شناور صابون از روی الیاف پارچه یا اجسام دیگر به داخل آب کشیده می‌شوند و با شستشو پاک می‌شوند. در شوینده های سنتزی نیز چربی ها و چرکها به زنجیر آلکیل می چسبند و گروه سولفونات سبب حل شدن آنها در آب شده، همراه با آب برده می‌شوند.
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مواد پاک کننده و آلودگی محیط زیست

مواد پاک کننده و آلودگی محیط زیست

مواد شیمیایی می توانند در چرخه های طبیعی وارد و در مرحله ای خاص بوسیله باکتری‌ها تجزیه شوند. به عنوان مثال چربی‌های موجود در طبیعت که مولکولهای آنها شاخه جانبی در زنجیره هیدروکربنی ندارند و صابون معمولی را از آنها می‌سازند، بوسیله باکتریها تجزیه می‌شوند. تعدادی از شوینده های شنتزی ، بویژه آلکیل بنزن سولفوناتهای مشتق شده از مواد شیمیایی نفت ، دارای شاخه جانبی در زنجیره هیدروکربنی می‌باشند و توسط باکتریها تجزیه می‌شوند. از این رو ، باقی ماندن و تراکم این مواد غیر طبیعی ساخته دست بشر در طبیعت ، سبب آلودگی روزافزون آبها و مخازن زیرزمینی می شود.
برای جلوگیری از آلودگیهای روزافزون حاصل از این نوع پاک کننده ها ، هم اکنون در بسیاری از کشورها ، قوانین و مقررات ،اجازه استفاده از مواد شوینده مقاوم در برابر تجزیه بیولوژیکی (شوینده های سخت) را نمی‌دهد و کارخانجات بسوی تولید مواد شوینده نرم با ساختمانهای راست زنجیر سوق داده شده‌اند. اشکال اساسی دیگر شوینده های سنتزی ، ترکیبهای فسفردار آنهاست که برای تنظیم PH و جلوگیری از واکنش یونهای کلیسم و منیزیم موجود در آب سخت با ماده شوینده ، به آن افزوده می‌شود. فسفاتها در اعماق رودخانه ها و دریاچه ها رسوخ کرده، سبب رشد غیر عادی قارچها و جلبکها می‌شوند و به این ترتیب با مصرف اکسیژن محلول در آب توسط این گیاهان ، زندگی ماهی ها و دیگر آبزیان به خطر می‌افتد.
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شامپو

شامپو

شامپوها نیز از پاک کننده های سنتزی هستند. ماده اصلی تشکیل دهنده شامپوها عبارتند از: عامل پاک کننده که خود شامل سه دسته مواد فعال سطحی آنیونی (مثل سدیم لوریل اتر سولفات و تری اتانول آمین سولفات) آمفوتری (مثل بتائین کوکوآمیدوپروپیل) و غیر یونی هستند. عامل تقویت کننده کف (مثل بتائین) عامل حالت دهنده مو و عامل نگهدارنده ( مواد ضدعفونی کننده و میکروب کش) عامل صدفی کننده مثل اتیلن گلیکول و عامل غلیظ کننده مثل نمک طعام و عامل رنگ و بو مثل عصاره گیاهان.
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
صابون

صابون

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]صابون یکی از وسایل و مواد شوینده است.صابون از نمکهای سدیم یا پتاسیم اسیدهای چرب گوناگون تشکیل شده است. طی هزاران سال مصرف صابون روبه فزونی گذاشت تا ساخت آن برای راحتی و بهداشت بشر متمدن ضرورتی صنعتی یافت.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]تاریخچه:[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]صنعت صابون سازی ریشه در بیش از 2000 سال گذشته دارد. در حفاریهای [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بمبئی[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] یک [/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]کارخانه[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] صابون سازی پیدا شده است. با این حال، در میان بسیاری از صنایع شیمیایی، هیچکدام همانند صنایع صابونسازی چنین تغییرات بنیادی در مواد اولیه شیمیایی خود تجربه نکرده اند. معمولاً پذیرفته شده است که مصرف سرانه صابون نشان دهنده سطح زندگی افراد هر کشوری است. صابون در واقع هیچ گاه در "کشف" نشده بلکه به تدریج از مواد خام قلیایی و چربیها تحول یافته است. پلینی پدر، ساخت صابونهای نرم وسخت را در قرن اول شرح داده است، ولی تا سده سیزدهم هیچ گاه صابون به مقدار کافی بطوری که بتوان به آن صنعت گفت، تولید نشد. تا اوایل دهه 1800 باور بر این بود که صابون مخلوطی مکانیکی از چربی و قلیاست. سپس شورول، شیمیدان فرانسوی، نشان داد که تشکیل صابون در واقع یک واکنش شیمیایی است.[/FONT][/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دومنیه کارهای وی را در زمینه بازیابی گلیسرین از مخلوطهای صابونی شده کامل کرد. تا پیش از کشف مهم لوبلان در زمینه تولید ارزان قیمت کربنات سدیم از کلرید سدیم، نیاز به قلیا از طریق خیساندن خاکستر چوبها یا تبخیر آبهایی به منظور افزایش انحلالپذیری صابون پیه را معمولاً در داخل ظرف صابون سازی یا ظرف [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]آبکافت[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] با روغن [/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]نارگیل[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] مخلوط می‌‌کنند. روغن [/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دنبه[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] (حدود 20 درصد) دومین ماده اولیه مهم در صابون سازی است. این روغن که منبع مهمی از [/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]گلیسریدهای[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] چرب است از حیوانات کوچک اهلی بدست می‌‌آید. تصفیه روغن از طریق آب کردن با بخار یا استخراج با حلال انجام می‌‌گیرد و اغلب بدون اختلاط با سایر چربیها مخلوط می‌‌شود.مانند رودخانه نیل که بطور طبیعی قلیایی‌اند تأمین می‌‌شد.[/FONT][/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مواد اولیه صابون:[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پیه ماده چرب اصلی در صابون سازی است. مقدار پیه مصرفی حدود سه چهارم کل روغنها و چربیهای مصرفی صنایع صابون سازی است و مخلوطی است از گلیسریدهایی که از آب کردن چربی جامد گاوی با بخار بدست می‌‌آید. این چربی جامد با بخار گوارش می‌‌شود و پیه روی آب تشکیل می‌‌گردد، بطوری که به راحتی می‌‌توان آن را از روی آب جمع آوری کرد.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]صابون مرغوب[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در برخی موارد به جای این روغنها، طی عملیاتی اسیدهای چرب آنها را استخراج و در صابون استفاده می‌‌کنند. روغن نارگیل از مدتها پیش حایز اهمیت بوده است. صابون روغن نارگیل سخت است و به خوبی کف می‌‌کند. این روغن حاوی نسبتهای زیادی از گلیسریدهای بسیار مطلوب اسید لاریک و اسید میرسیتیک است..[/FONT]
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پربورات سدیم

پربورات سدیم

سفید کنندگی یعنی نزول شیمیایی قسمت رنگی لکه از سطح جسم مورد نظر استفاده از مواد سفید کننده در فرمولاسیون شوینده به منظور دفع کامل لکه های رنگی به ویژه لکه هایی که قابلیت اکسید شدن را دارا می باشند آنها مضافاً فابلیت میکروب زدایی و ضد عفونی را نیز دراند.
خواص سفید کننده ها(پربورات سدیم):
1- پایداری
2- طول عمر در محصول نهایی
3- عدم اثرات منفی بر روی البسه
4- سازگاری با آنزیمهایی که ویژه محصولات شوینده هستند.
5- حلالیت قابل ملاحظه.
پربورات سدیم که به همین منظور در پودرهای ماشین لباسشویی استفاده می شود در دمای بالای60 درجه سانتی گراد فعال شده و اکسیژن انها درمحلول شستشو تولید می کند این اکسیژن آن است که موجب لکه برداری و سفید کنندگی البسه می شود.
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فسفاتها

فسفاتها

اطلاعاتی در مورد پیرو فسفات
شامل دو قسمت کلی:1- تترا سدیم پیرو فسفات( در شوینده های جامد کاربرد دارد). 2- تترا پناسیم پیرو فسفات( که در شوینده های مایع کاربرد دراد).
کلاً پیرو فسفاتهای شاخه ای از فسفاتهای متراکم که در مواد شوینده به کار می روند می باشد.
- تری سدیم فسفات از نظر قلیایئت شبیه کربنات سدیم عمل می کند (یعنی از نظر قلیایئت فعال و غیر فعال به یک اندازه است).
- دی سدیم ارتو فسفاتها هم مثل بی کربنات سدیم میزان قلیایئت فعال را نشان نمی دهد. فسفات متبلور دارای فرمول شیمیایی زیر می باشد:
- میزان ارتو فسفات به وسیله قلیائیت غیر فعال (یعنی منهای قلیائیت کربنات) محاسبه می گردد.
- حضور سیلیکاتها و بوراتها در میزان قلیلئیت فسفاتها موثر است و باعث ایجاد خطا می گردد و سپس اگر مقدرا آنها ناچیز باشد بهتر است از آنها در مقابل فسفات صرفنظر گردد.
- پیروفسفاتها را با روشASTM D501-55 می توان اندازه گیری کرد با این روش فسفاتهای کمپلک که شامل تری پلی فسفات، هگزا متا فسفات و تترا فسفات می شود که امروزه به ندرت به کار می رود را نیز می توان اندازه گیری کرد.
- میزان ارتو فسفات در شوینده های پودر را زا طریق قلیلئیت فعال یا قلیائیت کل یا قلیائیت منهای کربنات محاسبه می شود
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هنکل در جهان

هنکل در جهان


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مجموعه هنکل صلاحيت خود را در زمينه های شـــوينده و پــاک کننده های خانگی، انواع مواد شستشوی بدن و خوشبو کننده ها وچسب، درزگيرو چسب های صنعتی نشان داده است که اين سه مجموعه خود به چهار بخش تجاری جهانی تقسيم می شوند.

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- مواد شوينده و پاک کننده های خانگی
- مواد آرايشی بهداشتی
- چسبهای
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]عمومی و فشار قوی
- فن آوری و آماده سازی سطوح
[/FONT]

[/FONT]
[/FONT]
شركت هنكل در حال حاضر با مركزيت در شهر دوسلدورف (آلمان) و دارا يودن حدود 51.000 نفر پرسنل در بيش از 350 شعبه در 77 كشور در سراسر جهان ، يكي از صاحب نام ترين توليدكنندگان ماركهاي تجاري در زمينه شوينده ها و پاك كننده هاي خانگي محصولات آرايشي- بهداشتي ، چسب هاي عمومي و صنعتي و مواد آماده سازي سطوح مي باشد.
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آشنایی با شرکت هنکل پاک وش

آشنایی با شرکت هنکل پاک وش

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]شرکت پاک وش در اواخر سال 1354 با همکاری گروهی از با تجربه ترین صاحب نظران و متخصصین، در زمینی به مساحت هفتاد و پنج مترمربع ، واقع در شهر صنعتی کاوه شهر ساوه به منظور تولید پودر شوینده و محصولات شوینده و بهداشتی به ثبت رسید و با همت و پشتکار در نیمه دوم سال پنجاه هشت با ظرفیت اسمی سالانه هفتاد و دو هزار تن شوینده و بیست و هشت هزار تن اسید سولفونیک و هفت هزار و دویست تن قالب فشرده لباس شویی به بهره برداری رسید.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ماشین آلات و دستگاه های این شرکت از یک شرکت معتبر بین المللی به نام مکانیک مدرن ایتالیایی خریداری و راه اندازی شد.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در سال 1369 با همت و پشتکار مهندسین شرکت واحد شماره دو سولفاناسیون با امکانات داخلی به بهره داری رسید در سال 74 محصول جدیدی به نام مایع سفیده کننده و ضد عفونی کننده نیک به بازار عرضه شد. پودر کف شویی پاک د رسال 75 به جمع تولیدات شرکت افزوده شد. شرکت جهت توسعه خود ساختمان دیگری جهت چاپخانه، انبار و خطوط تولید مایعات د رخیابان نهم شهر صنعتی خریداری کرده است که در حال حاضر مایع ظرفشویی در این واحد تولید می شود آزمایشگاههای مدرن شرکت پاک وش به پیشرفته ترین و دقیق ترین دستگاهها و تجهیزات آزمایشگاهی مجهز بوده و بهره گیری از این امکانات با گروهی مجرب و کار آزموده نقش حساس در حفظ و ارتقای کیفیت محصولات این واحد داشته است.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]آزمایشگاه کنرل کیفی در واحد تولید پودر(سابیز) قرار دارد که همواره تولیدات شرکت توسط کارشناسان و تکنسین های آزمایشگاه کنترل می شود.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در خط تولید مایع ظرفشویی نیز یک آزمایشگاه کنترل کیفیت مایعات تولیدی وجود دارد که با آزمایشهای شیمیایی و فیزیکی متعدد مطابقت پارامترهای اندازه گیری شده را با فرمولاسیون و استانداردهای موجود کنترل می نماید. آزمایشگاه مرکزی به دستگاهها و تجهیزات ویژه آنالیز بوده و مواد اولیه مورد نیاز شرکت در ابتدا توسط کارشناسان و تکنسینهای این واحد کنترل و بررسی می شود علاوه بر آن بر کیفیت محصولات در مقاطع مختلف فرآیند تولید نظارت دارد. همچنین وظیفه گروه تحقیقات و پژوهش آزمایشگاه مرکزی و تحقیق و بررسی از جهت تولید محصولات جدید منطبق با نیازهای بازار داخلی و صادارتی و تحقیق در مورد منابع تامین مواد و بررسی در زمینه جایگزینی مواد جانشین با امکانات موجود می باشد.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پاک وش در طول بیش از بیست سال فعالیت توانسته با آمیختن تجربه و تخصص و استفاده از تکنولوژِ نوین رشد و توسعه کلی و کیفی چشمگیری در جهت اهداف از پیش تعیین شده در جهت بهبود میفیت محصولات، توسعه محصولات جدید و افزایش ظرفیت تولید دست یاید.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در یافت لوح افتخار به خاطر واحد نمونه و برای کیفیت برتر محصولات برای چندین سال از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، عضو رسمی سازمان بین المللی استاندارد (ISO)[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]گواه براین ادعاست.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دفتر مرکزی شرکت د رتهران خیابان آفریقا کوچه تندیس واقع شده است که وظایف اصلی ان در تهیه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات، تهیه قطعات یدکی و ماشین آلات مورد نیاز که امکان ساخت آن در داخل وجود ندارد، بازار یابی محصولات و تبلیغ تولیدات کارخانه و تامین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت می باشد.[/FONT]
 

hasangh1365

عضو جدید
سلام
من در خصوص فرایند تولید پودرهای لباسشویی مطلب نیاز دارم
اگر در مورد بالانس جرمی و pfdهای کارخونه تولید مطلبی داری خیلی از شما ممنون میشم
 

sahand_nima

کاربر فعال
سلام به همگي
راستش مي خواستم يه كم در مورد فرآيند توليد مواد شوينده اطلاعات جمع آوري كنم. توليد صنعتي. هر چقد اطلاعات واقعي تر بهتر!
 

sima.niki

عضو جدید
رشته اختصاصی من تولید مواد شوینده و ارایشی و بهداشتی هست
خوشحال میشم اگر اطلاعاتی بدست آوردید به من هم بدید.
در ضمن خوشحال میشم اگر کمکی از دستم بر می اید کمکتون کنم
 

halehhhh

عضو جدید
سلام دوست عزیز من توی یه مجموعه مواد شوینده حدود یه هفته هست که مشغول به کار شدم میخواستم ازتون کمک بخوام خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنین
 
بالا