معرفی و راهنمایی جهت خرید کتابهای مهندسی عمران

کتاب "سازه برج ها و دکل های مخابراتی " اولین کتاب تخصصی در زمینهطراحی برج ها و دکل ها، ویژه مهندسین سازه و مخابرات،که توسط مهندس سید محی الدین ثقت الاسلامترجمهو تالیف گردیده است، بوسیله انتشارات نوآور در 208 صفحهمنتشر شد.
مخابرات بخش مهمی از جامعه مدرناست،و امروزه بر همگان آشكار ميباشدکه راديو و تلويزيون، اهميت ويژه اي رادر رساندن اخبار و اطلاعات به اقصي نقاط جهان دارا بوده، و اثرات فرهنگي عظيمي درجامعه بر جاي ميگذارد. هم اينك با استفاده از پيشرفتهاي تكنولوژي چند دهه اخير،روز به روز بر حيطه عمل و كارآيي اين تاسيسات افزوده شده و با بكارگيري ماهوارههاي مخابراتي، امكان پوشش جهاني براي فرستنده ها بوجود آمده است. در اين ميان نيازبه آنتن هاي فرستنده زميني و احداث دكل ها و برج هاي فلزي و بتوني، براي نصب آنتنهاي فرستنده جهت رساندن امواج به گيرنده هاي متعارف، ضروري ميباشد.طراحی و احداث سازههای مخابراتی مسئله ای بسیار تخصصی میباشد، که همکاری مهندسان مخابرات، سازه و معماررا طلب مینماید.این سازه ها میتوانند در محدوده شهرها بعنوان سازه ای نمادین احداث گردند، و یاممکن است در نقاط مرتفع کوهستانی برپا گردند.این سازه های عظیمو توانمند، که نشاندهنده قدرت و شکوه تمدن بشری میباشند، چگونه باید احداث گردند؟ عواملمؤثر بر طراحی آنها چیست؟ فاکتورهای مؤثر جهت انتخاب مکان برپایی آنها، چه میباشد،و عوامل تاثیرگذار بر ارتفاع مؤثر آنها چگونه محاسبه میگردد؟ اقلیم سایت مورد نظر،چه تأثیری بر سازه مطلوب دارد، و جواب ده ها پرسش دیگر، در مجموعه این کتاب مورد بررسیقرار گرفته شدهاست.کتاب حاضر،اولین کتاب به زبان فارسی میباشد، که در زمینه چگونگی طراحی برج ها و دکل های مخابراتیبه تحقیق و پژوهش پرداخته است، و متشکل از دوازده فصل میباشد. در هر یک از فصول، راجع بهمسائل اجرایی، فنی و تکنیکی آنتن ها و همچنین سازههای پایه نگاهدارندهآنها، به تفصیل سخن رفته است، و در فصول نهم و دهم، به مبانی نظری مسائل مطروحهپرداخته، و چند برج و دکل بعنوان مصادیق موجود، مورد بررسی قرار گرفته شده است.در انتهای کتاب، واژه نامه آنتن ها و تجهیزاتمربوطه، جهت استفاده خوانندگان گرامی به مجموعه کتاب اضافه گردیده است.علاقه مندان میتوانند جهت تهیه کتاب به کتابفروشی هایمعتبر و یا بهوبسایت های فروش کتاب، مراجعه نمایند.
 

پیوست ها

  • STRUCTURAL ARRANGEMENTS FOR TOWERS AND MASTS.jpg
    STRUCTURAL ARRANGEMENTS FOR TOWERS AND MASTS.jpg
    49.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • STRUCTURAL ARRANGEMENTS FOR TOWERS AND MASTS.jpg
    STRUCTURAL ARRANGEMENTS FOR TOWERS AND MASTS.jpg
    49.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mahon

عضو جدید
سلام دوستان

برای انجام پروژه فولاد چه کتابی معرفی میکنید؟؟؟؟ کتابی که کامل روش انجام یک پروژه فولادی رو از اول بارگذاری تا انتها توضیح داده باشه ..
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
سلام دوستان

برای انجام پروژه فولاد چه کتابی معرفی میکنید؟؟؟؟ کتابی که کامل روش انجام یک پروژه فولادی رو از اول بارگذاری تا انتها توضیح داده باشه ..

درود بر شما .....

اگه پروژه تون رو می خوایید با ایتبس انجام بدید .......... کتاب طراحی سازه ها فولادی خانه عمران (جلد آبی رنگ) کتاب خوبی است .

در خصوص آشنایی با بارگذاری و یافتن ریشه ای مطالب با توضیحات و عکس .........کتاب بارهای وارده بر ساختمان نوشته دکتر رضا شاطریان ....... که بر اساس مبحث ششم مقررات ملی ساختمان توضیح داده شده مناسب به نظر میرسد. ........

بدرود
 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
کتاب { 500 نکته کاربردی بتن و قالب بندی برای مهندسان عمران} .این کتاب شامل 500 نکته از مباحث : بتن ، قالب بندی ، میلگرد ، جزئیات و نکات آرماتور بندی و ... میباشد که مطالعه آن را به تمام مهندسان عمران و پیمانکاران ساختمانی توصیه میکنم

مولف : مهندس مصطفی ثمریها


 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
سری کتاب های از سیر تا پیاز ساختمان سازی

تالیف مهندس امیر سرمد نهری . سری کتاب های از سیر تا پیاز ساختمان سازی مشتمل بر 27 جلد کتاب کم حجم میباشد که بسیار ساده و روان درباره تمام مراحل ساختمانی یعنی از قراردادهای ساخت و ساز تا نما سازی را در بر دارد . این 27 جلد کتاب به شرح زیر است :

ماشین آلات بتن

نقاشی ساختمان

کاغذ دیواری ، موکت و پارکت

کاشی کاری و سرامیک کاری

کف سازی

اندود کاری

آزمایش های بتن

آزمایش های جوش

آزمایش های خاک

آسانسور و پله برقی

عایقکاری

قالب بندی

قوانین و مقررات ساخت و ساز

اجرای ساختمان های فولادی

آرماتور بندی

بتن ، بتن ساز و بتن ریز

رمپ ، پله و اجرای آن

جوش و جوشکاری

دیوار چینی

گودبرداری

ماشین آلات عملیات خاکی و راهسازی

محاسبات ساختمانی

نماسازی

مقدمات ساخت و اجرای فونداسیون

سقف سازی

سنگ کاری

و در نهایت قرارداد های ساخت و ساز ........ این کتاب ها کاملا مطابق بر ضوابط کاملا اجرایی و کارگاهی است .

نمونه جلد کتاب

 
[FONT=&quot]کتاب [/FONT]"[FONT=&quot]سازه برج ها و دکل های مخابراتی [/FONT]" [FONT=&quot]اولین کتاب تخصصی در زمینهطراحی برج ها و دکل ها[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot] ویژه مهندسین سازه و مخابرات[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]که توسط مهندس سید [/FONT][FONT=&quot]محی الدین ثقت الاسلام[/FONT][FONT=&quot]ترجمهو [/FONT][FONT=&quot]تالیف گردیده است[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot] بوسیله انتشارات[/FONT][FONT=&quot] نوآور در 208 صفحهمنتشر شد[/FONT].

[FONT=&quot]مخابرات بخش مهمی از جامعه مدرناست[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]و امروزه بر همگان آشكار ميباشد[/FONT][FONT=&quot]که راديو و تلويزيون، اهميت ويژه اي رادر رساندن اخبار و اطلاعات به اقصي نقاط جهان دارا بوده، و اثرات فرهنگي عظيمي درجامعه بر جاي ميگذارد. هم اينك با استفاده از پيشرفتهاي تكنولوژي چند دهه اخير،روز به روز بر حيطه عمل و كارآيي اين تاسيسات افزوده شده و با بكارگيري ماهوارههاي مخابراتي، امكان پوشش جهاني براي فرستنده ها بوجود آمده است. در اين ميان نيازبه آنتن هاي فرستنده زميني و احداث دكل ها و برج هاي فلزي و بتوني، براي نصب آنتنهاي فرستنده جهت رساندن امواج به گيرنده هاي متعارف، ضروري ميباشد.[/FONT][FONT=&quot]طراحی و احداث سازههای مخابراتی مسئله ای بسیار تخصصی میباشد، که همکاری مهندسان مخابرات، سازه و معماررا طلب مینماید.[/FONT][FONT=&quot]این سازه ها میتوانند در محدوده شهرها بعنوان سازه ای نمادین احداث گردند، و یاممکن است در نقاط مرتفع کوهستانی برپا گردند.[/FONT][FONT=&quot]این سازه های عظیمو توانمند، که نشاندهنده قدرت و شکوه تمدن بشری میباشند، چگونه باید احداث گردند؟ عواملمؤثر بر طراحی آنها چیست؟ فاکتورهای مؤثر جهت انتخاب مکان برپایی آنها، چه میباشد،و عوامل تاثیرگذار بر ارتفاع مؤثر آنها چگونه محاسبه میگردد؟ اقلیم سایت مورد نظر،چه تأثیری بر سازه مطلوب دارد، و جواب ده ها پرسش دیگر، در مجموعه این کتاب مورد بررسیقرار گرفته [/FONT][FONT=&quot]شدهاست[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot]کتاب حاضر[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]اولین کتاب به زبان فارسی میباشد، که در زمینه چگونگی طراحی برج ها و دکل های مخابراتیبه تحقیق و پژوهش پرداخته است[/FONT][FONT=&quot]، و متشکل از دوازده فصل میباشد. در هر یک از فصول، راجع بهمسائل اجرایی، فنی و تکنیکی آنتن ها و همچنین [/FONT][FONT=&quot]سازه[/FONT][FONT=&quot]های پایه نگاهدارندهآنها، به تفصیل سخن رفته است، و در فصول نهم و دهم، به مبانی نظری مسائل مطروحه[/FONT][FONT=&quot]پرداخته، و چند برج و دکل بعنوان مصادیق موجود، [/FONT][FONT=&quot]مورد بررسی قرار گرفته [/FONT][FONT=&quot]شده است.[/FONT][FONT=&quot]در انتهای کتاب، واژه نامه آنتن ها و تجهیزاتمربوطه، جهت استفاده خوانندگان گرامی به مجموعه کتاب اضافه گردیده است[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot]علاقه مندان میتوانند جهت تهیه کتاب به کتابفروشی هایمعتبر و یا به[/FONT][FONT=&quot]وبسایت های فروش کتاب[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot] مراجعه نمایند.[/FONT]
http://www.www.iran-eng.ir/images/misc/paperclip.png تصاوير كوچک فايل ضمیمهhttp://www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=224242&stc=1&thumb=1&d=1413746535 http://www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=224243&stc=1&thumb=1&d=1413746535
 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
روسازی بتنی

روسازی بتنی


ناشر: دانشگاه امیرکبیر
مولفین: فریدون مقدس نژاد، سید یاشار بهشتی شیرازی
قطع: وزیری
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: ۱۳۹۵
شابک: ۹۷۸۹۶۴۴۶۳۶۴۳۱
تعداد صفحات: ۶۹۸
زبان کتاب: فارسی

**************************************************************************************

با عنایت به اینکه روسازی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر راه نقش مؤثری در تأمین ایمنی و کیفیت سواری راه خواهد داشت و همچنین روسازی‌های بتنی به شکلی موفقیت‌آمیزی درکشورهای توسعه‌یافته در بسیاری از بزرگراه‌ها، پایانه‌ها و خطوط ویژه به کار گرفته‌شده‌اند، این کتاب مرجع اطلاعاتی کامل و مناسبی درزمینه روسازی بتنی است.

فهرست مطالب کتاب:

فصل اول: مقدمه

فصل دوم: اصول اولیه طراحی روسازی

فصل سوم: مصالح در روسازی بتنی

فصل چهارم: تبدیل بتن از حالت خمیری (پلاستیک) به حالت جامد

فصل پنجم: ویژگی‌های بتن

فصل ششم: خرابی‌های روسازی بتنی

فصل هفتم: فرآیند طراحی و تولید بتن

فصل هشتم: طراحی اختلاط روسازی‌های بتنی

فصل نهم: تحلیل سازه‌های روسازی‌های بتنی

فصل دهم: طراحی سازه‌ای روسازی‌های بتنی

فصل یازدهم: طراحی روکش‌ها

فصل دوازدهم: شیوه‌های اجرایی

فصل سیزدهم: عیب‌یابی و پیشگیری
 

maryam-mt-96

عضو جدید
معرفی کتاب محاسبات دستی ساختمان های بتنی و همچنین محاسبات دستی ساختمانهای فولادی
ناشر نوآور
نویسنده مهندس منصور نوعی ، مهندس مایسا جرجانی

آگاهی از نرم افزارها​

آگاهی یعنی شناخت دقیق و تسلط کامل از نرم‌افزار مورد استفاده که شامل شناخت از نحوه کارکرد، روال تحلیل، تعریف روابط آیین‌نامه‌ای و در نهایت روشی که نرم‌افزار مورد نظر در معرفی المان‌ها و انجام محاسبات از آن بهره می‌گیرد. یک مهندس محاسب بایستی فرآیند کامل محاسبه سازه توسط برنامه را به خوبی درک نماید تا در مواجهه با نتایج غیرمعقول، بر اساس قضاوت مهندسی تصمیم صحیح را اتخاذ کند. این هدف میسر نمی‌شود مگر با اشراف بر محاسبات دستی.

در حقیقت مهندسانی که اختیار تصمیم نهایی را به کامپیوتر واگذار می‌کنند و در پی بررسی نتایج کامپیوتری با محاسبات و کنترل‌های دستی نیستند را می‌توان به اپراتورهایی تشبیه کرد که تنها برای کار با یک برنامه کامپیوتری تربیت شده‌اند. همان طور که ماشین حساب، حسابدار نیست و فقط باعث تسریع روند محاسباتِ حسابدار می‌شود؛ نرم‌افزار‌های طراحی سازه نیز مهندس طراح نیستند و بایستی به آن‌ها فقط به چشم یک یاری‌دهنده نگاه کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
سیامک ترکاشون معرفی کتاب کتابخانه تخصصی عمران 1

Similar threads

بالا