معرفی کتاب ماتریالیسم

cavack

اخراجی موقت
کتاب ماتریالیسم


در این متن به معرفی یکی از جدید‌ترین کتاب‌های منتشر شده در حوزه‌ی فلسفه می‌پردازیم .کتاب ماتریالیسم از نظریه‌پرداز مشهور«تری ایگلتون» به‌تازگی منتشر شده‌ و به بازار کتاب عرضه شده است ،

دربارهی کتاب
تری ایگلتون نظریه‌پرداز بریتانیایی که به اعتقاد اکثر افراد او بهترین منتقد ادبی حال‌ حاضر بریتانیا نیز می‌باشد ، تاکنون کتاب‌های بسیاری هم‌چون، شکسپیر و جامعه، معنای زندگی، پیش‌درآمدی بر نظریه ادبی، اسطوره‌های قدرت و … را به رشته‌ی تحریر درآورده است، اما تازه‌ترین کتاب او که برای اولین‌بار در سال ۱۳۹۷ در ایران به چاپ رسیده است کتاب «ماتریالیسم » می‌باشد .
او در این کتاب سعی‌ نموده به خوبی ارزش‌ها و باورهای سه ماتریالیست بسیار متفاوت همچون «مارکس» ، «نیچه» ، «ویتگنشتاین» را تحلیل و بررسی‌ نماید و نظریات آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کند. ایگلتون در «ماتریالیسم» استدلال قدرتمندی از مکتب شگفت‌انگیز فلسفه را مطرح می‌کند که ماتریالیسم در مرکز بحث‌های مهم علمی ، فرهنگی و فلسفی قرار دارد. تری ایگلتون با تکیه بر مقایسه‌ی چندین موضوع مختلف از ایدئولوژی و تاریخ به زبان، اخلاق و زیبایی‌شناسی با صراحت نشان می‌دهد که چگونه بدن و فعالیت جسمی ما می‌تواند اندیشه و آگاهی را امکان‌پذیر سازد، به عبارتی نمایشی ارزشمند در تفکر فلسفی است که قلب ما در مورد خودمان فکر می‌کند و در جهان زندگی می‌کند.
دربارهی نویسنده
تری ایگلتون در سال ۱۹۴۳ در بریتانیا به دنیا آمد و در حال‌حاضر به عنوان بهترین نظریه‌پرداز و منتقد ادبی بریتانیایی در دانشگاه لنکستر به‌عنوان استاد ادبیات انگلیسی مشغول تدریس می‌باشد .او در کنار تدریس کتاب‌ها و مقالات بسیاری نیز نوشته‌است، به‌طوری‌که تاکنون بیش از پنجاه کتاب در زمینه‌های نظریه‌ی ادبی، پست مدرنیسم، سیاست، ایدئولوژی و مذهب به رشته‌ی تحریر درآورده است.
تری ایگلتون ساکن ایرلند شمالی می‌باشد و کتاب‌هایش به چندین زبان و در کشورهای مختلف به چاپ رسیده‌ است از دیگر آثار او می‌توان به ایدئولوژی زیبایی‌شناسی، درآمدی برایدئولوژی، هیت کلیف و گرسنگی بزرگ، نظریه‌ی‌ادبی مارکسیستی، اسکار وایلد و دیگر نمایشنامه‌ها، پژوهندگان و شورشیان در ایرلند سده‌ی نوزدهم، ایده‌ی‌فرهنگ اشاره نمود. کتاب ماتریالیسم اثر این نویسنده توسط مترجم قهار رحمان بوذری به فارسی برگردانده شده و نشر مرکز با موضوع فلسفه در چاپ اول منتشر نموده است،
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا