ملی‌پوش شمیشربازی به گروگان گرفته‌ شد

Dear.Doctor

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
کد خبر:۴۸۲۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰




به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، چهار شنبه محمد علی غفاری، حامد صداقتی(قهرمان شمشیر بازی ایران در اسلحه اپه) و مهدی حسینی(وکیل) برای سفر به چابهار با یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس از تهران به راه افتادند.

در محور ایرانشهر-خاش ساعت حدود 20 (چهار شنبه) ناگهان مورد حمله اشرار مسلح قرار گرفتند که بر اثر این حمله محمد علی غفاری 29 ساله به دلیل اصابت گلوله به ناحیه سر و پا جان خود را از دست داد و دو سرنشین دیگر این خودرو از جمله حامد صداقتی به گروگان گرفته شدند.

سرهنگ عطار رئیس پلیس آگاهی استان سیتان و بلوچستان درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: این خودرو در شامگاه چهارشنبه توسط اشرار مسلح مورد حمله قرار گرفت و تا کنون اطلاعی از سرنوشت دو سرنشین ربوده شده آنها در دست نیست.

انتهای پیام/





 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
گلایه‌ خانواده شمشیرباز ربوده شده ازمسئولین

گلایه‌ خانواده شمشیرباز ربوده شده ازمسئولین

وکیل خانوادگی حامد صداقتی گفت: ما از صدا سیما گلایه داریم که چرا باید درباره اتفاق به این مهمی که قهرمان ملی یک کشور دزدیده شود حتی یک خبر هم از صدا سیما پخش نشود؛ تا مردم بیشتر در جریان کار قرار بگیرند.

وکیل خانوادگی حامد صداقتی قهرمان شمشیر بازی ایران که چندر روز پیش مورد حمله مسلحانه افراد شرور قرار گرفت در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا درباره آخرین وضعیت قهرمان شمشیر بازی ایران گفت: آخرین اطلاعاتی که ما از حامد داریم همان چیزی است که در سایتهای مختلف وجود دارد؛با توجه به پیگیری هایی که انجام داده ایم هنوز هیچ خبر جدید از حامد نداریم.



وی درباره چگونگی ربودن حامد توسط افراد شرور عنوان کرد:حامد با سه نفر از دوستانش هر چند وقت یک بار برای تفریح به بندر عباس،قشم،چابهار می رفتند که این بار در مسیر بازگشت از تهران به سمت سیستان وبلوچستان اسیر تعدای از افراد شرور می شوند و تا الان هیچ خبری از او در دسترس نیست.



وکیل خانودگی قهرمان شمشیر بازی ایران گفت:حامد حتی در طول زندگیش با هیچ کس خصومت شخصی هم نداشته حتی دوستان وی هم با کسی اختلافی نداشته اند که منجر به چنین اتفاقی شود.


وی در پایان تاکید کرد: ما از صدا سیما گلایه داریم که چرا باید اتفاقی به این مهمی که قهرمان ملی یک کشور دزدیده شود اما حتی یک خبر هم از صدا سیما پخش نشود؛ تا مردم بیشتر در جریان کار قرار بگیرند.

به گزارش دانا مقارن ساعت 19/30 دقیقه شامگاه چهارشنبه در محور ایرانشهر-خاش یک خودروی پژو پارس مورد حمله اشرار مسلح قرار گرفت که بر اثر این حمله یک جوان تهرانی جان خود را از دست داد و دو سرنشین دیگر این خودرو از جمله حامد صداقتی قهرمان شمشیر بازی ایران به گروگان گرفته شدند.
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
وااااااااااااااااقعن؟!!!!!!!!
من روحمم از این خبر اطلاع نداشت!!:(
اوزیااااااااااااااااااااا
نیان من و بکشن!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حامد صداقتی، قهرمان شمشیربازی کشورمان که اردیبهشت امسال در استان سیستان و بلوچستان به دست اشرار گروگان گرفته شده بود، پس از ۱۰۸ روز اسارت، صبح امروز طی عملیات نیروهای وزارت اطلاعات در شهرستان خاش آزاد شد تا پایانی باشد بر بیش از سه ماه اضطرابی که خانواده‌اش در دوری از او تحمل کرده‌اند.



به گزارش «تابناک»، دقایقی پیش، خبر آزادی حامد صداقتی توسط دکتر اسماعیل غنیان، شوهر خاله او که طی این مدت پیگیر کارهای آزادی او بوده تأیید شد.

بنا بر این گزارش، قهرمان سابق شمشیربازی کشورمان که اواسط اردیبهشت ماه امسال برای سفر تفریحی به سیتان بلوچستان سفر کرده بود، در یک عملیات به دست عده‌ای از اشرار گروگان گرفته شد. در جریان این گروگان‌گیری محمدعلی غفاری، یکی از همراهان صداقتی به دست اشرار کشته شد و علاوه بر این قهرمان شمشیر بازی، مهدی حسینی، دوست دیگر او نیز به اسارات اشرار درآمد.

در حالی که خانواده صداقتی در یکصد روز اخیر به ‌دلیل تهدیدهای گروگان‌گیر‌ها تحت فشار شدید روانی بودند، سرانجام پس از هفته‌ها بی‌خبری، رسانه‌ها بعدازظهر امروز از آزادی این قهرمان شمشیربازی کشورمان و همراهش در شهرستان خاش خبر دادند.


حامد صداقتی (نفر دوم از سمت راست)


برای در جریان قرار گرفتن جرئیات عملیات آزادی صداقتی با دکتر غنیان تماس گرفتیم که ایشان مراحل عملیات آزادی حامد صداقتی را چنین بیان نمودند: «در یکصد و چند روز اخیر که با ماجرای گروگان گرفته شدن حامد درگیر بودیم، هر ده پانزده روز یک بار از سوی گروگان‌گیر‌ها با تماس گرفته می‌شد و آنان خواسته‌های خود را بیان می‌کردند. آن‌ها در مرحله نخست از ما تقاضای پنج میلیون دلار پول نقد داشتند که بار‌ها به آن‌ها توضیح دادیم تهیه پولی معادل ۱۵ میلیارد تومان برای خانواده صداقتی غیر ممکن است، اما آن‌ها همواره با فرستادن فیلم‌ها و عکس‌هایی از حامد در فیس بوک ما را تهدید می‌کردند که معروف‌ترینش‌‌ همان تصویری است که با تیتر «پیش به سوی آن دنیا» برای ما فرستاده بودند.

با این حال ما بار‌ها و بار‌ها به آن‌ها توضیح دادیم که تأمین این مبلغ برایمان غیر ممکن است، ولی سرانجام گفتیم که می‌توانیم، ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم. اما آن‌ها مدام با گفتن اینکه بردن حامد و همراهش به آن ‌سوی مرز فقط برای آن‌ها ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داشته، تلاش داشتند به ما بقبولانند که حامد و دوستش را از ایران خارج کرده‌اند. تماس‌هایی هم که غالبا با ما گرفته می‌شد، با کد پاکستان و افغانستان بود و با اینکه تماس‌های تلفنی از سوی مأموران وزارت اطلاعات رهگیری می‌شد، هر بار به دلیلی نمی‌شد محل اختفای آن‌ها را پیدا کرد.

در آخرین تماس اشرار که حدود دو هفته پیش بود، به‌ آن‌ها گفتم که خانه ‌خودم و آقای صداقتی را می‌فروشم تا مبلغی بیشتر از ۲۰۰ میلیون تهیه کنم؛ اما برای پرداخت این مبلغ باید صدای حامد را بشنوم تا از زنده بودن او اطلاع حاصل کنم. اما این درخواست من با مقاومت عجیب آن‌ها همراه شد و همین شک ما را زیاد کرد که شاید آن‌ها این دو را از مرز بیرون نبرده باشند.

سرانجام قرار شد گروگان‌گیران فیلمی از این دو تن تهیه کنند و برای اطمینان به ما بدهند که درست در روز گذشته در حالی که آن‌ها در حال آپلود فیلم در فیس بوک بودند، مأموران وزارت اطلاعات جای آن‌ها را تشخیص دادند و این دو تن را دستگیر کردند.

با دستگیری این دو معلوم شد که محل نگهداری گروگان‌ها در‌‌ همان نزدیکی شهرستان خاش است که به سه ماه پیش به حامد و دوستانش حمله شده بود و آن‌ها گروگان‌ها را در ۱۰ کیلومتری محل درگیری در اتاقکی بالای کوه نگهداری می‌کردند و حتی از نگهبان غیربومی برای محافظت از آن‌ها استفاده می‌کردند تا لو نروند.

اما با لو رفتن محل گروگان‌گیر‌ها، در حالی که مأموران وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، آماده انجام عملیات آزادسازی بودند با پادرمیانی با ریش سفید‌ها و امام جمعه، قرار شد تا مسأله با ریش‌سفیدی حل شود و کار به عملیات نکشد که همین‌ طور هم شد و حامد و دوستش، صبح امروز آزاد شدند و ما توانستیم با او صحبت کنیم و آقای حسینی هم با خانواده‌اش صحبت کرد و حالا رهسپار خاش هستیم تا حامد را تحویل بگیریم».

دکتر غنیان در پایان این گفت‌وگو، تشکر ویژه‌ای از مأموران وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی کرد که در جریان این آزادسازی همه تلاش خود را به کار بستند و دل چند خانواده را شاد کردند.

دقایقی پیش هم علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تأیید آزادی حامد صداقتی و مهدی حسینی گفت: «به دنبال یک سلسله عملیات اطلاعاتی و امنیتی حساب شده از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) و مشارکت مطلوب معتمدان و ریش سفیدان محلی، «حامد صداقتی» و همراه وی و شماری دیگر از عوامل گروگانگیر، صبح امروز آزاد شدند و به آغوش کشور بازگشتند».

گفتنی است، دهم اردیبهشت ماه امسال، حامد صداقتی، قهرمان شمشیرباز کشور و همراه وی که با خودرو شخصی در حوالی شهرستان مرزی خاش در حال رفت و آمد بودند، با تیراندازی افراد مسلح نا‌شناس روبه رو شده و ربوده شدند که در این حادثه یک تن از سرنشینان کشته و دو تن هم گروگان گرفته شدند.

[h=3]شمشیرباز گروگان گرفته شده آزاد شد/ جزئیات آزادی "حامد[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز

[h=3]ایسنا - حامد صداقتی: این 108 روز کابوس بود[/h]
حامد صداقتی بعد از 108 روز گروگان بودن درباره آن روزها حرف زد و تمامی این ساعت‌هایی که گذرانده بود را یک کابوس توصیف کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حامد صداقتی بامداد دوشنبه وارد تهران شد و بعد از 108 روز گروگان‌گیری بالاخره خانواده‌اش را از نزدیک دید. صداقتی که در میان دوستان، ورزشکاران و اعضای خانواده‌اش وارد تهران شد و از استقبالی که دیده‌بود شوکه شد در دقایق پایانی به گفت و گو پرداخت و از آن روزها گفت.




ملی‌پوش شمشیربازی ایران در پاسخ به این سوال که اگر بخواهد خلاصه‌ای از این روزها بگوید چه خواهد گفت؟ تصریح کرد: کابوس. یک کابوس که نمی‌دانستم چه زمانی تمام می‌شود. کابوسی که خیلی بد شروع شد و خدا را شکر که خوب تمام شد.
او درباره شب حادثه بیان کرد: در آن شب افرادی که صورت‌های خود را بسته بودند به ماشین ما حمله کردند. به ما تیراندازی کردند و ما سعی کردیم که فرار کنیم. معلوم بود که آنها اشرار هستند و سعی کردیم فرار کنیم. یک تیر به پای دوست خوبم که در صندلی عقب بود برخورد کرد. ماشین را به گلوله بسته بودند. زمانی که ما را از ماشین خارج کردند آن دوستم زنده بود. زمانی که ما را بردند تا دو روز قبل که آزاد شدیم نمی‌دانستم آن دوستمان شهید شده‌ است. روز گذشته یکی از معتمدین محلی از زبانش خارج شد که آن دوستمان رفته‌است. آن زمان اولین بار بود که فهمیدم دوستم شهید شده‌ است. در آن روزها به ما گفتند تیر به پایش خورده و بومیان او را به بیمارستان برده‌اند و مفت در رفته است. ما خوشحال بودیم که او در رفته است اما حالا فهمیده‌ایم که مرده است.








صداقتی درباره اینکه چگونه آنها را از جاده خارج کردند؟ گفت: ما را بر روی زمین انداختند و دست و پایمان را بستند. سوار ماشین خودشان کردند و بردند. یک ماشین سواری بود که ما چشممان بسته بود و به ارتفاعات بردند. دنبال پول بودند. هدف گرفتن پول بود و به دنبال همین بودند.

ملی‌پوش شمشیربازی ایران در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا او و همراهش را مورد ضرب و شتم قرار دادند یا نه؟ بیان کرد: ضرب و شتم نه به آن اندازه که بتوان نامش را گذاشت. سخت بود اما ضرب و شتم آنقدر فیزیکی نبود. زهر چشم و درگیری وجود داشت.


او در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه فکر می‌کرد که آزاد شود؟ بیان کرد: نه. اینجوری نه. اینکه بدون هیچ خراشی آزاد شوم.


صداقتی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا چهره این افراد را می‌دیدند یا نه؟ گفت: نه. حرفه‌ای بودند. چهره‌ها بسته بود و اصلا نمی‌توانستیم آنها را ببینیم.


او درباره مواد غذایی که در اختیارشان بود به ایسنا گفت: چیزی به ما می‌دادند تا زنده بمانیم. مثل هفت دانه لوبیا و دو قاشق آب همان لوبیا.


آزادی شمشیریاز ربوده شده


شمشیرباز ایرانی درباره روزی که آزاد شد نیز بیان کرد: دو روز بود آب نخورده بودیم. ریش سفیدان منطقه ما را از کوه پایین آوردند. زنجیرها هنوز به پایم بود. خودم با سنگ زدم و شکستم که توانستم قدم بردارم. نیروهای امنیتی در انتظارمان بودند و آزاد شدیم.
 
بالا