مهندسی صنایع چوب و کاغذ

anahita.m

عضو جدید
چوب از ديرباز يکي از مهمترين مواد وابزار چندمنظوره کار انسانها بوده، به طوري که کاربردهاي آن چه دردوران "سنتي" و در دوران زندگي "مدرن "رو به افزايش بوده است و براساس آمار فائو، ميزان افزايش نيارسالانه چوب درجهان 10 تا 15 درصد است.
چوب روزگارکهن يکي از مهمترين مصالح ساخت خانه هاي گلي بود، بطوري که از چوب آن براي تيرو ستون وازبرگ وشاخسارآن براي سقف سازي زيرگل ولاي پشت بام استفاده مي شد.
تامين سوخت، حصارکشي دورخانه هاي روستايي و نيز دردوران کهن از چوب به عنوان وسيله شکار و نيز ساخت نمادهاي معماري دربناها استفاده مي شده است.
به گزارش ايرنا، در موزه علوم طبيعي "لندن " آثاري وجوددارد که بشر 10 هزارسال قبل باچوب "نيزه" براي شکار درست مي کرده و در اروپايي شمالي نيزسابقه ساخت "قايق چوبي" به پنج هزار سال پيش برمي گردد.
کاربردهاي معماري چوب در موزه هاي دوران کهن در اروپا، آسيا و آثار باستاني کشور از جمله تخت جشميد وديگربناهاي تاريخي بيانگراهميت چوب و کاربردهاي متنوع و روز به فزوني آن است.
افزايش روبه رشد مصرف چوب در صنايع کشتي سازي، مبلمان، خودروسازي وصنايع دستي وتزييني بيانگر اهميت چوب در بخشهاي صنعتي واشتغالزا است.
براساس بررسي هاي انجام گفته مصرف چوب در ايران تاريخ مدوني نداشته اما مردمان بومي ايران چهارهزارو200 سال قبل از ميلاد ازچوب خانه درست مي کردند.
هم اينک دردنياسرانه مصرف چوب 6 دهم مترمکعب است و در ايران حدود 2 دهم متر مکعب است .
نقش واهميت صنايع چوب ومبلمان تاجايي است که براساس آمارها، توليدات جهاني سالانه مبلمان حدود 250 ميليون دلاراست و حجم ارزش سالانه مبل در کشور ايران نيز سالانه بيش از دوهزار ميليارد تومان است.
در بخش صنعت چوب و مبلمان کشور کشورحدود 55 هزار واحدکوچک و بزرگ با کمتر از 10درصد ازاشتغال کشور فعال است.
صنعت چوب و مبلمان در دنيا به عنوان يک صنعت مهم وارز آور تبديل شده بطوري که 75 درصد از تجارت اين بخش تنهامربوط به هفت کشور دنيا از جمله آمريکا، چين،ايتاليا،فرانسه،آلمان،ژاپن و کانادا است.
چوب يک کالاي قيمتي واشتغالزا است و زراعت چوب به عنوان يک "اقتصاد پاک" و درعين حال"سبز" فرصت کار ديگري براي کشاورزان است که درديگر بخشها شامل حمل ونقل،خدمات،کارگاههاي چوب بري، مبلمان و ساختمان سلسله فرصت هاي اشتغالي را ايجاد مي کند.:gol:
 

anahita.m

عضو جدید
آشنایی با چند نوع چوب (قسمت اول)
راش: Brich

نام علمي اين چوب Fagus orientalis نام فارسي و بومي راش و مرس و نام انگليسي آن Beech است. از خواص ظاهري چوب راش درون نامشخص و به رنگ کرم مايل به قرمز است. دواير ساليانه فشرده و در نتيجه در مقاطع طولي داراي خطوط کم و بيش مشخص ناشي از آن است. از بارزترين خصوصيات شايد بتوان به پره هاي چوبي در مقاطع طولي اشاره کرده که در مقطع شعاعي به پرمگس و در مقطع مماسي به دوک معروفند و اين پره ها به صورت لکه هاي قرمز ديده ميشود. چه بسا گاهي اين پرمگس هاي زيبا عيب محصوب ميشوند چرا که به عقيده نجاران اين بخشهاي چوب پس از رنگ کاري سياه ميشوند. گونه راش چوبي نيمه سنگين و داراي بافتي همگن و تقريبا مقاوم در برابر حشرات و قارچهاست. گرده بينه هاي درجه 1 و 2 راش در ايران بيشتر به مصرف کارخانجات روکش و تخته لايه مي رسد و گرده بينه هاي درجه 3 پس از تبديل به الوار به بازار تهران (پل چوبي) روانه مي شوند. بنا به اطلاعات بازار ميزان تفاوت قيمت آن در 6 ماهه نخست در بازار تهران بوده است. به دليل بافت همگن و درجه سختي مناسب اين چوب بيشترين تقاضا را براي خريد به منظور تهيه مبل در بازار دارد. همچنين به دليل قابليت آغشتگي با انواع محلولهاي حفاظتي بيشترين گونه مصرفي در کارخانه هاي اشباع است. البته اخيرا گونه هاي خارجي راش از طريق آذربايجان وارد ايران شده است که بنا به ادعاي مبل سازان و فرشندگان چوب کيفيت چوب راش ايراني را ندارد ولي به دليل ابعاد و رطوبت مناسب تخته ها ميزان ضايعات کمتري، در امر فرآيند توليد دارد.

توسکا: Alnus

دو گونه توسکاي قشلاقي و ييلاقي به نام هاي علمي Subcordate Alnus و Glutionose Alnuse در ايران وجود دارد. نام هاي محلي توسکا، تسکا و توسه است. چوب درون نامشخص، رنگ کرم مايل به قرمز، دواير ساليانه پهن با حدود نسبتا مشخص و موجدار در مقطع عرضي و پره چوبي آجري شکل قرمز رنگ در مقطع شعاعي و دوک هاي ظريف (پره ها) در مقطع مماسي از خصوصيات ظاهري چوب است. چوبي نيمه سنگين تا سبک است که به دليل پرداخت و رنگ پذيري شکاف خوري و ابزار خوري خوب در صنعت مبلمان مصرف دارد ولي کم دوام بوده که البته در آب دوام قابل توجهي دارد. بيشترين ميزان فروش را در بازار چوب فروشان پس از راش را داراست که البته در حال حاضر مهمترين مورد مصرف آن طبق آمار موجود در کارخانجات تخته لايه سازي آن در برابر آب در ساختن بناهاي آبي نيز مصرف ميشود. قيمت چوب توسکا به صورت الواري در سال بوده است.

افرا: Maple

اين خانواده داراي گونه هاي مختلفي در ايران است از جمله ميتوان افرا پلت، افرا شيردار و کيکم را نام برد. بزرگترين و فراوان ترين افراي ايران اپلت با نام علمي insigne Bosso و نام انگليسي Maple است. اين گونه چوب درون نامشخص، چوب سفيد مايل به کرم با درخشندگي کم و بيش صدفي دارد. دواير ساليانه به دليل فشردگي چوب تابستانه در مقطع عرضي کاملا مشخص و در مقطع مماسي نقوش مواج و در مقطع عرضي نقوش رگه اي مانند ايجاد کرده است که پره هاي چوبي ظريف و قهوه اي رنگ و براق در دو مقطع مختلف طولي به صورت لکه ها و دوک ها نمايان است. چوبي نيمه سنگين با پرداخت آسان و هم کشيدگي کم باعث شده تا در صنعت مبلمان و روکش گيري جايگاه ويژه اي داشته باشد.

چوب روسي :

واژه چوب روسي در بازار چوب ايران به هر نوع چوب سفيد رنگ وارداتي از روسيه تلقي ميشود و کاربرد آن هم چندان تفاوتي نمي کند در حاليکه اين چوب سفيد خود شامل گونه هاي کاملا متفاوت چون نراد، نوئل و انواع کاجها مي شوند. همچنانکه گفته شد يکي از گونه هاي چوبي که به چوب روسي معروف است Abies يا نراد است که نام رايج آن در دنيا Fir و Sapen است. اين چوب فاقد درون چوب مشخص و به رنگ سفيد مايل به قرمز، فاقد مجاري صمغي، راست تار، سبک، واکشيدگي و همکشيدگي کم، قابليت ترک خوردن کم هنگام خشک شدن، بسيار خوش کار، سنباده خوري خوب، ميخ خوري و پيچ خوري عالي هستند ولي با وجود تمام مزايا به راحتي در مقابل قارچها دچار مرض لکه آبي يا لکه قرمز ميشوند از استحکام آن مي کاهد. حشرات نيز علاقه زيادي به لانه گزيني و تخم گذاري در آن دارند و بايد توجه داشت که چوبها داراي رگه قرمز به هنگام خشک شدن کاملا تاب بر مي دارند. اين چوب به علت سبکي و ضريب الاستيته بالا از بهترين چوبها براي اسکلت ساختمان هاست. الياف بلند و خمير سفيد آن در کاغذسازي مصرف فراوان دارد. در ايران اين چوب غالبا در صنايع مبلمان استفاده مي شود.
 

anahita.m

عضو جدید
چوبها هم پلاستيکي مي شوند در عصر حاضر پيشرفت فناوري به پيشرفت هايي که در زمينه مواد حاصل شده است ، بستگي دارد. مواد مرکب ، نشانه گامهاي بزرگي است که در راه تکامل مواد مهندسي برداشته شده است.
با ترکيب فيزيکي 2 يا چند ماده نه تنها مواد سبک تر و محکم تري به دست مي آيد که جايگزين مصالح سنتي از قبيل فلزات ، سراميک ، چوبها و پليمرهاي معمولي مي شوند بلکه مي توان با توجه به کاربرد موردنظر، خواص مشخصي را در اين مواد ايجاد کرد.
در ترکيب فيزيکي اجزاي تشکيل دهنده ماهيت خود را کاملا حفظ مي کنند اما در برخي از مواد مرکب پيشرفته براي بهبود خواص ، اصلاحات جزيي سطحي در مورد مواد تشکيل دهنده اعمال مي شود.
با توجه به اهميت و نقش مواد مرکب در توسعه فناوري هاي نوين محققان دانشگاه تربيت مدرس براي نخستين بار در کشور ، امکان ساخت تخته هاي چوب پلاستيک را با استفاده از 2 روش مورد بررسي قرار داده اند و موفق به ساخت چوب پلاستيک از ضايعات خرده چوب و پلي اتيلن سنگين شده اند.


ماده مرکب که از ترکيب 2 يا چند ماده به دست مي آيد معمولا از يک يا چند فاز ناپيوسته و يک فاز ضعيف پيوسته که همان ماده زمينه است تشکيل شده است. فاز ناپيوسته معمولا سخت تر و قوي تر از فاز پيوسته است و به همين دليل به آن فاز تقويت کننده نيز مي گويند. فاز ناپيوسته مي تواند نقش پرکنندگي را در ترکيب ايفا کند. پرکننده ها موادي بي اثر هستند که به پليمرها اضافه مي شوند تا هزينه ساخت مواد مرکب را کاهش و برخي از خواص فيزيکي مانند سفتي و سختي آنها را افزايش دهند. پليمرهاي تقويت شده با الياف و پرکننده هاي معدني ، مصنوعي و آلي از مهمترين مواد مرکب هستند که سالانه مقادير بسيار زيادي از آنها در سراسر دنيا توليد مي شود.مواد مرکب چوب پلاستيک که به اختصار wpc ناميده مي شوند، مخلوطي از مواد ليگنوسلولزي و پلاستيک هستند که ظاهري شبيه چوب دارند اما به وسيله فرآيندهاي توليد پلاستيک شکل مي گيرند و با تجهيزات صنايع چوب قابل برش ، متر و سمباده زني و... هستند.
اگر درصد مواد ليگنوسلولزي از 50درصد کمتر باشد خواص محصول بيشتر به پلاستيک نزديک است اما اگر درصد مواد ليگنوسلولزي از 50درصد بيشتر باشد خواص محصول توليدي به چوب نزديک تر است.
کامپوزيت هاي با ترکيب هاي چوب پلاستيک در بسياري از کشورهاي پيشرفته بسرعت در حال توليد و گسترش هستند. در ساخت اين مواد مرکب محدوده وسيعي از پليمرها مانند پروپيلن ، پلي اتيلن ، پلي وينيل کلرايد ، پلي استرو و... همراه پرکننده هاي سلولزي شامل آرد و الياف چوب ، کتان ، کنف ، بامبو، کاه ، کلش و... مورد استفاده قرار مي گيرند.به دنبال افزايش نسبي قيمت پلاستيک در سالهاي گذشته ، افزودن پرکننده هاي طبيعي به منظور کاهش هزينه ها در صنعت پلاستيک و در برخي موارد افزايش توليد ، مورد توجه قرار گرفت.
کاهش قيمت ، افزايش قابليت پرکنندگي و دسترسي به انواع گوناگوني از الياف از مهمترين مزاياي استفاده از اين مواد در مقايسه با پرکننده هاي معدني مانند رس ، تالک ، آهن و الياف مصنوعي مانند شيشه و کربن است.
قابليت تخريب بيولوژيکي در طبيعت ، تجديدپذيري و عدم توليد مواد سمي پس از سوختن نيز از ديگر ويژگي هاي مواد مرکب چوب پلاستيک است.
 

anahita.m

عضو جدید
آشنایی با چند نوع چوب (قسمت دوم و آخر)


ماهاگوني يا آکاژو :

آکاژوها به دو دسته آکاژوي آمريکايي و آفريقايي تقسيم ميشوند که اغلب آکاژوي آفريقايي در بازار ايران يافت ميشود. نام علمي اين گونه Khaya inveeonsis و از خانواده Miliacea است. نام هاي محلي متفاوتي در کشورهاي مختلف آفريقا دارد. درون چوب قرمز رنگ و برون چوب نازک سفيد مايل به صورتي رنگ دارد. بافت يکدست و وجود پرمگسهاي درخشان و براق که با تغيير جهت نور درخشش متفاوتي دارند از ويژگيهاي شاخص اين چوب است. در مقطع شعاعي نقوش نواري صدفي و در مقاطع مماسي نقوشي متنوع چون موجي، مجعد، جناغي دارد. يکي از پرمصرف ترين چوب هاي دنيا براي تهيه روکش هاي قيمتي است. به دليل همکشيدگي و واکشيدگي کم در هنگام خشک شدن کمتر دچار عيب مي شود. ضربه پذيري خوب، پرداخت عالي، پيچ خوري و ميخ خوري بالا از خصوصيات بارز اين چوب است ولي رنگ پذيري و واکس خوري بايد همراه با بتونه کاري انجام شود. در تهيه روکش و مبلسازي بيشترين مصرف را داراست. به دليل ضربه پذيري و ضريب الاستيسيته بالا در تهيه قايق هاي بادباني و تفريحي مناسب است.لازم به ذکر است که چوبهاي ديگري نيز تحت عنوان آکاژو در بازار ديده ميشوند که اسامي واقعي آنها سيپو، کيسپو و ساپلي است. (مآخذ: فصلنامه صنايع چوب و کاغذ).


سرخدار
بوده که جزو باز دانگان همیشه سبز و بدون مجاری رزین می با شد​
taxaceaeمتعلق به خانواده common yew یا English yewمعروف به (taxus baccata L)سرخدار

بومی جنگل های شمال ایران است.درختی بسیار کند رشد و بسیار خوش فرم و خوش کار برای صنایع چوبی ومبلمان است و رنگ چوب آن قرمز اجری بوده که اید درخت را در زمره ی درختان زیبا و ارزشمند برای صنعت چوب قرار داده است. و چون درخت سرخدار درختی با قدمت با لا بوده و از نظر ذخیره ژنتیکی بسیار با ارزش است ممنوع القطع می باشد​

 

farshid_ssa

عضو جدید
سلام من دانشجوی رشته صنایع چوب و کاغذ هستم اگر مایلید در این زمینه تبادل اطلاعات کنیم
 

anahita.m

عضو جدید
سلام .چی بهتر از این ...تو همین تاپیک هم منتظر پست های مفیدتون میمونیم ...
سال چندم هستید؟و از کدوم دانشگاه؟
 

anahita.m

عضو جدید
صنایع تخته لایه


فرآیند تولید :تخته لایه از چندلایه چوبی به تعداد فرد تشكیل شده كه پس از آغشتگی با چسب ، بطور متقاطع (الیاف هرلایه با دیگری زاویه 90 درجه را تشكیل می‌دهد) بر روی همدیگر ، تحت تأثیر فشار زیاد و حرارت چسبیده‌اند . معمولاً تخته لایه‌ها دارای ضخامت بین 3 تا 18 میلیمتر بوده و تعداد لایه ها ممكن است 3 ، 5 ، 7 ، 9 ، 11 ، ..... باشد .



عموماً جهت اتصال لایه‌ها از چسب اوره فرمالدئید با غلظت 62% (مواد جامد) استفاده می‌شود . در صورتیكه تولید تخته لایه ضدآب مورد نظر باشد در آن صورت از چسب فنل فرمالدئید نیز استفاده می‌شود . مقدار چسب مصرفی در مقایسه با چوب مورد مصرف كم بوده و بین 70 تا 200 گرم در هر مترمربع سطح تخته تولیدی در تغییر است كه حدوداً 10% وزن تخته را تشكیل می‌دهد .


گرده بینه (Log)مورد نیاز جهت تولید تخته لایه نباید دارای وزن مخصوص زیاد باشد ، حداكثر مقدار قابل قبول kg/m3600 می باشد . علاوه بر این چوب مصرفی باید راست تار ، استوانه‌ای شكل ، بدون گره و شكاف بوده و دارای قطر بیش از 40 سانتیمتر باشد كه البته هرچه بیشتر باشد بهتر است .


طول گرده بینه باید حداقل 2 متر باشد كه بهترین طول 6/2 متر است . مهمترین چوبهائی كه در كشور جهت تولید تخته لایه مورد استفاده قرار می‌گیرد چوب صنوبر ، راش و ملچ می‌باشد .


چوب درختان پس از قطع و حمل به كارخانه معمولاً باید مدتی در یارد كارخانه نگهداری شود . بمنظور جلوگیری از تخریب بیولوژیك و فعالیت قارچ ها ، بهتر است كه آنها را یا در استخر آب غوطه‌ور ساخت و یا در صورتیكه اینكار میسر نباشد بوسیله فواره‌های گردان بر روی گرده بینه‌ها مرتباً آب پاشی كرد ، در این صورت رطوبت گرده بینه‌ها همواره بیشتر از نقطه اشباع الیاف خواهد شد و از معایب مختلف مصون خواهند ماند . لازم بذكر است كه عموماً در كارخانجات كشور این اصول رعایت نمی‌گردد و بعضاً از فواره گردان جهت حفاظت چوب در یارد استفاده می‌شود
 

anahita.m

عضو جدید
چوب سفید...
چوب سفید در صنایع چوب کاربرد های فراوانی دارد ولی بیشتر از نظر زیبایی و خوش کاری محبوبیت داردچوب سفید انواع گوناگونی از چوب درختان را شامل میشود که در صنعت مبلمان ،تخته خرده چوی،معرق و منبت،دکوراسیون و...کاربرد دارد از چوب های سفید میتوان به نراد و نوئل اشاره کرد
نراد :چوب نرادی که در صنایع چوب به خوش فرمی و خوشکاری معروف است ..چوب روسی با نام علمی (abies pectinata ) می باشد که در پست های قبلی معرفی شده .
اما چوب نراد معمولی از استحکام و ارزش کمتری برای صنعت چوب برخوردار است و بیشتر در کارهای ساختمانی ،قفسه سازی و صنایع بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد .چوب نراد به رنگ های سفید،کرم روشن و قهوه ای روشن و مایل به صورتی وجود دارد.

نوئل:از خانواده ی کاج هاست و با نام علمی (piceae abiies L.karst ) شناخته می شود. کاج نوئل یا صنوبریاز داخل به رنگ قهوه ای روشن و در پوست بیرونی به رنک سفید دیده می شود. نسبت به گونههای دیگر کاج مثل کاج جنوبی استحکام کمتری دارد ولیاز نظر سختی تا حدی به صنوبر های واقعی نزدیک است.
 

ورونا

عضو جدید
چوب

چوب

سلام خانوم مهندس.خوبه. بازم از اين كارا بكن.آشنايي با چوب درختان رو ميگم.http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/graduated.gif
 

M a y s a m

عضو جدید
سلام به همه
در این ایام لزوم انجام مطالعات گسترده و تحقیقات عمیقتر بر روی ضایعات کشاورزی و
خصوصا غیر چوبی ها امری غیر قابل انکار است .
امیدوارم با کمک شما دوستان بتوانیم گامی هر چند کوچک در این زمینه برداریم .
امروزه پژوهشگران ايراني موفق به راه‌اندازي توليد خمير كاغذ از ساقه برنج و گندم شده اند.


كارخانه‌هاي توليد كاغذ به دليل كمبود مواد اوليه با حداقل ظرفيت (600 هزار تن) اقدام به توليد مي‌كنند .
طبق آمار گمركات كشور در سال 87 بيش از يك ميليارد دلار كاغذ از خارج وارد شده است و با اجرا شدن اين طرح جدیدی که در روزهای آینده به آن خواهم پرداخت علاوه بر اينكه از خروج ارز جلوگيري مي‌شود مي‌توان به جاي سوزاندن ضايعات شاليزارها، با استفاده از تنها 10 درصد ضايعات سه استان گيلان، گلستان و مازندران، نيازهاي كشور را در زمينه توليد كاغذهاي تحرير و بسته‌بندي تامين كرد. در استان گيلان حدود 250 هزار هكتار زمين زير كشت برنج است و با برآورد صورت گرفته از هر هكتار، به طور متوسط دو تن خمير كاغذ توليد مي‌شود در حالي كه اگر برنج‌ها به صورت اصولي برداشت شوند و ساقه‌ها بر روي زمين نماند مي‌توان از هر هكتار پنج تن كاغذ توليد كرد. هرچند كه در برخي از مناطق از هر هكتار سه تن خمير كاغذ هم مي‌توان بدست آورد.
 

MEHDI_CHALUS

عضو جدید
کامپوزیت

کامپوزیت

سلام من مهدی جعفری هستم دانشجو چالوس ترم 2هستم خواستم در زمینه کامپوزیت چوب پلاستیک اطلاعات بکیرم متشکرم
 
آخرین ویرایش:

M a y s a m

عضو جدید
سلام مهدی جان .

دقیقا چه اطلاعاتی میخوای ؟
سوال خاصی داری یا به اطلاعات کلی احتیاج داری ؟
 

anahita.m

عضو جدید
من اطلاعات دقیقی از چوب پلاستیک ندارم اما چند وقت پیش در موردش اطلاعات جمع اوری میکردم و مطب جالب هم پیدا کردم که پستش توی صفحه اول این تاپیک هست...
 

morteza-gh

عضو جدید
سلام...

سلام...

سلام دوستان
من دوره کاراموزیمو در صنایع چوب و کاغذ مازندران گذروندم.رشته ام چوب و کاغذ نیست ولی فکر کنم اطلاعاتم راجع به فرآیند تهیه کاغذ و چوب های مصرفی در صنعت کاغذ سازی تا حدی باشه که اگر سوالی در این زمینه داشته باشید بتونم کمکتون کنم. فایل گزارش کارآموزیم رو هم گذاشتم رو سایت اگه دوست داشتید میتونید ازش استفاده کنید.امیدوارم براتون مفید باشه.موفق باشید
 

reza69

عضو جدید
salam man daneshjoye sale avale reshteye chob va kaghaz az daneshgahe tehran hastam mishe etelaati darbareye in reshte be man bedid? ba tashakore faravan
 

reza69

عضو جدید
salm agha maysam
mamnonam az lotfe shoma
:) shoma che etelaati darbareye in reshte darid
shoma che maghtai az in reshte dars mikhanid
 

M a y s a m

عضو جدید
سلام
من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم .
پس هر سوالی رو باید بتونم جواب بدم .;)
 
آخرین ویرایش:

fallahpoor

عضو جدید
سلام دوستان.

من یه مطلب میخوام در مورد خشک کن های کاغذ....

و طراحی یک خشک کن کاغذ که در روز 10 تن کاغذ را خشک کنه...کسی میتونه کمکم کنه؟
 

anahita.m

عضو جدید
من به طور کلی زیاد از مبحث های تخصصی خمیر و کاغذ سر در نمی یارم چون گرایش من خمی رو کاغذ نیست...اقا میثم شما به ایشون کمک کنید....
آقا رضای عزیز خیلی خوش اومدین...باید بدونین که رشته ی خیلی خوبی قبول شدید و اگراز همین الان جدا از مطالبی که توی دانشگاه براتون تدریس میشه خودتون دنبال یه چزایی بیشتر از حرف استاد و منبع امتحان پایان ترم باشید موفقیتتون رو تضمین کردید البته این چیزا که دیگه واسه دانشجوی دانشگاه تهران گفتن نداره...........شما این ترم و کلا امسال یکسری واحد های عمومی و پایه رو میگذرونید که پیش نیاز دروس تخصصی ترم های بالاترتون هست....اما از سال بعد به طور تخصصی وارد دروس صنایع چوب و کاغذ میشید و خودتون متوجه میشید ...این رشته دورس مرتبط با ریاضی و فیزیک زیاد داره...مثل دیفرانسیل.،ترمودینامیک،استاتیک،مکانیک سیالات ،برق صنعتی ،ریاضی 1 و 2 و........
 

fallahpoor

عضو جدید
کمکککککککککککککک

کمکککککککککککککک

سلام دوستان.

من یه مطلب میخوام در مورد خشک کن های کاغذ....

و طراحی یک خشک کن کاغذ که در روز 10 تن کاغذ را خشک کنه...کسی میتونه کمکم کنه؟
 

nsarhero

عضو جدید
خشک کن صنایع کاغذ سازی

خشک کن صنایع کاغذ سازی

سلام
من دانشجوی صنایع هستم.
من میخوام یه مقاله در ارتباط با خشکن صنایع کاغذ سازی بنویسم.
آیا شما می تونید به من کمک کنید.
ممنونم.
در ضمن ایمیل شخصی من :
sar.hero@gmail.com
ممنون میشم اگه بتونید در این ارتباط بهم مطلبی رو ارائه کنید.
قربان شما
رحمانی
 

lotus abi

عضو جدید
سلام دوستان عزیز

سلام دوستان عزیز

اینجانب دانشجوی کارشناسی صنایع چوب و کاغذ ترم آخر هستم پروژه من درباره کامپوزیت چوب پلاستیک هست اگر کسی از شما عزیزان مطالب کاملی همراه با منابع اخذ شده دارد خواستارم به اینجانب کمک کند خیلی ممنون
 

M a y s a m

عضو جدید
سلام .
من قصد دارم که به شما کمک کنم . فقط باید به من بگی که دقیقا چی میخوای ؟
کتاب یا مقاله ؟
فارسی یا لاتین ؟
 

lotus abi

عضو جدید
سلام دوست عزیز اگرفارسی باشه چه بهتر کتاب و مقاله فرقی نمی کنه
 

M a y s a m

عضو جدید
سلام .
احتمالا بهترین راه این هست که بصورت حضوری از من دریافت کنی...
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
ni_rosa_ce چوب بری: wood cutting جنگلداری 0

Similar threads

بالا