منظور از جعبه گل چیست و چگونه می توان یک جعبه گل ساخت؟ (بخش اول)

sima000

عضو جدید


امروزه جعبه گل ها به راحتی جای دسته گل ها را در بازار گرفته اند و بسیاری از افراد به جای سفارش گل دسته ای، باکس گل یا همان جعبه گل سفارش می دهند. جعبه گل در طرح ها و نوع های گوناگونی وجود دارند که بسیار زیبا و شکیل می باشند. گل فروشی ها نیز به تدریج اقدام به استفاده از جعبه گل به عنوان دسته گل کرده اند و به مشتری های خود ارائه می دهند. زیرا این محصول زیبا در ابعاد و اشکال و رنگ ها و همین طور متریال های بسیار گوناگونی تولید می شوند که بسیار هم جذاب هستند. حتی جعبه های گل از کار تزیین شده دسته گل های قدیمی نیز راحت تر هستند. تنها کاری که گل فروشی ها لازم است انجام دهند، این است که تعدادی گل را در جعبه های طراحی شده بچینند و به مشتری خود ارائه دهند.


سفارش گل به صورت جعبه ای بسیار ساده و شیک تر از تاج گل می باشد و همین طور هر شخصی را به خود جذب می کند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع باکس ها یا جعبه گل شیشه ای ها آشنا کنیم و همین طور مراحل آموزش ساخت یک جعبه گل جذاب را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.



انواع جعبه گل:

  • فلارو باکس خیابانی
  • باکس گل کوچک برای هدیه

فلاور باکس خیابانی (Flower box):

یکی از انواع جعبه یا باکس گل ها، فلاور باکس خیابانی می باشد. این باکس ها محفظه هایی هستند که در گوشه کنار خیابان ها برای زیبا تر شدن فضا قرار می گیرند. جنس این محفظه ها از بتن یا سفال یا چوب می باشد که در پیاده رو ها و یا در جلوی مجتمع های مسکونی و تجاری، بیمارستان ها، هتل ها، روف گارن ها و ... قرار می گیرند و این فضا ها را زیباتر می کند. معمولا در این جعبه گل های خیابانی از گل و گیاهی استفاده می کنند که نیازی به آب دهی مکرر نداشته باشند. این محفظه ها را در جایی که نور کافی وجود دارد قرار می دهند و همین طور در علم معماری از آنها به عنوان فلاور باکس نام برده می شود.


باکس گلهای کوچک برای هدیه(Gift box):

یکی دیگر از انواع باکس یا جعبه گل ها، باکس گلهای کوچک برای هدیه می باشد. این جعبه گل ها به این صورت می باشند که تعداد ی گل در یک جعبه کوچک گذاشته می شوند. معمولا برای درست کردن این نوع باکس گل ها از گل رز استفاده می شود. از این باکس های کوچک و زیبا، معمولا برای هدیه دادن استفاده می کنند. یعنی بسیاری از افراد برای مناسبت هایی مثل تولد، سالگرد ازدواج و ... سفارش گل ارزان جعبه ای می دهند. بسیاری از افراد گمان می کنند که تاج گل بسیار شکیل تر از جعبه گل می باشد، اما برای مناسب های کوچک بهتر است همان سفارش گل جعبه ای بدهید زیرا نسبت به تاج گل نیز هزینه هایتان کمتر می شود.


البته ناگفته نماند که تاج گل طبیعی بیشتر برای مراسم عروسی یا عزا استفاده می شود و خیلی برای کادو دادن مناسب نیست.


در بعضی از موارد برای درست کردن باکس گل از یک کیف چرمی و یا یک چمدان پر از گل نیز استفاده می کنند. ولی به طور کل جعبه گل دارای جعبه ای چوبی و یا از جنس پلکسی گلس با روکش چرمی و ... می باشد. شکل ظاهری جعبه گلها به طوری می باشد که فقط سر گل در آن نمایان است.بهتر است مطلب آشنایی با انواع گل آپارتمانی مناسب برای خانه(بخش اول) را نیز بخوانید.

تعداد گل در هر یک از جعبه ها می تواند از یک شاخه شروع شود تا تعداد زیادی گل که در آنها می توان قرار داد.
 

Similar threads

بالا