مهدی عج آب حیات است ...

رز سیاه

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهدی (عج) آب حیات است ...
خداوند متعال برای اینکه انسانها کمی بیدار شوند و احساس نیاز و ضرورت به وجود امام (عج) بکنند از حضرت با یک تشبیه زیبا وجالبی یاد کرده است(ملک _30)::
بگو به من خبر بدهید اگر آب آشامیدنی شما به زمین فرو رود چه کسی آب روان برایتان خواهد آورد ؟
آب مایه ی آبادانیه ..جایی که اب نداره ویرانه ست ... واسه همین انسانها احساس ضرورت و نیاز نسبت به آب دارند و زندگی بر محور آب میچرخه .
این ظاهر آیه قرآنه اما آیا خدای منان همین مطلب را میخواهد بگوید یا نه ؟ این مثلی برای یک مطلب بسیار مهم دیگر است یعنی خدا می فرماید : ای پیغمبر به مردم اگر خداوند امام شما را غایب و پنهان بکند چه کسی توانایی دارد این اب زلال را به شما برساند ؟
همانطور که آب ظاهری مایه ی حیات است , امام عصر و رابطه با او مایه ی حیات معنوی و روحی انسان است . حیات ما کاملا به وجود ایشان وابسته است .
این نکته رو هم بگم که با اینکه اب در عالم وجود دارد اما اگر به سراغ آن نرویم و استفاده نکنیم باز می میریم ..صرف وجود آب در عالم برای بشر کافی نیست .آیا اگر من تشنه باشم تنها با به ذهن آوردن معنای اب و دریاچه خزر سیراب می شوم ؟
امام زمان عج هم اب حیات است باید به دنیال ایشان رفت و با حضرت رابطه پیدا کرد چون تنها با دانستن فایده ای نخواهیم برد مطلب دیگر اینکه قرآن به امام زمان عج امر نمی کنه که ای مهدی برو با مردم رابطه پیدا کن زیرا امام رابطه و حضور دارد ..

دوست نزدیک تر از من به من است ........... واین عجیب تر که من از وی دورم !

ما رابطه را قطع کرده ایم او که قطع و قهر نکرده ! این منم که با گناه و اخلاق پست و وابستگی های مادی و دنیوی خود را از آن حضرت ع بریده ام .
آیا ما آن احساس ضرورت و نیازی که به اب ظاهری میکنیم به امام ع هم که آب زندگی است می کنیم؟
یه روایت میگه شخصی خدمت امام صادق ع اومد و گفت یابن رسول الله من از بیابانهای دور آمده ام آن قدرها برایم امکان ندارد که در محضر شما باشم دست کم لطفی کنید تا گاهی شما را در خواب ببینم .
امام صادق ع فرمودند هر گاه به خانه رفتی نمک و اب شور زیاد بخور
مرده میره آب شور و نمک میخوره .شب میخوابه خواب دریا و اقیانوس و چشمه و... میبینه ..دفعه بعد که خدمت امام صادق میره عرض میکنه من اون کار رو انجام دادم ولی خواب دریا دیدم ...خواب اقیانوس دیدم نه خواب شما رو..
حضرت میفرمایند این یک مثال بود خواستم آگاه بشوی میدانی چرا همه اش آب میدید ؟ چون بدنت احساس نیاز و ضرورت به اب میکرد اگر میخواهی ما را هم ببینی احساس نیاز کن و تشنه باش....
یکی از اصحاب پیامبر ده ها فرسخ راه را پیمود تا یک حدیث از کسی که آن را از رسول اکرم شنیده بشنود ..اما الان این احادیث و روایات هستند که به دنیال ما میگردند !!!
بله ما تشنه ایم اما تشنه پول ..تشنه دنیا ..به اینها خوب احساس نیاز میکنیم اما به امام زمان عج نیاز نداریم
تو روایت اومده که یک روز پیامبر به مسجد میرفتن چندتا بچه دور ایشون جمع میشن و میگن نمیذاریم به مسجد بری پیامبر بلال رو می فرسته تا چند تا گردو بیاره بعد گردو ها رو به بچه ها میده و بچه ها رهاش میکن اون موقع پیامبر می فرمایند : برادرم یوسف را به چند درهم فروختند و مرا به چند گردو ...
هیچی نمیگم تاخودت فکر کنی ..بین چند بار خدا رو به شیطلان فروختی ...
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا