معرفی ARCHLine.XP و خصوصیات آن

معمار ایرانی

عضو جدید
[h=2] معرفی ARCHLine.XP و خصوصیات آن[/h]
نرم افزارهای زیادی برای طراحی و چیدمان داخلی و دکوراسیون مورد استفاده قرار میگیرند که بعضا دارای پیچیدگی ها و سختی هایی نیز هستند. ARCHLine.XP از آن دسته نرم افزارهایی است که علاوه بر سادگی، از قدرت بالایی در ارائه ابزار و رندرینگ برخوردار می باشد. با استفاده از ARCHLine.XP میتوانید به سادگی plan های خود را طراحی، مدلسازی و رندر نمایید. اگر در طراحی و دکوراسیون نماهای داخلی و خارجی با نرم افزارهای 3ds max و Maya و همچنین موتورهای رندرینگ Vray , Mental Ray و Maxwell به نتیجه نرسیده اید و نیازمند یک نرم افزار ساده و قدرتمند هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

ARCHLine.XP ابزارهای بسیار مناسبی در زمینه طراحی و مدلسازی ارائه می دهد. با استفاده از این نرم افزار می توانید از نرم افزارهای زیادی مانند autocad , cinema4D , 3ds Max , Maya , Lightwave و ده ها نرم افزار دیگر مدلها و طرح های دو بعدی و سه بعدی خود را انتخاب و از آنها در طراحی صحنه خود استفاده نمایید. از ARCHLine.XP میتوانید در طراحی صحنه های Interior و Exterior استفاده نمایید که البته قدرت آن بیشتر در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون می باشد.

ARCHLine.XP فرمت های بسیار زیادی را به عنوان فایل ورودی انتخاب میکند. این فرمت ها شامل دو بخش دوبعدی و سه بعدی می شود که در آن، کاربران میتوانند علاوه بر ورود فایل های مدل سه بعدی، از طرح ها و نقشه های دوبعدی نیز استفاده کرده و توسط امکانات ARCHLine.XP آن را به فرمت سه بعدی تبدیل کنند. این فرمت های شامل 3ds ,DWG, DXF, PDF, ATL, SKP , EPIX,C4D , OBJ و دهها مورد دیگر می باشد.

ARCHLine.XP یک کتابخانه کامل از اشیا و لوازم مورد نیاز شما در طراحی و چیدمان داخلی را نیز به همراه داد که میتوانید علاوه بر مدلهایی که خود در نرم افزارهای مدلسازی آنها را طراحی میکنید، از این کتابخانه نیز بهره مند شوید. این منبع بزرگ شامل درها، دیوارها، پنجره ها، لوازم آشپزخانه، کمد ها و قفسه ها، تخت ها و پله ها، زمین و ... می باشد. شما میتوانید برای سهولت در کار ، مدلهای خود را نیز به این کتابخانه اضافه کنید تا در طراحی های آینده با سرعت بسیار بالا قادر به استفاده از مدلها و طرح های خود باشید.

ARCHLine.XP یک نرم افزار مناسب برای فروشندگان و طراحان فضاهای داخلی و دکوراسیون می باشد. شما میتوانید با ساخت یک کتابخانه از محصولات خود، با سرعت باورنکردنی و با سادگی این نرم افزار، در کمترین زمان ممکن ، طرح های خود را پیاده سازی کرده و از قدرت رندرینگ و کیفیت آن بهره مند شوید.

ARCHLine.XP دارای یک موتور رندرینگ پرسرعت، ساده و کاربردی می باشد. بدور از تنظیمات پیچیده و دردسرهای نورپردازی و ... میتوانید در چند ثانیه تمامی تنظیمات مورد نظرتان را اجرا کرده و رندر نهایی را تولید کنید. شما همچنین میتوانید تنظیمات مورد نظرتان را ذخیره کنید تا در آینده صحنه های مشابه را با سرعت بالاتر رندر نمایید. زمان لازم برای کل تنظیمات ARCHLine.XP از 30 تا 60 ثانیه خواهد بود که یک زمان ایده آل برای کاربران است.

با توجه به سرعت عمل بالای ARCHLine.XP میتوانید زمانی که مشتریان در دفتر کار شما حضور دارند، در کنار آنها چیدمان را اجرا کرده و در صورت نیاز مشتریان در همان لحظه تغییرات را اعمال و رندر نهایی را به ایشان تحویل دهید. زمان رندرینگ تصاویر در ARCHLine.XP با توجه به سادگی موتور رندر آن بسیار پایین می باشد. در ضمن در صورتی که تمایل داشته باشید میتوانید صحنه ایجاد شده را به نرم افزارهای دیگر ارسال کنید و در آنجا رندر نمایید. در ضمن موتورهای رندرینگ زیادی هستند که ARCHLine.XP را پشتیبانی میکنند که از مشهورترین آنها میتوان به thea render اشاره کرد.

ARCHLine.XP ابزارهای اندکی هم برای مدلسازی دارد و میتوانید از ترکیب چند مدل، مدل های جدید را ایجاد نمایید. همچنین یک کتابخانه بزرگ و بسیار کاربردی از متریال های پر مصرف مانند انواع چوب ها، فلزات، شیشه ، سنگ و ... را نیز میتوانید در ARCHLine.XP در اختیار داشته باشید. کاربران میتوانند متریال های مورد نظر خود را نیز به این کتابخانه اضافه نمایند.

ARCHLine.XP در دو نسخه Standard و Studio عرض می شود که نسخه Standard امکانات بیشتری را ارائه میدهد. برای مثال در نسخه استاندارد امکاناتی مانند ساخت Terrain و عوارض آن را در اختیار دارید. امکان رندرینگ زیباتر و طبیعی تر نیز با استفاده از الگوریتم های Ray-Trace به این نسخه اضافه شده و روشهای چیدمانی بیشتری در اختیار کاربران قرار دارد.

ARCHLine.XP در نسخه Standard امکان ایجاد انیمیشن و ذخیره آن نیز فراهم آمده است. همچنین میتوانید رندر انیمیشن خود را با فرمت ها و کدک های متنوعی ذخیره نمایید. در ARCHLine.XP امکان استفاده از مدلهای بیلبورد و RPC نیز فراهم شده و میتوانید با در اختیار داشتن این تصاویر و مدلها از آنها استفاده نمایید.

 

Similar threads

بالا