معرفی چند کتاب برای مهندسی مدیریت پروژه

kurdse7en

عضو جدید

مدیریت تغییرات پروژه
مولف: جیمز هزیگنتون، داریل کانر، نیکولاس هورنی

مترجمان: مدیا شکیبا، سارا رضایی وصال، سارا یارمحمدی

سال
نشر: 1387

ناشر: انتشارات پتروشيمي

نوبت چاپ:
اول

شابک: --

قيمت: 50000ريال
درباره کتاب:
اين كتاب در ابتدا به توضيح ابزارهايي كه براي مديريت تغييرات سازمان لازم است مي پردازد. سپس اين ابزارها را در روش هاي مديريت پروژه، طراحي مجدد فرايند و پروژه هاي اس. اي. پي به كار مي گيرد. اين شيوه كاربردي به خواننده ديد جديدي در مورد مديريت تغييرات سازماني در پروژه هاي كلان مي دهد. همچنين روشي گام به گام براي استفاده از مجموعه روش هاي مديريت تغييرات سازماني ارائه مي كند كه در نتيجه آن هزينه هاي اضافي و ميزان انحراف از زمان بندي و توليد به ميزان پيش بيني شده، كاهش مي يابد. در اين كتاب مخاطرات راهبردي و تدبيري و تغييرات همراه آن و مجموعه روش هاي مديريت تغييرات سازماني معرفي مي شود و راهنمايي در زمينه اجراي مديريت تغييرات سازماني در اختيار خواننده قرار مي گيرد. علاوه بر موارد فوق، چگونگي تكميل مديريت تغييرات سازماني در مديرت پروژه و چگونگي استفاده از مديريت تغييرات سازماني در روند طراحي مجدد پروژه آموزش داده مي شود. در انتها به عنوان نمونه موردي، به كار گيري مديريت تغييرات پروژه در پروژه هاي اس. اي. پي و چگونگي به كارگيري مديريت تغييرات پروژه در پروژه هاي كلان توضيح داده مي شود.

--------------------------------------------------

مدیریت تدارکات پروژه
مولف: کویتین فلمینگ

مترجمان: زهره قاضی میر سعید، سارا رضایی وصال، مریم درخشان

سال
نشر: 1387

ناشر: انتشارات پتروشيمي

نوبت چاپ:
اول

شابک: --

قيمت: 45000ريال
درباره کتاب:
در اين كتاب ابتدا تعريف جامعي از تداركات پروژه و مفهوم آن ارائه شده است. روش ها و فناوري هاي تداركات، انواع موافقتنامه ها و پيمان هاي مورد استفاده، ريسك ها و چالش هاي پيش روي تداركات جهت اجراي فرآيندهاي مديريت تداركات بر مبناي استاندارد پيكره دانش مديريت پروژه نيز در بخش هايي از كتاب معرفي شده اند.
اين كتاب به دسته بندي تداركات و الزامات پيرامون آن و همچنين نحوه تعيين بخشي از محدوده پروژه كه بايد در مورد آن خريد و تداركات صورت گيرد، اشاره مي كند. در بخشي از كتاب، بسترهاي حقوقي و روابط قانوني مورد نياز تداركات پروژه اعم از انواع پيمان ها و موافقتنامه هاي گروهي و نظام نامه ها مورد بحث قرار مي گيرد. بديهي است تداركات پروژه به عنوان يكي از حوزه هاي مديريت پروژه به دور از ريسك و عدم قطعيت نخواهد بود لذا سعي شده است در اين كتاب هرچند به صورت مختصر به مبحث مديريت ريسك در امر تداركات پروژه اشاره گردد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ايجاد مراكز تعالي مديريت پروژه
مولف: دنيس بولز

مترجمان: احسان بلوريان، فرحناز عرب حسني، آذرخش مك وندي

سال
نشر: 1386

ناشر: انتشارات پتروشيمي

نوبت چاپ:
اول

شابک: 2-23-8437-964-978

قيمت: 45000ريال
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


استاندارد عملي انجمن مديريت پروژه براي ساختارهاي شکست کار
مترجمين: مهندس احسان نجابت - مهندس سيد حسين اصولي دزفولی

تاريخ نشر: 1382

ناشر: انتشارات شرکت ملی صنایع پتروشيمی ايران

نوبت چاپ: اول

شابک: 4-9-93492- 964

قيمت: 33000ريال
توضيحات:
اين کتاب که يک سند استاندارد انجمن مديريت پروژه (امريکا) است و در زمره پر فروش ترين کتب مرجع مديريت پروژه به حساب می آيد، به بيان تفصيلی ساختار شکست کار می پردازد و مراحل مختلف توليد آن را مورد بررسی قرار می دهد.
هدف اين کتاب مهيا نمودن يک چارچوب مشترک برای درک مفاهيم و فوايد ساختار شکست کار وهمچنين ارائه زمينه کاربرد استاندارد ساختار شکست کار به عنوان يک ابزار مديريت پروژه است. اين کتاب علاوه بر آنکه مواردی از قبيل گزارش دهی، ارتباطات، ريسک، سطح تفصيل و چرخه حيات ساختار شکست کار را مورد ملاحظه و بررسی قرارمی دهد، يازده نمونه عملی ساختار شکست کار را نيزارائه داده است که از جمله آنها می توان به موارد زير اشاره کرد:
نمونه ساختار شکست کار نفت، گاز و پتروشيمی
نمونه ساختار شکست کار بهبود فرآيند
نمونه ساختار شکست کار دارو سازی
نمونه ساختار شکست کار طراحی وب
مطالعه اين استاندارد عملی به کليه کسانی که مايلند در دنيای واقعی و عملی مديريت پروژه به فعاليت بپردازند، پيشنهاد می گردد

 
بالا