[معماری معاصرایران] مجموعه چند عملکردی اطلس سنتر

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
گروه شرکتهای ساختمانی ایرانیان اطلس

معرفی پروژه

شهر بم از کهن ترین مراکز شهرنشینی در ایران است و قدمت "ارگ "مشهور آن به ٦ هزار سال پیش بر می‌گردد. ارگ بم به عنوان بزرگترین بنای خشتی جهان از میراث‌های شگفت انگیز معماری منطقه فلات مرکزی ایران به شمار می‌رود.شهر بم از دیرباز محل تلاقی جاده‌های مهم تاریخ از جمله ابریشم و ادویه بوده است.
این شهر تنها شهر ایرانی است که با عنوان << بم و منظر فرهنگی آن >> در سال ٢٠٠٤ میلادی در نشست بیست و چهارم میراث جهانی یونسکو در این نهاد بین‌المللی ثبت شده است و تحت نظارت دقیق و مستقیم بازرسان یونسکو قرار دارد. از سوی دیگر بزرگترین تپه های شنی جهان و بزرگترین جنگل کهور و گز کشور در محدوده شهر بم قرار دارد و دروازه ارتباطی شرق با غرب کشور است.
موقعیت گردشگری ممتاز این شهر در جذب گردشگران خارجی و داخلی، مرکز مهم صادرات خرما و مرکبات ، نقطه ثقل حوزه صنعت خودروسازی پس از تهران، همجواری با منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در کنار مردمی سخت کوش، مومن و صبور و دیگر ویژگی‌ها شرکت ایرانیان اطلس را بر آن داشت تا یکی از بزرگترین پروژه‌های خود را در قلب تجاری این شهر تعریف کند.
این پروژه از بزرگترین و مدرن‌ترین مجتمع‌های تجاری جنوب شرق کشور محسوب می‌شود. این مجتمع دقیقاً روبروی بازار سنتی شهر واقع شده است و تاثیر بسزایی در نوسازی بافت فرسوده شهر بم خواهد داشت.
این مرکز در چهار طبقه و با کاربریهای مختلف و برخوردار از پارکینگ با ظرفیت قابل توجه می‌باشد.
مهندسین مشاور طراحی با شعار واحه‌ای سبز در دل کویر به استقبال طراحی این پروژه شاخص رفتند. تمامی رویکردهای معماری داخلی، طراحی نما و استخوان بندی این مجتمع در جهت عینیت بخشیدن به این شعار به کار گرفته شده است چنانچه در طراحی فضاهای داخلی سعی شده است تا مفاهیمی برگرفته از طبیعت اسرارآمیز و با شکوه کویری در قالب طراحی مدرن روح اصلی آن را شکل دهد و بینندگان به ویژه مردم بومی با دیدن نما و معماری داخلی آن احساس بیگانگی با آن ندارد زیرا همه عناصر آن متناسب و یادآور طبیعت و هنر شهرهای کویری است. مجتمع تجاری اطلس سنتر بم با داشتن ٤١٧ واحد تجاری، هایپر مارکت، رستوران، فضای بازی‌ جایی برای خرید و فروش ساده نیست، بلکه فضایی برای تعاملات اجتماعی و لذت بردن از فضای سبز و مدرن است که آغوش خود را بر مردم منطقه و هم‌چنین گردشگران داخلی و خارجی باز کرده است.
خرید و حضور در اطلس سنتر بم با لذت یک غذای دلخواه همراه با گفت و گوی دوستانه، قدم زدن بدون احساس خستگی در فضای آن، تماشای مناظر زیبای پرداخت‌های داخلی می‌تواند روزی خاطره انگیز را برای مراجعه کنندگان رقم زند.
کارشناسان معماری مجتمع کوشیده‌اند تا با به کارگیری جدیدترین با کیفیت‌ترین مصالح و مواد ، وجود آب‌نما‌ها و کریدورهای بسیار مدرن و زیبا سازه‌ای ماندگار و درخور شهر باستانی و مشهور بم بوجود آورند.

مشخصات پروژه

مساحت زمین ٧٠٠٠ متر مربع
مساحت کل زیربنا ٢٨٩٢٥متر مربع
تعداد طبقات سازه ای ٤ طبقه
تعداد واحد تجاری ٤٤٤ واحد
تعداد پارکینگ ٢٠٠ واحد
مساحت خالص تجاری ١٠٩٢ متر مربع



موقعیت مکانی
















منبع:www .iranianatlas.ir
 
آخرین ویرایش:
بالا