مهمترین و اساسی ترین نکات در لینک سازی داخلی و انواع لینک سازی های داخلی

webmac

عضو جدید
[h=1]لینک سازی داخلی چیست؟ مهمترین و اساسی ترین نکات در لینک سازی داخلی چیست و انواع لینک سازی داخلی 1- لینک سازی داخلی در هدر سایت 2- لینک سازی داخلی در محتوا 3- لینک سازی داخلی در فوتر.


[/h]

در این مقاله تعریف لینک سازی داخلی و انواع لینک سازی داخلی را بررسی نموده و نکات مربوط به هر کدام را با ذکر مثالهای تصویری توضیح خواهیم داد.​
[h=2]لینک سازی داخلی :[/h]
لینک سازی داخلی در حقیقت لینک های بین صفحات در یک سایت می باشد وجود این لینک ها باعث خواهد شد که بازدید کنندگان سایت بتوانند بین صفحات مختلف جابجا شوند و از دید ربات های گوگل هم باعث میشود که بتوانند ربات توسط این لینک ها مطالب تمامی صفحات را ایندکس نمایند. بنابراین با توجه به توضیح فوق لیک سازی داخلی یک کار بسیار مهم و ضروری می باشد که می بایستی برای چگونه و درست ایجاد کردن این نوع از لینک سازی دقت لازم را به عمل اوریم.
مهمترین تکنیک ها در لینک سازی داخلی و انواع لینک سازی داخلی چیست؟
لینک سازی داخلی به شما کمک میکند تا یک شبکه داخلی در سایت خود ایجاد کرده و صفحات ارزشمند را به گوگل و کاربر معرفی کنید. نکته جالب توجه این است که لینک های داخلی از نظر تاثیر بر سئو تفاوت هایی با یکدیگر دارند.​
[h=3]به طور کلی میتوان آنها را به سه دسته اصلی تقسیم نمود که عبارتند از:
1- منوی هدر سایت
2- لینک های موجود در محتوا
3- لینک های موجود در فوتر یا سایدبار.[/h]

در ادامه برخی از مهمترین نکات مربوط به لینک سازی داخلی را مرور میکنیم:
1- لینک هایی که در محتوا استفاده میشوند اگر به صورت اصولی و بارعایت نکات لازم انجام شود بسیار مفید بوده هم برای کاربر و همه از نظر سئو و ایندکس شدن صفحات برای گوگل.
اگر در محتوای مقاله یا محصول خود به یک صفحه دیگر لینک دهید ارزش بیشتری برای صفحه هدف ایجاد خواهید کرد. بسیاری معتقدند که لینک های موجود در هدر و منوی سایت ارزشمندتر هستند ولی دلیل اصلی تاثیرگذاری آنها، تکرار در صفحات بسیار است نه ارزش بالای این فضا.
زمانیکه یک لینک در محتوای شما قرار میگیرد به این معنی است که ارتباط مستقیمی میان این دو صفحه وجود دارد و از نظر موضوعی به یکدیگر نزدیک هستند. وقتی صفحه ای را در میان متن و محتوای خود به کاربر معرفی میکنید ارزشی دوچندان از دید ربات های گوگل دریافت خواهد کرد. دقت کنید که این لینک سازی اگر بی هدف و نامرتبط باشد تاثیر خود را بر سئو از دست خواهد داد.
یکی دیگر از تاثیرات مثبت این روش حذف عباراتی است که باید در منوی سایت نمایش داده شوند. بعنوان مثال شما باید صفحات مربوط به هر دسته بندی را مستقیما با نام آن یا عبارتی کلی که جستجوی بالایی ندارد لینک کنید و حضور این لینک در منو مشکلات زیادی برای لینک سازی محتوایی شما ایجاد میکند. برای ایجاد لینک به صفحه لوازم خانگی شما باید همین عبارت را در منو قرار دهید در حالیکه این عبارت در طراحی فروشگاه اینترنتی جذابیت لازم را ندارد به همین منظور به عنوان مثال دیجی کلا فضایی جدید در صفحات لندینگ خود ایجاد نموده تا وظیفه لینک سازی داخلی با عبارات هدف را انجام دهد. تصویر زیر نمونه ای از این لینک سازی است.


2- لینک های بیشتر ارزش کمتری دارند: این تصور که اکنون چون لینک سازی داخلی خوب و مفید مهم می باشد حال بیایم به صورت بینهایت و بدون حساب کتاب بین صفحا لینک ایجاد نماییم آیا این صحیح می باشد پاسخ خیر می باشد چون: هرچقدر تعداد لینک های موجود در محتوای شما بیشتر باشد ارزش و اعتبار منتقل شده به هر یک از آنها کاهش می یابد. سعی کنید در محتوای هر صفحه تنها به صفحاتی لینک دهید که از نظر محتوایی و موضوعی ارتباط نزدیکی با صفحه مبدا داشته باشند و از لینک سازی بی هدف به صفحات دیگر سایت خودداری کنید.

3- لینک هایی که بیشتر دیده شوند ارزشمندتر هستند: گوگل تلاش میکند محتوای صفحه را همانند یک کاربر تحلیل کند. کاری که به ظاهر دشوار است ولی هم اکنون برای ربات های گوگل ممکن شده است. اگر فونت شما خیلی ریز باشد یا رنگ انتخاب شده نزدیک به رنگ محتوا باشد ارزش آن لینک کاهش می یابد. همچنین اگر کاربر برای مشاهده محتوا یا لینک نیازمند انجام فعالیتی در صفحه باشدتاثیر آن لینک به مراتب کاهش خواهد یافت.
یکی از تکنیک های رایج در میان متخصصین سئو این است که لینک های موجود در محتوا را همرنگ متن قرار داده و تشخیص آن را برای کاربر دشوار میکنند در حالیکه با این کار تشخیص لینک برای ربات های گوگل نیز دشوار شده و این فعالیت شما از طرف ربات بعنوان مخفی کردن لینک شناخته میشود. مخفی کردن لینک و متن یکی از تکنیک هایی است که گوگل مستقیما در راهنمای خود به آن اشاره کرده و این کار را یکی از مصداق های فریب گوگل میداند.نکته بسیار مهم: ممکن است برای ارایه محتوای طولانی مجبور به تب بندی آن شوید؛ در این شرایط بهتر است اگر در هر لحظه تنها یک تب باز هست لینک های خود را در فضایی قرار دهید که در نگاه اول یا همان تب اول برای کاربر قابل مشاهده باشد. و یا اگر لینک های شما در تب های مختلف پراکنده می باشد توصیه می نماییم از تب های عمودی استفاده نمایید و به صورت پیش فراز تمامی تب در حالت باز قرار دهید اما به کاربر این اجازه را بدهید در صورت نیاز تب ها را جمع نماید.
4- از یک صفحه چندین لینک به یک صفحه مقصد دادن تنها وقت هدر دادن می باشد و ربات های گوگل صرفا اولین لینک را بررسی نموده و الباقی را نادیده میگیرند.
بعنوان مثال اگر در صفحه آیفون ۶ با عبارت ٬محصولات اپل٬ لینک داده باشید و در منوی سایت نیز همین صفحه را با عبارت ٬اپل٬ لینک کرده باشید لینک موجود در محتوا از نظر گوگل پنهان مانده و صفحه هدف در عبارت ٬اپل٬ ارزش و اعتبار دریافت خواهد کرد. نکته بسیار مهم : بسیاری بر این باورند که با قراردادن لینک در محتوای خود میتوانند عبارت مورد نظر را به گوگل بفهماند در حالیکه همین صفحه با عبارت نامناسبی مانند ٬صفحه اصلی٬ یا ٬محصولات٬٬ در منوی سایت یا بخش دیگری از محتوا لینک شده است و عملا تاثیر لینک محتوایی شما را از بین میبرد.
5- لینک های موجود در فوتر معمولا نادیده گرفته میشوند: زمانیکه لینک صفحه ای از سایت خود را در فوتر یا سایدبار قرار میدهید ارزش و اعتبار کمی به صفحه هدف منتقل میشود. این مورد طی چند ماه اخیر شدت بیشتری یافته و در بسیاری موارد این صفحات با بهبود جایگاه همراه نمیشوند. یکی از نتایج این الگوریتم کاهش تاثیر خرید تبلیغات متنی بر سئو بوده و خرید بک لینک با استراتژی های پیشین را تقریبا بی ارزش کرده است.
6- نحوه لینک سازی در منوی اصلی, استراتژی ها و نکات اساسی و مهم در لینک سازی در منو:
با اینکه لینک های محتوایی ارزش بیشتری از دید گوگل دارند ولی لینک های موجود در منوی اصلی سایت تاثیر بیشتری در وضعیت سئو صفحه هدف خواهند داشت. دلیل این امر تکرار لینک در تمام سایت و صفحات است که در مجموع میتواند ارزش بالایی برای آن صفحه ایجاد کند.
اما نکته اساسی این هست در سایت های بزرگ و قراردادن تعداد زیادی لینک در منو باعث خواهد شد لینک های خروجی ارزش کمتری بگیرند و شما به عنوان سئوکار به هدف لینک سازی خود آنگونه که باید نرسیده باشید. در این گونه موراد استراتژی این می باشد که بهتر است به صورت ajax منوهای که اهمیت کمتری دارند فراخوانی شوند مانند منوی دیجی کالا که از سطح سوم به بعد آن به صورت ,ajaxمنوها فراخوانی می شود. به دو تصویر زیر دقت نمایید تصویر اول منوهایی هست که کاربران میبینند و تصویر بعدی منوهایی هست که موتورهای جستجو ایندکس میکنند.

منویی که کاربران و بازدید کننده گان می بینند​



منویی که ربات های گوگل میبینند و ایندکس خواهند کرد.


تهیه شده توسط گروه وب مک
 
بالا