معرفی 10 شهر زیبای گرجستان

somayeh72

عضو جدید
[h=2]معرفی 10 شهر زیبای گرجستان[/h] [h=3]The 10 Most Beautiful Georgian Towns[/h] گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قارهٔ اروپا و آسیا قرار داشته و به مکان مناسبی برای توریست های خارجی تبدیل شده است و هر روز این کشور مردم بیشتری رو به خودش جذب میکنه و روز به روز رو به پیشرفت می باشد. طبیعت و شهرهای گرجستان هم مانند ترکیه زیباست از کوه های خیره کننده گرفته تا غذاهای لذیذ و مهمان نوازی گرم مردم گرجی که از جزو جاذبه های گرشگری گرجستان محسوب میشه .برای سفر به گرجستان بهتون پیشنهاد میکنم اول با شهرهای آن آشنا شوید بعد تصمیم به رفتن بگیرید ما برای آشنایی بهتر در این پست به معرفی 10 شهر زیبای گرجستان می پردازیم :


معرفی 10 شهر زیبای گرجستان 1. تفلیس (Tbilisi)

تفلیس، بزرگترین شهر و پایتخت گرجستان می باشد .نام شهر تفلیس د رواقع یک کلمه قفقازی به معنی گرم است كه به علت وجود چشمه های فراوان آب گرم اين منطقه به اين نام ناميده شده است. تفلیس تلفیقی از فرهنگ و تاریخ و معماری گرجی رو به تصویر میکشه اگر چه شهر تفلیس حدود 29بار ویران و مجدد بازسازی شده، اما ترکیب قدیمی شهر با خیابانهای سنگفرش باریک و مارپیچ، بالکونهای با سبک قدیمی و کلیساهای باستانی تا حدود زیادی دست نخورده باقی مانده ست در بخش هایی از شهر که به تفلیس قدیم معروفه میتونید آثاری از معماری اسلامی و خاورمیانه ای را مشاهده کرد.
شهرهای توریستی گرجستان 2. مستیا (Mestia)

شهر Mestia از شهرهای کشور گرجستان است این شهر در نزدیکی شهرهای Kutaisi و Poti و Oni قرار دارد.این شهر تا کشور گرجستان 128 کیلومتر حدود 4 ساعت فاصله دارد .مستیا بخاطر کوه های زیبایش معروف می باشد و اگر اهل پیاده روی هستید میتونید در کوه های قفقاز به پیاده روی بپردازید.
شهرهای مهم گرجستان
3. تلاوی (Telavi)

تلاوی که از قرون وسطی تابحال خالی از سکنه بوده، به خاطر بناهای تاریخی زیادش، یکی از مهمترین مکانها برای مورخان به شمار میره. اینجا محل سکونت پادشاه ارکل دوم بوده که اون رو به یه مرکز فرهنگی و سیاسی مهم تبدیل کرده است . ارتفاع این شهر از سطح دریا ۴۹۰ متر است و مناسبترين فصل سال براي مسافرت به تلاوی فصل پاييز مي باشد و ماه اكتبر زمان برگزاري جشنهاي انگور است .
شهرهاي گرجستان
4. استپانتسمیندا (Stepantsminda)

استپانسمیندا از روی اسم یه راهب ارتدوکس گرجستانی نامگذاری شد که یه کوه بی نظیر داره فقط یه جاده به سمت جنوب داره که زمستون رفت و آمد در اون خیلی سخته و باید مواظب باشید پس زنجیر چرخ یادتون نره.
شهرهای گرجستان
5. متسختا (Mtskheta)

متسختا در محل تلاقی دو تا رودخانه قرار داره و یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان محسوب میشه. فعالیت های اولیه مسیح در اینجا شکل گرفت و یکی از اولین کشورهایی بودش که مسیحیت رو به عنوان یه دین شناخت و در حال حاضر محل کلیساهای ارتدوکس گرجستان به شمار میره در ضمن در این شهر معماری قدیمی گرجستان رو میتونین ببینین.
شهرهای ساحلی گرجستان
6. سیغناقی (Sighnaghi)

سیغناقی به عنوان شهر عشق در گرجستان شناخته شده و یکی از شهرهایی هست که صنعت گردشگری در اون رواج یافته.این شهر با قدمتی طولانی و 2000 نفر جمعیت، یکی از زیباترین شهرهایی هست که تابحال دیدین.
شهرهای کشور گرجستان
7. باتومی (Batumi)

باتومی یکی از شهرهای ساحلی گرجستان هست و یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهر های قفقاز می باشد. اگه به دنبال بهترین ها توی زندگی تون هستین و یا به دنبال یه جاذبه تفریحی واسه تابستون، هیچ جا مث باتومی نمیشه جاذبه های گردشگری باتومی بی نظیره و باید وقت زیادی صرف دیدن این جاذبه ها بزارید و در سال های اخیر دولت گرجستان با برنامه ریزی های توریستی عالی این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی کرده است خصوصا طرفداران زیادی هم در بین مسافران ایرانی به دست آورده است.
شهرهای ساحلی گرجستان
8. بورجومی (Borjomi)

برجومی شهری در استان سامتسخه – جاواختی گرجستان است که در 150 کیلومتری غرب تفلیس پایتخت گرجستان و در منطقه توری قرار دارد و یه شهر تفریحی بهاره، که میتونین از آب معدنی خالصش استفاده کنین البته آبش یه طعم شور، ترش و سولفوریک داره .. در عوض میتونین از جنگل های سرسبزش لذت ببرین بورجومی یه پارک ملی دوس داشتنی داره که میتونین از طبیعت بی نظیرش لذت ببرین.
معرفی 10 شهر زیبای گرجستان
9. زوگدیدی (Zugdidi)

زوگدیدی واقع در شمال غرب کشور، جایی هست که تاریخ سلطنتی مینگرلیا رو میتونین از نزدیک ببینین پایتخت مینگرلیان محل زندگی خانواده سلطنتی بوده است و یکی از شهرهای تاریخی گرجستان محسوب میشود.
معرفی 10 شهر زیبای گرجستان
10. اوشگولی (Ushguli)

اوشگولی ، منطقه ای از روستاها در منطقه سونتی گرجستان هست که از میراث فرهنگی یونسکوه به مشار میره در نزدیکی شهر مستیا قرار داره که فقط 200 نفر در اینجا زندگی میکنن و از آب و هوای و فضای تمیزی برخوردار می باشد حال میده برا تفریح و خوش گذرونی .فقط کافیه برا ماه عسلتون از بین تور های گردشگری، تور گرجستان را انتخاب کنید مطمئن باشید از انتخابتون پشیمون نخواهید شد.
شهرهای توریستی گرجستان
 

Similar threads

بالا