معرفی کتابهای فضای سبز

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کتاب آموزش نرم افزار ریل تایم لنداسکیپ آرشیتکت به زبان فارسی

کتاب آموزش نرم افزار ریل تایم لنداسکیپ آرشیتکت به زبان فارسی




این نرم‌افزار، برنامه‌ای قدرتمند جهت عینی‌سازی و طراحی فضاهای متعددی است که در ذهن شما به صورت یک رویا وجود دارد که به راحتی می‌توانید در کمترین زمان، ایده‌ها و رویاهای خود را تا حد امکان به واقعیت نزدیک نمائید.

نرم‌افزار حاضر مجموعه‌ایی بزرگ از حدود 12000 عکس، تصویر و نماد از ابزارهای گوناگون برای طراحی مناظر باغ ها، استخرهای شنا و ... می‌باشد.
از دیگر مزیت‌های این نرم‌افزار، قدرت ساخت عکس، فیلم، و نقشه‌های سه‌بعدی است که در نزدیک شدن ایده‌ها به واقعیت کمک بسزایی کرده و از طرفی افراد عادی شامل مشتریان و یا پیمان‌کاران که درک نقشه‌های مهندسی برای آنها مشکل می‌باشد به راحتی طرح مورد نظر خود را دریافته و از بروز مشکلات احتمالی حین اجرا جلوگیری می‌کند.

همچنین امکان چاپ و یا ارسال تصاویر و فیلم از طرح از طریق پست‌الکترونیکی از دیگر مزیت‌های نرم‌افزار می‌باشد و از طرفی خروجی‌های نرم‌افزار شامل فایل‌های jpg ، pdf و ... می‌باشد که به راحتی با سیستم‌های معمولی قابل رویت و چاپ می‌باشد و مشکل فایل‌های تخصصی که لزوم نصب نرم‌افزار را می‌رساند بر طرف می نماید.
با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید هزینه‌های طرح خود، مواد مورد نیاز، مقدار مصالح، قیمت، تعداد، نوع، ترکیب و ... را به صورت دقیق محاسبه کرده و با توجه به هزینه‌های ساخت، طرح مورد نظر را احداث کنید.

از طرفی تعداد، نوع و اندازه گیاهان موجود در طرح را به راحتی می‌توان تعیین نمود و از رشد آن طی سالها و ماه‌ها اطلاعات کافی بدست آورده و گیاه مورد نظر را با توجه به خصوصیات گیاه شناسی تعیین و جا‌نمایی فرمایید.


 

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نام کتاب : طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه ای نویسنده : مهندس ساسان جعفرنیا انتشارات : جهاد دانشگاهی مشهد قیمت : ۸۰۰۰۰ ریال
نام کتاب : اصول ترسیم نقشه برای طراحان فضای سبز نویسنده : مهندس ساسان جعفرنیا انتشارات : جهاد دانشگاهی مشهد قیمت : ۷۰۰۰۰ ریال

نام کتاب : آموزش کاربردی نرم افزار طراحی فضای سبز نویسنده : مهندس ساسان جعفرنیا انتشارات : جهاد دانشگاهی مشهد قیمت : ۶۰۰۰۰ریال
 

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آفات مكنده فضاي سبز شهر اصفهان
سري نشريه هاي آموزشي سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان(۱۲)

تهيه و تدوين:
مهندس افسانه مظاهري
مقدمه

از ميان آفات گياهان زينتي، حشرات مکنده به دليل تنوع گونه، کثرت جمعيت و خصوصيات بيولوژيک از اهميت بيشتري برخوردار هستند. آفات مکنده موجود در فضاي سبز عمدتاً به راسته خرطوم ­مفصلي­ها تعلق دارند.
اين راسته يک گروه بزرگ و متنوع حشرات است و شامل سن ها، زنجره­ها، زنجرک­ها، پسيل­ها، سفيد بالک­ها، شته­ها و شپشک­هاي نباتي مي­باشد که از نظر شکل بدن، بال­ها، پاها و شاخک­ها، نوع تغذيه و نحوه زندگي بسيار متنوع هستند. مهم­ترين وجه مشترک تمامي افراد اين راسته قطعات دهاني زننده- مکنده آنهاست و بدين ­وسيله از بافت­هاي گياهي تغذيه کرده و در کشاورزي و فضاي سبز حائز اهميت هستند.
تعدادی از آفات مکنده نیز به راسته بال ریشک داران و راسته کنه ها تعلق دارند.

 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کتاب ۲۲۰ گیاه پوششی در فضای سبز

کتاب ۲۲۰ گیاه پوششی در فضای سبز

راهنمای شناسایی و کاربرد
۲۲۰ گیاه پوششی در فضای سبز
ویژه مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر
تهیه و تدوین: مهندس سلمان شوشتریان و دکتر علی تهرانی فر
چاپ اول ۱۳۹۱- شماره ۴۵۱
۲۵۶ صفحه – رقعی – قیمت ۱۲۰۰۰۰ ریال


درباره کتاب:
در سال‎ های اخیر همزمان با افزایش جمعیت و به ‏تبع آن کاهش سرانه فضای سبز شهری و منابع موجود از قبیل آب با کیفیت، زمین حاصلخیز و … در اغلب شهرهای بزرگ ایران، تقاضا برای فضاهای سبز شهری بیشتر شده ‏است. این مساله در مناطق گرمسیر و نیمه ‏گرمسیر از جهت کمبود شدیدتر منابع آبی اهمیت وافری یافته است. یکی از روش ‎هایی که به‌کمک آن می‏توان مدیریت بهتری را در فضای سبز شهری به اجرا درآورد، استفاده از گیاهان پوششی مقاوم به ‎شرایط محیطی نامساعد و جایگزینی آنها با چمن است. گیاهان پوششی در قالب رنگ‏ ها، بافت‏ ها و اشکال گوناگون می‏ توانند ضمن تنوع بخشی به ‎فضای سبز شهری، استفاده بهتر از این منابع را تضمین نمایند.
این دستنامه به ‎معرفی خصوصیات برخی از این گیاهان پوششی پرداخته است و سعی کرده تا با شناساندن ویژگی‏ های متفاوت آنها در مناطق گرمسیر و و نیمه ‏گرمسیر به ‎متخصصین و دست ‎اندرکاران، راهنمای مناسبی در این زمینه ارائه دهد.
 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
معرفی کتاب مستند سازی طراحی فضای سبز

معرفی کتاب مستند سازی طراحی فضای سبز




مولف کتاب چنین آورده است: این کتاب به شرکت ها کمک می کند که اشتباهات و ریسک را به حداقل رسانده و به این ترتیب میزان بهره وری و سودآوری را به حداکثر برسانند کتاب مذکور به همراه یک لوح فشرده شامل برنامه ریزی کامل برای کنترل طرح و اطلاعات کنترل کیفی و اطلاعات و ابزارهای لازم در تمام جنبه های مربوطه به حرفه معماری منظر از ساختار و حدود خدمات و همچنین روش های مدیریت آن را شامل می شود.علاوه بر این، تمام فرآیند طراحی، از مرحله جمع آوری اطلاعات تا طراحی مفهومی، ساخت و حتی تحویل پروژه را دربرمی گیرد. این کتاب دارای مراجع و معیارهای قابل دسترسی در زمینه های شناسایی زمینه های متداول، پوشش بیمه، حل اختلاف، ۴۶ چک لیست مربوط به پروژه منظرسازی از ابتدا تا تحویل طرح پس از اجرا در هفت بخش و سه فصل ارائه شده است که نمونه های موردی به فهم مطلب کمک شایانی می کنند.کمینه علمی انجمن متخصصان فضای سبز و معماران منظر این کتاب را منبع بسیار جامعی می داند که دارای روش و نظام مشخص و مدونی برای تعریف کلیه اتفاقاتی است که ر حوزه Landscape رخ می دهد و با ارائه چک لیست ها، امکان اشتباه و خطای انسانی مشاوران، کارشناسان، طراحان، کارفرمایان و پیمانکاران را در طول پروژه به حداقل می رساند.


نام کتاب: مستند سازی طراحی منظر

راهبردهای بررسی و کنترل کیفیت طرح

نویسنده: برایان توماس مک دونالد

ترجمه: دکتر جهانشاه پاکزاد- سولماز حسینیون

بازخوانی و ویرایش علمی : محمد جواد رحمانی

ناشر : انتشارات شهیدی

شمارگان: ۳۰۰۰ نسخه

تعداد صفحات: ۲۷۰ صفحه

نوبت چاپ: دوم-
۱۳۸۸قیمت ۶۸۰۰۰ ریال(همراه با CD)
 

Similar threads

بالا