مهم: شناخت میوه ها

masoud71

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان اگر کسی می خواهد اطلاعاتی در مورد میوه ها بداند یا سوالی داشته باشد میتواند به این تاپیک مراجعه کند.
 
آخرین ویرایش:

masoud71

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاپایا



انتخاب و نگهداری


معمولاً پاپایا را قبل از اینکه کاملاً برسند از درخت می چینند که به آن مرحله سبز بلوغ می گویند. آنها را به این خاطر زود می چینند چون درحین حمل و نقل به سرعت آبگزمی شوند. از این نقطه میوه سه مرحله را پشت سر خواهد گذاشت علامت آن افزایش نواحی زرد رنگ در سطح خارجی است ، که از پایین میوه آغاز شده و تا بالا ادامه مسیر می دهد. انتهای ساقه بهترین علامت برای تشخیص هرگونه پوسیدگی یا نشانه های دیگر بیش از حد رسیدن است. درمرحله دوم مقداری زردشدگی نمایان می شود. مرحله سوم به مقدار مساوی رنگ زرد و نارنجی ایجاد می کند. در چهارمین مرحله تقریباً 75 درصد رسیده که رنگ زرد آن غالب است. یک پاپایای رسیده عطری ملایم دارد و شبیه آوکادو کمی تحت تاثیر فشارهای اندک قرار می گیرد.

تصوراً شما می خواهید این میوه را در مرحله سوم زمانی که پاپایا نصف سبز و نصف زرد است خریداری کنید.این مسئله به شما اطمینان می دهد که میوه در در طول مرحله نهایی رسیدن آسیب ندیده است.پاپایایی که پوست آن کمتر هموار است هنوز برای خرید مناسب است مگر اینکه روی آنها نقاط شل یا فرورفته دیده شود.این میوه را اگر در خانه و روی میز آشپزخانه در دمای اتاق نگهداری کنند بیشتررسیده می شود.براساس یک قانون تجربی یک پاپایای سبزبرای پخته شدن به پنج تا هفت روز زمان نیاز دارد، مرحله دوم حدود دو تا چهار روز و مرحله سوم به یک تا دو روز زمان نیازمند است.پاپایا به گاز اتیلن حساس است بنابراین قراردادن این میوه در پاکتهای کاغذی به همراه میوه های تولید کننده گاز اتیلن مانند موز و
سیب فرآیند رسیدن میوه را سرعت می بخشد. بنابراین بعد از رسیدن کامل پاپایا این میوه را از آن جدا کنید.پاپایای رسیده را می توان تا یک هفته در یخچال نگهداری کرد.منجمد کردن این میوه را به شما پیشنهاد نمی کنم چون بعد از باز شدن یخ آن طعم خوبی نخواهند داشت.



آماده سازی


پاپایا مانند خربزه از راههای زیادی آماده می شود. متداول ترین روش بریدن آن به دوقسمت ، خارج کردن هسته های آن و خوردن گوشت با قاشق است.برش خورده این میوه مثل خربزه در صورت مواجهه با هوا تیره نمی شوند. ولی برخلاف خربزه دانه پاپایا با ارزش است. آنها را با آب بشویید و بعنوان چاشنی به غذا اضافه کنید. این دانه ها معطر و کمی تند می باشند.

اگر قصد خرد یا حلقه کردن پاپایا را دارید می توانید پوست آنرا جداکنید.از چاقوی میوه خوری یا چاقوی سبزی خرد کنی برای پوست کندن پاپایا استفاده کنید ، آنرا دو قسمت کنید ، دانه ها را خارج کنید و هرطورمایلید میوه راخرد کنید. پاپایا در
سالادهای میوه یا کباب میوه طبیعتاً با سایر میوه های گرمسیری مثل انبه ، موز ، آناناس و نارگیل خوش مزه می شود.این میوه مثل آناناس تازه دارای آنزیمی است که مانع سفت شدن ژلاتین می شود بنابراین آنرا در سالادهای ژلاتینی نریزید.

پاپایا در صورت ترکیب با گوشت
خوک بویژه ران آن و همراه با ماکیان بسیار خوش طعم می شود. کباب کردن ماهی یا غذاهای دریایی دیگر با سیخ به همراه قطعه های خرد شده پاپایا ترکیب بسیارخوبی است چون هر دوی آنها به سرعت می پزند.پاپایای بیش از حد رسیده را دور نریزید چون می توانید آنها را برای سس ها یا smoothie به همراه عسل و آبمیوه و احتمالاًکمی ماست پوره کنید.

پیشنهاد Tony
شیرابه پاپائین که از پاپایای خام گرفته می شود را خشک کرده و بعنوان ماده گندزدا ، هضم کننده ، صاف کننده آبجو و نرم کننده گوشت به فروش می رسانند. سعی نکنید خودتان با پاپایاس نرم کننده بسازید.


گونه های مختلف


Solo متداول ترین گونه موجود در آمریکا است و گونه ای است که در هاوائی رویش دارد.این گونه که به شکل گلابی است و حدود یک پوند وزن دارد دو دسته است: Kapoho و Sunrise.هر دوی آنها هنگام چیدن پوستی سبز رنگ دارند و هنگام بلوغ زرد یا نارنجی – زرد می شوند.گوشت Kapoho طلایی است درحالیکه در نوع Sunrise گوشت میوه نارنجی مایل به صورتی یا سرخ روشن است.

Waimanalo گونه ای مربوط به هاوایی است که در جزیره
اواهو رویش دارد وکمتر رایج است.این گونه درشت تراز Solo بوده و گوشتی نارنجی – زرد دارد.
پاپایای مکزیکی در آمریکا همانگونه که جمعیت لاتین ما افزایش می یابد از محبوبیت بیشتری برخوردارمی شود.این گونه ار پاپایا دراز و استوانه ای است و گوشتی همانند Sunrise دارد اما رنگ آن تیره تراست.


:warn:
 

masoud71

عضو جدید
کاربر ممتاز
هندوانه


هندوانه Watermelon
نام علمی Citrullus vulgaris
گياه شناسي
هندوانه گياهي است يكساله و يك پايه ساقه آن خزنده و پيچك دارد و برگهاي آن پهن با بريدگيهاي عميق مي باشد . گلهاي آن كوچك و زردرنگ است . ميوه آن رگدار يا دراز . پوست آن سبز رنگ و داخل آن قرمز مي باشد . تخمه هندوانه بر حسب انواع مختلف آن ممكن است سياه ، قرمز ، سفيد و يا زرد باشد .
خواص داروئي:
هندوانه از نظر طب قديم ايران سرد و تر است . گرما را برطرف مي كند و بهترين ميوه تابستان است .
1)هندوانه مدر است و به پائين آوردن فشار خون كمك مي كند
2)هندوانه معده را تقويت مي كند
3)پوست سفيد داخل هندوانه براي زخم گلو و دهان بسيار موثر است
4)مغز تخمه هندوانه كرم هاي معده و روده را از بين مي برد
5)هندوانه براي ورم مثانه مفيد است
6)هندوانه بدن را تازه شاداب مي كند
7)هندوانه براي اشخاص گرم مزاج بسيار خوب است
8)آب هندوانه مخلوط با سكنجبين علاج كننده يرقان و دفع كننده سنگ كليه است
9)براي خنك كردن بدن در روزهاي گرم تابستان هندوانه را با شكر بخوريد
10)براي برطرف كردن تب و اخلاط بدن هندوانه را با شير خشت بخوريد
11)براي رفع خارش بدن هندوانه را با تمبر هندي بخوريد
12)هندوانه را بايد هميشه بين دو غذا خورد يعني تقريبا سه ساعت بعد از غذا و يكساعت قبل از غذا . زيرا اگر بلافاصله بعد از غذا خورده شود در هضم غذا اختلال ايجاد مي كند همچنين نبايد آنرا با ميوه هاي ديگر مخلوط كرد زيرا توليد نفخ شكم مي كند .:w26::w34::w34:
 

masoud71

عضو جدید
کاربر ممتاز
انگور


انگور میوه‌ای است بهشتی که شامل ویتامین‌های آ، ب، و ث می‌باشد هم چنین دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن،‌ فسفر، پتاسیم و آلبومین است‌. امروزه در طب درمان‌های طبیعی (نتروپت), از رژیم‌های مختلف انگور استفاده می‌کنند. همچنین این میوه را برای درمان بیماری‌های یبوست،‌ عوارض رماتیسم، کم‌خونی و حتی پیشگیری از سرطان سودمند می‌دانند‌.
انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده بدین گونه که اگر انگور را از صبح تا ظهر خالی میل کنید لاغر کننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است. توجه داشته باشید وقتی انگور میل می‌کنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه‌های خشک مانند برگه هلو و غیره را با انگور و آب میل نکنید، زیرا دچار دل درد می‌شوید.

یکی از خواص انگور، صاف کننده و مولد خون بودن آن است‌. انگور قند خون را نیز تنظیم می‌کند. به علاوه انگور قرمز برای تصفیه خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است. البته افرادی که قند خون پایین دارند می‌توانند از انگور بهره زیادی ببرند‌. بنابراین سعی کنید همیشه انگور داشته باشید و چند بار در روز از آن میل کنید‌.



انگور یکی از میوه‌های ضد سرطان شناخته شده است و این به خاطر خواص ضد عفونی کنندگی آن است‌. افرادی که در دوره نقاهت یک بیماری هستند و یا ضعف عمومی‌بدن دارند و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آن‌ها کم شده است، سعی کنند از انگور، هویچ، سیب و هلو، به مقدار زیادی استفاده کنند‌. البته می توانند این میوه‌ها را با هم در آب میوه‌گیری ریخته و آب میوه حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند‌.
خوب است بدانید انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می‌کند و در کنترل فشارخون موثر است. انگور و سیب هر دو میوه‌های بهشتی هستند که افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب می‌توانند آب آن را نیز در طی روز بنوشند‌.

انگور برای سلامتی قلب، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره بالای خون (نقرس) مناسب و سازگار است‌. این نکته را هم بدانید یبوست که عوارض آن بی‌اشتهایی، نفخ، سردرد،‌ تشنگی مفرط و بدبویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می‌شود‌. خود انگور در درمان یبوست و التهاب معده و روده ها و شیره انگور خاصیت ملین دارد.برگ آن مقوی و قابض و دم کرده آن مدر است . آبغوره اش در رفع اورام مخاط لثه و دهان و سرکه حاصله از تخمیر دانه انگور در تسکین خارش پوست و جلوگیری از خونریزی ها بکار میرود و دانه های خشک آن صفرا و بلغم را دفع و پی را محکم کرده خستگی را رفع و حالت انبساط بوجود میاورد در همه حال انگور و برگ و شیره و دانه های خشک شده و دانه های نارس (غوره ) و دانه تخمیر شده (سرکه ) مصرف غذائی دارند .
کشمش: کشمش تقویت کننده بدن است و اگر آن را مانند چای دم کنید و بنوشید، برای نرم کردن سینه و درد گلو مفید است‌.
غوره: غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست‌. هم چنین اگر با سالاد میل شود برای لاغر کردن سودمند است. سعی کنید غوره خالی را نخورید چون روی معده اثر سوء می‌گذارد.
همچنین خانم‌های باردار از خوردن غوره زیاد خودداری کنند، چون غوره مدر است و امکان دارد موجب سقط جنین شود‌. :redcard::w11::w02::w35:
 

masoud71

عضو جدید
کاربر ممتاز
خرمالو

Persimmon


خرمالو یک میوه خوشرنگ و زیبای پاییزی است .
خرمالو احتمالا بومی چین بوده وبعد وارد ژاپن شده و سپس به کشورهای دیگر نیز وارد شده.
خرمالو میوه ملی ژاپن است.


نام خرمالو ترکیبی است از دو واژه خرما و آلو.
از لحاظ طعم دو نوع گس و غیر گس دارد.
در جنگل های شمال ایران این میوه می روید.
چوب درخت خرمالو به نام آبنوس شناخته می شود که سنگین و محکم است.
خواص خرمالو:
میوه خرمالو سرشار از ویتامین های آ - ب - ث است.
مواد معدنی آ ن شامل کلسیم - گوگرد - آهن - فسفر - منیزیوم و پتاسیم است.
و حاوی مقدار زیادی پکتین است که فیبر محلول در آب است
بنابراین باعث کاهش چربی خون می شود.
بعضی از انواع آن تانن دارد.
تانن متراکم در میوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی فشارخون بالا
دیابت و .. را کاهش می دهد.
مطالعات در ژاپن نشان می دهد که پوست خرمالو حاوی فیتو شیمیکالی ست که
احتمالا سلول را در برابر آسیب اکسیداتیو مربوط به پیری محافظت می کند.
خاصیت آنتی اکسیدان میوه خرمالو بالاست و با زغال اخته و توت فرنگی قابل مقایسه است.
دیگر خواص خرمالو:
خرمالو پکتین دارد و هرچه برسد پکتین آن کمتر می شود.
خرمالو یک میوه اسیدی است.
و دارای اسیدهای مالیک -تارتاریک و اسید سیتریک است.
این اسیدها باعث جذب بهتر آهن و روی در بدن می شود.
خرمالو رنگدانه پلی فنولیک دارد.
فوائد خرمالو:
خرمالو بسیار خاصیت دارد و فواید زیادی دارد.
از جمله باعث تسریع رشد کودکان می شود.
برای زهکشی کبد و کلیه مفید است.
برای کم خونی مفیدست.
خرمالو و هسته آن کاربرد طبی و درمانی مخصوصا در طب چینی دارند.
مصرف خرمالو:
خرمالو بهترست با معده پر مصرف شود .
خوردن خرمالو به عنوان دسر بعد از غذا به هضم بهتر غذا نیز کمک می کند.
زیرا اسید معده را زیادتر کرده و به هضم غذا کمک می کند.
خرمالو کالری زیادی دارد بنابراین در مصرفش نباید زیاده روی کرد.
طبع خرمالو گرم است بنابراین از این لحاظ نیز باید محتاط بود.
کاربرد:
بهترین راه مصرف آن خوردنش به صورت خام است.
همچنین می توان آن را در سالاد-سالادهای میوه-تارت و شیرینی و کوکیز به کار برد.
مربا و مارمالاد و ترشی نیز می توان از آن تهیه نمود.
به عنوان طعم دهنده ماست نیز می توان به کاربرد.
هم چنین خشک شده آن را در آجیل ها می توان مصرف کرد.
اگر خرمالو نارس باشد پس از چیدن آن ها را می توان برای تسریع در رسیدن در کنار سیب درختی قرار داد.
 

Similar threads

بالا