مقدمات ورود به بازار کسب و کار

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
قبل از ورود به بازار کسب و کار؛ باید نقشه راه خود را ترسیم کنیم. ما برای شروع هر کاری به نقشه نیاز داریم و کسب و کار هم از این قاعده مستثنی نیست. باید یک طرح کسب و کار خوب و جامع تهیه کنیم تا هم خود و هم دیگران، بدانیم که می خواهیم چه چیزی را، چگونه، و برای چه کسی تولید کنیم. برای موفقیت در بازار کسب و کار، باید با قوانین کسب و کار آشنایی داشته باشید.

برای موفقیت در بازار کسب و کار باید با اصول بازاریابی و فروش محصولات آشنایی داشته باشیم. کسب سود که یکی از مهم ترین اهداف یک کسب و کار است، جز با فروش محصول به مشتریان و دریافت بهای آن میسر نمی شود. تاسیس یک کسب و کار چهار مرحله دارد :

۱. خود ارزیابی و کسب آمادگی برای ورود به عرصه کسب و کار
۲. انجام مقدمات راه اندازی کسب و کار و انجام فعالیت های پیش از تاسیس کسب و کار
۳. راه اندازی کسب و کار
۴. اداره کسب و کار.

گام نخست برای کمک به توسعه کار آفرینی، تزریق دانش مدیریت به کسب و کارهای کوچک است. چه بسیار افرادی که با انگیزه های فراوان وارد دنیای کسب و کار می شوند و کسب و کار جدیدی را راه اندازی می کنند ولی بعد از مدتی، به دلیل ناتوانی در رقابت، و پیدا نکردن بازار مناسب برای کالاها و خدمات خود، با دلسردی و نا امیدی، کسب و کار خود را تعطیل می کنند. عدم توجه به دانش مدیریت، یکی از عوامل اصلی شکست این افراد به شمار می آید.

رئیس خود بودن، تحقق ایده ها، کسب ثروت، رضایت درونی، استفاده از حاصل دست رنج خود، نارضایتی از وضع موجود، درگیر شدن در یک موقعیت چالش بر انگیز، امنیت شغلی، افزایش فرصت ها برای اشتغال خانواده، دلایلی هستند که هر کس ممکن است به واسطه یک یا تعدادی از این دلایل، اقدام به راه اندازی یک کسب و کار نماید. شاید بتوان تمام این دلایل را در یک عبارت خلاصه نمود : رسیدن به موفقیت.

برنامه ریزی مسیر شغلی یکی از راههای رسیدن به موفقیت است. برنامه ریزی مسیر شغلی به معنای پیش بینی و انتخاب شغل برای آینده خویش است. می خواهید چه کاره شوید؟ آیا می خواهید در یک سازمان دولتی یا یک شرکت خصوصی استخدام شوید و یا خود، یک کسب و کار مستقل را راه اندازی کنید؟

تهیه و تدوین
وزارت تعاون معاونت پژوهش،آموزش و کار آفرینی تعاونی ها
 
بالا