من عاشق محمد(ص) هستم

مریدا

عضو جدید
کاربر ممتاز
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز

در بیانیه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا اعلام شد:
توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام مغایر حقوق شهروندی است.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا در بیانیه‌ای توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد و نوشت: نشر کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر بزرگ اسلام (ص) مغایر حقوق شهروندی است.
خبرگزاری فارس: توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام مغایر حقوق شهروندی است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در پایان همایش حقوق شهروندی و حق دفاع بیانیه‌ای را به شرح زیر صادر کردند.

«برگزار کنندگان همایش حقوق شهروندی و دفاع، نشر کاریکاتور توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر بزرگ اسلام (ص) را تهدیدی بر حق آزادی مذهب قلمداد کردند و با عنایت به اینکه حیات اجتماعی مسلمانان کشورهای اروپایی را به خطر می‌اندازد و اهانت به تک‌تک مسلمانان جهان، بلکه آحاد دین‌داران در عالم را در پی دارد مغایر حقوق شهروندی اعلام کردند و چون این عمل حتی مغایر آموزه‌های حقوق فرانسه دائر بر جلوگیری از سویءاستفاده از حق و به طریق اولی سوءاستفاده از آزادی و از جمله ‌آزادی بیان است، از محاکم قضایی فرانسه و اروپایی در خواست کردند که در متوقف ساختن چنین اعمالی که موجب دامن زدن به خشونت و نفرت قومی می‌گردد با در نظر گرفتن ملاحظات حقوقی تحت تأثیر جوسازی‌های مسموم غیرحقوقی قرار نگیرند.

[h=3]توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام مغایر حقوق شهروندی است[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من عاشق محمدم…

من عاشق محمدم…

این قصه از آنجا دلم را می سوزاند که به حضرت زهرا(س) لقب ام ابیها را دادند.

همین بس که به زهرای مرضیه بگویند، ام ابیها؛ و ما بنشینیم و آنقدر دست روی دست بگذاریم که نه یک بار، بلکه دو بار توهین کنند، آن هم به که!؟ به پدری که مادرش، دخترش بود!

هیچ کس متوجه نخواهد شد، معنای این جمله چیست؟


همه از درکش عاجز و ناتوانند، شاید معنایش این باشد که در تب عشق پدر طوری باید سوخت که بیشتر از پنجاه روز نتوان تاب آورد.
نمی دانم شاید با ورق زدن تاریخ، کمی که جلوتر بیایی متوجه می شوی که در تب عشق یکدیگر سوختن رسم و آئین این خاندان است.
رقیه (س) بی شک از مادرش این عشق را به ارث برده بود که با دیدن سر پدر تاب نیاورد.

با این اوصاف که درکش لیاقت و سعادتی عظیم می طلبد، چنین شرایطی حاکم می شود که یک مجله یا هر کس دیگری آن طرف دنیا به خود جرات می دهد دست به قلم شود و چیزهای را درباره آئین و نبوت اسلام بنویسد، که باعث ناراحتی و دل شکستگی مسلمانان در سراسر جهان شود.
اما با اوضاعی که هم اکنون مشاهده می کنیم انگار رسانه ها و برخی سازمان های دیگر تازه یادشان افتاده که بیشتر وقت شان را به ترویج حضرت محمد(ص) و آئین دیرینه اش بپردازند!
تازه یادشان افتاده رسانه ملی اسلامی ست، کشور اسلامی ست، مردم کشور مان مسلمان هستند، نیاز داشته و دارند به وجود پر رنگ آل اهل بیت در سراسر کشور اسلامی!

خلاصه این هم خوب نیست که به پیامبر اسلام آن سر دنیا توهین شود و از مردمی که امت محمد(ص) خطاب می شود خواسته شود که عکس و دل نوشته تهیه کنند.
بهتر نیست از مردمی که چنین غیرت و جوششی برای اسلام دارند خواسته شود دست به قلم شوند و در مقابل این عمل عکس العمل مناسب داشته باشند؟

همانا تنها روزنه امید آنجا پیدا شد که امام خامنه ای پیام مهمی را خطاب به جوانان غربی منتشر کردند.

و در آن حس حقیقت جویی و قلب جوانان را زنده و هوشیار یافتند، این تنها روزنه امید به این که در مقابل این عمل لااقل یک عکس العمل عاقلانه ای نشان داده شد.

و اینکه سر چشمه نور و روشنایی هرگز به خاموشی نخواهد رسید، این را باید آنهایی که با قدم زدن در خیابان های بروکسل و زیر پا گذاشتن همه اصول و آئین خودشان، بدانند ایشان باید بدانند که با بی اقتدار نشان دادن خود هرگز و هرگز یک ملت عظیم و بزرگ را نمی تواند بی اقتدار نشان دهند.
همانا نور خورشید با هیچ لکه سیاهی از بین نخواهد رفت؛ این را باید شارلی ها و شارلی گرا ها بدانند.
به قلم: خادم کوثر
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیت الله العظمی صافی:اسلام اهل‌بیت(ع)، اسلام عاری از خشونت، ظلم و بیدادگری است

آیت الله العظمی صافی:اسلام اهل‌بیت(ع)، اسلام عاری از خشونت، ظلم و بیدادگری است

اگر امروز دشمنان با اسلام دشمنی می‌کنند، به خاطر این است که دین مقدّس اسلام با افکار و رفتار ضد انسانی و استعماری آن‌ها مخالف است و می‌خواهد مسلمانان، آزاد و مستقل باشند.

حجج اسلام آقایان رمضانی و خادمی رؤسای مرکز اسلامی هامبورگ و مرکز اسلامی دانمارک امروز ـ یکشنبه ۱۷ اسفندماه ـ با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با ایشان دیدار کردند. در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت مسلمانان و فعالیت‌های مراکز اسلامی ارائه شد.
آیت الله صافی گلپایگانی با تشکر از خدمات و زحمات آقایان اظهار کردند: با توجه به شرایط حساسی که امروز در دنیا بخصوص جهان اسلام وجود دارد لازم است آقایان مبلغین احساس وظیفه بیشتری نمایند و پیام قرآن و اسلام را به دنیا برسانند. ایشان افزودند: پیام قرآن، پیام صلح و دوستی و رحمت می‌باشد. مردم دنیا باید بدانند اسلام واقعی که عاری از خشونت و ظلم و بیدادگری است،‌‌ همان اسلام ناب و اسلام اهل بیت علیهم السلام و اسلام تشیع است. مرجع تقلید شیعیان تاکید کردند: اگر امروز دشمنان با اسلام دشمنی می‌کنند، به خاطر این است که دین مقدّس اسلام با افکار و رفتار ضد انسانی و استعماری آن‌ها مخالف است و می‌خواهد مسلمانان، آزاد و مستقل باشند. آیت‌الله صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به تأسیس مرکز اسلامی هامبورگ به امر حضرت آیت الله العظمی بروجردی رضوان الله تعالی علیه افزودند: استاد بزرگ ما می‌فرمودند ما وظیفه داریم معارف نورانی و نجات بخش اسلام را به تمام دنیا برسانیم تا آن‌ها با واقعیت اسلام آشنا شوند. ایشان گفتند: خوشبختانه امروز این مرکز و سایر مراکز مذهبی در اروپا موجب شده است که مردم به آن‌ها اقبال داشته و با این مراکز همکاری نمایند. این مرجع تقلید در بخشی از سخنان خود بیان داشتند: اتحاد بین صفوف مسلمین، راه را برای اجرای نقشه‌های عوامل بیگانه می‌بندد و خصوصاً نباید بین خود شیعیان اختلافی وجود داشته باشد که اختلاف، سبب تضعیف روحیه مردم با ایمان می‌گردد. آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم بحمدالله می‌تواند مبلغین آگاه و عالم را برای نشر معارف اسلام به دنیا اعزام نماید، فرمودند: در این راستا، وظیفه حوزه بسیار سنگین است و همه باید نسبت به تبلیغ دین مبین اسلام به هر وسیله‌ای که می‌توانند اقدام نماید. در پایان، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ضمن مسألت مزید توفیقات مبلغین و عزیزانی که در مراکز فرهنگی انجام وظیفه می‌نمایند توصیه فرمودند: همیشه در نظر داشته باشید که سرباز اسلام و سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستید و انشاء الله توجهات آن وجود مبارک شامل حال همه باشد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر می‌رسد که یک جنبش سازماندهی‌ شده با استفاده ایمیل و فیسبوک علیه اسلام شکل گرفته است

به نظر می‌رسد که یک جنبش سازماندهی‌ شده با استفاده ایمیل و فیسبوک علیه اسلام شکل گرفته است

مسلمانان و مسیحیان شهر «کلونا» در استان «بریتیش کلومبیا»ی کانادا در کلیسای «وست‌بنک» گردهم آمدند تا بی‌اعتمادی و احساسات منفی در مورد اسلام را از بین ببرند.


یکنا، کتی هاگمن، کشیش کلیسای وست‌بنک گفت: ما تقریباً هیچ چیز در مورد اسلام نمی‌دانیم.

وی افزود: برای ما مهم است که درک بهتری پیدا کنیم تا به دوستان و دیگر اعضای جامعه نیز اطلاعات درستی در مورد اسلام بدهیم.

این گردهمایی بین ادیان با هدف پر کردن شکاف‌ها میان پیروان دو دین اسلام و مسیحیت و از بین بردن احساسات منفی و مخربی که در فضای مجازی علیه جامعه مسلمانان کانادا ترویج داده می‌شود، برگزار شد.
هاگمن گفت: به نظر می‌رسد که یک جنبش سازماندهی‌ شده با استفاده ایمیل و فیسبوک علیه اسلام شکل گرفته است.
وی عنوان کرد: این جنبش احتمالاً از سوی فاشیست‌ها و برتری‌طلبانی مدیریت می‌شود که تمایل دارند، جبهه راست افراط‌گرای مسیحی باشند؛ بسیار مهم است که جلوی آن را بگیریم.
حمید بات، یکی از رهبران مسلمانان بریتیش کلمبیا در این دیدار در مورد عدم ارتباط حملات تروریستی با دین مبین اسلام سخن گفت.
وی عنوان کرد: اگر فردی که نام اسلامی دارد، کار احمقانه‌ای را انجام دهد، حماقت او نشان‌دهنده ماهیت دین اسلام نیست.
در پایان این برنامه، مسجد کلونا نیز از حاضران دعوت کرد که 24 اسفند به این مسجد بروند و در کنار یکدیگر باشند و به بحث و گفت‌وگو بپردازند.
مسلمانان حدود 3 درصد جمعیت 35 میلیونی کانادا را تشکیل می‌دهند و اسلام پس از مسیحیت بیشترین پیروان را در این کشور دارد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یادداشت امام موسی صدر درباره پیامبر

یادداشت امام موسی صدر درباره پیامبر

سیره محمدی(صلی الله علیه وآله و سلم) دومین رکن مکتب اسلام است و در مرتبه بعد از قرآن کریم و دانش‌های نهفته در آن قرار می‌گیرد. این سیره باید در سطح‌های گوناگون به قشرهای گوناگون مردم در هر کجا ارائه شود.



بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب‌العالمین والصلوة علی قائد الخلق و الرسول الأمین محمد و آله الأطهار مصابیح الهدی وسفن النجاة.

یکی از اصولی که در سیره پاک محمدی به آن برمی‌خوریم، اصلِ حرکتِ پیوسته و ثمربخشیِ پیوسته است. پیامبر (صلی الله علیه وآله و سلم) این اصل را چنین تبیین فرموده است: «اگر زمان مرگ انسان مؤمنی فرا رسد و در دست خود نهالی داشته باشد، پیش از آنکه بمیرد، آن را می‌کارد.» این حدیث پیامبر درباره مرد مؤمنی است که رسالت او در زندگی، کشاورزی و درخت‌کاری است. این مؤمن وقتی که در باغش در حال کار است و نهالی در دست دارد، مرگش فرا می‌رسد. آن‌گونه که پیامبر (صلی الله علیه وآله و سلم) می‌گوید، این مؤمن در برابر مرگ تسلیم نمی‌شود، بلکه آخرین لحظه باقی‌مانده از زندگی خود را نیز غنیمت می‌‌شمارد. او جوهره همین یک لحظه را بیرون می‌کشد و آن را به حیات دائمیِ تازه‌ای تبدیل می‌کند. او زمان را در جایی که حقیقت زمان را جاودانه سازد، متوقف می‌کند.

در گفته پیشوای ما این مؤمن، نهالی را که در دست دارد، می‌کارد و حیاتی نو را بنیان می‌گذارد. با رشد نهال آن حیات نیز بالنده می‌شود و سایه‌سار آن درختِ دارای شاخه‌ها و برگ‌ها و میوه‌های گوارا، آسایش را برای خستگان فراهم می‌آورد و هوایی پاک و غذایی کافی به انسان و به کسانی که «شما روزی‌دهنده آنان نیستید» تقدیم می‌کند. بدین‌ترتیب، حیاتی که آن مؤمنِ درخت‌کار پدید آورده، در تولید بشری نمود پیدا می‌کند؛ تولیدی که از آسایش و غذا ابزاری برای دهش و بخشندگی فراهم می‌آورد و این چنین است که درخت پاک ما از خاک سر بر می‌آورد تا به آسمان برسد و لحظه‌ای گذرا از عمر انسانِ محمدی به جاودانگی تبدیل می‌شود.

این لحظه نمونه‌ای از آن عمری است که حضرت محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) برای امت خویش می‌خواهد: حرکتی پیوسته از گهواره تا گور؛ هر لحظه‌ای چشمه‌ای است؛ هر آنی کلیدی است برای جاودانگی. حیاتی معجزه‌گر؛ هر دمی فرصتی است برای محقق ساختن آرمان بی‌پایانی که آرام نمی‌گیرد و نمی‌ایستد و سیری‌ناپذیر است.

حضرت محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) چنین حیاتی را به انسان مسلمان پیشنهاد می‌دهد. حیات او نیز حیات نمونه‌ای از همین رنگ بود: الگویی نیک برای انسان زنده. پیامبر بزرگوار اسلام همواره این اصل را در زندگی خود دنبال کرد و آن را به امت خویش نیز آموخت، همان‌گونه که همه دستورات خداوندی را به انسان ابلاغ کرد و خود نیز در حیات تابناکش آن‌ها را به کار بست و از این روست که زندگی او رسالتی الهی برای خوشبخت کردن انسان شده است. از این روست که مرتبه سیره پیامبر (صلی الله علیه وآله و سلم) پس از قرآن کریم است و اعمال این آفریده با سخنان خداوند قرین می‌شود و قلب او چنان به وحی الهی نزدیک شد که پیام‌آورنده و پیام‌گیرنده با یکدیگر درآمیختند و عاقل و معقول با هم متحد شدند.

سیره محمدی دومین رکن مکتب اسلام است و در مرتبه بعد از قرآن کریم و دانش‌های نهفته در آن قرار می‌گیرد. این سیره باید در سطح‌های گوناگون به قشرهای گوناگون مردم در هر کجا ارائه شود تا سرتاسر زندگی مسلمانان را فراگیرد و آن را یک‌پارچه حرکت و دهش کند.

حال که گمشده مطلوب خود را در این کتاب ارزشمند می‌یابیم، احساس امید و اطمینان می‌کنیم، زیرا می‌بینیم که مؤلف ارجمند و فاضل آن کوشیده است که زندگی جوانان تحصیلکرده ما را آکنده از گل‌های خوشبوی محمدی کند و پرتوهای نور آن را بر عقل و دل توده‌های آگاه انعکاس دهد. خدا از او خوشنود باشد و پیامبر (صلی الله علیه وآله و سلم) پاداش این کار را به او عطا فرماید.

خوشبختی امتی که خود را دنباله‌رو پیامبر می‌داند، دستاوردی بزرگ و هدفی شرافتمندانه است که استاد زکی بیضون در آن مشارکت جسته است و خودِ کتاب گواهی است بر تلاش گران‌قدر او.


مقدمه امام موسی صدر به کتاب «سیرة الرسول» نوشته استاد زکی بیضون
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
"آیسسکو" درج کاریکاتورهای ضد اسلامی در کتب درسی را محکوم کرد

"آیسسکو" درج کاریکاتورهای ضد اسلامی در کتب درسی را محکوم کرد

سازمان اسلامی آیسسکو، قرار دانمارک در مورد درج کاریکاتورهای موهن به مقدسات اسلامی در کتاب های درسی با هدف درک بهتر موضوع روابط میان دین و مسایل اجتماعی در مدارس را محکوم کرد.
اسکای نیوز:دکتر « عبدالعزیز بن عثمان التویجری» رییس سازمان در بیانیه ای ، حمایت برخی از گروه های سیاسی راست گرای دانمارک از درج کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) را مورد انتقاد قرار داد و افزود: این قرار نه تنها باعث پیشرفت روند آموزش و افزایش گفت و گوی ادیان و تمدن ها نمی شود بلکه دانش آموزان را به دشمنی و نژادپرستی تشویق می کند.

التویجری از کشورهای عضو سازمان اسلامی آیسسکو؛ شورای اروپا، پارلمان اروپا، یونسکو، سازمان ملل و واتیکان خواست تا پیشنهاد مذکور را به دلیل نقض صریح با اعلامیه حقوق بشر و قوانین مربوط به عدم تعرض به حقوق ادیان محکوم نمایند
وی در ادامه دولت دانمارک را به دخالت فوری برای عدم اجرای چنین قراری دعوت کرد و تاکید نمود نباید به گروه های افراطی اجازه چنین سوء استفاده هایی را داد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نامه رهبران اسلامی انگلیس و تقاضای پایان اسلام ستیزی دولت

نامه رهبران اسلامی انگلیس و تقاضای پایان اسلام ستیزی دولت

بیش از 60 تن از ائمه جماعت به همراه فعالان حقوق بشر و رهبران جامعه مسلمانان انگلیس از دولت این کشور خواسته‌اند به تخریب چهره مسلمانان خاتمه دهد.

پرس تی وی:اشخاص یاد شده با ارسال نامه‌ای سرگشاده به دولت انگلیس به موضع‌گیری مقابل اهریمن‌نمایی از مسلمانان و نیز ارزش‌ها، نخبگان، سخنرانان و نهادهای آنان در این کشور پرداختند.

امضاکنندگان این بیانیه دولت را متهم کردند که برای انحراف اذهان عمومی از مسائلی نظیر بحران حوزه اقتصاد و خدمات بهداشت و درمان از حربه اسلام ستیزی استفاده می‌کند.

در این بیانیه آمده: «ما بهره‌برداری سیاسی از تلفیق مسائل اسلامی با تهدید تروریسم را به ویژه در آستانه انتخابات عمومی محکوم می‌کنیم. بهره‌برداری از دغدغه عموم در زمینه امنیت همانقدر زننده است که سوء استفاده از دغدغه جامعه در زمینه ورود مهاجران. این عوامل هر دو تاکتیک‌های خام و تفرقه‌افکن برای انحراف توجهات از وخامت وضع اقتصادی و بحران حوزه بهداشت و درمان است.»

امضاکنندگان همچنین ضمن انتقاد از مخدوش کردن وجهه «گفتمان مشروع سیاسی و نقد مواضع دولت‌های متوالی در قبال مسلمانان،» سرکوب صداهای مخالف در جامعه مسلمانان را محکوم کردند.
بنا بر این بیانیه: «استفاده مصلحت‌آمیز از اصطلاحات تعریف نشده‌ای نظیر «افراط‌گرایی» با انگیزه‌های سیاسی امری مذموم است، زیرا که گفتمان مشروع سیاسی و نقد مواضع دولت‌های متوالی را در قبال مسلمانان داخل و خارج از کشور عملی مجرمانه جلوه می‌دهد. ما به شدت با پروژه‌های سیاسی برای مقابله و سرکوب صداهای مخالف در جامعه مسلمانان که همیشه منکر به کارگیری خشونت و ارتکاب اعمال تروریستی بوده‌اند، مخالفیم.»
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
افزایش فروش کتاب های اسلامی در فرانسه

افزایش فروش کتاب های اسلامی در فرانسه


پس از حمله در ژانویه 2015 به مجله شارلی ابدو در فرانسه تقاضای خرید کتاب‌های اسلامی بیشتر شده است.


ایسنا:فروش قرآن در کتاب فروشی‌ها و همچنین سایت آمازون افزایش چشمگیری داشته است.

در فرانسه ترجمه قرآن توسط ملک شبل در سایت آمازون ششمین جایگاه را در میان 100 فروش برتر مذهبی به خود اختصاص داده است.

در کتاب فروشی "سورامپ" در شهر مونپولیه پس از حمله شارلی ابدو حدود 150 نسخه قرآن به فروش رفته است که پیش از این به طور معمول حدود 10 تا 15 نسخه در ماه فروخته می‌شد.

فروش قرآن در کتاب فروشی "پروکور" در شهر پاریس نیز از دو نسخه به 6 و 7 نسخه در هفته رسیده است.
 

Similar threads

بالا