***مقالات،مطالب و کتاب های تاسیسات***

BEKco

عضو جدید
سیستم هوشمند موتورخانه ویلا

سیستم هوشمند موتورخانه ویلا

مزایای سیستم کنترل موتورخانه برای ویلاها :

  • کنترل روشن و خاموش موتورخانه توسط پیامک :
امکان فرمان کار و استراحت موتورخانه برای 3 شماره تلفن وجود دارد . سیستم هوشمند پس از دریافت فرمان کاربر و انجام آن به کاربر پیامکی مبنی بر انجام فرمان ارسال مینماید.
  • حفاظت از موتورخانه از یخ زدگی :
هنگامیکه موتورخانه در شرایط کار نیست ، سیستم هوشمند از یخ زدگی موتورخانه و لوله کشی ها محافظت مینماید . عملکرد به اینصورت است که مادامیکه دمای هوای آزاد بیش از 3 درجه باشد مشعل و پمپها خاموش میباشد وهرچه دمای هوای آزاد از 3 درجه بیشتر افت نماید دمای حفاظت افزایش پیدا میکند تا نقاطی که بیشتر در معرض یخ زدگی هستند محافظت شوند . بعنوان مثال دمای تنظیمی موتورخانه در 10- درجه 24 درجه و 20- درجه 34 درجه میباشد. کنترل تمامی پمپها نیز جهت حفاظت از یخ زدگی در نهایت دقت انجام میشود.
  • اتصال ورودی گیج گازوییل:
امکان نصب گیج گازوییل برای موتورخانه های گازوییل سوز وجود دارد . هنگامیکه سطح گازوییل از یک حدی افت نماید پیامک ارسال میشود
  • ارسال خطاهای ایجاد شده :
در صورتیکه به هر دلیلی دمای موتورخانه افت نماید و خطر یخ زدگی ایجاد شود سیستم هوشمند به کاربر پیامک ارسال مینماید.
  • دریافت اطلاعات موتورخانه:
با تنظیم سیستم هوشمند میتوان اطلاعات موتورخانه را بصورت منظم در شبانه روز دریافت کرد. همچنین با ارسال پیامک به سیستم میتوان اطلاعات آن لحظه سیستم هوشمند را دریافت کرد.
  • نصب سنسور حرارتی داخلی :
در ساختمانهای تک واحدی یک سنسور حرارتی در داخل واحد نصب میشود و دمای داخل ساختمان در سیستم هوشمند تنظیم میشود . بعنوان مثال دمای داخل اتاق 24 درجه توسط کاربر تنظیم میشود و سیستم هوشمند با توجه به دمای واقعی اتاق و دمای تنظیمی موتورخانه را تنظیم مینماید.
با نصب سنسور درونی حداکثر دقت در تنظیم دمای داخل اتاق صورت میگیرد.

  • امکان اتصال باتری :
هنگام قطع برق به مدت طولانی که احتمال یخ زدگی وجود دارد . با نصب باتری در صورت قطع برق به مدت طولانی و نزدیک شدن دمای موتورخانه به دمای یخ زدگی سیستم هوشمند پیامک ارسال خواهد کرد.
 

sadeghxmas

عضو
فرهنگ غلط سیستم‌ گرمایشی ایران

فرهنگ غلط سیستم‌ گرمایشی ایران

[h=2]فرهنگ غلط سیستم‌ گرمایشی ایران[/h]
رئیس آزمایشگاه سوخت و احتراق سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران گفت: مبحث دودکش در ساختمان‌ها یک مبحث ایمنی و ذخیره انرژی است و متاسفانه در کشور علاوه بر اینکه ایمنی وسایل گرمایشی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، شاهد هدررفت انرژی هم هستیم.


مهندس سهیلا خوشنویسان در همایش بهینه سازی مصرف انرژی افزود: تمام دنیا به سمت استفاده از سیستمهای متمرکز گرمایشی پیش می روند ولی متاسفانه ما در ایران به دنبال سیستمهای گرمایشی غیر متمرکز می رویم بطور مثال در کشورهای اسکاندیناوی برای کنترل بهتر مصرف سوخت آبهای گرم را در محلی تولید میکنند بعد برای مصرف کننده می فرستند.

وی افزود: در یک بررسی که انجام در رابطه با 5 هزار موتور خانه انجام دادیم این نتیجه حاصل شد که چون موتورخانه ها در بیرون از ساختمان و و احد مسکونی قرار دارند، حتی اگر هم آلودگی داشته باشند ضرر وخطرش کمتر از سیستم های احتراقی است که در داخل ساختمان و واحد مسکونی نصب می شود.

خوشنویسان با اشاره به افزایش روز افزودن استفاده از پکیج در کشور گفت: سازندگان ساختمان و دست اندرکاران ساخت و ساز باید به رسالت خود درست عمل کنند یعنی در جایی که نیاز به موتورخانه است، موتورخانه ودر جایی که نیاز به پکیج است، پکیج نصب کنند اما متاسفانه شاهد هستیم جایگاه این دو بدرستی شناخته نشده است و مهندسان به جای اینکه یک سیستم سیستماتیک درست کنند و از آلودگی هوا کم کرده و محیط زیست رابهترکنند و در مصرف سوخت و انرژی هم صرفه جویی کنند، صرفا به دنبال یک راه حل آسانتر هستند.

وی ادامه داد: وقتی نام پکیج را می آوریم برای یک ساختمان 40 طبقه یا 40 واحدی از آن استقبال بیشتری میشود اما در کنار این باید دغدغه ها رابررسی کرد از جمله اینکه آیا ما معاینه فنی پکیج را داریم یا نه؟

به گفته وی، در کل دنیا تکنیسین هایی هستند به نام تکنیسین دودکش که کارشان معاینه فنی وسلامت دودکش است. خوشنویسان تصریح کرد: آیا بازدید از ساختمانی 40 واحدی که در آن 40 پکیج است صرفه اقتصادی و سهولت بیشتر دارد یا اینکه یک موتور خانه مرکزی داشته باشد و یک نفر را بفرستیم که کلیه موارد را چک کند.

وی افزود: ما با استفاده از پکیج نه تنها مرگ خاموش بلکه مرگ تدریجی را داریم و کم کم سونامی سرطان را داریم و طبق مقالات بهداشتی 20درصد از ایرانیان دچار انواع مختلف سرطان میشوند. وی گفت: پکیج هوای زیادی را در اتاق مصرف می کند و کم کم باعث مرگ تدریجی افراد می شود. وی با اشاره به اینکه ما دو نوع مونوکسید کربن داریم گفت: یکی بر اثر هوای ناکافی است یکی بر اثر هوای خیلی زیاد است که از عوامل احتراق ناقص در منازل هستند.

وی با تاکید بر اینکه ما پاسدار محیط زیست خودمان هستیم گفت: باید این کار را انجام دهیم که اگر انجام ندهیم جنگ آب به وجود می آید در واقع همین کاهش نزولات جوی در اثر مصرف بی رویه سوخت است.


منبع: شبکه اطلاع رسانی ساختمان ایران​
 

BEKco

عضو جدید
سرد شدن آب گرم مصرفی

سرد شدن آب گرم مصرفی

یکی از اشکالات معمول در موتورخانه ها سرد شدن آب گرم مصرفی میباشد . غیر از آسیبهایی که این موضوع به ساکنین وارد مینماید بدلیل اینکه برای حل مشکل دمای موتورخانه را بالا میبرند هزینه های گزاف انرژی پرداخت مینمایند .
این مشکل عوامل مختلف دارد . اما یک عامل وجود دارد که بیش از 70 درصد مشکلات از آن میباشد و عموما از آن غفلت میشود .

دانلود
 

mersad20

کاربر فعال
جدول عيب يابي و تعمير پكيج

جدول عيب يابي و تعمير پكيج

فايل عيب يابي و تعمير پكيج شوفاژ ديواري شركت الزان جهت دانلود و استفاده آماده گرديده است

عيوب مورد بررسي در اين دستورالعمل عبارتست از
1- زردي شعله

2- كم و يا زياد بودن فشار
3- عدم گرمايش مناسب رادياتور
4- عدم گرمايش مناسب اب گرم مصرفي
5- صداي پمپ
6- خرابي پيلوت
7- عدم تشكيل شعله
8- خرابي شير اطمينان
9- رسوب گيري
 

mech.shima

دستیار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
***مقالات،مطالب و کتاب های تاسیسات***

با سلام:gol:
این تاپیک برای جمع آوری هرمطلب مفیدی راجع به تاسیسات قرار داده شده
لطفا برای گذاشتن هرمطلب مفیدی در مورد تاسیسات از ساختن تاپیک جدید خودداری کنید

(این تاپیک شامل پروژه های تاسیساتی نمیشود و آن را در بخش مربوطه قرار دهید)


 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نام کتاب: تاسیسات ساختمان نویسنده: مهندس کاشانی حصار موضوعات: تاسیسات مکانیکی ساختمان و مکان های آموزشی و کارخانجات و طراحی کانال تهویه و طراحی سیستم های بخار و کندانس و بازیافت انرژی و طراحی موتورخانه ...((کتابی با توضیحات کامل در همه زمینه انتخاب تجهیزات ))

حجم:
240 مگابایت

((کل فایل در 5 قسمت آپلود شده است همه قسمتها را دانلود کنید سپس فایل 5 رو اجرا کنید))




 

tiptip

عضو جدید
کتاب سال تاسیسات 1390


کتاب سال تاسیسات 90 توسط گروهی از مهندسین زحمت کش کشورمان تهیه و تنظیم گردیده به یقین میتونم بگم یکی از کاملترین و به روزترین کتابهای تاسیساتی حال حاضر هست چرا که همه مطالب چکیده ی آن چیزی است که خواننده انتظار دارد و همچنین از کل مباحٍث تاسیسات از تهویه مطبوع گرفته تا تبرید با مطلبی کامل ،صریح و روان همچنین محاسبات رو هم در این کتاب اعمال کردن که کامل کننده این کتاب هست و یک نکته مهم آنکه : به تاسیسات صنعتی هم نگاهی داشته و توضیحاتی با نکات طراحی ارائه کرده است و در جلد دوم این کتاب کاتالوگ های فنی و شرکت های مربوطه تاسیساتی همراه با توضیحات فنی ارایه شده است.در آخر جلد یک به آموزش نرم افزارهای تاسیساتی پرداخته است .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

KGH361

عضو جدید
با سلام نیاز به کتاب و مقالات علمی در خصوص ایرادات و اشتباهات در طراحی تاسیسات دارم در صورت امکان راهنمایی فرمایید
 
بالا