مهندسی هوافضا دانشگاه تهران

Skabirian

عضو جدید
سلام
از کسایی که اطلاع دارن تقاضا دارم در مورد دانشگاه تهران که امسال گرایش هوافضا را آورده توضیح بدن
سطح،آزمایشگاه ها،اساتید(که فکر کنم در سطح بالایی باشن) و کلیه ملاک هایی که برای مهندسی هوافضا لازمه.

و من الله توفیق
 

ali.fatemi4

عضو جدید
سلام
از کسایی که اطلاع دارن تقاضا دارم در مورد دانشگاه تهران که امسال گرایش هوافضا را آورده توضیح بدن
سطح،آزمایشگاه ها،اساتید(که فکر کنم در سطح بالایی باشن) و کلیه ملاک هایی که برای مهندسی هوافضا لازمه.

و من الله توفیق
اطلاعی ندارم
ولی مسلما چون این دانشگاه تو استان تهران و پایتخت هست کیفیت بالایی باید داشته باشه!
 

chocolaterman

عضو جدید
متاسفانه این دانشکده در حدود استاندارد های دانشگاه تهران نیست و مهمترین نکته این که تمامی اساتید آن مکانیکی هستند بجز مدیر گروه.
 

ali.fatemi4

عضو جدید
متاسفانه این دانشکده در حدود استاندارد های دانشگاه تهران نیست و مهمترین نکته این که تمامی اساتید آن مکانیکی هستند بجز مدیر گروه.
ای بابا
مکانیک مگه چشه!!!
تو زمینه ی سیالات مکانیکی ها از هوا فضایی ها پایشون قوی تره!
 

arash_a_k

عضو جدید
ای بابا
مکانیک مگه چشه!!!
تو زمینه ی سیالات مکانیکی ها از هوا فضایی ها پایشون قوی تره!

علی جان مکانیک رشته مادره کسی هم نمیگه چیزیش هست یا نیست.. بحث اینه که تو سیالات قویه اما تو دینامیک پرواز چی؟ و حتی سیالاتشونم از نظر ضعف و قوت تو بعضی قسمتا که در خور هوافضا هست اونو متمایز میکنه مثل آیرودینامیک 2 و همین باعث تبدیل شدن یه دانشگاه به قطب میشه مثلا تهران بشه قطب گرایش آیرو که الان خیلی زیاد شده و خیلی از ذانشگاها این راهو خیلی وقت پیش رفتن. ولی اعتبار دانشگاه تهرانه که میتونه کمی از تازگی اون در این دانشکاه کم کنه
موفق باشی
 

mec_eng_2010

عضو جدید
سلام دوستان- کسی هوا فضای دانشگاه تهران اطلاعاتی داره که چه جوریاست؟منظورم از نظر استاداشه که سخت گیرن؟برای بچه های مکانیک چند واحد پیشنیاز میذارن؟کلا محیط درسیش مثبت هست؟( در ضمن من گرایش سازه هوایی قبول شدم) با تشکر
 

Skabirian

عضو جدید
سلام دوستان- کسی هوا فضای دانشگاه تهران اطلاعاتی داره که چه جوریاست؟منظورم از نظر استاداشه که سخت گیرن؟برای بچه های مکانیک چند واحد پیشنیاز میذارن؟کلا محیط درسیش مثبت هست؟( در ضمن من گرایش سازه هوایی قبول شدم) با تشکر
دوست عزیز این تاپیک هم دقیقاً برای پاسخگویی به همین سوال ایجاد شده است
تا حالا که چیزی دستگیر ما نشده است
انشاالله آخر این ترم جدید چیزای جدید خواهند گذاشت
 

rasa

عضو جدید
سلام دانشگاه تهران دانشگاه بسیار معتبری هستش ولی به نظر من بهتره برای رشته هوافضا دانشگاهی رو انتخاب کنی که کارشناسی از سالهای خیلی قبل داشتن چون اساتیدش هوافضایین که اینجوری بهتره مثل امیرکبیر و....
 

hhh_the_game

عضو جدید
سلام اینطور که من شنیدم تو زمینه هوا فضا دانشگاه ضعیفی هستش ولی در کل دانشگاه تهران بهترین دانشگاه ایران هستش . ولی دانشگاه هایی مثل امیر کبیر و شریف و مالک اشتر(بیشتر تو زمینه کاری) کیفیت بهتری دارن
 

hamidftn

عضو جدید
سلام
از کسایی که اطلاع دارن تقاضا دارم در مورد دانشگاه تهران که امسال گرایش هوافضا را آورده توضیح بدن
سطح،آزمایشگاه ها،اساتید(که فکر کنم در سطح بالایی باشن) و کلیه ملاک هایی که برای مهندسی هوافضا لازمه.

و من الله توفیق

من امسال قبول شدم گرایش فضایی دانشگاه تهران
خیلی عالیه
به نظر من بدترین رشته دانشگاه تهران شبانه از بهترین رشته بقیه دانشگاهها روزانه خیلی بهتره
خیلیا رو میشناسم به خاطر اینکه امیرکبیر یا خواجه نصیر سابقه ی بیشتری دارن این دانشگاهها رو انتخاب کردن ولی هیشکی به این چیزا اهمیت نمیده، همونا هم وقتی میبینمشون حسرت
دانشگاه تهرانو می خورن
استاداشم خیلی خوب و نرمالن
 

solarisal

عضو جدید
من امسال قبول شدم گرایش فضایی دانشگاه تهران
خیلی عالیه
به نظر من بدترین رشته دانشگاه تهران شبانه از بهترین رشته بقیه دانشگاهها روزانه خیلی بهتره
خیلیا رو میشناسم به خاطر اینکه امیرکبیر یا خواجه نصیر سابقه ی بیشتری دارن این دانشگاهها رو انتخاب کردن ولی هیشکی به این چیزا اهمیت نمیده، همونا هم وقتی میبینمشون حسرت
دانشگاه تهرانو می خورن
استاداشم خیلی خوب و نرمالن

قبوليتون را تبريك ميگم.دوست عزيز گويا تو توهم تشريف داريد (بدترین رشته دانشگاه تهران شبانه از بهترین رشته بقیه دانشگاهها روزانه) مثلا رشته آبياري گياهان دريايي تهران بهتر از برق و مكانيك شريف... عجب!!!!!!! فردوسي هم اينجوري تو اشعارش غلو نميكرد. دانشگاه تهران براي تكميل كردن چارت رشته هاش هوافضا رو با اساتيدي بسيار ضعيفتر از شريف و اميركبير ايجاد كرده واين حقيقته البته اميدوارم با تلاش و پشتكار اساتيد و دانشجويان مستعدي چون شما مدارج را سريعتر طي كنه تا در شان نام دانشگاه تهران باشه.ديگر اينكه كي ميگه بچه هاي اميركبير پشيمونن كه تهرانو انتخاب نكردن!!!!!!!!!!!!مطمئنن اميركبير دست بالاتر را داره و اين را از روي تعصب عرض نميكنم هيات علمي قوي دانشجويان مستعد پروژه ها و تعداد مقالات و پيشينه موفق همگي مويد اين مطلبند.اگه بچه هاي اميركبير تهرانو زده بودن شما الان اونجا تشريف نداشتيد.. پس قدر صندليتون را بدونيد و لطفا از طرف بقيه نظر نديد. موفق باشين
 

hamidftn

عضو جدید
قبوليتون را تبريك ميگم.دوست عزيز گويا تو توهم تشريف داريد (بدترین رشته دانشگاه تهران شبانه از بهترین رشته بقیه دانشگاهها روزانه) مثلا رشته آبياري گياهان دريايي تهران بهتر از برق و مكانيك شريف... عجب!!!!!!! فردوسي هم اينجوري تو اشعارش غلو نميكرد. دانشگاه تهران براي تكميل كردن چارت رشته هاش هوافضا رو با اساتيدي بسيار ضعيفتر از شريف و اميركبير ايجاد كرده واين حقيقته البته اميدوارم با تلاش و پشتكار اساتيد و دانشجويان مستعدي چون شما مدارج را سريعتر طي كنه تا در شان نام دانشگاه تهران باشه.ديگر اينكه كي ميگه بچه هاي اميركبير پشيمونن كه تهرانو انتخاب نكردن!!!!!!!!!!!!مطمئنن اميركبير دست بالاتر را داره و اين را از روي تعصب عرض نميكنم هيات علمي قوي دانشجويان مستعد پروژه ها و تعداد مقالات و پيشينه موفق همگي مويد اين مطلبند.اگه بچه هاي اميركبير تهرانو زده بودن شما الان اونجا تشريف نداشتيد.. پس قدر صندليتون را بدونيد و لطفا از طرف بقيه نظر نديد. موفق باشين
نه منظورم شریف نبود ولی واقعا نسبت به بقیه ی دانشگاهها او جمله ی قرمز رنگ درسته، قبول دارم که در کل هوافضا امیرکبیر قویتره، ولی هر چقدر هم قوی تر باشه دلیل نمیشه که انتخاب بهتری باشه. اینو واسه بچه های کنکوری گفتم
 
آخرین ویرایش:

daboplain

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان
من دانشجوی ارشد پیشرانش دانشگاه تهران هستم . هم از رشته . . . هم از اساتید و هم از دانشگاه راضیم . . . از اینکه بخواهیم این رشته رو تو دانشگاه های مختلف با هم مقایسه کنیم باید به پارامتر های مختلف توجه کنیم طرف صحبت من بیشتر بچه های پشت کنکوری هست . یک نکته رو هم از قبل ذکر کنم که این دوستمون آقای solarisal که اینقدر راجع به دانشگاه تهران و بخصوص رشته هوا فضای این دانشگاه اطلاعات دارن راستی حسینی بگن که اطلاعاتشون رو از کجا اوردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه از سایت رسمی دانشکده بدست آوردن (fnst.ut.ac.ir) که باید بگم خیلی وقته که به روز نشده و لیست اساتید جدید هنوز وارد نشده و ثانیا اگه هم اطلاعاتتون رو از همین منابع ناقص بدست آوردین چرا عنوان نکردید که همین تعداد معدود اسامی که تو سایت درج شده چه رزومه درخشانی دارند .
در مورد مکانیکی بودن اساتید هم باید بگم که تا حدودی با حرف شما موافقم و تا حدودی مخالفم . . . مهم نیست که استاد با چه اسم رشته ای phd داشته باشه مهم اینه که به درد هوا فضا بخوره
حتی از یک دکترای لوجستیک (یکی از گرایش های صنایع) میشه تو مباحث بهینه سازی هوا فضا که بسیار مهم , هم هست استفاده کرد ( لازم به ذکر هست که رهبری پروژه های بهینه سازی هوا فضا تو دانشکده رو دکتر محمد زاده بر عهده داره که سالیات مدیدی تو دانشگاه بردفــــور تدریس میکرده )

آقای solarisal شما که ظاهرا بدون هیچ اطلاعی از چارت درسی هوا فضا ( حداقل تو گرایش پیشانش و سازه که من اطلاع دارم ) عنوان میکنید که تمامی اساتید دانشکده مکانیکی هستن ( که این هم سخن غلطی هست) بهتر قبل از هر گونه اعلام نظر که منجر به انحراف ذهنی خواننده ها بشه . . . برید و چارت درسی مصوب وزارت علوم برای این دو رشته رو با هم مقایسه کنید . . . . بعد به این نتیجه میرسید که این دو رشته مثلا تو گرایش پیشرانش و تبدیل فقط در حد همین اسم با هم تفاوت دارن . . . و یه مسله ای هم که هست اینه که بچه های پیشرانش درس های تخصصی رو به خاطر چارت خاص خودشون جلوتر از تبدیل انرژی ها پاس میکنند . . . مثلا ما ترم اول باید احتراق پیشرفت و CFD پاس کنیم که بچه های تبدیل CFD و احتراق رو ترم 2 اگر بخوان میتونن بردارن و کلی از درس های دیگه . . .

این مهم نیست که استادی که داره مثلا CFD درس میده هوا فضایی باشه یا مکانیکی , مهم کیفیت ارائه مطلب هست .
نمونش همین دکتر وحید اصفهانیان که خیلی ها آرزوی یه جلسه نشستن سر کلاس CFD شو تو انیستیتو موتور دانشکده تهران رو دارن ( اگه باور نمیکنید بیاید و با چشای خودتون ببینید که سر کلاسش از 40 نفر فقط 10 نفر شاگرد های خودشن بقیه از جاهای دیگه هستن ) . ایشون دکترای هوا فضا گرایش آیرودینامیک از میشیگان هستن
ولی عمده فعالیت هاشون احتراق هست اون هم موتور احتراق داخلی ( و نه احتراق خارجی ) . پس مشخص شد که تـــاکید روی مکانیکی بودن و یا هوا فضایی بودن اساتید کاملا مردود هست . . ..

در مورد اساتیدش هم باید بگم که با اینکه افراد جونی هستن ( خدا رو شکر . .. چون به اندازه کافی وقت و حوصله واسه دانشجوی ارشدشون دارن . .. ) افراد خیلی قوی هستن من فقط 3 تا از اساتید پیشرانش رو که ازشون شناخت کامل دارم رو بهتون معرفی میکنم . . .

دکتر روزبه ریاضی : دکترا پیشرانش از شریف . پست داک از تویوهاشی ژاپن . زمینه کاری : ناپایداری احتراق . احتراق تجربی .احتراق ابر ذرات و . . .
دکتر شیدوش وکیلی پور : دکترا پیشرانش از شریف . پست داک از کرانکفیلد کانادا . زمینه کاری : توربین گاز . FEM with CFX . نانو سیال و . . .
دکتر مازیار شفائی : دکترا مکانیک از تهران . زمینه کاری : تراستر های فضایی . انجکتشن ....

پس تا حدودی با این اساتید خوش سابقه که آقای solarisal بدون داشتن کمترین اطلاعاتی از رزومه اون ها تو کامنتی که نوشتن با عنوان اساتید ضعیف تر از اساتید امیرکبیر مطرح کردن آشنا شدیم , مگه امیرکبیر کجاست که شما به عنوان سنگ محک برای آنالیز عملکرد دانشگاه ها و اساتیدشون ازش یاد میکنید

انگار این شما هستید که دارید از ادبیات حماسی و تا حدودی SCIENCE FICTION تو کامنت هاتون استفاده میکنید . . . درسته که امیر کبیر اولین دانشکده هوا فضای ایران رو داره ولی هیچ دلیل قانع کننده ای نیست که بهترین هم باشه . . . نمونش اینکه پیشرانش امیرکبیر متاسفانه هیچ حرفی واسه گفتن در مقابل علم و صنعت ( مرکز طراحی توربین گاز سنگین ایران ) و شریف ( مرکز طراحی توربین گاز هوایی ایران ) نداره ولی تو گرایش سازه خیلی خوب داره کار میکنه که طراحی هواپیمای 150 نفره ملی رو بهش دادن . البته به طور مشترک ( چون صنعتی اصفهان هم داره باهاشون مشارکت میکنه )

و در مورد رتبه بچه های کلاسمون بگم که غیر از 4 نفر از بچه ها که شبانه هستن مابقی بچه ها (5 نفر) همگی امیرکبیر ( اون هــــم روزانـــــــــــــــــه ) رو آوردن و فقط شریف رو نیاوردن ( رتبه من 120 بود ) . لازم به ذکر هست که پیشرانش امیرکبیر امسال با 173 بسته شد ( چیزی که تو کارنامه کلی من سازمان سنجش نوشته بود . . . ) و 2 تا از بچه های روزانه ما از شریف و امیرکبیر هستن . . .

پس آقای solarisal نمی دونم امیرکبیر هستی یا نه که این طور کاسه داغ تر از آش شدی و سنگ امیرکبیری ها رو به سینه میزنی و از کامنت هات کاملا مشخصه که به هیچ وجه تعصب نداری . . . فک کنم حالا متوجه شده باشی که اگر این وسط کسی مدیون باشه , اون ما ها بچه های دانشگاه تـــــــهــــــــــران نیستیم . ...

و این داستان ادامه دارد . . . .

و اما سخن آخر اینکه کدوم دانشگاه سر تر هست ؟
بازم میگم تو انتخاب دانشگاه و رشته باید به کلی پارامتر توجه کرد که به خیلی چیزا واقفید و از بعضی چیزا غافلید . . .

مثلا امکانات رفاهی و خوابگاهی . . . در توصیف این پارامتر همین یک نکته رو بگم . . . ( البته شاید بعضی ها از این حرف دلخور بشن . . . ولی با عرض پوزش باید بگم که حقیقته . . . )

کــــــــــــــــــــــوی دانشگــــــــــــــــــاه تــــــــــــــــــهران به اندازه یه دانشگاه می ارزه . . . آخه آدم همش که تو دانشکده نیست . . . کلی از عمرش رو هم باید تو خوابگاه باشه .
این حرف رو خیلی از بچه ها زدن از علم صنعتی ها تا تربیت مدرس ... امیر کبیر و شریفی ها . . .

و در مورد رنکینگ دانشگاه تهران هم بهتون عرض کنم که هیچ سالی نشد که هیچ دانشگاهی تو ایران از تهران بالاتر باشه . . . حتی تو فنی و مهندسی حتی دانشگاه شریف
لازم به ذکر هست که رنکینگ جهانی دانشگاه تهران نسبت به چند سال گذشته خیلی افت کرده . . . میتونید تو اینترنت سرچ کنید .
 
آخرین ویرایش:

solarisal

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان
من دانشجوی ارشد پیشرانش دانشگاه تهران هستم . هم از رشته . . . هم از اساتید و هم از دانشگاه راضیم . . . از اینکه بخواهیم این رشته رو تو دانشگاه های مختلف با هم مقایسه کنیم باید به پارامتر های مختلف توجه کنیم طرف صحبت من بیشتر بچه های پشت کنکوری هست . یک نکته رو هم از قبل ذکر کنم که این دوستمون آقای solarisal که اینقدر راجع به دانشگاه تهران و بخصوص رشته هوا فضای این دانشگاه اطلاعات دارن راستی حسینی بگن که اطلاعاتشون رو از کجا اوردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه از سایت رسمی دانشکده بدست آوردن (fnst.ut.ac.ir) که باید بگم خیلی وقته که به روز نشده و لیست اساتید جدید هنوز وارد نشده و ثانیا اگه هم اطلاعاتتون رو از همین منابع ناقص بدست آوردین چرا عنوان نکردید که همین تعداد معدود اسامی که تو سایت درج شده چه رزومه درخشانی دارند .
در مورد مکانیکی بودن اساتید هم باید بگم که تا حدودی با حرف شما موافقم و تا حدودی مخالفم . . . مهم نیست که استاد با چه اسم رشته ای phd داشته باشه مهم اینه که به درد هوا فضا بخوره
حتی از یک دکترای لوجستیک (یکی از گرایش های صنایع) میشه تو مباحث بهینه سازی هوا فضا که بسیار مهم , هم هست استفاده کرد ( لازم به ذکر هست که رهبری پروژه های بهینه سازی هوا فضا تو دانشکده رو دکتر محمد زاده بر عهده داره که سالیات مدیدی تو دانشگاه بردفــــور تدریس میکرده )

آقای solarisal شما که ظاهرا بدون هیچ اطلاعی از چارت درسی هوا فضا ( حداقل تو گرایش پیشانش و سازه که من اطلاع دارم ) عنوان میکنید که تمامی اساتید دانشکده مکانیکی هستن ( که این هم سخن غلطی هست) بهتر قبل از هر گونه اعلام نظر که منجر به انحراف ذهنی خواننده ها بشه . . . برید و چارت درسی مصوب وزارت علوم برای این دو رشته رو با هم مقایسه کنید . . . . بعد به این نتیجه میرسید که این دو رشته مثلا تو گرایش پیشرانش و تبدیل فقط در حد همین اسم با هم تفاوت دارن . . . و یه مسله ای هم که هست اینه که بچه های پیشرانش درس های تخصصی رو به خاطر چارت خاص خودشون جلوتر از تبدیل انرژی ها پاس میکنند . . . مثلا ما ترم اول باید احتراق پیشرفت و CFD پاس کنیم که بچه های تبدیل CFD و احتراق رو ترم 2 اگر بخوان میتونن بردارن و کلی از درس های دیگه . . .

این مهم نیست که استادی که داره مثلا CFD درس میده هوا فضایی باشه یا مکانیکی , مهم کیفیت ارائه مطلب هست .
نمونش همین دکتر وحید اصفهانیان که خیلی ها آرزوی یه جلسه نشستن سر کلاس CFD شو تو انیستیتو موتور دانشکده تهران رو دارن ( اگه باور نمیکنید بیاید و با چشای خودتون ببینید که سر کلاسش از 40 نفر فقط 10 نفر شاگرد های خودشن بقیه از جاهای دیگه هستن ) . ایشون دکترای هوا فضا گرایش آیرودینامیک از میشیگان هستن
ولی عمده فعالیت هاشون احتراق هست اون هم موتور احتراق داخلی ( و نه احتراق خارجی ) . پس مشخص شد که تـــاکید روی مکانیکی بودن و یا هوا فضایی بودن اساتید کاملا مردود هست . . ..

در مورد اساتیدش هم باید بگم که با اینکه افراد جونی هستن ( خدا رو شکر . .. چون به اندازه کافی وقت و حوصله واسه دانشجوی ارشدشون دارن . .. ) افراد خیلی قوی هستن من فقط 3 تا از اساتید پیشرانش رو که ازشون شناخت کامل دارم رو بهتون معرفی میکنم . . .

دکتر روزبه ریاضی : دکترا پیشرانش از شریف . پست داک از تویوهاشی ژاپن . زمینه کاری : ناپایداری احتراق . احتراق تجربی .احتراق ابر ذرات و . . .
دکتر شیدوش وکیلی پور : دکترا پیشرانش از شریف . پست داک از کرانکفیلد کانادا . زمینه کاری : توربین گاز . FEM with CFX . نانو سیال و . . .
دکتر مازیار شفائی : دکترا مکانیک از تهران . زمینه کاری : تراستر های فضایی . انجکتشن ....

پس تا حدودی با این اساتید خوش سابقه که آقای solarisal بدون داشتن کمترین اطلاعاتی از رزومه اون ها تو کامنتی که نوشتن با عنوان اساتید ضعیف تر از اساتید امیرکبیر مطرح کردن آشنا شدیم , مگه امیرکبیر کجاست که شما به عنوان سنگ محک برای آنالیز عملکرد دانشگاه ها و اساتیدشون ازش یاد میکنید

انگار این شما هستید که دارید از ادبیات حماسی و تا حدودی SCIENCE FICTION تو کامنت هاتون استفاده میکنید . . . درسته که امیر کبیر اولین دانشکده هوا فضای ایران رو داره ولی هیچ دلیل قانع کننده ای نیست که بهترین هم باشه . . . نمونش اینکه پیشرانش امیرکبیر متاسفانه هیچ حرفی واسه گفتن در مقابل علم و صنعت ( مرکز طراحی توربین گاز سنگین ایران ) و شریف ( مرکز طراحی توربین گاز هوایی ایران ) نداره ولی تو گرایش سازه خیلی خوب داره کار میکنه که طراحی هواپیمای 150 نفره ملی رو بهش دادن . البته به طور مشترک ( چون صنعتی اصفهان هم داره باهاشون مشارکت میکنه )

و در مورد رتبه بچه های کلاسمون بگم که غیر از 4 نفر از بچه ها که شبانه هستن مابقی بچه ها (5 نفر) همگی امیرکبیر ( اون هــــم روزانـــــــــــــــــه ) رو آوردن و فقط شریف رو نیاوردن ( رتبه من 120 بود ) . لازم به ذکر هست که پیشرانش امیرکبیر امسال با 173 بسته شد ( چیزی که تو کارنامه کلی من سازمان سنجش نوشته بود . . . ) و 2 تا از بچه های روزانه ما از شریف و امیرکبیر هستن . . .

پس آقای solarisal نمی دونم امیرکبیر هستی یا نه که این طور کاسه داغ تر از آش شدی و سنگ امیرکبیری ها رو به سینه میزنی و از کامنت هات کاملا مشخصه که به هیچ وجه تعصب نداری . . . فک کنم حالا متوجه شده باشی که اگر این وسط کسی مدیون باشه , اون ما ها بچه های دانشگاه تـــــــهــــــــــران نیستیم . ...

و این داستان ادامه دارد . . . .

و اما سخن آخر اینکه کدوم دانشگاه سر تر هست ؟
بازم میگم تو انتخاب دانشگاه و رشته باید به کلی پارامتر توجه کرد که به خیلی چیزا واقفید و از بعضی چیزا غافلید . . .

مثلا امکانات رفاهی و خوابگاهی . . . در توصیف این پارامتر همین یک نکته رو بگم . . . ( البته شاید بعضی ها از این حرف دلخور بشن . . . ولی با عرض پوزش باید بگم که حقیقته . . . )

کــــــــــــــــــــــوی دانشگــــــــــــــــــاه تــــــــــــــــــهران به اندازه یه دانشگاه می ارزه . . . آخه آدم همش که تو دانشکده نیست . . . کلی از عمرش رو هم باید تو خوابگاه باشه .
این حرف رو خیلی از بچه ها زدن از علم صنعتی ها تا تربیت مدرس ... امیر کبیر و شریفی ها . . .

و در مورد رنکینگ دانشگاه تهران هم بهتون عرض کنم که هیچ سالی نشد که هیچ دانشگاهی تو ایران از تهران بالاتر باشه . . . حتی تو فنی و مهندسی حتی دانشگاه شریف
لازم به ذکر هست که رنکینگ جهانی دانشگاه تهران نسبت به چند سال گذشته خیلی افت کرده . . . میتونید تو اینترنت سرچ کنید .

اول از همه پيشنهاد ميكنم جنابعالي يه ليوان آب خنك بنوشيد چون فشارتون رفته بالا و اين شماييد كه با حرارت و حماسي افاضات فرموديد. از اينكه شما از دانشكدتون راضيد خوشحالم ولي رضايت يه چيز نسبي هستش و زياد نميشه بهش استناد كرد. در ضمن من نگفتم دانشكده شما بده بلكه گفتم نوپا هستش و جاي كار زيادي داره تا به دانشگاههاي مادر اين رشته برسه و اين باعث انگيزه و كار مضاعف اساتيد دانشكده شده و براي شما يه فرصت مناسب. من در جواب يكي از دوستانتون كه گفته بود اميركبيري ها حسرت اينجا را ميخورن و از طرف خودم پاسخ گفتم. اينكه گفتم اساتيد مكانيكي هستند همونجور كه خودم مكانيك خواندم دليل بر ضعف علمي استاد نيست بهيچ وجه بلكه اين اساتيد در تعريف پروژه هاي هوافضايي و تجسم محيط هاي هوافضايي براي دانشجويانشان ضعف دارند و بعبارتي هوافضاچي نيستند. شما نام يه سري استاد را رديف پشت سرهم آورديد كه همشون قابل احترامند ولي اين كار بايد مقايسه اي باشه وبنظر اين كار هوچيگري مياد . من شما را ارجاع ميدم به سايت دانشكده http://aerospace.aut.ac.ir تا راحتتر قضاوت كنيد و هم اينكه اينجارو تبديل به ميدان ماله كي بهتره نكنيد. البته فكر كنم ذكر نام اساتيد خود گويا باشه چون جزوه هاشون دست بچه هاست يا صاحب امتياز نشريه هاي نمايه شده هوافضا هستند و يا در كارنامشون رياست سازمان هوافضا وهواپيمايي كشوري را دارند(ماني،سبزه پرور،تودشكي،كريميان،اويسي و شفتي & etc) . و ذكر اينكه بگيم اميركبير يكي از قطب هاي هوافضاي كشوره و يا اينكه بگيم اجراي طرح كلان ملي طراحي و ساخت سفينه حامل موجود زنده و پروژه ماهواره هاي آتست و ناهيدو هواپيماي 100 نفره و ... كه با يه سرچ كوچولو مي توني پيدا كني همگي دليل بر اين نميشه كه بگيم كي بهتره كي بدتره و اينها شبيه بازيهاي كودكانست و سرمون گرم ميشه. در مورد رتبه ها هم بذار يه مقايسه اي بين رتبه آخرين فرد قبول شده تو هر گرايش داشته باشيم اينو ميتوني از تو كارنامه امسالتون چك كنيد
تهران پيشرانش
72
اميركبير پيشرانش
63
تهران مكانيك پرواز
73
اميركبير مكانيك پرواز
41
تهران فضايي
108
اميركبير فضايي
76
تهران سازه
45
اميركبير سازه
52
آيرو تهران
-
آيرو اميركبير
66


در آخر هم براي شما آرزوي موفقيت ميكنم. اميدوارم دكترا شما اميركبير باشي منم تهران تا اونوقت به اين كامنتامون بخنديم.

[h=2][/h]
 

hamidftn

عضو جدید
واقعا خنده داره که کسی امیرکبیر رو جلوتر از تهران تو انتخاب رشته بزنه
منم موقع انتخاب رشته این چیزا رو شنیدم ولی اهمیت ندادم، ولی کاملا حس کردم که جو شدیدی هست که امیرکبیر و حتی خواجه نصیر از تهران بهتره ولی الان فقط میگم که این حرفا خیلی خیلی خنده داره واسم...
حتی دو نفر از فارغ التحصیلای ائرودینامیک خواجه و پیشرانش امیرکبیر بهم گفتن که اینطوری انتخاب رشته کن: روزانه شریف، شبانه شریف، روزانه تهران، شبانه تهران، روزانه امیرکبیر و علم و صنعت و خواجه و تربیت مدرس، بعد شبانه هاشون
و الان کاملا به این نتیجه رسیدم که هم واسه مکانیک هم هوافضا بهترین انتخاب رشته همینه
 

drashkan66

عضو جدید
هنوز مونده دانشکده علومفنون رو بشناسی

هنوز مونده دانشکده علومفنون رو بشناسی

من امسال قبول شدم گرایش فضایی دانشگاه تهران
خیلی عالیه
به نظر من بدترین رشته دانشگاه تهران شبانه از بهترین رشته بقیه دانشگاهها روزانه خیلی بهتره
خیلیا رو میشناسم به خاطر اینکه امیرکبیر یا خواجه نصیر سابقه ی بیشتری دارن این دانشگاهها رو انتخاب کردن ولی هیشکی به این چیزا اهمیت نمیده، همونا هم وقتی میبینمشون حسرت
دانشگاه تهرانو می خورن
استاداشم خیلی خوب و نرمالن

سلام
من دانشجوی ارشد رشته هوا فضا گرایش سازه دانشگاه تهران هستم این تاپیکو دیدم حیفم اومد چیزی نگم انقدر بگم که دکتر فکور رییس پژوهشکده هوا فضای ایرنه معاونت علمی پژوهشی دکتر جلیلی رئیس دانشکده که خودم قلبن دوسش دارم بسیار آدم شریفیه دلسوز دانشجو دکتر صبور هم مدیر گروه
انقدر بگم که حواستونو جمع کنید میاین این دانشگاه این دوستمون هنوز داغه ترم اولیه احتمالنم قبلن از خودم مشاوره گرفته ولی من خواجه نصیر رو از روی سواد علم صنعت و خیلی چیزای دیگه ترجیح میدادم ای کاش میرفتم چون خیلی راحتر بودم بیشتر افراد و کارکنان دانشکده منو میشناسن کسی راهنمایی خواست پ خ بده
 

morad009

عضو
واقعا خنده داره که کسی امیرکبیر رو جلوتر از تهران تو انتخاب رشته بزنه
منم موقع انتخاب رشته این چیزا رو شنیدم ولی اهمیت ندادم، ولی کاملا حس کردم که جو شدیدی هست که امیرکبیر و حتی خواجه نصیر از تهران بهتره ولی الان فقط میگم که این حرفا خیلی خیلی خنده داره واسم...
حتی دو نفر از فارغ التحصیلای ائرودینامیک خواجه و پیشرانش امیرکبیر بهم گفتن که اینطوری انتخاب رشته کن: روزانه شریف، شبانه شریف، روزانه تهران، شبانه تهران، روزانه امیرکبیر و علم و صنعت و خواجه و تربیت مدرس، بعد شبانه هاشون
و الان کاملا به این نتیجه رسیدم که هم واسه مکانیک هم هوافضا بهترین انتخاب رشته همینه
میون این بحثای داغ یه سوالی برام پیش اومد
اگر در انتخاب رشته مثلا شبانه یه دانشگاه رو بزنیم و بعد از اون روزانه یه دانشگاه رو انتخاب کنیم که اتفاقا هر دو رو هم بتونیم قبول شیم در این صورت فقط شبانه رو به عنوان قبولی میاره یا اینکه شبانه و روزانه رو با هم به عنوان قبولی میاره و حق انتخاب رو 2 تا میکنه؟ممنون
 
بالا