معرفی Xperia E و Xperia E Dual - اندرویدی هایی برای سه ماهه نخست 2013 از سونی

معرفی Xperia E و Xperia E Dual - اندرویدی هایی برای سه ماهه نخست 2013 از سونی

  • آیفون iphone

    رای: 3 60.0%
  • نوکیا nokia

    رای: 2 40.0%
  • سامسونگ samsung

    رای: 3 60.0%
  • اچ تی سی htc

    رای: 1 20.0%
  • ال جی LG

    رای: 1 20.0%
  • سایر برندها....

    رای: 1 20.0%

  • مجموع رای دهندگان
    5
  • نظرسنجی بسته .

dey68

عضو جدید
کاربر ممتاز
واحد خبر mobile.ir : کمپانی سونی در روز 5 دسامبر 2012 (15 آذر 1391) دو اسمارت فون جدید از خانواده اکسپریا را معرفی نمود: اسمارت فون تک سیم کارته Xperia E و اسمارت فون دو سیم کارته Xperia E Dual.
این گوشی ها که سونی آنها را گوشی هایی مقرون به صرفه می داند، از صفحه نمایش TFT با قطر 3.5 اینچ و رزولوشن 320 در 480 پیکسل (HVGA) بهره می برند و پردازنده یک گیگاهرتزی تک هسته ای Snapdragon MSM7227A کوالکام توان پردازشی آنها را فراهم می آورد. Xperia E و Xperia E Dual به دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و قابلیت فیلمبرداری VGA مجهزند.
هرچند این مشخصات را نمی توان با اسمارت فون های سطح بالای امروزی مقایسه نمود و حداکثر می توان رده متوسط را برای این گوشی ها در نظر گرفت، اما شاید طراحی خوب و قیمت مناسب (که سونی وعده آن را داده اما هنوز میزان دقیق آنرا نمی دانیم)، در کنار برخی ویژگی هایی که در ادامه به آن اشاره می شود موفقیت این گوشی ها را در بازار تضمین نماید.
ویژگی ای که سونی در این گوشی ها بر روی آن تأکید دارد کیفیت صوتی HD بالای آنها است که موجب شفافیت صدا در مکالمات است. حذف نویز پس زمینه نیز به کاربر کمک می کند تا در محیط های پر سر و صدا بتواند به مکالمه بپردازد.
وجود برنامه WALKMAN همراه با به کار گیری فناوری صوتی xLOUD و صدای سه بعدی و نیز دارا بودن اکوالایزر دستی از ویژگی های این گوشی ها است.
کاربر گوشی های Xperia E و Xperia E Dual می تواند محتواهای گوشی خود را با استفاده از اتصال بی سیم DLNA بر روی تلویزیون، تبلت یا کامپیوتر خود مشاهده نماید.
برنامه "میزان مصرف دیتا" (Data Usage) در این گوشی ها به کاربر کمک می کند تا هزینه های سرویس دیتا را تحت کنترل داشته باشد. مد کاری Extended Standby نیز می تواند زمان استندبای را تا چهار برابر افزایش دهد. هنگامی که صفحه نمایش به مدت چند دقیقه در وضعیت Sleep قرار دارد، وای-فای و انتقال دیتا غیر فعال شده و بیشتر برنامه ها نیز در وضعیت غیر فعال قرار می گیرند تا طول عمر باطری گوشی افزایش یابد. البته در این شرایط امکان پیام رسانی و تماس مطابق معمول وجود خواهد داشت. به محضی که کاربر صفحه نمایش را لمس نماید دستگاه از وضعیت استندبای خارج شده و تمامی عملکردها به وضعیت عادی باز می گردد.
گوشی Xperia E به نسخه 4.1 سیستم عامل اندروید -- ملقب به آبنبات ژله ای -- مجهز است اما گوشی دو سیم کارته Xperia E Dual در ابتدا با نسخه 4.0 اندروید -- ملقب به بستنی ساندویچی -- عرضه می شود. البته Xperia E Dual نیز به اندروید 4.1 آپدیت خواهد شد.
گوشی Xperia E در سه رنگ مشکی، سفید و صورتی به بازار عرضه خواهد شد.
گوشی Xperia E Dual نیز در دو رنگ مشکی و طلایی به بازار عرضه می گردد.
بنا به گفته سونی زمان عرضه این گوشی ها سه ماهه نخست سال 2013 خواهد بود. در زمان نگارش این مطلب هنوز از قیمت این اسمارت فون ها اطلاعاتی منتشر نشده.

منبع : Sony Mobile
 

dey68

عضو جدید
کاربر ممتاز
Samsung Galaxy Note II N7100 بزرگ، ‌بزرگ‌تر، بزرگ‌ترین

Samsung Galaxy Note II N7100 بزرگ، ‌بزرگ‌تر، بزرگ‌ترین

شرکت سامسونگ به تازگی نسل جدیدی از فبلت‌ (فون/تبلت) های جذاب سری Note‌ موسوم به N7100 یا Note II را وارد بازار نموده است؛ این محصول در مقایسه با N7000 تغییرات متعددی را تجربه نموده و در قسمت‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مدل نکات جدیدی را می‌توان مشاهده کرد. این محصول جذاب موضوع بررسی این نوبت عصر نوشتن است با ما همراه شوید.

در گذشته‌ای نچندان دور تصور در دست‌گیری موبایلی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از 4 اینچ بسیار مضحک و غیر ممکن به نظر می‌رسید و نخستین تجربه‌ها در این زمینه نیز با انتقادهای مشخصی در رابطه با چگونگی استفاده از این ابزار روبرو شد از جمله شرکت‌هائی که برای اولین بار طلسم سایزهای معمول را شکست باید به توشیبا و ویندوزموبایل نچندان معروف TG01 این شرکت اشاره کرد که در نمایشگاه MWC 2009 و در ریویو‌های متعدد از صفحه‌نمایش 4.1 اینچی آن با عناوینی همچون Monster و Giant Touchscreen یاد می‌شد. از آن زمان تا به امروز استانداردهای این رده بگونه‌ای تغییر کرده که اینک یک پنل 4.3 اینچی تنها نمونه‌ای متوسط و حتی نسبتا کوچک به حساب آمده و دیرزمانی ست که سازندگان اسمارت‌فون در کلاس‌های گوناگون از ابعاد 4.5 اینچ نیز فراتر رفته‌اند. اما با اینکه اغلب تولید‌کنندگان هنوز از سایز 4.8 اینچی فراتر نرفته‌اند بلاخره این طلسم نیز در سال گذشته توسط سامسونگ شکسته شد و نسل اول Galaxy Note های این شرکت با ابعاد 5.3 اینچی کلاس تازه‌ای را در رده اسمارت‌فون به نمایش گذاشته که بعدها عنوان "فبلت" به آن‌ داده شد Galaxy Note‌ برای دسته‌بندی در کلاس اسمارت‌فون بیش از اندازه بزرگ و برای قرارگیری در دسته تبلت‌ها بسیار کوچک بود بدین‌ترتیب کاربری تازه‌ای برای این ابزار ایجاد شد که بر قلم حساس همراه دستگاه و یک صفحه‌ موبایلی کاملا بزرگ استوار شد. موفقیت Note و فروش بالای آن زمینه را برای گسترش کلاس کاری این محصول و افزایش بیشتر سایز صفحه‌نمایش فراهم نمود تا جائیکه بلاخره تبلت 10.1 اینچی این خانواده با عنوان Galaxy Note 10.1 N8000 همراه با دومین فبلت به نام Galaxy Note II N7100 نیز بصورت رسمی به بازار ارائه شدند. تغییرات در Note II‌ نه تنها در ابعاد و سایز صفحه‌نمایش بلکه در گزینه‌های سخت‌افزاری و پردازشی دستگاه نیز اتفاق افتاده است و بدین‌ترتیب زمینه برای افزایش جذابیت یک محصول کاملا بزرگ با قیمتی بیش از 2 میلیون تومان فراهم شده است.

در جعبه محتویات N7100 با شباهت به نسل قبلی این رده بجز خود دستگاه تنها شارژر، کابل USB‌ و یک هدست سیمی یک‌تکه دیده می‌شود و طراحی المان‌های این رده نیز هیچ تفاوتی با گذشته نداشته است.


نخستین نکته چشمگیر در طراحی Note II بجز صفحه‌نمایش هیولای آن کاهش عرض دستگاه در مقایسه با N7000 است. در این رابطه با اینکه 0.2 اینچ به سایز صفحه‌نمایش افزوده شده اما از عرض گوشی بطرز مشهودی کاسته شده و حالتی کاملا عریض‌تر برای آن ایجاد شده است.


بخش برجسته پشت N7000 در N7100 با بدنه‌ای کاملا براق و یک‌دست جای‌گزین شده و بدین‌ترتیب در نبود برآمدگی در این بخش در دست‌‌گیری Note II‌ با صفحه‌نمایش بزرگ آن تا حدودی مشکل‌تر خواهد بود.


در یک نگاه به لحاظ مشخصات ظاهری، Note‌ اولیه را با کاور باتری برجسته و گوشه‌های نسبتا تیز می‌توان تا حدودی مشابه Galaxy S II در نظر گرفت و Note II با کاور براق و گوشه‌های کاملا گرد شباهت نزدیکی به Galaxy S III‌ دارد. بدنه دستگاه بجز نوار نقره‌ای پیرامونی بطور کامل با پلاستیک ساخته شده است که علیرغم منفی بودن ذاتی این نکته،‌ تصور وزن نهائی Note II با بدنه‌ای فلزی نیز بسیار مشکل خواهد بود. پلاستیک براق بدنه Note II‌ برخلاف تصور تا حدود زیادی در برابر ماندن اثرات انگشت مقاوم است و از این لحاظ نکته مثبت مهمی را به اسم خود ثبت می‌کند. ابعاد Note‌ جدید 9.4×80.5×151.1 میلیمتر است که جدا از ارتفاع دستگاه که رکورد تازه‌ای در کلاس اسمارت‌فون‌ها محسوب می‌شود کاهش 0.3 میلیمتری قطر و بخصوص کاهش 2.5 میلیمتری عرض نسبت به N7000 از جمله نکات جالب این قسمت است. وزن این مدل 183 گرم است که تنها 5 گرم از Note اولیه سنگین‌تر بوده و نسبت به اسمارت‌فونی با پنل 1 اینچ کوچک‌تر همچون Nokia Lumia 920‌ هنوز 2 گرم سبک‌تر است.

یک خصوصیت جالب پلیر پیش‌فرض Note II‌ امکانی به نام Pop up Play است که در طی آن ویدئوی در حال پخش امکان قرارگرفتن روی تمامی برنامه‌های دیگر بصورت یک کادر کوچک را داراست و سایز آن را نیز می‌توان با Pinch Zoom تغییر داد. این قابلیت مشابه عملگر Qslide در LG Optimus G است که البته در Qslide بجای نمایش یک کادر جداگانه از ویدئوی در حال پخش، به کل می‌توان ویدئو را به عنوان یک بک‌گراند در حال پخش به پس‌زمینه منتقل کرد.


رادیوی FM‌ دستگاه علیرغم برخورداری از ظاهری مدرن نکته خاصی را در بر ندارد و امکان تنظیم 8 ایستگاه دلخواه، ضبط از رادیو و پخش صدا از اسپیکرها را داراست. این رادیو برای اجرا به اتصال هدست برای عملکرد بعنوان آنتن نیازمند است.


دوربین 8 مگاپیکسلی Note II‌ روی کاغذ تفاوتی با دوربین N7000‌ ندارد جائیکه هر دو قادر به ثبت تصاویری با وضوح 2448×3264 پیکسل و فیلم‌برداری 1080p هستند.


ساختار منوئی این دوربین نیز تفاوتی با تجربه‌های قبلی در این زمینه نداشته و در دو ستون عمودی در چپ و راست قاب تصویر که در ستون سمت راست از بالا به پائین سوئیچر تعویض بین عکاسی و فیلم‌برداری، شاتر مجازی و آخرین تصویر گرفته شده توسط دوربین قرار داشته و در سمت چپ نیز برخی از تنظیمات اصلی (قابل تغییر به دلخواه کاربر) و میانبر ورود به تمامی تنظیمات دوربین دیده می‌شود،‌ مرتب شده‌‌اند. تنظیمات این دوربین در سطح بسیار بالائی قرار داشته و تنظیم از قلم افتاده‌ای در لیست آن مشاهده نمی‌شود از جمله این تنظیمات می‌توان به geotagging، تاچ‌فوکوس، حالت High Dynamic Range‌ (HDR)، عکاسی پانوراما، عکاسی پی‌در‌پی، قابلیت تشخیص چهره و لبخند، عکاسی در محیط‌های با نور اندک، لرزش‌گیر دیجیتال دست و چندین و چند افکت و تنظیمات منظره پیش‌فرض (Scenes) اشاره نمود.

یک قابلیت جالب این دوربین که پیش از این نیز در دوربین‌های high-end سامسونگ دیده شده است حالت Best faces است که با گرفتن 5 عکس پی‌در‌پی و با در نظر گرفتن چهره افراد بهترین تصویر با نمائی از بهترین چهره تمامی افراد را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

کیفیت تصاویر این دوربین بهتر از Note اولیه و تقریبا در یک رده با دوربین Galaxy S III قرار می‌گیرد میزان جزئیات به تصویر کشیده شده توسط این دوربین در سطح بالائی قرار داشته و سطح نویز پائین آن نیز کاملا کنترل شده است. بازتولید رنگ‌ها نیز علیرغم اندکی اشباع بیش از اندازه تا حدود زیادی مناسب ارزیابی می‌شود.



فیلم‌برداری Note II با وضوح 1080p یا Full HD با 30 فریم در ثانیه و با فرمت MP4 و bitrate بسیار مناسب 17 تا 19 مگابیت در ثانیه انجام می‌گیرد. ضبط صدا در این حالت نیز بصورت استریو با نرح نمونه‌برداری 48KHz و بیت‌ریت 130Kbps انجام می‌شود که هر دو حالت شباهت نزدیکی به اعداد ثبت شده برای Galaxy S III‌ داشته و کیفیت بسیار بالائی را با ثبت جزئیات فراوان، نویز اندک و بازسازی مناسب رنگ‌ها به نمایش می‌گذارد البته در این مورد نیز تا حدودی Over Saturation یا اشباع بیش از اندازه رنگ به چشم می‌خورد. در حین فیلم‌برداری با Note II‌ می‌توان با حداکثر وضوح در نسبت تصویر 16:9 یعنی 6 مگاپیکسل اقدام به عکاسی نمود. امکان Pause در حین فیلم‌برداری و ایجاد یک ویدئوی چند بخشی در قالب یک فایل تنها نکته باقی مانده در رابطه با قابلیت فیلم‌برداری این دوربین است.

تغییر بزرگ در زمینه گزینه‌های ارتباطی Note II‌ پشتیبانی این مدل از شبکه‌های پر سرعت نسل چهارمی در برقراری تماس و ارتباطات تحت شبکه است که برتری محسوسی برای آن نسبت به N7000 ایجاد می‌نماید. بدین‌ترتیب علاوه بر HSDPA با سرعت 2lMbps گزینه LTE نیز با سرعت 100Mbps برای Note II‌ در دسترس قرار می‌گیرد. بلوتوث دستگاه نسخه 4.0 با پشتیبانی از A2DP‌ و EDR است و اتصال USB‌ آن نیز همچون دیگر high-end‌های سامسونگ از هر دو فناوری USB OTG‌ (اتصال مستقیم حافظه‌های خارجی) و MHL‌ (خروجی با کیفیت تصویر) با تهیه دانگل‌های جداگانه پشتیبانی می‌کند.



Samsung Galaxy Note II N7100 دستگاهی متفاوت از تمامی اسمارت‌فون‌های مختلف در سطوح گوناگون است این فبلت عظیم‌الجثه با تکیه بر صفحه‌نمایش 5.5 اینچی خود به راحتی می‌توان جای یک تبلت متوسط را در جیب کاربران پر کند؛ مشخصات سخت‌افزاری و پردازشی آن در مقایسه با N7000 بسیار بهبود یافته و کارکردهای مرتبط با S-Pen آن نیز تغییرات مناسبی را تجربه کرده است. در مجموع N7100 با ابعاد بزرگ و قیمت بسیار بالای آن محصولی نیست که انتخاب اولیه کاربران عادی را تشکیل بدهد و درست به همین دلائل خریداران بسیار ویژه‌ای به سمت آن جذب می‌شوند.
 

dey68

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوکیا که پیش از این اسمارت فون شاخص لومیا 920 را به عنوان یک اسمارت فون گران قیمت و اسمارت فون لومیا 820 را برای میانه بازار عرضه کرده است، اینک با معرفی لومیا 620 -- که قیمتی پائینتر و ظاهری جوان پسند دارد -- قصد دارد تا بازار هدف گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 8 خود را به سمت جوانان گسترش دهد. البته بدیهیست که مشخصات فنی این اسمارت فون به پای لومیا 920 و لومیا 820 نمی رسد (برای مقایسه مشخصات فنی این سه اسمارت فون در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)
لومیا 620 به صفحه نمایش LCD با قطر 3.8 اینچ با فناوری ClearBlack و رزولوشن 800 در 480 پیکسل مجهز است. بنا به گفته نوکیا صفحه نمایش این اسمارت فون همانند لومیا 920 و لومیا 820 از خوانایی زیر نور خورشید برخوردار است (هرچند رزولوشن آن به مراتب کمتر از صفحه نمایش لومیا 920 است.)
پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی Snapdragon S4 Plus کوالکام قلب تپینده این اسمارت فون را تشکیل می دهد. بنا به گفته Enrico Salvatori -- نائب رئیس کوالکام و رئیس بخش اروپایی این شرکت -- استفاده از این پردازنده در لومیا 620 امکان عملیات چند وظیفه ای (Multi-Task) و استریم نمودن ویدیو با کیفیت HD و به اشتراک گذاری محتوا با سرعتی بسیار بالا را امکان پذیر می سازد.
لومیا 620 به حافظه RAM با ظرفیت 512 مگابایت و حافظه داخلی 8 گیگابیاتی مجهز است و از کارت حافظه MicroSD تا ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت پشتیبانی می کند. 7 گیگابایت فضای ذخیره سازی SkyDrive مایکروسافت نیز برای کاربر این اسمارت فون در نظر گرفته شده است.
لومیا 620 از دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED و امکان فیلم برداری 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه بهره می برد. دوربین ثانویه ای با روزولوشن 640 در 480 پیکسل (VGA) نیز برای مکالمات تصویری بر روی این گوشی قرار گرفته.
با استفاده از Cinemagraph کاربر می تواند انیمیشن های ساده را بر روی تصاویر ثابت اعمال نماید.
همچنین با استفاده از Smart Shoot با یک کلیک تعدادی عکس پشت سر هم تهیه می شود و کاربر می تواند بهترین ها را از هر عکس ترکیب کرده تا به یک عکس بی ایراد و عالی برسد. این ویژگی خصوصاً هنگام تهیه عکس های گروهی که ممکن است یکی از افراد در آن پلک زده باشد یا افراد همزمان لبخند نزده باشند می تواند مفید واقع شود.
مطابق انتظار، سیستم نقشه ها و مکان یابی نوکیا نیز که مبتنی بر پلتفرم HERE این کمپانی است همراه با Nokia Drive (برای مسیر یابی و راهنمایی صوتی مسیر با قابلیت دسترسی آفلاین) و Nokia City Lens بر روی اسمارت فون 620 در اختیار کاربران قرار دارد. با استفاده از City Lens -- که از فناوری واقعیت افزوده (Augmented Reality) در کنار اطلاعات مکانی بهره می گیرد -- با نگاه نمودن به اطراف از طریق دوربین و صفحه نمایش اسمارت فونی که در دست دارید می توانید مکان رستوران ها، فروشگاه ها، مراکز تفریحی و ... را مشاهده نمائید. البته این اطلاعات برای بسیاری از شهرها هنوز وارد بانک های اطلاعاتی نوکیا نشده است.
مجهز بودن به NFC (ارتباطات نزدیک برد) امکان ارتباط لومیا 620 با دیگر دستگاه های مجهز به این فناوری -- منجمله برخی دستگاه های ویژه پرداخت الکترونیکی و برخی وسایل جانبی -- را فراهم می آورد.
تصویر بالا: JBL PlayUp Portable for Nokia
Nokia Music نیز سرویس رایگانی است که امکان گوش دادن به استریم های موسیقی رایگان و بدون تبلیغات را با قابلیت دانلود پلی لیست ها و گوش دادن به صورت آفلاین بدون نیاز به عضویت یا رجیستر نمودن در اختیار کاربر قرار می دهد و نوکیا امیدوار است با این سرویس رایگان جوانان بیشتری را مشتاق خرید این گوشی نماید.
از ویژگی های جذاب لومیا 620 می توان به دارا بودن دو پوسته اشاره نمود. نوکیا با استفاده از تکنیک Dual-Shot لایه رنگی دومی را که از پلی کربنات نیمه شفاف تشکیل شده بر روی لایه پایه قرار می گیرد و جلوه رنگی ویژه ای را به گوشی می دهد. از آنجایی که قاب های رنگی لومیا 620 قابل تعویض می باشند کاربر می تواند به سلیقه خود رنگ گوشی را تغییر دهد.
لومیا 620 در رنگ های متنوع منجمله سبز، نارنجی، سرخابی (صورتی)، زرد، آبی، سفید و مشکی با قیمتی در حدود 249 دلار (بدون در نظر گرفتن سوبسید و مالیات) به بازار عرضه خواهد شد. بنا به گفته نوکیا آغاز فروش این گوشی در ژانویه 2013 (اواسط دی تا اواسط بهمن) در آسیا و پس از آن در اروپا و خاورمیانه خواهد بود و در آینده در برخی بازارهای دیگر نیز عرضه خواهد شد.

 

dey68

عضو جدید
کاربر ممتاز
واحد خبر mobile.ir : هرچند نوکیا با عرضه اسمارت فون هایی نظیر لومیا 920 و لومیا 820 سخت در تلاش است تا سهم خود از بازار اسمارت فون های سطح بالا را گسترش دهد، اما هنوز هم عرضه فیچرفون های ارزان قیمت را به عنوان یکی از ارکان تجارت خود در دستور کار دارد.
در همین راستا نوکیا در روز 26 نوامبر 2012 (6 آذر 1391) فیچرفون جدیدی با نام نوکیا 206 را معرفی نمود (در این روز فیچرفونی از خانواده آشا نیز با نام آشا 205 توسط این کمپانی معرفی شد. برای مقایسه مشخصات این دو گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)
نوکیا 206 به صفحه نمایش LCD با قطر 2.4 اینچ و رزولوشن 320 پیکسل در 240 پیکسل مجهز است. دوربین این گوشی 1.3 مگاپیکسلی (با رزولوشن 1280 در 960 پیکسل) است و به ویژگی تصویربرداری هوشمند مجهز است. با استفاده از این ویژگی گوشی به شما می گوید که چه موقع تصویر پرتره فوکوس مناسب دارد و این امکان را فراهم می آورد که دنباله ای از عکس ها را گرفته و بهترین آنها را انتخاب نمائید.
گوشی نوکیا 206 از بدنه ای کلاسیک و مستطیلی با لبه های گرد برخوردار بوده و بر خلاف گوشی آشا 205 که به صفحه کلید QWERTY کامل مجهز است، گوشی نوکیا 206 از یک صفحه کلید فیزیکی 12 کلیدی بهره می برد.
کاربران این گوشی برای به اشتراک گذاری فایل های خود می توانند از فناوری Slam نوکیا استفاده نمایند. این فناوری از بلوتوث برای انتقال استفاده می کند، اما نیازی به جفت نمودن دو گوشی در آن وجود ندارد و گوشی نزدیک ترین دستگاه مجهز به بلوتوث را تشخیص داده و فایل را به آن ارائه می دهد. گیرنده نیز می تواند به سادگی انتقال را پذیرفته و فایل را دانلود نماید. لازم به ذکر است که گیرنده نیازی به داشتن گوشی نوکیا و یا گوشی مجهز به Slam ندارد. نوکیا فناوری Slam را در گوشی آشا 205 خود نیز ارائه نموده.
از دیگر ویژگی های نوکیا 206 می توان به نصب بودن مرورگر Xpress Browser نوکیا بر روی آن اشاره نمود. این مرورگر با استفاده از سرورهای نوکیا که از فناوری ابری استفاده می کنند می تواند داده ها را قبل از انتقال به گوشی فشرده نموده و بدین ترتیب علاوه بر تسریع در مرور صفحات وب، موجب کاهش پهنای باند دیتای مصرفی تا میزان 90 درصد گردد.
مجموعه ای از 10 برنامه سرگرمی خوب جهت دانلود نمودن و نصب برای کاربران این گوشی درنظر گرفته شده و علاوه بر آن کاربر می تواند از هزاران برنامه رایگان و غیر رایگان موجود در Nokia Store بهره گیرد.
نوکیا 206 نیز همانند گوشی آشا 205 نوکیا در دو مدل تک سیم کارته و دو سیم کارته عرضه می شود. فناوری Easy Swap (تعویض آسان) نوکیا کار عوض کردن سیم کارت دوم قرار گرفته در اسلات کناری گوشی را ساده کرده و برای تعویض سیم کارت نیازی به خاموش کردن گوشی نخواهد بود.
از دیگر ویژگی های مناسب نوکیا 206 طول عمر بالای باطری آن است. نسخه تک سیم کارته این گوشی با یک بار شارژ کامل تا 1132 ساعت (بیش از 47 روز) زمان استند بای، تا 20 ساعت مکالمه و تا 41 ساعت پخش موسیقی را میسر می سازد. زمان استند بای برای نسخه دو سیم کارته این گوشی 680 ساعت (بیش از 28 روز) است.
گوشی نوکیا 206 در رنگ های مشکی، آبی، سفید، ارغوانی و زرد در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. بنا به گفته نوکیا قیمت این گوشی بدون احتساب سوبسید اپراتورها و مالیات 62 دلار خواهد بود (مشابه گوشی آشا 205 نوکیا.)

 

dey68

عضو جدید
کاربر ممتاز
واحد خبر mobile.ir : دو ماه و اندی پیش، کمپانی اپل در روز 21 سپتامبر 2012 (31 شهریور 1391) آیفون 5 را به بازار عرضه کرد. هرچند آمریکا نیز جزو سری اول کشورهایی بود که این اسمارت فون پرطرفدار در آن عرضه شد اما بر خلاف کانادا و برخی کشورهای اروپایی که هم زمان هم نسخه لاک شده ویژه اپراتورهای خاص و هم نسخه آنلاک شده را دریافت نمودند، در آمریکا تنها نسخه لاک شده برای سه اپراتور Sprint ،AT&T و Verizon عرضه شد.
هرچند نسخه لاک شده با قیمتی بسیار ارزان تر از نسخه معمولی عرضه می شود اما خرید این نسخه مشروط به عقد قراردادی دو ساله با اپراتور است و عملاً اپراتور بخش عمده ای از مابه التفاوت قیمت را خود به اپل پرداخت می کند و خریدار نیز هرچند مبلغ کمتری را برای خرید گوشی پرداخته، اما بخشی از هزینه بالای قرارداد با اپراتور به نوعی جایگزین هزینه خرید گوشی می شود.
تصویر بالا: قیمت نسخه لاک شده آیفون 5 در آمریکا
داشتن گوشی لاک شده برای افرادی که می خواهند از اپراتور دیگری غیر از اپراتورهای طرف قرارداد اپل استفاده کنند و یا به سفرهای خارجی بروند دشواری هایی را به وجود می آورد و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که گوشی آنلاک شده در اختیار داشته باشند. اپل بالاخره در روز 30 نوامبر 2012 (10 آذر 1391) پس از گذشت بیش از دو ماه از عرضه آیفون 5، راه را برای خرید این اسمارت فون به صورت آنلاک شده در آمریکا با قیمت های زیر باز نمود.
تصویر بالا: قیمت نسخه آنلاک شده آیفون 5 در آمریکا
دقت نمائید که نسخه آنلاک شده تنها با شبکه های GSM سازگار است. قیمت های فوق نیز بدون در نظر گرفتن مالیات است و در اکثر ایالت های آمریکا چند درصد نیز به عنوان مالیات به قیمت فوق اضافه می شود.​
به نظر می رسد که سیاست اپل در عرضه اولیه آیفون 5 تنها به صورت لاک شده در آمریکا، سه اپراتور اصلی طرف قرارداد این کمپانی را بسیار راضی نگاه می دارد و طرفداران دو آتشه اپل را که تمایل به خرید محصولات این کمپانی در اولین فرصت ممکن دارند به سمت این اپراتورها سوق می دهد. قطعاً عرضه نسخه آنلاک شده نیز می تواند به گسترش بیش از پیش بازار این اسمارت فون در آمریکا بینجامد.​
منبع : Apple


[h=4]خواندنی های دیگر...[/h]
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
[h=1]دو سیم کارتی های آندروید سونی[/h]پیش از این در پست های مختلفی در خصوص بهترین مدل های گوشی های دو سیم کارت و نحوه عملکرد آنها مطالبی بیان شد و با توجه به علاقه مندی کاربران دو گوشی آندرویدی دو سیم کارت سامسونگ نیز مورد بررسی قرار گرفت. اما با توجه به گسترده شدن تلفن های همراه هوشمند سونی امروز به معرفی دو تلفن همراه کمپانی سونی که دو سیم کارت بوده و سیستم عامل آندروید را پشتیبانی می کنند، پرداخته ایم:۱٫ سونی ایکس پریا ای – Sony Xperia E Dual مشخصات فنی: دو سیم کارتتاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۲صفحه نمایش: ۳٫۵ اینچحافظه داخلی: ۴گیگا بایتحافظه رام: ۵۱۲ مگابایتپشتیبانی کارت حافظه: دارددوربین اصلی: ۳٫۱۵دوربین دوم: نداردسیستم عامل : آندروید ۴٫۱پردازنده: ۱گیگاهرتزنقاط قوت: دوسیم کارت -آندروید – صفحه نمایش مناسب – پردازنده ۱گیگاهرتزنقاط ضعف: عدم پشتیبانی از دوربین دومرنج قیمت در بازار ایران: ششصد و نود تا هفتصد هزار تومان
سونی ایکس پریا ای - Sony Xperia E دو سیم کارت مناسب سونی در بازار ایران
۲٫ سونی ایکس پریا تیپو – Sony Xperia Tipo Dualمشخصات فنی: مشخصات کلیفرم گوشی: سادهدو سیم کارتتاریخ معرفی: ماه ژوئن ۲۰۱۲ – ورود به بازار :‌سپتامبر ۲۰۱۲صفحه نمایش: ۲۵۶ رنگ – ۳٫۲ اینچحافظه داخلی: ۲٫۹ گیگابایت – ۵۱۲ مگابایت رامپشتیبانی کارت حافظه خارجی: دارددوربین اول: ۳٫۱۵ مگاپیکسلدوربین دوم: نداردسیستم عامل: آندروید ۴٫۰٫۳پردازنده: ۸۰۰ مگاهرتزنقاط قوت: سیستم عامل – دو سیم کارتنقاط ضعف: حافظه داخلی کم – عدم پشتیبانی از دوربین جلوقیمت در بازار ایران: چهارصد و هفتاد تا پانصد هزار تومان
دو سیم کارت سونی - آندروید - قیمت مناسب
 
بالا