معرفی کتاب آناتومی و فیزیولوژی در مهندسی پزشکی

baseri

عضو جدید
در سال‌های اخیر، رشته مهندسی پزشکی توانسته است پیوندی دقیق بین سازوکارهای مهندسی و ساختار بدن انسان ایجاد کند. از این رو؛ وجود مرجعی کارآمد جهت شناخت بدن انسان با دیدگاهی مهندسی، ضروری است. با توجه به خلأ موجود در منابع درسی مناسب برای دروس آناتومی و فیزیولوژی؛ مختص دانشجویان رشته مهندسی پزشکی، این کتاب می‌تواند به عنوان منبعی ارزشمند مورد استفاده اساتید و دانشجویان محترم قرار گیرد. در نگارش کتاب سرفصل‌های درسی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری پوشش داده‌شده‌اند. همچنین، با بررسی جزوات آموزشی اساتید مختلف در دانشگاه‌های مطرح کشور، سعی شد بیش‌ترین پوشش نسبت به مطالب تدریس شده توسط اساتید این دروس نیز ایجاد گردد.
کتاب حاضر به توضیح مباحث آناتومی و فیزیولوژی چهارده دستگاه بدن انسان متناسب با نیازهای دانشجویان مهندسی پزشکی در تمامی گرایش‌ها و مقاطع می‌پردازد. زبان ساده در بیان مطالب و استفاده از اشکال ساده و شماتیک از نکات بارز در این کتاب هستند که می‌توانند نقش بسیار مثبتی در ایجاد درک عمیق و جلب توجه دانشجویان به مطالب مطرح‌شده داشته باشند. نکات کلیدی، نکته آموزشی، نکته‌ای در مورد بدن، کلمات کلیدی، ارتباط یک دستگاه با دیگر دستگا‌ه‌ها، آسیب‌های شایع در هر دستگاه و خلاصه فصول از بخش‌های کتاب هستند که می‌توانند در امر آموزش بسیار موثر باشند.
نمونه سؤالات مطرح‌شده در انتهای کتاب از دیگر نکات برجسته هستند که علاوه بر غنا بخشیدن به مطالب و تشویق حس پرسشگری دانشجویان، می‌توانند مورد استفاده متقاضیان آزمون‌های ورودی به مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی پزشکی قرارگرفته و آن‌ها را در پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش از آزمون‌ها و کسب موفقیت بیشتر یاری رسانند.
علاوه بر دانشجویان مهندسی پزشکی، این کتاب می‌تواند به عنوان مرجعی کلی‌نگر؛ مورد استفاده دانشجویان رشته‌های پرتو پزشکی، مهندسی ورزش، فیزیوتراپی، پرستاری، پیراپزشکی و همچنین همه‌ی علاقمندان به علوم آناتومی و فیزیولوژی قرار گیرد.
 

پیوست ها

  • طرح جلد.jpg
    طرح جلد.jpg
    50.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:
بالا