[معرفی کتاب] کلید کاربردی مهندسی شیمی Aspen HYSYS

الماس آبی

عضو جدید
امروزه محاسبات پیچیده و وقت گیر در جوامع پیشرفته و صنعتی نیاز به نرم افزار های مهندسی را روزافزون کرده است تا انجا که آموزش نرم افزارهای مهندسی و تحصیلات آکادمیک دو موضوع وابسته بهم هستند و هیچ یک به تنهایی توانایی راه اندازی یک صنعت عظیم را ندارد . گوهر گران قیمت زمان و به دنبال آن هزینه های هنگفت مالی، نقش اول را در طراحی های مهندسی ایفا میکند، بنابراین حتی طراحی یک مجتمع فرایندی کوچک توسط یک گروه چندین نفره که از لحاظ بنیه علمی کاملا قوی هستند ، بدون نرم افزار به دور از انتظار است و نیاز به نرم افزارهای مهندسی کاملا مشهود است.
خوشبختانه در صنعت نفت و گاز نرم افزارهای توانمندی طراحی شده اند که می توان به نرم افزارهای Aspen Hysys ، Aspen Plus ، Aspen Pipesys و .... اشاره کرد که هر یک معایب ، محاسن و کاربردهای ویژه خود را دارند .
همان طور که بیان شد نرم افزار Aspen Hysys بیشتر در زمینه طراحی فرآیندهای شیمیایی کاربرد دارد . طراحی فرآیندهای پایا ، ناپایا ، فرآیندهای شیمیایی همراه با واکنش ، Sizing و غیره از جمله توانمندی های این نرم افزار است .
در این کتاب تنها به آموزش فرایندهای پایا می پردازیم و به یاری خدا در آینده نزدیک دیگر امکانات نرم افزار را در خدمت دوستان عزیز ارائه میدهیم .
در فصل اول نحوه انجام ملزومات برای ورود به محیط شبیه سازی همراه با نکات لازم
در فصل دوم نحوه تعریف جریان های انرژی و مواد
در فصل سوم چگونگی استفاده از تجهیزات در شبیه سازی
در فصل چهارم نحوه مشاهده نتایج و ارائه آن


hysys.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا