معرفی کتب دینی و مذهبی

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

تجدید چاپ کتابی برای آشنایی کودکان با ماه مبارک رمضان​



تجدید چاپ کتابی برای آشنایی کودکان با ماه مبارک رمضان

کتاب «یک ماه خوب برای بچه‌های خوب» داستان‌هایی است درباره ماه رمضان و کارهایی که کودکان دوست دارند در کنار بزرگ‌ترهایشان در این ماه انجام دهند.​

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب «یک ماه خوب برای بچه‌های خوب» نوشته مهین سماواتی و با تصویرگری زهرا و زهره طباطبایی به چاپ چهارم رسید.
این کتاب که برای گروه سنی ب و ج نوشته شده، داستان‌هایی است درباره ماه رمضان و کارهایی که کودکان دوست دارند در کنار بزرگ‌ترهایشان در این ماه انجام دهند.
در این کتاب با زبانی داستانی و جذاب، به کارهایی که کودکان می‌توانند در ماه مهمانی خدا انجام دهند تا تجربه این ماه برایشان زیبا و جذاب و به یاد ماندنی شود، پرداخته شده است. قصه‌های شیرینی درباره مفاهیمی مثل روزه‌داری، سحری و افطاری، نذری دادن، کمک و هدیه دادن به دیگران و...
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
شادی یک گاز به سیب زد و گفت: به به… چقدر خوشمزه است. مامان تو چرا سیب نمی‌خوری؟ خیلی خوشمزه است!
مامان گفت: عزیزم من روزه‌ام.
شادی گفت: مگه روزه باشی می تونی کرونا رو شکست بدی؟
مامان لپ شادی رو بوسید و گفت: بله، خیلی هم خوب می‌توانم.
شادی پرسید: چطوری؟
مامان گفت: همان طور که آب و صابون ویروس کرونا را از دستهایمان پاک می‌کند، روزه هم داخل بدنمان را از بیماری پاک می‌کند.
کتاب «یک ماه خوب برای بچه‌های خوب» 24 صفحه‌ دارد و در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده و در آستانه ماه مبارک رمضان به چهارمین چاپ رسیده است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

کتاب دین‌پژوهی و آینده دین منتشر شد​



کتاب دین پژوهی و آینده دین منتشر شد

کتاب دین‌پژوهی و آینده دین جدیدترین اثر از قاسم پورحسن استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و زهرا حاجی‌شاه‌کرم منتشر شد.​

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب دین‌پژوهی و آینده دین جدیدترین اثر از قاسم پورحسن استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و زهرا حاجی‌شاه‌کرم به‌همت انتشارات صراط منتشر شد. فرض اصلی کتاب، تداوم دین و نقش یگانۀ آن در حیات انسانی است، اما پرسش احتمالی به بی‌شکلی یا صورت متعّین آن بازمی‌گردد. دین برای بقا و تداوم باید به هم‌سخنی با انسان و نیازهای بنیادین او روی بیاورد. اگر جهان آینده را با سیطرۀ تفکر متاورسی یا شکلی از آن بدانیم، در آن صورت دین چگونه تداوم یافته و چه هویت و نقشی خواهد داشت؟ حقیقت آن است که به‌رغم تمامی پرسش‌ها و احتمالات، دین آینده، انسانی‌تر و اخلاقی‌تر و متواضعانه‌تر خواهد بود. ایدۀ محوری اثر حاضر این است که گوهر دین، پایان‌ناپذیر، قیاس‌ناپذیر و جایگزین‌ناپذیر است.
کتاب دین‌پژوهی و آینده دین، مرحله نخست از جستارها در حوزۀ مطالعات دین نویسندگان محسوب شده و در دفترهای دیگر نسبت دین و اخلاق و نیز دین و جامعه و فرهنگ را مورد پژوهش قرار خواهند داد. اثر حاضر در هفت گفتار متفاوت و با مسائل و موضوعاتی متمایز و متنوع فراهم آمده که بدون تأمل درخور، نسبت‌شان عیان نخواهد شد. پس از پیش‌گفتاری در تبیین و نقد ایدۀ پایان دین و شرح اهمیت و جایگاه دین‌پژوهی، در گفتار نخست، تصویرهای جدید از دین مورد بررسی قرار گرفت.
جهان‌های معنی، سرشت دین و انتظارات بشر از دین، سه پرسش مهم در گفتار دوم محسوب می‌شود. جهان‌های دینداران نه قابل فروکاستن به یکدیگر است و نه احتمال اندراج دارد. مفهوم خدا و درک از آن، بنیان دین‌پژوهی است و راز تنوع دین در تصویرهای گوناگون دینداران از خداست که در گفتار سوم تبیین شد. در گفتار چهارم، پدیدارشناسی دین به‌نحو مبسوط و بر اساس تفکیک پدیدارشناسی دوره نخست و دوم و نیز پدیدارشناسی سنتی و پویا مورد بررسی قرار گرفت. نویسندگان در گفتار پنجم، در دوازده باب، جریان‌های اساسی دین‌پژوهی را مورد پژوهش قرار دادند. پس از تبیین خاستگاه تاریخی ـ نظری جامعه‌شناسی دین و رهیافت‎‌های گوناگون به دین، به‌مثابۀ مدخل، رویکردهای اساسی جامعه‌شناسی دین، بررسی و تحلیل و نقد گردید. در باب سوم، نظریه منشأگرایانه، مراحل سه‌گانه دین و خاستگاه تکوین، پندار پایان دوره دین‌ورزی، دین به‌مثابۀ امر اجتماعی و کارکردهای دین بررسی شد. دین و ازخودبیگانگی، آیندۀ دین و بی‌شکلی، و دین و کنش اجتماعی در باب چهارم و ذیل نظریه‌های کارکردگرایانه تبیین شد.
در باب پنجم، معنابخشی و عقلانی‌سازی دین و تفسیر تفهمی آن مورد توجه قرار گرفت. دیدگاه تکامل‌گرایی ایدۀ پرمناقشه محسوب می‌شود که تایلور و فریزر طرح کرده‌اند که در باب ششم بحث و نقد شد. قلمروهای سه‌گانه، آیندۀ یک پندار، کهن‌الگوها و دین در باب هفتم مورد بررسی انتقادی قرار گرفت. تاکنون از مطالعات تطبیقی دین و نقش خاص ماکس مولر پژوهش‌های اندکی صورت گرفت. اختصاص دادن یک باب به اندیشه‌های او دلالت بر اهمیت مطالعات و روش مولر در دین‌پژوهی دارد. سه رهیافت عاطفه‌گرایی، انسان‌شناسی دین، و تفسیرگرایانه در سه باب نهم تا یازدهم مورد توجه قرار گرفته است. در باب پایانی جامعه‌شناسی دین شش متفکر دورۀ معاصر و متأخر بررسی شدند.
در گفتار ششم، نواندیشی دینی و فهم جدید از دین توسط متفکران اسلامی بررسی شد. در این گفتار تحولات فکری و تلاش‌های نواندیشان اسلامی در دویست سال اخیر و نوع بازخوانش آنها از دین بررسی شد و اشتباهات فهم ایدئولوژیک از دین با نگاهی انتقادی تبیین شد. در گفتار پایانی کتاب حاضر، آیندۀ دین از منظری متفاوت بحث شده است. شاید بتوان این گفتار را نوعی اقتراح یا برساختن یک ایده در باب چگونگی حضور دین در آینده به‌شمار آورد. مهمترین پرسش در این گفتار، امکان حضور دین متافیزیکی یا سنتی در حیات آیندۀ بشری و نقدهای صورت‌گرفته بر آن است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

از شیراز تا حیفامنتشر شد​


جدیدترین اثر موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) با عنوان از شیراز تا حیفا سرگذشت باب و بهاء به زیور طبع آراسته گردید.

photo 2024 02 07 17 56 43 1024x706 - از شیراز تا حیفامنتشر  شد

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج)، کتاب از شیراز تا حیفا، سرگذشت باب و بها، به قلم محمد مهدی زعیم الدوله تبریزی(ملقب به امیر)، ترجمه حسن فرید گلپایگانی، که در دی ماه سال جاری به بازار کتاب عرضه گردید، گزارشی مستند از تاریخ معاصر، و نقدی عالمانه بر آراء و اندیشه های فرقه ضاله بهائیت است.
بازخوانی سیر تاریخی شکل گیری این فرقه در ایران عصر قاجار، در نقطه عطف مهم و کلیدی قرن سیزدهم هجری قمری و همزمانی فرقة همزاد آن «وهابیت» در عربستان جزیره العرب مورد توجه نویسنده بوده است.
هیئت تحریریه موسسه فرهنگی موعود عصر، برای تنقیح، ویرایش و به چاپ رسیدن این اثر سعی وافر نموده است تا متنی فاخر و روان در اختیار علاقه مندان به تاریخ معاصر و پژوهشگران قرار بدهد.
شایان ذکر است آئین رونمایی از کتاب شیراز تا حیفا به زودی برگزار خواهد شد و زمان و مکان برگزاری به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.
علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می توانند با شماره تلفن موسسه۶۶۴۵۹۳۴۷ ۰۲۱ تماس گرفته یا به سایت یاران شاپ مراجعه نمایند.
 
بالا