:::معمای مرگ ستارگان موسیقی راک در ۲۷ سالگی:::

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز

می‌گویند یک ستاره‌ی موسیقی راک واقعی بازنشسته نمی‌شود؛ او در ۲۷ سالگی می‌میرد!​




** امی واینهاوس، که دوره‌ی ترک اعتیاد به الکل را به پایان رسانده بود، سال ۲۰۱۱ در ۲۷ سالگی، آن‌قدر نوشید تا بمیرد. مرگ او ۱۷ سال بعد از مرگ کوبین اتفاق افتاد که او هم در ۲۷ سالگی درگذشته بود.

**کرت کوبین در سال ۱۹۹۴ و در ۲۷ سالگی با یک تفنگ ساچمه‌ای به زندگی‌اش پایان داد. با مرگ او نه‌تنها «نیروانا» به کار خود پایان داد، بلکه یک دوره‌ی کوتاه موسیقی پرالتهاب نیز به پایان رسید.

**جسد جیم موریسون، مغز متفکر گروه «The Doors» را در سوم ژوئیه‌ی سال ۱۹۷۱ در وان آپارتمان‌اش یافتند. گفته شد دلیل مرگ او ایست قلبی به‌خاطر مصرف بیش از اندازه‌ی مواد مخدر بوده است. او به هنگام مرگ ۲۷ ساله بود.

**برایان جونز از بنیان‌گذاران گروه «رولینگ استونز» بود. او در میانه‌ی دهه‌ی 60، سمبلی از سرکشی جوانی بود. مصرف زیاد مواد روان‌گردان از طرف برایان جونز سبب شد که افراد گروه او را از جمع خود برانند. در ماه ژوئیه‌ی سال ۱۹۶۹ و در ۲۷ سالگی، پیکر او را در استخر خانه‌اش یافتند.

**جیمی هندریکس که تمام دوران شکوفایی‌اش بیش‌تر از چهار سال دوام نداشت،
در یک روز سپتامبر سال ۱۹۷۰ در هتلی، ۹ قرص خواب‌آور خورد و در ۲۷ سالگی دیگر بیدار نشد.

** جنیس جاپلین می‌گفت: «روی صحنه با ۲۵ هزار نفر به خواب رفته و پس از بیداری به تنهایی به خانه‌می‌روم.» او در چهارم اکتبر ۱۹۷۰ در سن ۲۷ سالگی به خاطر مصرف زیاد هروئین درگذشت.

**ریچی ادواردز خواننده وگیتاریستذگروه (Manic Street Preachersدر اول فوریه ۱۹۹۵ بدون هیچ اثری در لندن ناپدید شد. او در زمان ناپدید شدن‌اش ۲۷ ساله بود.

برگرفته از دویچه وله
 
بالا