[معماری معاصرایران]:ساختمان بورس اوراق بهادار تهران

maryam0

عضو جدید
ساختمان بورس اوراق بهادار تهران در این مسابقه توسط شرکت لاوا با در نظر گرفتن سنت و فرهنگ ایرانی طراحی شد.

ساختمان بورس اوراق بهادار تهران توسط شرکت لاوا با در نظر گرفتن سنت و فرهنگ ایرانی طراحی شد. این چشم‌انداز به دنبال ایجاد نوع‌شناسی جدید با ادغام اثر متقابل انسان و دنیای مجازی برای قرن بعدی است.
مشاهده پیوست 120652

با الهام از شکل‌شناسی محلی نظیر خانه‌های مستقر در غار، پیش‌بینی شده که ساختمان به صورت یک شهر سنگی با اشکال حفر شده بیضی شکل به منظور افزایش جذب نور طبیعی، گسترش وسعت دید و فضاهای داخلی و ارتباط با محیط پیرامون ساخته شود. حذف نور داخلی، ورود هوای آزاد و نور خورشید به درون ساختمان را بیشتر می‌کند.

طبقات اداری مملو از نور و هوای تازه با چشم‌انداز نفس‌گیر کوه‌ها هستند و همه عوامل دست به دست یکدیگر داده تا طرح‌های فضای کاری انعطاف‌پذیر با کارآیی بالا ایجاد نمایند. پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های طراحی، مرکز اجتماعی منحصر به فرد، انعطاف‌پذیر و پایداری برای اقتصاد کشور با هویتی کاملاً نمادین ساخته است.
مشاهده پیوست 120654
در طراحی این نما، از معماری محلی منشورهای نوری و موزائیک‌کاری الهام گرفته شده است در حالی که نمای رسانه‌ای، خبرهای زمان واقعی را نشان می‌دهد و پوسته هوشمند، به تغییرات شرایط آب و هوایی پاسخ می‌دهد. حفاری‌ها، شمایل جدید شهر تهران هستند.

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز


مشاهده پیوست 120655مشاهده پیوست 120656
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا