مقایسه Interchange و Top Notch

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
تنوع موضوعات :
اینترچینج: Rating: 5 تاپ ناچ: Rating : 4
هر دو کتاب این امکان را به زبان آموز می دهند که درباره موضوع های متنوع اطلاعات زبانی کسب نماید و با همکلاسان خود گفتگو کند. در هر دو مجموعه، موضوع های انتخاب شده، بر اساس سطح کتاب گلچین شده است که این نقطه قوت آنها به شمار می رود. در “تاپ ناچ”، هر کتاب ۱۰ فصل اصلی با ۱۰ موضوع را دربر می گیرد اما در اینترچینج، هر کتاب ۱۶ فصل و در نتیجه ۱۶ موضوع دارد . در کتابهای دوم و سوم نیز تعداد دروس و موضوعات برتری interchange را نشان می دهد


شنیدن و درک مطلب



اینترچینج: Rating: 5 تاپ ناچ: Rating: 3
این بخش، جایی است که مجموعه Interchange با اختلاف، از Top Notch پیشی می گیرد. آنچه شما در تاپ ناچ می شنوید، نسخه آهسته و آسان شده زبان روزمره مردم آمریکا است. بدیهی است که اگر زبان آموز به این گویش عادت کند، در مکالمه واقعی با یک انگلیسی زبان، در هنگام گوش دادن به اخبار، و در زمان تماشای فیلم زبان اصلی، با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. در مقابل، Listening های اینترچنج از همان کتاب زرد کاملا واقعی است و شنونده برای متوجه شدن باید دقت کند و به ادبیات روزمره انگلیسی عادت نماید.در هر فصل از اینترچینج، یک تمرین شنیدن و درک مطلب وجود دارد و در مورد تاپ ناچ نیز همین امر صدق می کند. بنابراین در هر کتاب از اینترچینج شما ۱۶ تمرین شنیدن و درک مطلب دارید و در هر کتاب تاپ ناچ، ۱۰ تمرین.افزون بر این، در انتهای بیشتر مکالمه های اینترچینج، شما یک تمرین زیر این عنوان دارید: “به بقیه مکالمه گوش کنید و به این سوال پاسخ دهید…” متن “بقیه مکالمه” در کتاب وجود ندارد و در نتیجه این هم یک تمرین شنیدن و درک مطلب محسوب می شود. چنین مزیتی در مجموعه تاپ ناچ پیش بینی نشده است.در هر فصل Progress Check از مجموعه اینترچینج نیز یک تمرین شنیدن و درک مطلب پیش بینی شده است. در اینترچینج به ازای هر ۲ فصل، یک تمرین دوره ای (Progress Check) وجود دارد.


گفتن و مکالمه



اینترچینج: Rating: 5 تاپ ناچ: Rating: 5
هر دو کتاب، روی افزایش مهارت های گویشی زبان آموزان به خوبی کار کرده اند




نوشتن:



اینترچینج: Rating: 4 تاپ ناچ: Rating: 1
تمرین های نوشتن در تاپ ناچ، در آخرین بخش از تمرین های دوره ای (Check Point) هر فصل قرار دارد که این خود اهمیت این موضوع نزد نویسندگان کتاب را نشان می دهد. کل تمرین نوشتن در این کتاب به یک جمله (پاراگرافی بنویسید و در آن توضیح دهید…) خلاصه می شود. در مقابل، اینترچینج، تمرین نوشتن را در متن هر درس و بخشی از تمرین های فصل قرار داده است و هر تمرین شامل چهار بخش بخش آماده سازی (warm-up)، الگو، نوشتن، و تمرین های پس از نوشتن می شود.



خواندن :



اینترچینج: Rating: 5 تاپ ناچ: Rating : 3
از نظر تعداد، قاعده ای که در مورد تمرین های شنیدن و درک مطلب گفتیم اینجا نیز صدق می کند. اما از نظر کیفیت متن ها، ادبیات بکار رفته در تاپ ناچ به مقاله های روزنامه های آمریکایی یا بعضی از مجله های سیاسی، نظیر Newsweek شبیه است و متن های اینترچینج، در مقابل، به متن مجله های خانوادگی، مانند Readers’ Digest یا Parents و غیره شبیه است. یعنی جمله های کوتاه، همراه با ترکیبی از واژگان رسمی و عامیانه در آن بیشتر دیده می شود. با وجود این، برتری Interchange در تمرین های جدی تر از آن است. تاپ ناچ پس از ارایه هر متن به یک یا دو پرسش کلی درباره متن اکتفا می کند که برای آزمایش خواندن سریع (Skim) کافی است. اما اینترچینج، علاوه بر تمرین های مربوط به Skim، در بیشتر فصل ها، تمرین هایی نیز برای واژگان (Vocabulary)، درس و نادرست (True or False) و غیره در نظر گرفته است و فن خواندن دقیق (Scan) را بهتر پوشش می دهد.



منبع
mehrepuya.com
 

100percent

عضو جدید
من کتاب اینترچنج رو نخوندم.

ولی جدیدا که در جهاد دانشگاهی دوباره شروع به خواندن زبان کردم کتاب تاپ ناچ رو تدریس می کنن.

به نظرم کتاب خوبیه. البته ایراداتی که اشاره شد رو داره.

و یه ایراد خیلی خیلی بزرگی که به نظر من داره نحوه ی چاپشه. کل کتاب رو به صورت گلاسه چاپ کردن که این قضیه هم قیمت کتاب رو خیلی زیاد می کنه و هم مطالعه و نوشتن در کتاب رو خیلی سخت.
 

shohrehchem

عضو جدید
سلام منم دارم Top Notch می خونم البته تازه شروع کردم هنوز به سیستمش عادت نکردم و برام غریبه
قبلا هم اینترچنج خوندم و هم نچرال انگلیش که دومی عالی بود.
:smile:
 

mehrdad torabi

عضو جدید
سلام،
تعداد زیادی از موسسه های زبان انگلیسی از کتاب English Results استفاده میکنن. من این کتاب رو خوندم و نتیجه خوبی ازش گرفتم. شاید یکی از دلایلش British بودن کتاب باشه که مهارت گوش دادن رو بهتر از کتابهای American بهبود ميده. اگر دارید زبانتون رو تقویت میکنید این کتاب میتونه تاثیر بیشتری نسبت به بقیه کتابهای موجود توی بازار روی Listeningتون داشته باشه، مخصوصا اگر به صورت گروهی آموزش داده شود.
 

Similar threads

بالا