مهمترین مزایا و معایب سایت های استاتیک - از سایت های استاتیک بیشتر بدانیم

webmac

عضو جدید
[h=1]سایت استاتیک چیست؟ چه معایب و مزایایی دارد؟[/h][h=2]شاید بتوان گفت اولین سایتهایی که در فضای مجازی منتشر شدن سایت های استاتیک بودن. این گونه سایت غیر قابل ویرایش و غیر قابل افزودن محتوا توسط اشخاص غیر برنامه نویس می باشد اما تعاریف سایت های استاتیک در وب سایت های مختلف:[/h]
سایت های استاتیک از اولین سایت هایی بود که طراحی شد. در وب سایت های استاتیک اطلاعات و محتویات وب سایت یکبار جمع آوری و طراحی می شود. تغییر در آنها باید توسط طراح وب سایت انجام گیرد. ویرایش سایت مورد نظر مشتری باید به گونه ای باشد که تغییراتی در ساختار سایت به وجود نیاورد. وب سایت استاتیک بیشتر برای شرکت هایی که قصد حضور در اینترنت را دارند و تغییر در وب سایت آنها به چند مورد در ماه محدود می شود، مناسب است.

سایت های استاتیک مجموعه کوچک از اسناد HTML , CSS است که ساختار ثابتی دارد و بیشتر برای مواردی استفاده می شود که نیاز به تغییرات روزانه ندارد.طراحی سایت یا استاتیک Static و یا داینامیک Dynamic است فقط در مدل اول یعنی استاتیک تنها چند صفحه ثابت و به اصطلاح مرده آماده می شود که به راحتی نمی توان در انها تغییرات ایجاد کرد و برای هر تغییر و یا بروزرساتی نیاز به برنامه نویس و کسی است که دارای دانش کدنویسی باشد .

سایت استاتیک به سایتی گفته میشود که در طول حیاتش چندان نیاز به تغییر ندارد، یا اگر هم داشته باشد، از نظر زمانی محدودیتی ندارد. در طراحی سایت استاتیک تمامی مطالب وب سایت به طراح وب ارائه میشود و همزمان با طراحی، مطالب آن نیز در داخل صفحه گنجانده خواهد شد. وب سایت های استاتیک امکان به روز رسانی و ویرایش توسط صاحب وب سایت را ندارند و کوچکترین تغییری در آن نیازمند تماس با طراح وب مربوطه و ارائه مطالب جدید است تا در هر صفحه قرار گیرد.
اکنون که با تعریف سایت استاتیک از دیدگاه های مختلف اشنا شدید لازم میدانیم مزایای و معایبی اینگونه سایت ها را بیان نماییم.

[h=3]معایب سایت های استاتیک (static) :[/h]1. عدم امکان بروزرسانی سایت مطالب توسط مدیر سایت
2. وابستگی همیشگی به طراح سایت
3. به دلیل عدم بروز رسانی و افزودن مطالب جدید این سایت ها معمولا بعد از مدتی جایگاهی که احتمالا در بدو آپلود شدن داشتند را در نتایج جستجوهای گوگل از دست خواهند داد.
4. بعد از مدتی به دلیل عدم افزودن محتوای جدید سایت دارای مطالب قدیمی می باشد که معمولا چندان قابل استفاده نیست.
5. در صورت نیاز به تغییر کوچک باید تمام صفحات سایت به صورت دستی توسط برنامه نویس انجام گیرد و این باعث می شود هزینه تغییر و تحول اینگونه سایت گرانتر از سایت های داینامیک باشد.
6. سایت های استاتیک معمولا از نظر تعداد صفحات محدود می باشد برعکس سایتهای داینامیک که نامحدود می باشد.
7. سایت های استاتیک معمولا سئوی ضعیف دارند.
8. پنل مدیریتی ندارند.
[h=3]مزایای سایت های استاتیک (static) نسب به داینامیک(Dynamic) :[/h]1. هزینه تولید اینگونه سایتها کمتر از سایت های داینامیک هست(توجه داشته باشید تغییرات این گونه سایت هزینه سنگینی دارد و جزء معایب آن محسوب می شود)
2. امنیت اینگونه سایت بیشتر است نسبت به سایتهای داینامیک
3. سایتهای استاتیک حجم محتوای کمی دارند .
4. معمولا اینگونه سایت ها سریعتر لود می شود.
5. تحویل فوری سریعتر نسبت به سایت های داینامیک به مشتری
6. مناسب برای شرکت های کوچیک که صرفا میخواهند اطلاعات ثابتی را در اختیار مشتریانشون قرار دهند.
سایت های استاتیک برای چه دسته از افرادی مناسب می باشد؟
1. سایت های ثابت و کم هزینه
2. سایت هایی با طول عمر کم
3. کارفرمایان عجول
4. سایت های با تغیرات بسیار کم

تهیه توسط گروه وب مک
 
بالا