معماری پارک آب و آتش تهران

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
این بوستان دارای چهار برج آتش است ، که هجمه هایی ازآتش را تا ارتفاع ۸-۶ متر شعله ور می سازد و آب جاری که از آن به بیرون می آید را تا ارتفاع ۱۰ متر، که با موزیکال همراه است به هوا پرتاب می کند.
آتش هایی که از این برجها بیرون می آید با هیجان بسیاری همراه است و این مراسم هر شب بعد از نماز مغرب و عشا اجرا می شود.
“قاسم آموزنده” در گفت و گو باخبرنگار ایرنا گفت: این بوستان در نوع خود بی نظیر است و دارای چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری است که بخش آمفی تئاتر این بوستان را تشکیل می دهد.
۷ پرده داستان حضرت ابراهیم دورتادور این بوستان قراردارد و نقال در جایگاه که مقابل آمفی تئاتر قرار دارد می ایستد و به پرده خوانی مشغول می شود.
یکی از مزیتهای این بوستان بازی بچه ها با آب است و مرکزی نیز برای استراحت افراد سالمند محسوب می شود














ساخت بوستان های «به روز» با استفاده از جدیدترین روش ها و در عین حال تاکید بر هویت ایرانی – اسلامی از جمله هدف گذاری های شهردار تهران در ۵ سال گذشته بوده و نیم نگاهی به ساخت یا تکمیل برخی از آنها نشان می دهد که این هدف تا حدود زیادی محقق شده است.
یکی از این بوستان ها که این روزها با استقبال قابل توجه شهروندان تهرانی رو به رو شده است ، بوستان « آب و آتش » یا « حضرت ابراهیم (ع)» است که بعد از میدان ونک و در ابتدای بزرگراه شهید حقانی قرار دارد.
چهار عنصر حیاتی یکجا جمع شده‌اند برای تفریح؛ آب، باد، خاک و آتش؛ تفریح خیس شدن، پرواز روی باد، راندن بر خاک و دیدن هرم آتش.
اینجا بوستان حضرت ابراهیم(ع) است؛ جایی که می‌توان مثل بچه‌هایی که از گرمای هوا خسته شده‌اند پا را روی سوراخ‌های فواره گذاشت و انتظار کشید تا آب پا را به بالا پرت کند و قطرات ریز آب کمی از گرمای کشنده تابستان کم کند. خانواده‌ها هم می‌توانند به جای تدارک دیدن یک سفر پردردسر، سری به تفرجگاه‌ها یا پارک‌های شهر تهران بزنند.

























 

Similar threads

بالا