مقاوم سازی (ساخت یک طبقه دیگر روی ساختمان)

nasimparsi

عضو جدید
با درود

دوستان گرامی در یک منطقه که تا دو سال پیش ارتفاع ساخت به دلیل نزدیک بودن به میراث فرهنگی 7 متر بوده است امروز با تغییر قانون این ارتفاع به 12.5 متر رسیده است. همسایه ی کناری پس از پی‌گیری مجوز لازم را گرفت و به سراغ مقاوم ساز رفت و خانه را تخله کرد (زیرزمین که همون پارکینگ است + طبقه همکفت + طبقه دوم) و پی ساختمان را با کاشتن میلگرد و بتن ریزی و ستون‌های فلزی را با انداختن ورق تقویتی و افزودن بادبند و .. تقویت کرد و سرانجام توانست یک طبقه دیگر به ساختمان بیافزاید

ولی این شیوه ی تقویت و مقاوم سازی واقعا خیلی هزینه بر و سخت بود. در حالی که سقف طبقه ی تازه‌ساز بتنی و از تیرها و ستون‌های سنگین استفاده شده است.

به نظر شما برای یک ساختمان کم و بیش نوساز فلزی راه دیگری برای افزودن یک طبقه دیگر که سبک تر باشد و نیاز به مقاوم سازی کم تری باشد وجود ندارد؟!!

منظورم اینه که آیا برای نمونه وقتی سوله برای کارخانه و غیره ساخته می شود، این سوله ها و .. امنیت ندارند؟ اگر امنیت دارند (به دلیلی سبک بودن) پس چرا نمی توان این طبقه ی پایانی را نمی توان با این شیوه ساخت؟ آیا در یک روش ابتکاری نمی توان ستون‌های سوله را به ادامه ی ستون های سازه ی فلزی جوش داد و مقاوم سازی را به حداقل رساند؟

نقشه ی ساختمان به پیوست خدمت شما ارائه می گردد. لطفا به نقشه هم نگاهی بیاندازید

مشاهده پیوست naghsheh.fin.zip
 

Similar threads

بالا