معرفی کتب نانوتکنولوژی

سیاهچاله

عضو جدید
فناوری نانو که از ان به عنوان انقلاب علمی و فناورانه عصر حاضر یاد می شود موفق به تاثیر گذلری روی بسیاری از علوم مهندیس شده است .پیوند علم مواد شیمی و علوم مهندسی نانو تکنولوژی نامیده می شود .
نانو تکنو لوژی تولید مولکولی یا به زبان سادهتر ساخت اشیا اتم به اتم مولکول به مولکول (توسط بازو های روباتهای برنامه ریزی شده در مقیاس نانو متریک است)نانو تکنولوژی ساخت ابزارهای نوین مولکولی منحصر به فردبا به کار گیری خواص شیمیایی کاملا شناخته شده اتم ها و مولکول ها (نحوه پیوند انها با یکدیگر)را ارائه می دهد.مهارت مطرح شده دستکاری اتم ها به طور جداگانهو جای دادن دقیق انها در مکانی استکه برای رسیدن به ساختار دلخواه و ایده ال مورد نیاز است.

نانو کامپوزیت ها اغلبذ سرویس دهی در شرایط بحرانی مانند هوافضا را میسر میکنند.نانوکامپوزیت های زمینه پلیمری تقویت شده با الیاف پلیمری فلزی و سرامیکی با استحکام بالا هستند .الیاف کربن در مواردی به کار میرود که عمدتا مدول الاستیکی بالا مودد نیاز است .عیب الیاف پلیمری این است که همانند تمام زمینه پلیمری استحکام خود را در دما های نسبتا پایین از دست میدهند.
از کاربردهای منحصر بفرد کامپوزیت های تقویت شده با الیاف ارامیدزره پوش های نظامی هستند . کامپوزیت های کولار با داشتن وزن سبک و انعطاف پذیری خوب برای پوشاک ضد گلوله به کار می رود.

کامپوزیت های زمینه فلزی:
کامپوزیت های زمینه فلزی تقویت شده با الیاف فلزی یا سرامیکی می توانند مقاومت خوبی در دماهای بالا داشته باشند .الومینیم تقویت شده با الیاف بر پوشش داده شده با سیلیسیم کربید به طور گستردهای برای کاربردهای هوا فضا به کار می رود .الیاف و ویسکر ها سیلیسیم کربید در صنایع هوافضا به کار می رود .الیاف پلیمری در کامپوزیت های زمینه فلزی به دلیل نقطه ذوب پایین کاربرد ندارند.کامپوزیت های زمینه فلزی کاربردهای مهمی در ساخت موتورهای راکت و هواپیما دارند.
سوپر الیاژهای تقویت شدهبا الیاف فلزی مانن تنگستن یا الیاف سرامیکی مانند سیلیسیم کاربید استحکام خود را در دماهای بالا نیز حفظ می کند .به طوری که کارایی موتورهای جت را افزایش می دهند.


کامپوزیت های زمینه سرامیکی:
نانو کامپوزیت های زمینه سرامیکی با الیاف سرامیکی تقویت میشوند .کامپوزیت های کربن ـکربن با داشتن مقاومت فوق العاده زیاد در دماهای بالا (تا حدود 3000 درجه سانتیگراد)در ساخت قطعاتی در صنایع هوا فضا استفاده میشود .قطعات کانپوزیتی کربن ـکربن را بعد از تولید برای جلوگیری از اکسیداسیون پوششی از از سیلیسیم کاربید می دهند .کامپوزیت های کربن-کربندارای استحکام و مدول الاستیکی بالایی هستند به طوری که از این کامپوزیت هادر ساخت قطعاتی از هواپیما جت استفاده میشوند.
استفاده از مواد کامپوزیتی تقویت شده با نانو لوله ها در ساخت پوسته ها و سطوح کنترلی هواپیما میتواند سبب کاهش وزن شود .کاهش وزن به معنای سرعت و برد بیشتر قدرت مانور بیشتر مصرف سوخت کمتر و کاهش هزینه است.​
 

hamideh vf

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفي کتاب

معرفي کتاب

سياستگذاري و برنامه ريزي علم و فناوري مطالعه موردي نانوتكنولوژي در ايران

گردآوري و تدوين: دكتر سيد سپهر قاضي نوري
ناشر: كميتة مطالعات سياست نانوتكنولوژي، دفتر همكاري‌هاي فن‌آوري رياست جمهوري


كتاب "سياستگذاري و برنامه ريزي علم و فناوري، مطالعه موردي نانو تكنولوژي در ايران" تاليف دكتر سيد سپهر قاضي نوري كه در 170 صفحه و با قيمت 14.000 ريال توسط كميته مطالعات سياست نانو تكنولوژي دفتر همكاريهاي فناوري منتشر شده، مرور نسبتا مفصلي بر روي مطالب مربوط به علم و فناوري و سياستگذاري آن دارد و با توجه به كمبود منابع فارسي، مي تواند به عنوان مرجعي در اين زمينه محسوب شود.
فصل اول كتاب بحث خود را از اهميت علم و فناوري و تعاريف آن آغاز نموده و در باب سياستگذاري علم و فناوري و روند تحولات آن ادامه مي دهد.
فصل دوم موضوع نقش دولت در عرصه علم و فناوري را مطرح مي كند و به ضرورت و نحوه اعمال اين نقش و ابزارها و پيشنياز هاي آن مي پردازد.
در فصل سوم كتاب محتواي يك سياست علم و فناوري مورد تحليل قرار گرفته و عناويني چون توسعه فرهنگي، تحقيق و توسعه، انتقال تكنولوژي، حمايتهاي دولتي (مالي و مالياتي، بودجه هاي تحقيقاتي، تسهيلات پشتيباني و حمايتهاي قانوني) ، همكاريهاي بين المللي، انتخاب اولويتهاي تحقيقاتي و آموزش عالي به عنوان سر فصلهاي اين سياست مطرح شده اند.
در فصل چهارم كتاب نمونه هايي از سياست علم و فناوري كشورهاي مختلف و نقش سازمان ملل در اين باب ارائه گرديده است.
فصل پنجم كتاب به بررسي تجارت داخلي در سياستگذاري علم و فناوري پرداخته و نقش برخي دستگاههاي فعال در اين زمينه و نيز جايگاه علم و فناوري در 3 برنامه پنجساله كشور را تحليل مي كند.
و بالاخره در در فصل آخر مطالعه موردي سياستگذاري نانوتكنولوژي براي ايران مطرح شده و پس از بررسي اهميت اين فناوري در آينده و نقش آن در ايران و جهان، استراتژيهاي حضور كشور در اين عرصه پيشنهاد مي شود.
مطالعه اين كتاب به كارشناسان و علاقمندان مباحث سياست علمي و مديريت فناوري توصيه مي گردد.
تلفن مركز پخش:
1) 8950515
2) 2- 8321261
 

hamideh vf

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفي کتاب

معرفي کتاب

تست‌هاي مکانيکي نانو و ميکرو در مواد و دستگاه‌ها




عنوان: Micro and Nano Mechanical Testing of Materials and Devices
نويسنده(گان) : Fuqian Yang, James C. M. Li
شمارة شابک: 0387787003
تعداد صفحات: 394
تاريخ انتشار: 2008
انتشارات: Springer

مواد نانومقياس و نانوساختار به‌دليل محدوديت در اندازه نسبت به مواد ماکروسکوپي با اندازة دانه درشت، خواص فيزيکي مختلفي را از خود نشان مي‌دهند؛ در نتيجه نياز به روش‌هاي جديدي براي بررسي رفتار مکانيکي مواد پيشرفته در مقياس کوچک وجود دارد. در اين کتاب آخرين پيشرفت‌هاي صورت‌گرفته در روش‌هاي تست مکانيکي در ابعاد نانو و ميکرومقياس ارائه شده‌است که براي مشخصه‌يابي خواص مکانيکي مواد و ساختارهاي با ابعاد پايين ضروري است.
فهرست مطالب
1- اصول و کاربردهاي دندانه‌گذاري؛
2- اثرات اندازه در نانودندانه گذاري؛
3- دندانه‌گذاري در آلياژهاي حافظه‌دار؛
4- تماس چسبنده در سطح جامدات؛
5- مشخصه‌يابي نانومکانيکي نانوساختارهاي يک‌بعدي؛
6- رفتار تغيير شکل فلزات نانوحفره؛
7- تعيين تنش پسماند با استفاده از روش نانودندانه‌گذاري؛
8- پاسخ پيزوالکتريک در تغيير شکل تماسي مواد پيزوالکتريک؛
9- مکانيک نانولوله‌هاي کربني و کامپوزيت‌هاي آنها؛
10- تست‌هاي ميکروپل؛
11- تست‌هاي نانومقياس در نانوساختارهاي يک‌بعدي؛
12- مترولوژي‌هايي براي پاسخ‌هاي مکانيکي در سيستم‌هاي نانو و ميکرومقياس؛
13- مشخصه‌يابي مکانيکي ساختارهاي با ابعاد کم از طريق تست‌هاي روي تراشه.
 

hamideh vf

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفي کتاب

معرفي کتاب

کاربردهاي فناوري‌نانو براي آب سالم



عنوان: Nanotechnology Applications for Clean Water
نويسنده(گان): Diallo Mamadou, Jeremiah S. Duncan, Nora Savage, Anita Street, Richard C. Sustich
شمارة شابک: 0815515782
تعداد صفحات: 700
تاريخ انتشار: 2008
انتشارات: William Andrew Publishing



سازمان جهاني سلامت در سال 2004 تخمين زده‌است که 1/1 ميليارد نفر از انسان‌ها به آب سالم دسترسي نخواهند داشت و 35 درصد از مرگ و ميرها در جوامع در حال رشد، مربوط به بيماري‌هاي مرتبط با آب خواهد بود. همينك جوامع علمي و دولت‌ها با مسائل مختلفي در تهية آب آشاميدني سالم، راه‌هاي اصلاح آب‌هاي ناسالم و حفره‌هاي آب زيرزميني و جلوگيري از آلودگي منابع آبي، مواجه هستند.
فناوري‌نانو پيش از اين تأثيرات چشمگيري بر روي تحقيقات صورت‌گرفته در زمينة کيفيت آب‌ها داشته‌است. در اين کتاب، فرصت‌هاي فناوري‌نانو براي تأثيرات مثبت در زمينة حفاظت از محيط زيست و مسائل و مشکلاتي که به اشتباه در اين زمينه وجود دارد، نشان داده شده‌است. اولين بخش از چهار بخش اين کتاب موضوعات خاصي است که استفاده از فناوري‌نانو براي آب‌هاي آشاميدني سالم در مقياس بزرگ و کوچک است را شامل مي‌شود؛ مثلاً پيشرفت‌هاي اخير نشان مي‌دهد که بسياري از مسائل موجود در رابطه با کيفيت آب سالم را مي‌توان با استفاده از نانوجاذب‌ها، نانوکاتاليست‌ها، نانوذرات زيست‌فعال، غشاهاي کاتاليستي نانوساختار و افزايش کارايي *****اسيون با نانوذرات، حل کرد.
فهرست مطالب
1- مقدمه؛
2- حسگرها؛
3- تصفية آب در قرن 21: مسائل و فرصت‌ها؛
4- مسائل جهاني؛
5- عمليات‌ها و استفادة دوباره از آب‌ها؛
6 - دورنمايي براي فناوري‌نانو و آب.
7- اصلاح کردن؛
 

hamideh vf

عضو جدید
کاربر ممتاز
Nanostructured materials

Nanostructured materials

Nanoclusters and nanocrystals



Authors / نويسنده ها Hari Singh Nalwa
ISBN/ شابک1588830179
Publisher/ انتشاراتAmerican Scientific Publishers
Date/ تاريخ انتشار 2003
Language/ زبان English
Pages/ صفحه 315
Place/ محل چاپStevenson Ranch, Calif.
CallNumber/ شماره راهنما
-Format/ قطعill. ; 28 cm.



 

masoud*65

عضو جدید
معرفي كتاب : نانولوله‌هاي كربني

معرفي كتاب : نانولوله‌هاي كربني

نانولوله‌هاي كربني

نانولوله‌هاي کربني به واسطه خواص الکترونيکي بي‌نظير و مکانيکي فوق‌العاده خود در پنج سال گذشته بسيار مورد ‏توجه محققان قرار گرفته‌اند. کتاب حاضر نگاه جامعي به اين موضوع نوپا و به سرعت در حال رشد دارد و توصيف ‏کامل و منسجمي از جنبه‌هاي مختلف اين زمينه از قبيل خواص، رشد، روش‌هاي فرآوري و همچنين کاربردهاي مهم و ‏منحصر به فرد ارائه مي‌دهد.

کاربردهاي بالقوه نانولوله‌هاي کربني شامل نانوالکترونيک، کامپوزيت‌ها، حسگرهاي شيميايي، حسگرهاي زيستي، ‏ميکروسکوپ ها، سيستم‌هاي نانوالکترومکانيکي و. . . . مي‌باشد. کتاب فوق با در برگرفتن شمار زيادي از جديدترين ‏مقالات علمي، منبع با ارزشي براي خوانندگان به حساب مي‌آيد.

فهرست مطالب
ساختار و خواص نانولوله‌هاي کربني
• محاسبات نانولوله‌هاي کربني
• رشد نانولوله‌هاي کربني به وسيله تخليه قوس الکتريکي و کند و سوز ليزري
• رشد به وسيله ‏CVD‏ و ‏PECVD‏
• روش‌هاي تعيين مشخصات نانولوله‌هاي کربني
• کاربرد در ميکروسکوپ الکتروني روبشي
• کاربرد در نانوالکترونيک
• نشر ميدان
• کاربرد در حسگرهاي شيميايي و فيزيکي
• کاربرد در حسگرهاي زيستي
• کاربردها: مواد مرکب
• ساير کاربردها




نويسنده(گان): : Morinobu Endo ، Sumio Iijima و Mildred S. Dresselhaus
شماره شابک: 0080426824
تعداد صفحات: 183 صفحه
تاريخ انتشار: 1996

انتشارات: Pergamon

براي آگاهي از اطلاعات کامل اين کتاب، اينجا را کليک کنند.
 
آخرین ویرایش:

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
نانومهندسي مواد ساختاري، کاربردي و هوشمند
عنوان: Nanoengineering of Structural, Functional and Smart Materials
ويراستار: Mark J. Schulz, Ajit D. Kelkar, Mannur J. Sundaresan
شماره‌ي شابک: 0849316537
تعداد صفحات: 736
تاريخ انتشار: 2005
انتشارات: CRC
قيمت: 209 دلار

اين کتاب که فصول مختلف آن به‌وسيله‌ي 24 آزمايشگاه فناوري نانو نوشته شده‌‌است کارهاي تحقيقاتي گسترده‌اي که مرتبط با پيشرفت‌هاي صورت گرفته در زمينه‌ي مواد چند کاربردي است، ارائه كرده و به‌طور كلي تمركز آن بر زمينه‌ي سنتز، روش‌هاي ساخت و مدل‌سازي است. اين کتاب پس از شرح مواد کاربردي، در مورد روش‌هايي که براي بهبود خواص مواد، پايداري، چند کاربردي شدن و تطابق‌‌پذيري آنها طراحي شده، به بحث مي‌پردازد، همچنين حسگرها و محرک‌هاي ساخته‌‌شده از ميکرودستگاه‌هاي نانوساختار را براي بررسي خواص حرارتي و کارايي مواد، بررسي و آزمايش كرده‌‌است. تأكيد نويسندگان اين کتاب بر روي کاربردهاي تجاري كنوني و بالقوه‌ي نانومهندسي مواد هوشمند است كه از آن جمله مي‌توان به استفاده از نانوپوشش‌ها در ايجاد «پوست مصنوعي» و استفاده از نانولوله‌هاي کاربردي براي افزايش خواص مواد کامپوزيتي و براي حسگري و ذخيره‌ي هيدروژن اشاره كرد.
فهرست مطالب 1- مقدمه‌اي بر نانومهندسي؛
2- طراحي مواد نانوساختار؛
3- نانولوله‌هاي کربني و نانوسيم‌هاي بيسموت؛
4- نانوتسمه‌ها و نانوسيم‌هاي اکسيدي کاربردي؛
5- پيشرفت‌ها در رسوب‌‌نشاني بخار شيميايي نانولوله‌هاي کربني؛
6- نانونقاط Au خودآرا در يک زمينه‌ي ZnO
7- سنتز نانولوله‌هاي نيتريد بور با استفاده از يک آسياب گلوله‌اي و آنيل کردن؛
8- رسوب‌‌نشاني پلاسما از فيلم‌هاي فوق نازک کاربردي بر روي مواد نانومقياس؛
9- نانوکامپوزيت‌هاي ساختاري؛
10- سنتز و مشخصه‌يابي نانوکامپوزيت‌هاي لايه‌‌نازک فلز- سراميک با خواص مکانيکي بهبوديافته؛
11- فيبرهاي ماکروسکوپيک از نانولوله‌هاي کربني تک‌‌جداره؛
12- نانوفيبر کربني و فيلم‌ها و فيبرهاي کامپوزيت پليمر/ نانولوله‌ي کربني؛
13- الگودهي سطح با استفاده از تک‌‌لايه‌هاي خودآرا؛
14- افزايش استحکام مکانيکي کامپوزيت‌هاي بر پايه‌ي پليمر با استفاده از نانولوله‌هاي کربني؛
15- ساختارها و مواد هوشمند نانومقياس؛
16- خواص حرارتي و ريزساختاري مواد نانوساختار پليمري؛
17- ساخت، مشخصه‌يابي مکانيکي و مدل‌سازي يک نانوکامپوزيت ترموپلاستيک؛
18- نانومکانيک؛
19- مدل‌سازي اتمي و پيوسته‌ي لايه‌هاي نازک تحت نانودندانه‌‌کاري؛
20- مشخصه‌يابي لايه‌‌نازک AlN/TiN ناهمگن؛
21- پلاريزاسيون در نانولوله‌ها و ساختارهاي نانولوله‌اي؛
22- مدل سازي چندمقياس از تمرکز تنش و شکست در مواد فلزي نانوبلوري؛
23- مدل‌سازي کامپوزيت‌هاي پليمر/ نانولوله‌هاي کربني؛
24- مقدمه‌اي بر انتقال حرارت در مقياس نانو، ميکرو و ماکرو.
اين خبر در ماهنامه شماره 144 به چاپ رسيده است ستاد توسعه فناوري نانو
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
آلياژهاي نانوبلوري و نانومواد مغناطيسي جديد
عنوان: Novel Nanocrystalline Alloys and Magnetic Nanomaterials
ويراستار: Brian Cantor
شماره‌ي شابک: 0849316537
تعداد صفحات: 325
تاريخ انتشار: 2005
انتشارات: Taylor & Francis
قيمت: 209 دلار

مواد نانوبلوري که ساختارهايي در محدوده‌ي 1-100 nm دارند خواص ساختاري، الکتريکي، مغناطيسي و نوري قابل توجهي را از خود نشان مي‌دهند که مي‌توان از آن در کاربردهاي ساختاري و غير ساختاري گسترده‌اي استفاده کرد. از جمله کاربردهاي بالقوه‌ي اين نانومواد مي‌توان به استفاده از آنها در صنايع اتومبيل‌‌سازي، الکترونيک، هوا ‌ فضا، پوشاک، شيميايي، سوخت و روانکاري و محدوده‌هاي کاربردي (شامل نمايشگرهاي صفحه‌‌تخت تا ايمپلنت‌‌ها) اشاره کرد.
در اين کتاب مروري جامع و کامل بر اين حوزه‌ي در حال رشد ارائه شده‌است و شامل آلياژهاي نانوبلوري و آمورف، نانومواد جديد (نانوکامپوزيت‌ها و نانولوله‌‌ها)، همچنين نگاهي به نانومواد مغناطيسي و کاربردهاي آنها دارد. در اين کتاب بر اساس چهارمين سمينار مواد oxford-kobe، از همکاري محققان پيشرو در دانشگاه‌ها و صنايع موجود در سراسر اروپا و ژاپن استفاده شده‌‌است.
فهرست مطالب 1- ترموديناميک مواد نانوبلوري؛
2- آلياژهاي آمورف نانوساختار؛
3- آلياژهاي نانوبلوري، شبه ‌نانوبلوري و آمورف Al و Mg
4- نانوتبلور در آلياژهاي ‌Al
5- آلياژهاي Al-Fe نانوساختار با استحکام بالا؛
6- آلياژهاي Ni نانوبلور رسوب‌‌نشاني‌‌شده؛
7- آلياژهاي آمورف Ni، Cu و Ti
8- شبه نانوتبلور در آلياژهاي Zr
9- نانوکامپوزيت‌هاي شبه‌ تبلور؛
10- نانواپتوالکترونيک؛
11- نانوتبلور در فولادها به‌وسيله‌ي تغيير شکل شديد؛
12- تغيير شکل شديد؛
13- نانوکامپوزيت‌هاي سراميک- فلز؛
14- نانوکامپوزيت‌هاي آلومينا/ سيليکون کاربيد؛
15- لايه‌هاي دانه‌اي ميکروساخت؛
16- نانوبلورهاي Fe و Ni
17- آلياژهاي Fe-M-B نانوبلور؛
18- پيشرفت‌ها در مواد مغناطيسي نرم نانوبلور؛
19- کاربردهاي مواد مغناطيسي نرم نانوبلور؛
20- مغناطيس‌هاي دايمي نانوکامپوزيت Nd-Fe-B.

اين خبر در ماهنامه شماره 144 به چاپ رسيده است ستاد توسعه فناوري نانو
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
خواص مكانيكي مواد نانوبلوري
عنوان: Nanoengineering of Structural, Functional and Smart Materials
نويسندگان: M. A. Meyers, A. Mishra and D.J. Benson
مترجمان: دكتر جمشيد آقازاده، دكتر پيروز مرعشي، مهندس مسيح رضائي
شماره‌ي شابک: ٥-٣٨٠-٤٦٣-٩٦٤-٩٧٨
تعداد صفحات: 248
تاريخ انتشار: 1388
انتشارات: دانشگاه صنعتي اميركبير (پليتكنيك تهران)



اين کتاب مروري بر تحقيقات انجام شده در زمينه‌ي خواص مکانيکي مواد نانوبلوري است. با توجه به اينکه مباحث مطرح شده در اين کتاب مباحث روز و نتايج تحقيقات ساليان دراز نويسندگان آن است، مترجمين کتاب لازم ديده‌اند در ابتدا، مقدمه‌اي مفصل در رابطه با فناوري نانو، نانومواد و خواص مختلف آن‌ها ارايه دهند. فصل اول و دوم کتاب، مقدمه و تاريخچه‌اي در رابطه با مواد نانوبلوري و تأثير ريز شدن دانه‌بندي مواد بر خواص آن‌ها است. در فصل سوم، تقسيم‌بندي نانو مواد و در فصل چهارم، روش‌هاي معمول سنتز مواد نانوبلوري به اختصار مورد بررسي قرار مي‌گيرند. فصل چهارم در رابطه با خواص مکانيکي مواد نانوبلوري شامل خواص کششي، خزشي و خستگي آن‌ها است.
در فصل بعد رفتار مکانيکي سراميک‌ها و کامپوزيت‌هاي نانوساختار به طور خاص مورد بررسي قرار مي‌گيرد. فصل هفتم، مکانيزم‌هاي حاکم بر رفتار تغييرشکلي مواد نانوبلوري را ارايه مي‌کند. در فصل هشتم، رفتار شکست مواد نانوبلوري مورد بحث قرار مي‌گيرد. در پايان و در فصل نهم کتاب، در رابطه با روش‌هاي شبيه‌سازي رفتار مکانيکي مواد نانوبلوري صحبت مي‌شود.
اين کتاب منبع مفيد و مهمي براي محققان شاخه‌هاي مختلف علم و مهندسي مواد و مهندسي مکانيک است.

فهرست مطالب
مقدمه‌ي مترجمين
فصل١: مقدمه
فصل٢: تاريخچه
فصل٣: تقسيم‌بندي مواد نانوبلوري
فصل٤: سنتز مواد نانوبلوري
فصل٥: خواص مکانيکي فلزات و آلياژهاي نانوبلوري
فصل٦: سراميک‌ها و کامپوزيت‌هاي نانوبلوري
فصل٧: مکانيزم‌هاي تغييرشکل در مواد نانوبلوري
فصل٨: شکست در مواد نانوبلوري
فصل٩: مدل‌سازي عددي مواد نانوبلوري
فصل١٠: خلاصه

اين خبر در ماهنامه شماره 144 به چاپ رسيده است ستاد توسعه فناوري نانو
 

neda1362

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
Nano-Biomedical Engineering 2009: Proceedings of the Tohoku University Global Center of Excellence Program, Global Nano-Biomedical Engineering Education and Research Network Centre, Se
By Takami, M.D., Ph.D. Yamaguchi



  • Publisher: Imperial College Press
  • Number Of Pages: 469
  • Publication Date: 2009-03-31
  • ISBN-10 / ASIN: 1848163525
  • ISBN-13 / EAN: 9781848163522
دانلود:
http://ifile.it/2yc1nvh/1848163525.rar
 

neda1362

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
Self-Assembly, Pattern Formation and Growth Phenomena in Nano-Systems: Proceedings of the NATO Advanced Study Institute, held in St. Etienne de Tinee, ... II: Mathematics, Physics and Chemistry)
By Alexander A. Golovin, Alexander A. Nepomnyashchy



  • Publisher: Springer
  • Number Of Pages: 327
  • Publication Date: 2006-02-14
  • ISBN-10 / ASIN: 1402043546
  • ISBN-13 / EAN: 9781402043543
دانلود:
http://ifile.it/xh4dw80/1402043546.zip
 

neda1362

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
Fluid Properties at Nano/Meso Scale: A Numerical Treatment (Microsystem and Nanotechnology Series (ME20))
By Peter Dyson, Rajesh Ransing, Paul H Williams, Rhondri Williams
  • Publisher: Wiley
  • Number Of Pages: 238
  • Publication Date: 2008-10-27
  • ISBN-10 / ASIN: 047075124X
  • ISBN-13 / EAN: 9780470751244
  • Binding: Hardcover
دانلود:
http://www.filefactory.com/file/67ed72/n/9780470751244_rar
 

neda1362

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
nano science and technology;novel structures and phenomana

Book Description
Nanoscience and technology is a rapidly developing area of research in physics, chemistry and materials. This volume comprises of papers presented at the Advanced Study Institute in Hong Kong and is a timely publication of developments in novel structures in phenomena of nanostructured materials. The topics include two dimensional nanoclusters on metal surfaces, quantum dynamics of coupled quantum-dot cubits and dephasing effects induced by measurements, coating of metal oxides onto surface of mesoporous silicas, and synthesis of boron nitride nanotube array. Nano Science and Technology is a useful source of reference for postgraduates, professionals and researchers in nanoscience and technology.

http://ifile.it/o7lrz1b/24905___tang_z.__sheng_p.__eds__nano_science_and_technology__novel_structures_and_phenomena__2003.zip
 

abedi78

عضو جدید
سلام
چطوری می توان از این سایت دانلود کرد؟
من عضو این سایت هم شدم.
ممنون
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
نانوکامپوزيت‌هاي سيليکا و سيليکاتي با پوشش پليمري
عنوان: Polymer-Layered Silicate and Silica Nanocomposites
نويسنده (ها) : Y.C. Ke, P. Stroeve
شماره شابک: 0444515704
تعداد صفحات: 398
تاريخ انتشار: 2005
انتشارات: Elsevier Science
قيمت: 200 دلار
اين کتاب شامل معرفي مواد پيشرفته و نانوکامپوزيت‌هاي بر پايه سيليکا و سيليکات‌هاي لايه‌اي معادن چين است. با استفاده از فناوري نانو مي‌توان اين مواد معدني را به عنوان پرکننده استفاده کرده، به صورت ‏درجا پليمريزه کرده و به وسيله توزيع نانومقياس با پليمرها ترکيب کرد. در اين کتاب مثال‌هاي کاربردي بسياري ‏ارائه شده است تا نشان داده شود که چگونه نانوکامپوزيت‌ها تهيه مي‌شوند. ‏
در اين کتاب، انواع مختلفي از پليمرهاي- لايه‌اي سيليکاتي (‏PET، ‏PBT، ‏PE، ‏PP‏ و غيره) و ‏نانوکامپوزيت‌هاي سيليکا مورد بررسي قرار گرفته ‏است. نانوکامپوزيت‌هاي اصلاح شده، در کاربردهايي نظير فيلم‌هاي کاربردي، مواد ‏عايق، پوشش‌ها و پلاستيک‌هاي مهندسي، به کار مي‏روند. ارتباط خواص- ساختار اين نانوکامپوزيت ها، مخصوصاً اثرات ‏نانو در آنها به وسيله روشهاي مختلف بررسي شده است تا نشان داده شود که چگونه بارگذاري بحراني فاز معدني ‏بر روي خواص نهايي مواد نانوکامپوزيتي، تأثير دارد. بديهي است که اين نسل جديد از مواد، تأثيرات انقلابي بر ‏روي مواد سنتي يا صنايعي مثل پتروشيمي دارد. ‏
کتاب شامل موارد ذيل است: ‏
تمرکز بر روي فاز معدني که کاربرد گسترده و اهميت صنعتي زيادي دارد؛
ارائه گزارش‌هاي بسياري در زمينه اثرات نانو، نانوساختارها و خواص کاربردي آنها؛
ارائه نحوه چينش ذرات و خودآرايي آنها به وسيله فعل و انفعال اين ذرات با زمينه پليمري.
فهرست مطالب
1-‏ تاريخچه پليمر- لايه‌اي سيليکاتي و نانوکامپوزيت‌هاي سيليکا
‏2-‏ اصلاح و توزيع سيليکات و سيليکا
‏3-‏ پليمر- لايه‌اي سيليکاتي و نانوکامپوزيت‌هاي سيليکا
‏4-‏ مورفولوژي، چيدمان و خواص

اين خبر در ماهنامه شماره 147 به چاپ رسيده است
ستاد ويژه توسعه فناوري نانو
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
نانولوله‌ها و نانوالياف
عنوان: Nanotubes and Nanofibers
ويراستار (ها) : Yury Gogotsi
شماره شابک: 0849393876
تعداد صفحات: 264
تاريخ انتشار: 2006
انتشارات: CRC
قيمت: 46 دلار
کشف و پيشرفت سريع نانولوله‌هاي کربني منجر به بهبود درک و فهم فناوري نانو گرديده و علاوه‌بر اين، ‏هزاران کاربرد احتمالي براي نانومواد در اندازه‌ها و شکل‌هاي مختلف از کامپوزيت‌ها گرفته تا زيست‌شناسي، ‏پزشکي، انرژي، حمل و نقل و دستگاههاي الکترونيکي را منجر شده است. ‏
در اين کتاب مروري کلي بر ارتباط خواص- ساختار، سنتز، تخليص و کاربردهاي بالقوه نانولوله‌هاي کربني و ‏الياف‌ها که شامل ويسکرها، هسته ها، نانوتسمه‌ها و نانوسيم‌ها مي‌شود، ارائه شده است. در اين کتاب با استفاده از ‏تحقيقات صورت گرفته بر روي نانولوله‌هاي کربني به عنوان پايه و اساس پيشرفت‌هاي صورت گرفته در آينده، بر ‏روي روش‌هاي رشد و سنتز ساختارهاي گرافيت نانوبلوري و آمورف و نانومواد معدني که شامل روش‌هاي ‏سنتز شيميايي تر، رسوب بخار شيميايي (‏CVD‏) ، تخليه قوس الکتريکي و ساير روش‌ها مي‌شود، بحث شده ‏است. همچنين، نانولوله‌هاي نيتريد بور و دي کالکوژنايدهاي (‏dichalcogenide‏) فلزي در اين کتاب به صورت ‏کامل و دقيق شرح داده شده و خواص منحصربه‌فرد و روش‌هاي مشخصه‌يابي و توليد نيمه‌هادي تک بلوري و ‏نانوسيم‌هاي اکسيدي- کاربردي مرور شده است. ‏
در فصل‌هاي مختلف کتاب چالش‌هاي پيش رو در زمينه رشد و فرآيند کنترل شده و چينش نانوساختارهاي ‏معدني و آلي، مشخص شده است. کتاب نانولوله‌ها و نانوالياف ها، چشم انداز بسيار خوبي در زمينه پيشرفت‌هاي ‏صورت گرفته که منجر به بهبود خواص نانومواد براي يکسري از دستگاه‏ها و کاربردهاي جديد که شامل ‏دستگاه‏هاي الکترونيکي، کامپوزيت‌هاي ساختاري ذخيره‌سازي گاز و هيدروژن، الکترودهاي موجود در سيستم‌هاي ‏ذخيره انرژي الکتروشيميايي، مواد جاذب (‏sorbent‏) و *****ها مي‌شود، ارائه کرده است. ‏
فهرست مطالب
‏1-‏ نانولوله‌هاي کربني: ساختار و خواص
‏2-‏ شيمي نانولوله‌هاي کربني ‏
‏3- ويسکرهاي گرافيتي، هسته‌ها و بلورهاي چند وجهي
‏4-‏ نانولوله‌هاي معدني و مواد فلزي دي کالکوژنيد شبه‌فولرين و ترکيب‌هاي لايه‌اي مرتبط ‏
‏5-‏ نانولوله‌هاي نيتريد بور: سنتز و خواص
‏6-‏ نانولوله‌ها در نانوکامپوزيت‌هاي پليمري چند کارکردي
‏7-‏ نيمه هادي‌ها و نانوساختارهاي اکسيدي يک بعدي ‏
‏8-‏ فناوري نانوالياف

اين خبر در ماهنامه شماره 147 به چاپ رسيده است
ستاد ويژه توسعه فناوري نانو
 

Similar threads

بالا