مهمترین نکته پیشگیری از بیماری قلبی

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مهمترین نکته پیشگیری از بیماری قلبی







دبیراجرایی چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران، رعایت توصیه های
پزشکی و اجتناب از فاکتورهای خطر را مهمترین نکته در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی خواند و گفت: باوجود تمام اطلاع رسانی ها و افزایش سطح آگاهی مردم، تبدیل این دانسته ها به عمل خوب نبوده و مردم کمتر اقدامات پیشگیرانه رارعایت می کنند.
به گزارش
ویرلن از انجمن قلب و عروق ایران، دکتر سید سعید حسینی با اشاره به ارائه تازه ترین یافته های نوین هر رشته و درمان‌های دارویی و جراحی در این کنگره گفت: رشته های مرتبط با امراض قلب و عروق بصورت پیوسته در حال به روز شدن ابداعات، اختراعات، ابزارها و روشهای مختلف است.
وی سطح متخصصان قلب و عروق ایرانی را در مراکز قلب خوب و همگام با سایر کشورهای دنیا دانست و اظهار کرد: در همه جای دنیا، در هر رشته ای عده ای به صورت تخصصی و برخی به صورت کلاسیک فعالیت دارند و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.
حسینی از حضور حدود ۶۰ نفر میهمان و سخنران خارجی که بسیاری ازاین افراد ایرانیان مقیم خارج کشور و از پزشکان برجسته و مطرح دنیا هستند، خبر داد و افزود: با توجه به مشارکت انجمن داخلی قلب، انجمن
جراحی قلب، انجمن بیهوشی قلب، انجمن پرستاری قلب،انجمن پرفیوژن، انجمن فیزیوتراپی و فارماکولوژی شاخه مرتبط به قلب، انجمن اکوکاردیوگرافی قلب، همچنین سطح خوب علمی این کنگره، حدود ۳۵۰۰ نفر اعم از پزشکان،پرستاران، فیزیوتراپیست ها و … در کنگره امسال شرکت کردند و از جلسات سخنرانی و ارائه مقالات بهره گرفتند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی، رعایت توصیه های پزشکی و اجتناب از فاکتورهای خطر را مهمترین نکته در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی خواند و تصریح کرد: متاسفانه در کشور باوجود تمام اطلاع رسانی ها و افزایش سطح آگاهی مردم، تبدیل این دانسته ها به عمل خوب نبوده و مردم کمتر اقدامات پیشگیرانه رارعایت می کنند.
این جراح قلب و عروق سیگار، آلودگی هوا، دیابت، کم تحرکی،
استرس و … را از عوامل اصلی خطرساز ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به شیوع این امراض،درمانها در کشور بسیار پیشرفته است و درتمامی موارد حتی در افرادی با قلب ضعیف می توان با استفاده از دستگاه کمک قلبی یا قلب مصنوعی طول عمر بیماران و امید به زندگی را افزایش داد.
وی میانگین شیوع بیماری های قلبی را در ایران،پائین تر از کشورهای توسعه یافته خواند و افزود: به کارگیری دانسته ها و کنترل فاکتورهای خطر برای جلوگیری از شیوع بیماری های قلبی به فرهنگ سازی موثر و همچنین همکاری مسئولین دراختصاص دادن سوبسید به مواد غذایی سالم از جمله لبنیات، میوه و سبزیها نیاز دارد.
چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران و بیست ویکمین کنگره سالانه انجمن علمی قلب و عروق ایران با مشارکت هشت انجمن علمی تخصصی مرتبط با قلب و عروق، عصر جمعه ۱۴ اسفند ۹۴ با حضورمیهمان داخلی و خارجی به کار خود پایان داد.

منبع:ایرنا
 
بالا