[معماری اروپا] لدفنس . طاق بزرگ پاریس

Afall

عضو جدید
طاق بزرگ لادفنس
در سال 1982 در پاریس 400 داوطلب از بیش از 40 کشور دنیا در مسابقه ای برای مرکز بین المللی مخابرات در لادفانس منطقه ای تجاری در حاشیه شمال شرقی شهر شرکت کردند که در این مسابقه یوهان اوتوفون اسپرکلسن معمار ناشناخته دانمارکی برنده اعلام شد.اون که تنها تجربه ساخت خانه خود و 2 کلیسای کوچک در کشور رو داشت حال میبایست نماد پاریس رو بسازه.
این بنا که ابعادی حدود 110 متر با مرکزی خالی با نمای سنگ مرمر کارارا و شیشه همچنین 150 هزار متر مربع فضای اداری رو داشته به عنوان نماد پیشرفت و قسمت مدرن پاریس است.این ساختمان تنها روی 12 ستون تکیه دارد و سطح اشغال این ستون ها به 60 متر مربع میرسد با وجود این که 2 برابر وزن برج ایفل را دارد.
ایده اصلی این ساختمان طاق پیروزی واقع در خیابان شانزه لیزه است که با یک انحراف 6 درجه ای که در مقابل هم هستند بود.در واقع این خیابان به عنوان یک محور شهری مطرح شده.درست همانند آن چه که در اصفهان خودمان شاهد آن هستیم که خیابان چهار باغ محور اصلی در دوران قدیم بوده است.
Afall.
















http://www.www.www.iran-eng.ir/%5BURL=http://www.img98.com/viewer.php?file=wbgcz7md14z2g1qumqen.jpg%5D%5BIMG%5Dhttp://www.img98.com/images/wbgcz7md14z2g1qumqen_thumb.jpg%5B/IMG%5D%5B/URL%5D
 

Similar threads

بالا