[معماری اروپا] زیبایی های شهر ونیز

mohsen-moghadam

عضو جدید
ونيز ، شهر كانالها
جام جم آنلاين: ونيز ايتاليا، موسوم به «شهر كانالها» ، محلي رويايي براي اهل سفر و گردشگري است. اين شهر روي مجموعه اي از جزاير واقع در خليج منتهي به درياي آدرياتيك واقع شده است. ونيز متشكل از 120 جزيره كوچك است كه از طريق 400 پل به هم وصل شده اند. اين شهر تحت تاثير تغييرات آب و هوايي در سالهاي اخير هدف تخريب ناشي از بالاآمدن شديد سطح آب دريا قرار گرفته واين امر، اتحاديه اروپا و دولت ايتاليا را واداشته است طرحي براي حفاظت از آن به اجرا بگذارند. تصاويري از اين شهر را كه عكاسي ايتاليايي به نام «سارا جانيني» تهيه كرده است،‌ پيش رو داريد. گزارش: محمدرضا نادري​
«كانال بزرگ» ، «ميدان دوكاله» ، «پل ريالتو» و «كمپ سانتا مارگريتا» و... از نقاط ديدني شهر ونيز است.

«پل ريالتو» ، قديمي ترين پلي است كه از كانال بزرگ عبور مي كند. آن را به نام يك شاهزاده مي خوانند و در سال 1181 ميلادي – بيش از 800 سال پيش – ساخته شده است.


از فراز كليساي جامع «سان ماركو» كه نشانه معماري بيزانس است، به وضوح مي توان شهر را ديد.

شنيدن موسيقي به ويژه گيتار هنگامي كه بر قايق سوار هستي و در كانالهاي شهر ونيز گردش مي كني، واقعا لذت دارد.

قصرهاي زيباي ونيز را كه محصول دوره هاي مختلف معماري ايتاليا است، تنها هنگام سوارشدن بر قايق و عبور از كانالهاي شهر مي توان به خوبي مشاهده كرد.

كليساي جامع «سان ماركوس» كه امروزه ديدار از آن براي هر مسافري غيرقابل ترديد است، در سال 828 ميلادي بنا شد. اين كليسا،‌ پنج گنبد دارد و درون و بيرون آن، مزين به دكوراسيون هايي زيبايي از سنگهاي مرمر و موزائيك است.

ميدان «سان ماركوس» ونيز يكي از پرطرفدارترين و پرترددترين نقاط شهر زيباي ونيز است كه مجموعه اي از چشم اندازها و مناظر زيبا را در كنار ساختمانهاي قديمي در خود جمع كرده است. كافه «فلوريان» در ميدان سان ماركوس با بيش از 300 سال قدمت، خاطرات حضور چهره هاي نامدار جهان انديشه همچون «گوته» ، «لرد بايرن» ، «ژان ژاك روسو» و «مارسل پروست» را در سينه خود دارد.
ميدان زيباي «دوكاله» ، ساختمان زيباي سبك گوتيك و نماد قدرت ونيز است. از آنجا مي توان به وضوح ميدان سان ماركوس و آبراهه هاي شهر را ديد.
آبراهه اصلي شهر ونيز در شب واقعا ديدني است.
 

Similar threads

بالا