مهم ترین اخبار فوتبال جهان

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آدبایور آکینفنوا سنگین‌ وزن ‌ترین فوتبالیست جهان

آدبایور آکینفنوا سنگین‌ وزن ‌ترین فوتبالیست جهان

به گزارش «پرشین خودرو»، تیم فوتبال چلسی عصر روز گذشته (شنبه) در دیداری دوستانه در خانه تیم دسته چهارمی اِی‌اف‌سی ویمبلدون به میدان رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر 2 بر میزبانش غلبه کند. نکته جالب‌توجه این دیدار حضور آدبایور آکینفنوا، مهاجم ویمبلدون در زمین بود که نظر عکاسان حاضر در این مسابقه را به خود جلب کرده بود.





آکینفنوا 32 ساله با یک متر و 80 سانتیمتر قد و 99 کیلوگرم وزن نه تنها به لحاظ فیزیکی بلکه به لحاظ عملکردش تماشاگران را تحت‌تأثیر خود قرار داد. این مهاجم قوی‌هیکل که به نوشته دیلی‌میل شاید بتوان او را قوی‌ترین و سنگین‌وزن‌ترین فوتبالیست جهان نامید در طول 66 دقیقه‌ای که در زمین مسابقه بود موفق به گلزنی نشد ولی عملکرد فوق‌العاده تأثیرگذاری از خود به نمایش گذاشت.




 

setare.soheyl

عضو جدید
سریع‌ترین گل فوتبال جهان در لیگ مکزیک ثبت شد

سریع‌ترین گل فوتبال جهان در لیگ مکزیک ثبت شد

شاید اگر در دیداری مینه‌روس و نکاکسا یک چشم بر هم می‌زدید نمی توانستید تک گل این دیدار را ببینید، چرا که گوستاوو رامیرس، مهاجم پاراگوئه‌ای مینه‌روس موفق شد در ثانیه چهار با شوتی محکم از راه دور دروازه‌ نکاکسا را باز کند و نام خود را به عنوان "زننده زودترین گلزن تاریخ فوتبال جهان" ثبت کند.

مینه‌روس در پایان موفق شد با یک گل برابر نکاکسا در لیگ مکزیک به برتری برسد.
 

setare.soheyl

عضو جدید
اتوئو متهم به قاچاق انسان شد

اتوئو متهم به قاچاق انسان شد

همسر سابق ساموئل اتوئو این بازیکن را به قاچاق انسان متهم کرد.


به گزارش ایسنا، ساموئل اتوئو فصل قبل در تیم چلسی بازی کرد و اکنون بازیکن آزاد است و از تیم‌های کوئینز پارک رنجرز و وستهام پیشنهاد دارد.


به نوشته روزنامه‌ "سان" همسر سابق ساموئل اتوئو، این بازیکن کامرونی ر‌ا به قاچاق انسان و اخاذی متهم کرده است.


به نوشته این روزنامه‌ "هلنه ناتالی" همسر سابق ساموئل اتوئو با شکایت از این بازیکن کامرونی، او را به بداخلاقی و کتک زدن او متهم کرده است.


ناتالی همچنین عنوان کرد: این بازیکن کامرونی قاچاق انسان کرده و از این راه از دختران جوان اخاذی کرده است.


در صورتی که این ادعا ثابت شود اتوئو باید چند سالی را در زندان سپری کند.
 

♥milad♥

عضو جدید
کاربر ممتاز
ستاره‌هاي دنياي فوتبال عيد فطر را تبريک گفتند

ستاره‌هاي دنياي فوتبال عيد فطر را تبريک گفتند

از امروز که در برخي از کشورها عيد فطر اعلام شد تا اين لحظه، ستاره‌هاي دنياي فوتبال در شبکه‌هاي اجتماعي فرا رسيدن عيد بزرگ مسلمين جهان را تبريک گفتند. اين روزها وقتي صحبت از بازيکنان مسلمان مي‌شود همه به ياد مسعود اوزيل مي‌افتند که يک ماه پيش همراه با تيم ملي آلمان قهرمان جهان شد و هيچگاه از نمايش تمايلات مذهبي‌اش ابايي نداشته. مسعود اوزيل يکي از اولين کساني بود که در حساب توئيترش براي همه مسلمانان و خانواده‌هايشان عيد پر خير و برکتي آرزو کرد.




اين‌روزها جمعيت بازيکنان مسلماني که در سطح اول فوتبال دنيا حضور دارند روز به روز در حال افزايش است. در همين جام‌جهاني گذشته نزديک به 102 بازيکن مسلمان در ميان نزديک به هفتصد بازيکن حاضر در جام‌جهاني حاضر بودند و مصادف شدن بخشي از جام‌جهاني با ماه رمضان واکنش‌هايي را هم به همراه داشت. با اين حال حلول ماه شوال و فرارسيدن عيد بزرگ مسلمانان در ميان بازيکنان مسلمان سرتاسر دنيا واکنش‌هاي يکساني داشته است.

البته اين تنها بازيکنان مسلمان نبودند که نسبت به فرارسيدن عيد فطر واکنش نشان دادند و بازيکنان غيرمسلمان ديگري هم بودند که به احترام همبازي‌هاي مسلمان خود عيد فطر را تبريک گفتند. لوکاس پودولسکي که در تيم ملي المان با سامي خديرا و مسعود اوزيل مسلمان همبازي است و در آرسنال هم چند همبازي مسلمان دارد از جمله اين بازيکنان بود که در حساب توئيترش عيد را به دوستان مسلمانش تبريک گفته است.




باشگاه‌هاي بزرگ فوتبال، خصوصا آن‌هايي که از بازيکنان مسلمان در ترکيب خود سود مي‌بردند هم در صفحه رسمي خود در شبکه‌هاي اجتماعي عيد سعيد فطر را به مسلمان تبريک گفتند. ليورپول جز اولين باشگاه‌هايي بود که در صفحه فيسبوک و سايت خود عيد فطر را به مسلمان جهان تبريک گفت. بعد از آن آرسنال هم ديگر باشگاهي بود که در حساب توئيتراش عيد فطر را به مسلمانان تبريک گفت.






از ميان بازيکنان ايراني اشکان داژگه که نسبت به سايرين حضور فعالانه‌تري درشبکه‌هاي اجتماعي دارد با قرار دادن تصويري با نوشته «EID MUBARK» پيشاپيش عيد فطر را به هموطنان و مسلمانان جهان تبريک گفته است. البته در اين زمينه بازيکنان ايراني نسبت به ساير بازيکنان مسلمان کم‌کارتر بودند و تا کنون تنها اين دژاگه بود که در فيسبوک خود عيد را به مسلمانان جهان تبريک گفت.




در ادامه مي‌توانيد واکنش ساير بازيکنان مسلمان را به عيد فطر در شبکه‌هاي اجتماعي دنبال ببينيد:




















 

♥milad♥

عضو جدید
کاربر ممتاز
دروازه باني كه به پرورش اندام روي آورد

دروازه باني كه به پرورش اندام روي آورد

ويسه ۳۲ ساله در جام جهاني ۲۰۱۰ دروازه بان ذخيره تيم آلمان بود و در سال ۲۰۱۲ به هافنهايم پيوست، ولي در رقابت هاي فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ مورد بي توجهي اين تيم قرار گرفت.

اوايل سال جاري و هنگامي كه ويسه همچنان رسما در عضويت هافنهايم قرار داشت، خبري منتشر شد مبني بر اينكه وي فوتبال را كنار گذاشته و به پرورش اندام روي آورده است.

باشگاه هافنهام نيز پس از اينكه مطلع شد هيكل ويسه شبيه آرنولد شده و ديگر مناسب فوتبال حرفه اي نيست، بااينكه تا سال ۲۰۱۶ با وي قرارداد داشت، او را بازيكنان آزاد اعلام كرد.

ويسه كاملا تغيير كرده بود و به خاطر اين تغيير شكل توسط هوادارانش مسخره مي شد.

وي با وجود اين شش هفته بعد، اعتراف كرد كه تلاش مي كند با رفتار هواداران كنار بيايد.

دروازه بان سابق تيم ملي آلمان گفت: مجبور بودم تمام مشكلات هافنهايم را از ذهنم بيرون كنم و با شرايط جديد كنار بيايم. سعي كردم تمام نكات منفي را از بين ببرم. قصد من شركت در مسابقات پرورش اندام نيست. فقط مي خواهم لذت برده و تفريح كنم.

ويسه كه طي سه سال از يك ستاره جام جهاني به يك مرد قوي هيكل تبديل شده است، در مورد علت اين تغيير ظاهر نيز افزود: وقتي وارد هافنهايم شدم فكر مي كردم كه براي حضور در مسابقات اروپايي با مشكل مواجه هستيم. همين موضوع موجب اتفاقات بعدي شد. هر وقت مي باختيم انگار كه تقصير من بود. به جاي تيم، اين من بودم كه مورد انتقاد قرار مي گرفتم.با وجود تجربه و اعتماد به نفسي كه داشتم، هرگز با چنين شرايطي روبرو نشده بودم.

وي اظهار داشت: اعتراض هواداران به اوج خود رسيد. تعداد آنها كم بود ولي به شدت احساس طرد شدن مي كردم. اميدوارم اين اتفاق هرگز براي هيچ بازيكني پيش نيايد. مثل يك فيلم ترسناك بود. فشاري كه روي من وارد شد غير انساني بود. نمي توانستم آزادانه بازي كنم.

غم انگيز ترين اتفاق زماني بود كه ويسه پيشنهاد حضور در رئال مادريد به عنوان دروازه بان دوم اين تيم بعد از ايكر كاسياس را رد كرد چون فكر مي كرد هافنهايم شانس بيشتري براي حضور در مسابقات اروپايي دارد.

وي معتقدبود هيچ راهي براي رقابت باكاسياس وجود ندارد اگرچه كاسياس نيز در دو فصل گذشته جايگاه خود را از دست داد و به عنوان دروازه بان دوم در رئال مادريد بازي مي كند.

ويسه هيچكس را به جز خود مقصر نمي داند و معتقد است، عملكردش افت پيدا كرده و با ترك برمن بعد از هفت سال پربار، تصميم اشتباهي گرفته است.

دروازه بان سابق هافنهايم گفت: تقصير خودم بود. به قدري حرفه اي نبودم كه تكليفم را با خودم روشن كنم. حالا بايد با حقيقت كنار بيايم . يك سال و نيم است بازي نكرده ام.

اينكه او چه زماني دوباره به فوتبال باز خواهد گشت معلوم نيست ولي براي اين كاربايد وزن كم كند تا دوباره چابكي خود را به دست بياورد.فرايندي كه به خودي خود بسيار سخت و دشوار خواهد بود.



 

♥milad♥

عضو جدید
کاربر ممتاز
پدر کارلوس ته‌وز را در آرژانتین ربودند!

پدر کارلوس ته‌وز را در آرژانتین ربودند!

پدر مهاجم باشگاه یوونتوس توسط آدم ربایان دزدیده شده است و آنها برای آزادی او پول طلب کرده اند.

رسانه های آرژانتینی این اتفاق ساعت 7 صبح روز سه شنبه در حومه شهر بوینس آیرس رخ داد وقتی آدم ربایان جلوی اتومبیل خوان آلبرتو کابرال را گرفتند.

آدم ربایان با خانواده پدر کارلوس ته‌وز تماس گرفتند و پیشنهادی ابتدایی برای آزادی او مطرح کردند اما بعد از اینکه فهمیدند فردی که دزدیده اند پدر مهاجم یوونتوس است به شدت رقم درخواستی خود را افزایش دادند.

پلیس در حال بررسی این پرونده است و گفته می شود ته‌وز برای کمک به پیدا شدن پدرش به آرژانتین سفر کرده است.

در سال 2004 مادر روبینیو مهاجم برزیلی و پیشین منچسترسیتی را ربوده بودند. همین اتفاق برای ماتیاس آلمیدا ستاره پیشین تیم ملی آرژانتین و همچنین داوید نعلبندیان تنیسور پیشین این کشور رخ داده بود.

به نظر می رسد اخاذی از خانواده شخصیت های مشهور ورزشی در آمریکای جنوبی یک راه معمول برای خلافکاران این منطقه است.


 

♥milad♥

عضو جدید
کاربر ممتاز
رونالدو پشت پرده انتخاب مرد سال فوتبال را فاش کرد

رونالدو پشت پرده انتخاب مرد سال فوتبال را فاش کرد

ستاره تیم ملی پرتغال و باشگاه رئال مادرید در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین شال منقش به پرچم فلسطین را به گردن انداخت و پشت پرده انتخاب مرد سال فوتبال جهان را فاش کرد.

«کریستیانو رونالدو» در این باره گفت: طرفداری از کودک فلسطینی را با حمایت رییس‌ جمهور اسرائیل عوض نمی‌کنم.




رونالدو که پیش از این دعوت رییس رژیم صهیونیستی را برای سفر به این کشور را رد کرده بود و کفش‌هایی طلای خود را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین فروخته و پول آن را برای ساخت مدارس و موسسه خیریه در این کشور فرستاده بود گفت: “اگر من فقط یک بار بگویم که اسرائیل را دوست دارم، فیفا من را بهترین بازیکن سال معرفی می‌کند ولی مردم می‌دانند که چند سال است که حق من را می‌خورند ولی من طرفداری آن کودک گرسنه فلسطینی را با حمایت از رییس جمهور اسرائیل عوض نمی کنم.”.


لازم به ذکر است بسیاری از ناظران فوتبال جهان، انتخاب مکرر «لیونل مسی» به عنوان مردسال فوتبال جهان ــ بویژه انتخاب عجیب وی به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، که سر و صدای حامیان او را نیز درآورد ــ را به حمایت لابی های صهیونیستی از وی نسبت می دهند. مسی با سفر به اسرائیل و حضور در کنار دیوار ندبه، ارادت خود به این رژیم جعلی را ثابت کرده است.


جالب اینکه در مقابل مسی، «دیگو مارادونا» دیگر اسطوره فوتبال آرژانتین قرار دارد که همنوا با جنبش های چپ آمریکای لاتین، از آرمان آزادی فلسطین دفاع می کند و همواره مغضوب فیفا و سازمان های رسمی و نیز تشکیلات مافیایی فوتبال جهان بوده است.
 

♥milad♥

عضو جدید
کاربر ممتاز
امتناع کيتا از دست دادن با پپه در ديدار رم-رئال

امتناع کيتا از دست دادن با پپه در ديدار رم-رئال

اين اتفاق در شرايطي رقم خورد که مسابقه دوستانه شب گذشته 2 تيم در ابتدا چندان حساس به نظر نمي‌ رسيد با اين حال اين حرکت غيرمنتظره تنش هايي را از همان ابتدا وارد بازي کرد. نکته عجيب تر پس از دست ندادن کيتا با پپه در لحظه اي اتفاق افتاد که وقتي بازيکنان رئال از کيتا درباره دليل دست ندادنش سوال کردند او بطري آبي را به سمت پپه پرتاب کرد، حرکت عجيبي که مي‌ توانست منجر به درگيري شديد در ابتداي مسابقه بشود. اين دو در ال کلاسيکوهاي قبلي درگيري هايي با هم داشتند. ظاهرا علت اين کار کيتا اين بوده که در مسابقه رودررو پپه به او توهين نژادي کرده و وي را ميمون خطاب کرده است.

مسابقه رم ـ رئال مادريد در آمريکا با تک گل فرانچستو توتي به سود رم به پايان رسيد.


 

♥milad♥

عضو جدید
کاربر ممتاز
نارنجک پليس دست يک هوادار را قطع کرد

نارنجک پليس دست يک هوادار را قطع کرد

فصل جديد ليگ دسته اول فوتبال مقدونيه شب گذشته (دوشنبه) با برگزاري يک ديدار ميان تيم‌هاي پليستر و واردار در دربي منطقه بيتولا آغاز شد که اين بازي شروع تلخي را براي ليگ مقدونيه رقم زد.

اين بازي که پليستر آن را با نتيجه يک بر صفر به سود خود به پايان رساند، کاملاً تحت الشعاع جنجالي قرار گرفت که در پايان بازي در سکوي هواداران تيم ميهمان رخ داد.

در دقيقه 90 بازي به دليلي نامشخص پليس به سکوي هواداران تيم واردار حمله و اقدام به پرتاب يک نارنجک کرد. يکي از هواداران واردار تلاش کرد نارنجک پرتاب شده را بردارد و آن را دور کند اما اين نارنجک در دست وي منفجر شد.



 

♥milad♥

عضو جدید
کاربر ممتاز
5 مصدومیت عجیب در دنیای فوتبال

5 مصدومیت عجیب در دنیای فوتبال

در دنیای فوتبال هرگاه صحبت از مصدومیت می‌شود بی‌اختیار به یاد برخوردهای خشن می‌افتیم، اما عوامل مصدومیت همیشه به داخل زمین خلاصه نمی‌شود. گاهی اوقات اتفاقات ساده ای هستند که باعث به وجود آمدن مصدومیت های باورنکردنی و طولانی مدت می شوند. دیوید بتی
دیوید بتی بازیکن دهه ۹۰ انگلستان هنگامی که به‌دلیل مصدومیت مچ پا در خانه‌اش استراحت می‌کرد درگیر اتفاق عجیبی شد. دختر سه ساله او زمانی که داشت در محیط خانه با سه چرخه اش بازی می کرد از روی پای او رد شد تا مصدومیتش دو چندان شود و چند ماهی را بیشتر در خانه سر کند.
الیور کان
الیورکان در طول بازی خود مصدومیت های مختلفی را پشت سر گذاشته است اما شاید خنده دارترین ان ها شوتی باشد که دروازبان ذخیره تیم به صورت او زد. در بازی مقابل آرمنیابلیفیلد و زمانی که بازیکنان در حال گرم کردن بودند، میشائیل رنسینگ دروازبان ذخیره شوت محکمی را به سمت وی زد که با صورت او برخورد کرد و از ناحیه چشم دچار مصدومیت شد. البته این مصدومیت تنها یک هفته به طول انجامید و از بازی بعد الیورکان به چارچوب تیم برگشت.
خولیو آرکا
خولیو آرکا بازیکن آرژانتینی ساندرلند در زمان اردوی آمادگی این تیم در شمال شرق انگلستان هنگام شنا در دریا توسط یک عروس دریایی گزیده شد. آرکا در حالی که تمام بدنش کهیر زده بود به بیمارستان انتقال یافت. این مصدومیت باعث شد تا بخشی از فصل را از دست بدهد و کمی در بازی او مشکلاتی ایجاد شد.
کوین کایل
گاهی اوقات بچه های کوچک برای پدران فوتبالیستشان مشکلاتی را ایجاد می کنند. کوین کایل بازیکن تیم ساندرلند در حالیکه داشت شیر بچه کوچکش را درست می کرد دچار سوختگی شدیدی شد. او با یک بی احتیاطی ساده شیر داغ را روی بدن خود ریخت و باعث شد تا چند بازی ابتدای فصل لیگ برتر را به خاطر سوختگی از دست بدهد.
سانتیاگو کانیزارس
دروازبان تیم ملی اسپانیا در سال ۲۰۰۲ را همه آن هایی که با بازی های لالیگا آشنا هستند به یاد دارند. این دروازبان قرار بود در چارچوب تیم ملی به جام جهانی برود اما یک شیشه ادکلن باعث شد تا همه آرزوهای او و حتی آینده او از بین برود. شیشه ادکلن از دست کانیزارس افتاد و شیشه های ریز خرد شده باعث پاره شدن تاندوم شست پای او شد. این شیشه ادکلن البته یک خاصیت مهم هم داشت و آن هم آغاز سلطه گری ایکر کاسیاس در دروازه تیم ملی اسپانیا بود. پس از این مصدومیت دیگر کایزارس شماره یک را به تن نکرد.
 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شاید اگر در دیداری مینه‌روس و نکاکسا یک چشم بر هم می‌زدید نمی توانستید تک گل این دیدار را ببینید، چرا که گوستاوو رامیرس، مهاجم پاراگوئه‌ای مینه‌روس موفق شد در ثانیه چهار با شوتی محکم از راه دور دروازه‌ نکاکسا را باز کند و نام خود را به عنوان "زننده زودترین گلزن تاریخ فوتبال جهان" ثبت کند.

مینه‌روس در پایان موفق شد با یک گل برابر نکاکسا در لیگ مکزیک به برتری برسد.

جلب بود ولی تو چهار ثانیه اخه چجوری کاش کلیپشو میزاشتی عمو:D

هم اکنون معذرت میخام چون هیچ ربطی به این تاپیک ندارِ و اسپم محضِ
ولی منو یاد گلِ علی انداخت (چه میکنه یحیی)
 

zalzalak_amir

عضو جدید
سلام الان که دارم پست میدم ساعت 2:55 دقیقه هست...
و تیم اتلتیکومادرید تونست با نتیجه 1-0 در بازی برگشت و
در کل با نتیجه 2-1 با احتساب بازی رفت ریال مادرید رو شکست
بده و قهرمان سوپرکاپ اسپانیا بشه...



البته اینو باید اضافه کنم که اسپانسر اتلتیکو یک شرکت گردشگری
آذربایجانی هست که این روزها تونستن در عرصه گردشگری قدم های
خوبی برای جمهوری آذربایجان برارند...
قابل ذکر است در برنامه ای در شبکه 3 کارشناس و مجری محترم برنامه
گزارش ورزشی از روی غرض ورزی ... جملات بی ربطی در مورد اقدام این
شرکت گردشگری عرضه کرد و اقدام یکی از روزنامه های مطرح کشور در
سانسور اسپانسر تیم اتلتیکو مادرید س و صدای عجیبی در رسانه های
دنیا به پا کرد...



در کل تبریک به هواداران آذربایجانی اتلتیکو مادرید.


یاشاسین تراختور تبریز،گالاتاسارای ترکیه،قره باغ اسپور آذربایجان،اتلتیکومادرید اسپانیا.
 
آخرین ویرایش:

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
لوگوی جام جانی 2018 رونمایی شد

لوگوی جام جانی 2018 رونمایی شد

[h=2][/h]


لوگوی جام جهانی 2018 رونمایی شد؛ عجیب و شبیه به موجود فضایی!

همان‌طور که می‌دانید جام جهانی آینده در سال 2018 و در کشور روسیه برگزار خواهد شد. سپ بلاتر رئیس فیفا به تازگی لوگوی آن را که شباهت عجیبی به موجودات فضایی دارد رونمایی کرده است اما به اعتقاد او این لوگو نشان‌گر قلب و روح است.


به گفته روسی‌های میزبان و طراحان پرتقالی این لوگو، شکل حاصل آمیزشی از سنت‌ها و نماد‌های روسیه در هنر، معماری و کشف فضاهای تازه است که با آرزوی انسان برای دستیابی به ستاره‌ها ترکیب شده است! شکل‌های بالای جام نیز به ماهواره‌های اسپاتنیک روسیه اشاره دارد و در پایه هم یک انسان قابل تشخیص است.


این لوگو که از نظر سپ بلاتر رئیس فیفا بیان‌گر قلب و روح روسیه است همچنین از رنگ‌های قرمز و آبی تشکیل شده که در پرچم روسیه یافت می‌شود. اما این لوگو از نظر بعضی بیشتر به آدم فضایی‌ها با چشم‌های درشت شبیه است و یا حتی یک ماشین ریش‌تراش سه‌تیغه! از شباهت آن به نقاشی مشهور “جیغ” از ادوارد مانچ نیز نمی‌توان گذشت.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بلاتر: جام جهاني 2022 در قطر برگزار نشود

بلاتر: جام جهاني 2022 در قطر برگزار نشود

[h=2][/h]
به خاطر حمايت قطر از داعش؛
بلاتر: جام جهاني 2022 در قطر برگزار نشود

رئيس سوئيسي فيفا معتقد است ميزباني جام جهاني 2022 از کشور قطر به خاطر حمايت از گروهک تروريستي گرفته شود.


مطابق گزارش اشپیگل، سپ بلاتر به هنگام صرف شام اعضای فیفا در شهر اوسلو نروژ اظهار داشت نباید مسابقات جام جهانی در قطر برگزار شود زیرا این کشور امیرنشین واقع در حاشیه خلیج فارس از گروهک ترویستی داعش حمایت کرده است.

به گزارش فارس، این خبر در حالی انتشار یافت که فیفا آن را تکذیب کرد و اعلام کرد آنچه ادعاشده کذب بوده و حتی رئیس فیفا در بحث میزبانی، موضوع داعش را مرتبط نکرده است.

 

ساناززز

عضو جدید
کاربر ممتاز
به خاطر حمايت قطر از داعش؛
بلاتر: جام جهاني 2022 در قطر برگزار نشود

رئيس سوئيسي فيفا معتقد است ميزباني جام جهاني 2022 از کشور قطر به خاطر حمايت از گروهک تروريستي گرفته شود.


مطابق گزارش اشپیگل، سپ بلاتر به هنگام صرف شام اعضای فیفا در شهر اوسلو نروژ اظهار داشت نباید مسابقات جام جهانی در قطر برگزار شود زیرا این کشور امیرنشین واقع در حاشیه خلیج فارس از گروهک ترویستی داعش حمایت کرده است.

به گزارش فارس، این خبر در حالی انتشار یافت که فیفا آن را تکذیب کرد و اعلام کرد آنچه ادعاشده کذب بوده و حتی رئیس فیفا در بحث میزبانی، موضوع داعش را مرتبط نکرده است.


منم از قطر خوشم نمیاد کاش اونجا برگزار نشه .راستی چه کشورای دیگه ای کاندید بودن؟
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سومین استادیوم بین‌المللی جام جهانی 2022 قطر + تصاویر

سومین استادیوم بین‌المللی جام جهانی 2022 قطر + تصاویر

[h=1][/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

کد خبر: 93090804548
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳



استادیوم بین‌المللی خلیفه، سومین استادیوم در حال طراحی برای جام‌جهانی 2022 قطر است.
به گزارش سرویس فناوری ایسنا، استادیوم بین‌المللی خلیفه در سال 1976 ساخته شد و سال 2006 با اعمال برخی تغییرات، برای بازی‌های آسیایی مورد استفاده قرار گرفت.
کارشناسان قصد دارند با طراحی مجدد و بازسازی، این استادیوم را برای جام‌جهانی فوتبال 2012 آماده کنند.
ظرفیت این استادیوم با تکمیل مراحل نهایی طراحی به 40 هزار نفر خواهد رسید و در فاز نخست بهره‌برداری برای مسابقات جهانی دو و میدانی 2019 مورد استفاده قرار گیرد.
تغییرات این مرحله شامل افزودن سقف‌ موج‌دار است، بطوریکه تمامی صندلی‌ها در زیر این پوشش قرار می‌گیرند؛ همچنین از چیلرهای بزرگ برای پمپاژ هوای خنک‌ بداخل استادیوم و محوطه رختکن ورزشکاران استفاده خواهد شد.
فضای پارکینگ این استادیوم برای پارک 2300 خودرو و اتوبوس ظرفیت دارد.
انتهای پیام
استادیوم خلیفه قطر در سال 1976

بازسازی و طراحی مجدد استادیوم خلیفه قطر

بازسازی و طراحی مجدد استادیوم خلیفه قطر

طرح مفهومی استادیوم قطر

طرح مفهومی استادیوم قطر

طرح مفهومی استادیوم قطر

طرح مفهومی استادیوم قطر
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فهرست نهایی توپ طلای 2014 اعلام شد

فهرست نهایی توپ طلای 2014 اعلام شد

» سرویس: ورزشي - جهان ورزش

کد خبر: 93091006480
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶



کریستیانو رونالدو، مانوئل نویر و لیونل مسی به عنوان سه نامزد نهایی توپ طلای 2014 معرفی شدند.
به گزارش ایسنا، فیفا اسامی 3 نامزد نهایی توپ طلای 2014 فوتبال جهان را اعلام کرد. براساس اعلام فیفا، کریستیانو رونالدو، مانوئل نویر و لیونل مسی به عنوان سه نامزد نهایی توپ طلای فوتبال جهان در سال 2014 معرفی شدند.
فیفا پس از معرفی فهرست 23 نفره نامزد های توپ طلای فوتبال جهان، امروز (دوشنبه) فهرست نهایی خود را اعلام کرد.
فهرست اولیه: گرت بیل، کریس رونالدو، کریم بنزما، لیونل مسی، تیبو کورتوا، ادن هازارد، دیگو کاستا، آنخل دی ماریا، یحیی توره، ماریو گوتسه، زلاتان ابراهیموویچ، آندرس اینیستا، تونی کروس، فیلیپ لام، خاویر ماسکرانو، توماس مولر، مانوئل نویر، پل پوگبا، سرخیو راموس، آرین روبن، خامس رودریگز، باستین شوآین اشتایگر.
فهرست نهایی: کریستیانو رونالدو، مانوئل نویر و لیونل مسی.
مرد سال فوتبال جهان 12 ژانویه طی مراسمی در زوریخ سوئیس انتخاب خواهد شد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فهرست کامل نامزد های برترین‌های سال فوتبال جهان

فهرست کامل نامزد های برترین‌های سال فوتبال جهان



» سرویس: ورزشي - جهان ورزش
کد خبر: 93091006479

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸



فیفا با همکاری مجله فرانس فوتبال نامزد‌های نهایی برترین‌های سال فوتبال جهان را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، فیفا نامزدهای نهایی برترین‌های فوتبال جهان را در سال 2014 اعلام کرد که به شرح زیر است:

** نامزدهای بهترین بازیکن مرد سال (توپ طلا)
1-کریستیانو رونالدو (پرتغال- رئال‌مادرید)
2- مانوئل نویر (آلمان- بایرن مونیخ)
3- لیونل مسی (آرژانتین- بارسلونا)

** نامزدهای بهترین بازیکن زن سال
1- مارتا (برزیل)
2-نادین کسلر (آلمان)
3- آبی وامباک (آمریکا)

** نامزد‌های بهترین مربی مرد سال

1- یوآخیم لوو (تیم ملی آلمان)
2- کارلو آنچلوتی (رئال‌مادرید)
3- دیگو سیمئونه (آتلتیکومادرید)

** نامزدهای بهترین مربی زن سال
1- ساساکی نوریو (ژاپن)
2- مینرت مارن (آلمان)
3- کلرمن رالف (آلمان)


** نامزد‌های زیباترین گل سال

1- استفانی روش
2- خامس رودریگس
3- روبین فان‌پرسی


مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان 12 ژانویه در زوریخ برگزار خواهد شد.
بهترین بازیکن فوتبال جهان با رای کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های ملی، کارشناسان و خبرنگاران فوتبالی انتخاب خواهد شد.
سال گذشته کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین فوتبالیست سال جهان انتخاب شد.
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رده‌بندی ۱۰ تیم برتر فیفا در ماه ژانویه

رده‌بندی ۱۰ تیم برتر فیفا در ماه ژانویه

150108115716_germany_footy_640x360_afp.jpg



۱. آلمان، ۱۷۲۵ امتیاز:cool:

۲. آرژانتین، ۱۵۳۸ امتیاز
۳. کلمبیا ۱۴۵۰ امتیاز
۴. بلژیک ۱۴۱۷ امتیاز

۵. هلند، ۱۳۷۴ امتیاز
۶. برزیل، ۱۳۱۶ امتیاز
۷. پرتغال، ۱۱۶۰ امتیاز
۷. فرانسه، ۱۱۶۰ امتیاز
۹. اسپانیا، ۱۱۴۲ امتیاز
۱۰. اروگوئه، ۱۱۳۵ امتیاز
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قزاقستان میزبان جام‌ جهانی 2026؟

قزاقستان میزبان جام‌ جهانی 2026؟

[h=1][/h]
خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون فوتبال قزاقستان از احتمال میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در کشورش خبر داد.

یرلان کوچاباگانوف رئیس فدراسیون فوتبال قزاقستان تاکید کرد که مسئولان ورزشی کشورش در حال بررسی امکان میزبانی جام جهانی 2026 هستند.

کوچاباگانوف که معاون شهردار آستانه پایتخت کشورش نیز است، به روزنامه اسپورت اکسپرس چاپ روسیه، گفت: من در صدد بررسی این موضوع هستم و در این رابطه با مقامات سیاسی کشورم هم گفتگوهایی خواهم داشت.

او همچنین افزود: کشور ما در حال تجربه پیشرفت‌های فراوان و سریعی است. اقتصادمان نیز پیشرفت‌های کلانی داشته است پس با این شرایط چرا ما در اندیشه‌های کلان نباشیم؟ ما در فکر برگزاری المپیک زمستانی 2022 نیز هستیم.

شهر آلماتی که برای میزبانی المپیک زمستانی با پکن رقابت تنگاتنگی داشت، سال پیش توانست امتیاز آن را به دست آورد.
گفتنی است که میزبان جام جهانی 2026 در خرداد 1396 مشخص می‌شود.

قزاقستان بزرگترین کشور محصور در خشکی جهان است که تنها 15 میلیون جمعیت دارد. مبادلات اقتصادی از راه دریا و اقیانوس این کشور از طریق بندر چابهار در کشورمان صورت می‌گیرد.

کشف و استخراج نفت در مناطق غربی در کنار دریای خزر، این کشور را جزو کشورهایی با درصد رشد اقتصادی بالا در میان جمهوری‌های اتحاد شوروی سابق قرار داده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ژاپن میزبان جام جهانی باشگاه‌ها شد

ژاپن میزبان جام جهانی باشگاه‌ها شد

» سرویس: ورزشي - جهان ورزش
کد خبر: 94020301736
پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳



فیفا میزبانی دو دوره جام جهانی باشگاه‌ها را به ژاپن واگزار کرد تا میزبانی این رویداد بار دیگر به خاور دور برگردد.
به گزارش ایسنا، پس از آنکه جام جهانی باشگاه‌ها چند سالی دور از ژاپن برگزار شد، فیفا بار دیگر این کشور را به عنوان میزبان دو دوره بعدی این رقابت‌ها برگزید

فیفا در بیانیه‌ای که همزمان با انتخاب ژاپن به عنوان میزبان جام جهانی باشگاه‌ها منتشر کرد اعلام کرد:‌ ژاپن کشوری است که بسیاری از رویدادهای فیفا را میزبانی کرده است. از جمله شش دوره جام جهانی باشگاه ها را که در هر شش دوره، بسیار موفق بوده است و ما از نحوه میزبانی آنها رضایت داریم. می دانیم که این موضوع برای ژاپن بسیار خوب خواهد بود. همچنین میزبانی ژاپن به فیفا نیز کمک خواهد کرد. اگر رقابت ها در ژاپن برگزار شوند، ما می توانیم شاهد هواداران فوق العاده آن ها باشیم.
کانیا دای رئیس فدراسیون ژاپن، نیز در رابطه با میزبانی این رخداد مهم در ژاپن، گفت:این یک فرصت با ارزش برای بازیکنان و هواداران ژاپنی است تا بتوانند خود را به فوتبال جهان ثابت کنند. نه تنها این رقابت ها هیجان را به کشور می آورد، بلکه به ما این فرصت را می دهد تا بتوانیم فرهنگ و کیفیت لیگ داخلی خود را به همه نشان دهیم. در کنار فیفا، ما این کار را با موفقیت به انجام خواهیم داد. ما در ژاپن فکر های بزرگی را در سر داریم و که میزبانی المپیک 2020 در توکیو یکی از این کارها است.
گفتنی است که اولین دوره این رقابت ها در سال 2000 در برزیل برگزار شد، سپس از سال 2005 میزبانی این رقابت ها به ژاپن داده شد و در دو سال اخیر، مراکش میزبان این رقابت ها بوده است.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سپ بلاتر استعفا داد

سپ بلاتر استعفا داد

[h=1]سپ بلاتر از ریاست فیفا استعفا داد[/h]
[h=2] سپ بلاتر، رئیس سوئیسی فیفا، تنها 4 روز بعد از پنجمین انتخاب به این عنوان، در تصمیمی غیر منتظره، استعفا داد. [/h]


به گزارش "ورزش سه"، امروز خبری در مورد نقش ژروم والکه، دبیر کل فیفا در رد و بدل شدن مبلغی ‏‏10 میلیون دلاری در جریان برگزاری رقابت های جام جهانی 2010 به جک وارنر، معاون سابق بلاتر ‏منتشر شد و پس از آن، فیفا اعلام کرد که امشب یک کنفرانس مطبوعاتی ویژه برگزار خواهد شد.‏
بلاتر در این کنفرانس به خبرنگاران گفت:" من به ریاستم و حضور 40 ساله ام در فیفا به طور ‏کامل فکر کردم. من بیش از هر چیز دیگری عاشق فیفا هستم و تنها می خواستم بهترین تصمیم را بگیرم. ‏من تنها به خاطر فوتبال تصمیم گرفتم که دوباره در انتخابات شرکت کنم. ‏
به نظر می رسد همه طرفدار حضور من نیستند. به همین دلیل خواستار یک نشست اضطراری شدم. من ‏خواستار یک کنگره اضطراری برای پیدا کردن جانشینی برای خودم شدم. مایلم از همه کسانی که در مدت حضورم به عنوان رئیس فیفا از من حمایت کردن، تشکر کنم. مهمترین مسئله برایم این است که وقتی همه این قضایا تمام شد، فوتبال برنده باشد."
بلاتر از سال 1998 ریاست فیفا را برعهده گرفت و روز جمعه گذشته برای پنجمین بار این عنوان را به ‏دست آورده بود. ‏

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
واکنش بکام به اتفاقات فیفا و استعفای بلاتر

واکنش بکام به اتفاقات فیفا و استعفای بلاتر

[h=1]
[/h]​





خبرگزاری فارس: دیوید بکام کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس در اظهار نظری در رابطه با افشای فسادهای فیفا که منجر به کناره‌گیری بلاتر از سمتش شد گفت: از این مجموعه فاسد متنفرم!

هافبک سابق تیم‌های منچستریونایتد و رئال‌مادرید که در جریان تلاش برای دریافت میزبانی کشورش برای جام‌جهانی 2018 نقش داشت، در بیانیه‌ای شدید‌ اللحن خواهان ایجاد تغییرات کلان و همه‌گیر در فیفا شد.

او در گفت‌و‌گو با اسکای اسپرت گفت: برخی از چیزهایی که در روزهای اخیر در رابطه با این ورزش محبوب که همه ما عاشقش هستیم منتشر شده است، به واقع بسیار دردناک است. فوتبال تنها متعلق به تعداد کمی از مدیران سطح بالا نیست، این ورزش متعلق به همه دوست‌دارن آن در سطح جهان است؛ آن‌ها را با قیاس میلیارد می‌توان شمارش کرد! من به این چند نفری که همه‌کاری که دل‌شان بخواهد می‌کنند، اعتقادی ندارم.

این هافبک سابق که اکنون 41 ساله است در انتها گفت: الان زمان تغییر است؛‌امیدوارم رخداد‌های اخیر سرمشق شود و همگان از تغییرات کلان استقبال کنند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
احضار مدیر 100 ساله به دادگاه جرایم فیفا

احضار مدیر 100 ساله به دادگاه جرایم فیفا

[h=1]
[/h]​





خبرگزاری فارس: دراثر افشاگری‌های مدیر 70 ساله و سابق فیفا،‌ ژائو هاولانژ 100 ساله هم به دادگاه‌های ویژه فساد فیفا در ایالات متحده احضار شد.

چاک چارلز بلیزر اخیراً افشا کرده است که اعطای میزبانی جام جهانی 1998 به فرانسه در پی دریافت رشوه‌های ده‌ها میلیون دلاری به مقامات فیفا بوده است.

هاولانژ که برزیلی است از 1974 تا 1998 رئیس فیفا، ثروتمندترین سازمان بین‌المللی بود. او ریاست فیفا را در حالی دریافت کرد که این سازمان صرفاً فوتبالی بود، اما هاولانژ آن‌را ابعادی تجاری و اقتصادی بخشید.

گفتنی است که هاولانژ در جوانی به تجارت اسلحه می‌پرداخت.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دریافت رشوه برای میزبانی جام جهانی 2010

دریافت رشوه برای میزبانی جام جهانی 2010

[h=1]
[/h]​


خبرگزاری ایرنا: جزئیات اقرار چاک بلیزر مقام بلندپایه سابق فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) در جریان یک جلسه دادگاه در سال 2013 در باره دریافت رشوه برای واگذاری میزبانی جام جهانی 2010 به افریقای جنوبی منتشر شد.

طبق این مدارک منتشر شده، بلیزر عنوان کرده است که با دیگر اعضای کمیته اجرایی فیفا و با پذیرش رشوه در مقابل گزینش آفریقای جنوبی برای میزبانی جام جهانی 2010 موافقت کرده اند.

بلیزر که یک آمریکایی است همچنین در ارتباط با جام جهانی 1998 نیز رشوه دریافت کرده است.

آمریکا یک پرونده بزرگ جنایی در مورد فساد در فیفا تشکیل داده است؛ پرونده ای که دو روز قبل به استعفای سپ بلاتر از ریاست فیفا منجر شد.

دادستان های آمریکاهفته پیش 14نفر را مرتبط با فیفا در ارتباط با رشوه خواری، اخاذی و پولشویی متهم کرده اند.قبلا 4 نفر دیگر از جمله بلیزر در این ارتباط متهم شده بودند.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که این افراد طی یک دوره 24 ساله در مجموع بیش از 150 میلیون دلار رشوه گرفته اند.

هفت نفر از این 14 نفر مقام های فیفا هستند و در زوریخ دستگیر شدند. دو نفر آنها معاونان فدراسیون بین المللی فوتبال هستند.

دادستان ها متن جلسات سال 2013 دادگاه بخش شرقی نیویورک را روز چهارشنبه منتشر کردند که جزئیات اقرارهای بلیزر بخشی از آن بود. بلیزر از 1990 تا 2011 دومین مقام بلندپایه بخش آمریکای شمالی و مرکزی و حوزه کارائیب فیفا بود و همچنین از 1997 تا 2013 در کمیته اجرایی فیفا عضویت داشت.

وی براساس این اسناد دردادگاه گفته است: از حدود سال 2004 تا 2011، من و دیگران در کمیته اجرایی فیفاباپذیرش رشوه برای انتخاب آفریقای جنوبی به عنوان میزبان جام جهانی 2010 موافقت کردیم.

پیشتر آفریقای جنوبی پرداخت 10 میلیون دلار رشوه برای جلب میزبانی رویداد 2010 را تکذیب کرد.

بلیزر همچنین افزوده است:من و دیگران با پذیرش رشوه و پول زیرمیزی برای حق پخش و سایر حقوق جام های طلایی 1996، 1998، 2000، 2002 و 2003 (قهرمانی های منطقه ای برای تیم های ملی) موافقت کردیم.

سایر اقرارها درمیان 10 اتهام او که در یک سند 40 صفحه ای ثبت شده شامل فرار از پرداخت مالیات است.

ماموران فدرال آمریکا که درباره فرار بلیزر از پرداخت مالیات تحقیق می کردند او را دستگیر کردند و او قبول کرد همکاری کند.

گفته می شود که او با ضبط صدای همکارانش با استفاده از میکروفون جاسازی شده در یک دسته کلید موافقت کرد.

بلیزر که 70 سال دارد به سرطان روده مبتلا است و حال او وخیم توصیف می شود.

مقام های سوئیسی هم درحال تحقیق درباره چگونگی اعطای میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 هستند.

پیشتر روز چهارشنبه گذشته حدود 400 کارمند فیفا با ورود بلاتر به ساختمان فیفا برای 10 دقیقه سرپا برایش کف زدند. او که در آستانه اشک ریختن بود همکارانش را تشویق کرد که قوی باشند و بر اصلاحاتی که فیفا اکنون باید به آنها دست بزند تاکید کرد.

بلاتر شنبه هفته پیش مجددا طی انتخاباتی رئیس فیفا شد اما روز سه شنبه پس از اعلام استعفایش گفت به نظر می رسد که اختیارات سپرده شده به او مورد حمایت همه جهان نیست.

پیش ازاین روزنامه نیویورک تایمز و دیگر رسانه های آمریکایی با انتشار نامه ای، جروم والکه دبیرکل فدراسیون بین المللی فوتبال را به عنوان واسطه پرداخت 10 میلیون دلار به کونکاکاف معرفی کرده بودند.

یکی ازمقامات آمریکایی ومنبع اطلاعاتی قابل اعتماد که اسم او فاش نشده به روزنامه نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و خبرگزاری رویترز گفته است که فردی 'با نفوذ و رده بالا' که در پرداخت مبلغ مذکور به آقای وارنر نقش داشته، جروم والکه دبیرکل فیفا بوده است.

فیفا به شدت اتهام های مرتبط با والکه و دیگر مدیران این نهاد را رد کرده، اما در حال حاضر هیچ گونه اتهامی متوجه جروم والکه نیست و قرار نیست تحقیقاتی علیه او انجام شود.

رسوایی فساد مالی در فیفا چهارشنبه پیش وارد مرحله تازه ای شد، زمانی که پلیس سوئیس هفت نفر از اعضای ارشد فیفا را در هتلی در زوریخ همزمان بازداشت کرد.

این هفت نفر برای شرکت در کنگره فیفا و انتخابات ریاست این سازمان که جمعه گذشته انجام شد در این هتل اقامت کرده بودند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کلمبیا انتقام جام جهانی را از برزیل گرفت

کلمبیا انتقام جام جهانی را از برزیل گرفت

ورزش سه: تیم ملی کلمبیا در دومین دیدارش در مرحله گروهی کوپا آمریکا موفق شد با نتیجه 1-0 برزیل را از پیش رو بردارد. شاگردان خوزه پکرمن که جام را با شکست مقابل ونزوئلا آغاز کرده بودند، در دیدار امروز موفق شدند برزیل را از پیش رو بردارند و به صعود به مرحله بعد امیدوار شوند.

دو تیم بازی را ضرباهنگ بالا آغاز کردند اما موقعیت چندانی روی دروازه ها ایجاد نشد تا اینکه در دقیقه 36، کلمبیا به گل برتری رسید.

ارسال کوادرادو، روی غفلت مدافعان برزیل به موریو رسید و او هم با یک ضربه محکم و دقیق، دروازه سلسائو را باز کرد.



کلمبیا خیلی زود می توانست برتری اش را به دو گل افزایش بدهد اما فالکائو نتوانست از این موقعیت استفاده کند.

در ثانیه های پایانی نیمه اول، برزیل صاحب یک موقعیت بسیار خوب شد اما نتوانست از آن استفاده کند و این نیمه با همان یک گل به پایان رسید.

در نیمه دوم هم دو تیم نمایشی هجومی ارائه دادند و موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند اما از هیچ از آنها استفاده نکردند و بازی در نهایت با پیروزی 1-0 کلمبیا به پایان رسید.



به این ترتیب، شاگردان پکرمن توانستند انتقام شکست در یک چهارم نهایی جام جهانی را ار برزیل بگیرند. ضمن اینکه این اول شکست برزیل در یک سال اخیر با هدایت دونگا بود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] یک بازیکن مرد در تیم زنان کره جنوبی!

[/h]
» سرویس: ورزشي - جهان ورزش
کد خبر: 94032816405
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵



به نظر می‌رسد تیم ملی زنان کره جنوبی در جام جهانی زنان یک بازیکن مرد استفاده کرده که اگر این موضوع ثابت شود فیفا به عنوان بالاترین نهاد فوتبالی وارد جنجال جدیدی می‌شود.
به گزارش ایسنا، جام جهانی زنان در کشور کانادا در حال برگزاری است و مرحله گروهی این رقابت‌ها رو به اتمام است. رسانه‌های ورزشی خبری را منتشر کردند که در صورتی که اثبات شود،‌ فیفا با یک جنجال جدید روبه‌رو می‌شود و آن هم این است که در جام جهانی زنان یک بازیکن مرد در تیم کره جنوبی حضور دارد.
حریفانی که با تیم کره جنوبی روبه‌رو شدند همگی یک نظر داشتند و آن هم اینکه پارک ایون سان بازیکن تیم زنان کره جنوبی،‌ زن نیست. هرچند سرمربی و مسئولان کره‌ای این خبر را تکذیب کردند ولی تمامی حریفان کره جنوبی بر این موضوع پافشاری دارند که ایون سان مرد است که در تیم زنان کره جنوبی بازی می‌کند. آن‌ها معتقدند فیزیک ظاهری او کاملا اثبات می‌کند که ایون سان مرد است و نباید در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کرد.
البته ایون سان در دو بازی ابتدایی کره جنوبی در این جام بازی نکرد اما برابر اسپانیا به میدان رفت و به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها واهمه داشتند تا در بازی‌های مقدماتی به او بازی دهند و او را برای بازی‌های حساس کنار گذاشته بودند.
رسانه‌های کره‌ای در واکنش به این جریان عنوان کردند ایون سان دارای یک شرایط منحصر به فرد است و تنها فیزیک ظاهری او شبیه بازیکنان مرد است و او در واقع زن است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] نامگذاری یک کهکشان به نام کریس رونالدو

[/h]
» سرویس: ورزشي - جهان ورزش
کد خبر: 94032816402
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱



ستاره پرتغالی رئال مادرید حالا لقبی را دارد که مطمئن است هیچ کس نمی‌تواند به آن برسد حتی لیونل مسی رقیب همیشگی‌اش.
به گزارش ایسنا، یک گروه از ستاره‌شناسان پرتغالی با همکاری دانشگاه نجوم لیسبون آخرین کهکشانی که یافتند را به نام CR7 نام‌گذاری کردند.
اخیرا دانشگاه نجوم لیسبون توانست به یافته‌های جدیدی در کهکشان‌ها برسد و کهکشان جدیدی را کشف کرد که در اقدامی جالب آن را CR7 نام‌گذاری کرد.
بنا به گفته این ستاره‌شناسان، این کهکشان هزاران سال است که تشکیل شده است.
کریستیانو رونالدو سال 2015 عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست آقای گل لیگا شود ولی با توجه به اینکه تیمش، رئال مادرید نتوانست به هیچ جامی دست یابد، خیلی بعید به نظر می‌رسد او برای سومین سال پیاپی توپ طلای فوتبال جهان را کسب کند.
رونالدو در سه بازی اخیر خود با رئال مادرید و تیم ملی پرتغال هت‌تریک کرده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] برزیل با یک گل مغلوب کلمبیا شد

[/h]
» سرویس: ورزشي - جهان ورزش
کد خبر: 94032816230
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹



تیم ملی فوتبال کلمبیا در دومین دیدارش در مرحله گروهی کوپا آمریکا با نتیجه 1-0 برزیل را از پیش رو برداشت.
به گزارش ایسنا، شاگردان خوزه پکرمن که جام را با شکست مقابل ونزوئلا آغاز کرده بودند، در دیدار برابر برزیل موفق شدند این تیم را از پیش رو بردارند تا به صعود به مرحله بعد امیدوار شوند.
ارسال کوادرادو، روی غفلت مدافعان برزیل به موریو رسید و او هم با یک ضربه محکم و دقیق، دروازه سلسائو را باز کرد. این گل سرنوشت ساز در دقیقه 36 به دست آمد.
در نیمه دوم هم دو تیم نمایشی هجومی ارائه دادند و موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند اما از هیچ از آنها استفاده نکردند و بازی در نهایت با پیروزی 1-0 کلمبیا به پایان رسید.
به این ترتیب، شاگردان پکرمن توانستند انتقام شکست در یک چهارم نهایی جام جهانی را ار برزیل بگیرند. ضمن اینکه این اول شکست برزیل در یک سال اخیر با هدایت دونگا بود.
 
بالا