نقش منحنی سیگموند در موفقیت تجاری شما
منحنی سیگموند در واقع سیکل حیات تمام تجربیات موسسات و شرکتهای اقتصادی و
مالی را در طول زمان نشان میدهد. فهم و درک این سیکل میتواند به هر یک از شما
عزیزان کمک کند تا نسبت به تغییرات و فرصتهای مناسبی که در کار و عملکرد
تجاریتان ایجاد میشود واکنش مثبت و مناسب از خودتان بروز دهید.
اگر به خوبی دقت کنید متوجه خواهید شد که حرفهها و تجارتها از سیکلهای قابل
پیشبینی تبعیت میکنند به گونهای که میتوان آن را با چرخه فصول در طول سال
مقایسه کرد. بعضی از موسسات و شرکتهای اقتصادی از سیکلی که شبیه به حرف
« S» خوابیده است پیروی میکنند که اصطلاحاً به آن منحنی سیگموند میگویند. اکثر
فعالیتهای جدید در بخش فوقانی واقع در سمت چپ « S» شروع میشود که بعد از آن
نوبت به حرکت افولی زمان یادگیری میرسد و مجدداً حرکت به سمت رشد آغاز
میشود و بعد از آن درست قبل از اینکه دوباره راه افول پیدا کند حالت تراز به خود
میگیرد.
http://payamat.ir/
شما در کدام قسمت منحنی سیگموند هستید؟
فاز 1 یعنی فاز یادگیری، با فعالیت زیاد آغاز میشود. زمانیکه کار یا تجارت خود را شروع
میکنید با مسائل و فرصتهای مناسب مواجه خواهید شد. در این مرحله از ابتکارات
جدید تجربیاتی میآموزید که شما را جذب این فاز میکند. انرژی و زمان زیادی صرف
میکنید تا به دستاوردهای مالی و شغلی منحصر به فرد برسید. اغلب فعالیتهای
تجاری جدید نمیتوانند از فاز 1 جان سالم به در ببرند. این موسسات و شرکتها فاقد
اراده و یا ابزاری هستند که بتوانند بقا و دوام خودشان را تضمین نمایند. درصد بالایی از
این شرکتهای نوپا دچار شکست و تنزل مالی میشوند.
اگر فاز 1 را به سلامت پشت سر بگذارید به مرحله رشد و پیشرفت یعنی فاز 2 وارد
میشوید. در این مرحله تجارت و درآمدها رشد میکنند. امکانات چند برابر میشوند و
فضای شاد و نویدبخشی را بر فعالیت تجاری حاکم میکنند. این زمانی عالی در کار،
حرفه و تجارت است.
در فاز 3 یعنی مرحلهی افول و تنزل فروش، درآمد و هیجانات به میزان قابل توجهی پائین
میآیند.
روحیهی بسیاری از شرکتها و موسسات در این مرحله تضعیف میشود. هیجانی که در
فاز 2 وجود دارد بتدریج در این فاز کاهش مییابد. اکنون امکان دارد سوال برای شما پیش
بیاید که آیا کار و فعالیت مناسبی را اختیار کردهاید؟ آیا میبایست به این کار ادامه دهید
یا خیر؟
افراد موفق این طور میآموزند که باید سلامت حرفه و تجارتشان را با ارزیابی موضع و
موقعیت خود در منحنی سیگموند اندازه بگیرند. این افراد میتوانند به سرعت و بطور
تاثیرگذار نسبت به هر تغییری که روی آینده و کسب و کار آنها تاثیر میگذارد اقدامات
لازم را انجام دهند.
در فاز 1، کیفیت، شجاعت و مداومت به شما کمک میکند تا به اندیشهایی که برای
حرفه و تجارت خود دارید وفادار و در عین حال پرتلاش باقی بمانید. انعطاف در تعیین
راهکردها و مورد استفاده قرار دادن آنها برای برآورده ساختن اندیشهی درونی نیز یکی از
خصوصیات این مرحله میباشد. در قسمت فاز 2، از موفقیت رشدی خود نهایت استفاده
را میبرید اما باید از نزدیک و به دقت بازار و اقتصاد و تحولات آنها را تحت نظر داشته
باشید و هرگز این اجازه را ندهید که موفقیت، شما را مغرور و کوتاه نظر کند. بلکه باید
آمادگی آن را داشته باشید تا هر تغییری که لازم است در کار و حرفهی خود ایجاد کنید.
اولین مسئولیت شما در برابر حرفه و تجارتتان این است که تغییرات بازار و تجارت را درک
کنید و بطور پیوسته خودتان را با آن منطبق سازید. در حالی که اگر در فاز 2 قرار دارید باید
از میزان درآمد و سود زیادی که میتواند نصیبتان شود نهایت استفاده را ببرید و بر میزان
موجودی خود بیفزایید تا در وقت افول و تنزل مالی و اقتصادی فاز 3 بتوانید از آنها استفاده
کنید. در آخرین مرحله افول و تنزل از راه میرسد. در این مرحله عادات قدیمی، شخصی
و اقدامات تجاری گذشته دیگر متناسب اوضاع و شرایط حال نیست. اگر خودتان را در
مرحله فاز 3 احساس میکنید باید مطمئن باشید که راه حل سادهای در مقابلتان قرار
دارد. هدف اصلی این است که فاز 3 را به فاز 1 اما جدید بدل کنید و تحولات جدید بوجود
آمده در اوضاع و شرایط بازارتان را در نظر بگیرید. در این مرحله یا باید خودتان را با شرایط
جدید سازگار کنید و یا از گردونه خارج شوید و شکست را بپذیرید.
ژنرال رابرت ای. وود:
« تجارت در یک لحظه همانند جنگ است بنابراین اگر راهکار درست آن را بلد نباشی
هرگز نخواهی توانست از موفقیت تجاری برخوردار شوی. »
منبع: کتاب اسرار موفقیت تجاری و شغلی
منحنی سیگموند در واقع سیکل حیات تمام تجربیات موسسات و شرکتهای اقتصادی و
مالی را در طول زمان نشان میدهد. فهم و درک این سیکل میتواند به هر یک از شما
عزیزان کمک کند تا نسبت به تغییرات و فرصتهای مناسبی که در کار و عملکرد
تجاریتان ایجاد میشود واکنش مثبت و مناسب از خودتان بروز دهید.
اگر به خوبی دقت کنید متوجه خواهید شد که حرفهها و تجارتها از سیکلهای قابل
پیشبینی تبعیت میکنند به گونهای که میتوان آن را با چرخه فصول در طول سال
مقایسه کرد. بعضی از موسسات و شرکتهای اقتصادی از سیکلی که شبیه به حرف
« S» خوابیده است پیروی میکنند که اصطلاحاً به آن منحنی سیگموند میگویند. اکثر
فعالیتهای جدید در بخش فوقانی واقع در سمت چپ « S» شروع میشود که بعد از آن
نوبت به حرکت افولی زمان یادگیری میرسد و مجدداً حرکت به سمت رشد آغاز
میشود و بعد از آن درست قبل از اینکه دوباره راه افول پیدا کند حالت تراز به خود
میگیرد.
http://payamat.ir/
شما در کدام قسمت منحنی سیگموند هستید؟
فاز 1 یعنی فاز یادگیری، با فعالیت زیاد آغاز میشود. زمانیکه کار یا تجارت خود را شروع
میکنید با مسائل و فرصتهای مناسب مواجه خواهید شد. در این مرحله از ابتکارات
جدید تجربیاتی میآموزید که شما را جذب این فاز میکند. انرژی و زمان زیادی صرف
میکنید تا به دستاوردهای مالی و شغلی منحصر به فرد برسید. اغلب فعالیتهای
تجاری جدید نمیتوانند از فاز 1 جان سالم به در ببرند. این موسسات و شرکتها فاقد
اراده و یا ابزاری هستند که بتوانند بقا و دوام خودشان را تضمین نمایند. درصد بالایی از
این شرکتهای نوپا دچار شکست و تنزل مالی میشوند.
اگر فاز 1 را به سلامت پشت سر بگذارید به مرحله رشد و پیشرفت یعنی فاز 2 وارد
میشوید. در این مرحله تجارت و درآمدها رشد میکنند. امکانات چند برابر میشوند و
فضای شاد و نویدبخشی را بر فعالیت تجاری حاکم میکنند. این زمانی عالی در کار،
حرفه و تجارت است.
در فاز 3 یعنی مرحلهی افول و تنزل فروش، درآمد و هیجانات به میزان قابل توجهی پائین
میآیند.
روحیهی بسیاری از شرکتها و موسسات در این مرحله تضعیف میشود. هیجانی که در
فاز 2 وجود دارد بتدریج در این فاز کاهش مییابد. اکنون امکان دارد سوال برای شما پیش
بیاید که آیا کار و فعالیت مناسبی را اختیار کردهاید؟ آیا میبایست به این کار ادامه دهید
یا خیر؟
افراد موفق این طور میآموزند که باید سلامت حرفه و تجارتشان را با ارزیابی موضع و
موقعیت خود در منحنی سیگموند اندازه بگیرند. این افراد میتوانند به سرعت و بطور
تاثیرگذار نسبت به هر تغییری که روی آینده و کسب و کار آنها تاثیر میگذارد اقدامات
لازم را انجام دهند.
در فاز 1، کیفیت، شجاعت و مداومت به شما کمک میکند تا به اندیشهایی که برای
حرفه و تجارت خود دارید وفادار و در عین حال پرتلاش باقی بمانید. انعطاف در تعیین
راهکردها و مورد استفاده قرار دادن آنها برای برآورده ساختن اندیشهی درونی نیز یکی از
خصوصیات این مرحله میباشد. در قسمت فاز 2، از موفقیت رشدی خود نهایت استفاده
را میبرید اما باید از نزدیک و به دقت بازار و اقتصاد و تحولات آنها را تحت نظر داشته
باشید و هرگز این اجازه را ندهید که موفقیت، شما را مغرور و کوتاه نظر کند. بلکه باید
آمادگی آن را داشته باشید تا هر تغییری که لازم است در کار و حرفهی خود ایجاد کنید.
اولین مسئولیت شما در برابر حرفه و تجارتتان این است که تغییرات بازار و تجارت را درک
کنید و بطور پیوسته خودتان را با آن منطبق سازید. در حالی که اگر در فاز 2 قرار دارید باید
از میزان درآمد و سود زیادی که میتواند نصیبتان شود نهایت استفاده را ببرید و بر میزان
موجودی خود بیفزایید تا در وقت افول و تنزل مالی و اقتصادی فاز 3 بتوانید از آنها استفاده
کنید. در آخرین مرحله افول و تنزل از راه میرسد. در این مرحله عادات قدیمی، شخصی
و اقدامات تجاری گذشته دیگر متناسب اوضاع و شرایط حال نیست. اگر خودتان را در
مرحله فاز 3 احساس میکنید باید مطمئن باشید که راه حل سادهای در مقابلتان قرار
دارد. هدف اصلی این است که فاز 3 را به فاز 1 اما جدید بدل کنید و تحولات جدید بوجود
آمده در اوضاع و شرایط بازارتان را در نظر بگیرید. در این مرحله یا باید خودتان را با شرایط
جدید سازگار کنید و یا از گردونه خارج شوید و شکست را بپذیرید.
ژنرال رابرت ای. وود:
« تجارت در یک لحظه همانند جنگ است بنابراین اگر راهکار درست آن را بلد نباشی
هرگز نخواهی توانست از موفقیت تجاری برخوردار شوی. »
منبع: کتاب اسرار موفقیت تجاری و شغلی