مقایسه وزن تیرآهن 9+1 کارخانه فولادی کشور

parmisrad

عضو جدید
همه میدانیم خرید تیرآهن بدون توجه به فاکتور «وزن» غیرممکن است. اینکه وزن تیرآهن چقدر است از عوامل مهم در تعیین قیمت تیرآهن بوده و به خریداران توصیه می‌شود حتماً قبل از خرید به جدول وزنی تیرآهن توجه کنند.

معمولاً وزن تیرآهن بر پایه سایز و طول آن محاسبه می‌شود و شما می‌توانید با ارزیابی وزن تیرآهن کارخانه‌های مختلف، کیفیت آن را تشخیص داده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چطور وزن تیرآهن را محاسبه کنید؟

برای محاسبه وزن یک شاخه تیرآهن، کافیست وزن یک متر از آن را در طول تیرآهن ضرب کنید.

طول تیرآهن * وزن واحد طول تیرآهن= وزن تیرآهن

بررسی 10 کارخانه معروف فولادی از نظر «وزن تیرآهن»

در خرید تیرآهن باید بدانید معمولاً هرچه وزن تیرآهن بیشتر باشد، کیفیتش هم بالاتر خواهد بود. بنابراین تیرآهن هر کارخانه‌ای را که می‌خواهید، جدول وزن آن را بررسی کنید.

در ادامه به مقایسه وزن تیرآهن تولیدی در 10 کارخانه تولیدکننده این مقطع فولادی خواهیم پرداخت که به احتمال زیاد جزو انتخاب‌های شما هستند:

1. وزن تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان:

بزرگ‌ترین تولیدکننده تیرآهن در ایران، کارخانه ذوب‌آهن اصفهان است که آرم ESCO را روی محصولاتش حک می‌کند. تیرآهن اصفهان مطابق با استاندارد اروپایی در سایزهای 12 تا 30 سانتی‌متر تولید می‌شود و وزن آن کاملاً نزدیک به جدول اشتال است.

2. وزن تیرآهن فایکو

تیرآهن فایکو یکی از استانداردترین محصولات موجود در بازار آهن و فولاد است. اگر دائما قیمت آهن را پیگیری کنید، احتمالاً میدانید که محصولات کارخانه فایکو جزو محصولات نسبتا گران بازار محسوب می‌شوند. این کارخانه تیرآهن خود را در سایز 14 تا 24 تولید و به بازار عرضه می‌کند.

3. وزن تیرآهن ناب تبریز

کارخانه ناب تبریز یکی از تولیدکنندگان تیرآهن، واقع در ۳۵ کیلومتری غرب تبریز است. این کارخانه تیرآهن را در سایزهای 14، 16 و 18 سانتی‌متر تولید می‌کند.

4. جدول وزنی تیرآهن فولاد یزد

شرکت نورد فولاد یزد از دیگر تولیدکنندگان تیرآهن است که از سال 1359 آغاز به کار کرد و در حال حاضر تیرآهن‌های با سایز 14 تا 24 سانتی‌متر را تولید می‌کند.

5. وزن تیرآهن جهان فولاد غرب

کارخانه جهان فولاد غرب در سال 1387 در 35 کیلومتری کرمانشاه به بهره‌برداری رسید. وزن تیرآهن جهان فولاد که به «تیرآهن کرمانشاه» هم شناخته می‌شود، به جدول اشتال نزدیک است.
 
بالا