معرفی کتاب راه آهن زیرزمینی

cavack

اخراجی موقت

کتاب راه*آهن زیرزمینی,

اگر کتاب*خوان باشید قطعاً تاکنون کتاب*های بسیاری خوانده*اید و به دنبال کتاب*های جدیدتر با موضوعات جذاب*تر می*گردید. کتاب خواندن بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت به شکلی مفید است. . یکی از این کتاب*های مهم و خواندنی که در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب جایزه*ی ادبی پولیتزر شد، کتاب «راه*آهن زیرزمینی» اثر نویسنده*ی آمریکایی «کولسون وایتهد»* می*باشد.

کولسون وایتهد نویسنده*ی کتاب راه*آهن زیرزمینی پیش از این رمان، پنج کتاب دیگر نیز به رشته*ی تحریر درآورده بود، اما هیچ*کدام از آن*ها موفقیت این کتاب را نداشتند و وایتهد با نوشتن این رمان بود که در دنیای ادبیات شناخته شد. این کتاب در سال ۲۰۱۶ برنده*ی جایزه*ی کتاب ملی شد و سپس در لیست کتاب*های منتخب برای گذراندن تعطیلات تابستانی رئیس*جمهور سابق آمریکا «باراک اوباما» انتخاب شد.

به گفته*ی وایتهد ایده*ی اصلی این رمان موفق در سال ۲۰۰۰ در ذهن او شکل گرفته است اما او در نویسندگی به حدی چیره*دست نبوده که بخواهد آن زمان این رمان را روایت کند، به همین*خاطر بعد از نوشتن چندین کتاب و کسب تجربه*ی بیشتر شروع به نوشتن «راه*آهن زیرزمینی» کرد.

موضوع اصلی رمان درباره*ی برده*داری در تاریخ آمریکا است؛ بی*شک انتخاب نام کتاب نیز بی*دلیل نیست، زیرا نام راه*آهن زیرزمینی به شبکه*ای بزرگ اشاره می*کند که فعالیت*های پنهانی داشته و به برده*ها برای فرار از دست اربابان ظالمشان کمک می*کرده است، حتی قشر سفیدپوستان نیز در کنار سیاه*پوستان در این شبکه فعالیت می*کردند. در این شبکه که نام راه*آهن زیرزمینی برای آن انتخاب شده بود اصطلاحاتی مورداستفاده قرار می*گرفت که واقعاً در راه*آهن و قطار به کار می*رود و وایتهد در داستان خود از این مفهوم استفاده نموده*است. شخصیت اصلی داستان برده*ای قهرمان به نام کورا می*باشد که فقط پانزده سال دارد. کورا تصمیم می*گیرد به همراه برده*ای تازه*وارد به نام سزار از مزرعه*ی پنبه*ای که در آن کار می*کنند فرار کند و در حین فرار ماجراهای خطرناک و هیجان*انگیزی برای آن*ها اتفاق می*افتد. این کتاب هیجانات خاص خود را دارد که بی*شک برای خوانندگان جذاب است.
در گزیده*ای از کتاب می*خوانیم:

«کورا دختری است که در یک مزرعه*ی پنبه در ایالت جورجیا برده است و کم*کم قدم به دنیای زنانگی می*گذارد، دوره*ای که دردهای بیشتری در انتظارش است. یک روز سزار، برده*ی جدیدی که از ویرجینیا آمده، با او در مورد راه*آهن زیرزمینی صحبت می*کند و با هم تصمیم سختی می*گیرند: فرار. راه*آهن زیرزمینی، هم به سرزمین آزاد متصل می*شود، هم به سرزمین*های موافق برده*داری. می*توان با سفر در این راه*آهن، چهره*ی واقعی آمریکا را در آن دوران دید؛ اما آن دو به کجا می*رسند و چه سرنوشتی در انتظارشان است؟»
درباره*ی نویسنده

کولسون وایتهد رمان*نویس آمریکایی در سال ۱۹۶۹ در نیویورک آمریکا به دنیا آمد و در منتهن بزرگ شد. او در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه هاروارد فارغ*التحصیل شد و به*واسطه*ی آشنایی با یک فردی در دانشگاه، بعد از اتمام تحصیلاتش در مجله*ی ویلیج وویس کار نویسندگی را شروع کرد. وایتهد تاکنون شش رمان نوشته است. راه*آهن زیرزمینی در سال ۲۰۱۶ جایزه*ی کتاب ملی آمریکا را برای او به ارمغان آورد و در سال ۲۰۱۷ او برنده*ی جایزه ادبی پولیتزر شد. کتاب راه*آهن زیرزمینی برای اولین بار در ایران در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات ثالث به چاپ رسید و بار دیگر در سال ۱۳۹۷ برای دومین*بار به چاپ رسید. امین حسینیون و رکسانا صنم*یار این رمان را به فارسی ترجمه کرده*اند. این کتاب با داستانی هیجان*انگیز پیشنهاد خوبی برای شما می*باشد، از خواندن این رمان جذاب غافل نشوید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا