[معماری معاصرایران]:معماری مجتمع رسانه ها در قلب تهران!+ عکس

**mahsa**

کاربر بیش فعال
دفتر معماری CAAT که عهده دار طراحی این مجتمع بوده، اطلاعات و تصاویر این مجموعه را در اختیار رسانه ها قرار داده و در قدم اول بسیاری از نگاه ها را معطوف به خود کرده است.





به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز، روز گذشته سایت ArchDaily به معرفی پروژه ای پرداخت که معماران آن ایرانی هستند و محل اجرای آن در تهران است. دفتر معماری CAAT که عهده دار طراحی این مجتمع بوده، اطلاعات و تصاویر این مجموعه را در اختیار رسانه ها قرار داده و در قدم اول بسیاری از نگاه ها را معطوف به خود کرده است.



مجتمع رسانه ها یا Media Complex همان طور که از نامش پیداست مجموعه ای است در ارتباط با مدیا. پس استدیو موسیقی، دپارتمان رسانه، استدیو عکاسی، گالری عکس، محلی برای ورک شاپ های آموزشی، دفاتر اداری، رستوران و کافی شاپ و مجموعه ای از فضاهایی است که می توانید در این ساختمان پیدا کنید. بر روی سقف هم یک آمفی تئاتر قرار گرفته است.
«مهدی کامبوزیا» و «هلنا قنبری» به عنوان معماران این مجتمع، آن را در زمینی به مساحت 32,400 متر و با زیربنایی در حدود 4 هزار متر مربع طراحی کرده اند. البته اگر به شناسنامه این پروژه مراجعه کنید نام معماران دیگری را هم که در طراحی این پروژه به همکاری پرداخته اند خواهید یافت.



هنوز شرکت یا مجموعه ای به عنوان کارفرما یا به زبان ساده تر سفارش دهنده‏ی این پروژه معرفی نشده و بنابراین نمی توان از اجرایی شدن نهایی آن اطمینان داشت اما محل اجرای آن در بلوار آفریقا یا همان جردن سابق است. در سایت پلان می توانید شاهد آن باشید که این مجموعه در تپه ها یا اراضی عباس آباد واقع شده، پس اگر قرار باشد چنین مجتمعی در عمل ساخته شود احتمالا شهرداری تهران کارفرمایی اش را به عهده خواهد داشت.
پیش از این هم شهرداری تهران به ساخت مجموعه ای سینمایی با معماری خاص اقدام کرده است. پروژه قبلی در کنار بوستان ملت است و به نام پردیس سینمایی ملت نام گرفته. معماران آن مجموعه «رضا دانشمیر» و «کاترین اسپریدونف» هستند و پیش از آن ساخت سینما آزادی با طراحی «بابک شکوفی» در محل سابق سینما شهر فرنگ. و حالا مجتمع مدیا که در جنوب پارک آب و آتش واقع شده است.


اما هدف معماران از طراحی مجموعه ای با چنین سازه و حجمی، نشان دادن خود انسان و اعمال و کُنش ها و واکنش های آن به عنوان یک رسانه است. در تصویر زیر می توانید ایده اولیه را در روند طراحی شاهد باشید.





 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
تصاویر طراحی مجتمع رسانه ها در قلب تهران

تصاویر طراحی مجتمع رسانه ها در قلب تهران














 
  • Like
واکنش ها: mpb
بالا