معرفی نژادهای معروف سگ

hamid_a

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
معرفی نژادهای معروف سگ

دوستان عزیز در این تایپیک تصمیم گرفتم هر روز چند نژاد سگ رو همراه با عکس معرفی کنم خواهش می کنم من رو از نظرات ارزنده و سازننده خود بی نصیب نکنید


زیر گروه نزادهای سگ به چند بخش تقسیم میشه که به ترتیب پست هاش رو براتون می ذارم


1- گروه سگ های نگهبان

2- گروه سگ های ورزشی

3- گروه سگ های غیر ورزشی ( خانگی )

4-گروه سگ های چند منظوره

5- گروه سگ های تریر

6- گروه سگ های تازی

7- گروه سگ های عروسکی


 

hamid_a

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
گروه سگ های نگهبان ((گارد ))

گروه سگ های نگهبان ((گارد ))

دوبرمن Doberman Pinscher



توضیحات:

دابِرمَن سگی است با جثه متوسط ، بدنی تو پر ، عضلانی و قوی که جهت سرعت زیاد و استقامت طراحی شده است. از لحاظ ظاهری زیبا و از لحاظ رفتار و حرکات نجیب ، پرانرژی ، مصمم ، هوشیار ، نترس ، مطیع و اشرافی می باشد. یک دابِرمَن اصیل و تربیت یافته ماهیت خود را بعنوان یک دوست و یک محافظ باوفا به اثبات رسانده است. چشمها بادامی شکل ، دارای عمق متوسط با حالتی قوی و پر انرژی که رنگ آن از ای معمولی تا ای تیره در سیاه رنگ و قرمز و خاکستری و حنایی در سگهای لکه دار متغیر است. گوشهای کوتاه شده را بصورت افراشته نگاه می دارد. دندانها بسیار قوی و سفید هستند و عملکرد آن دقیقاً شبیه به قیچی است.



خلق وخو:

سگی است پر انرژی ، دقیق ، مصمم ، هوشیار ، نترس ، اشرافی و مطیع و در عین حال مهاجم. هوشیاری ، چاوکی و چالاکی عضلات و رفتار وجود آشکاری است که در چشم هر بیننده ای جلب توجه می کند. دابِرمَن سگی باوفا است و بیشتر از هر نژادی اثرات حیوانات نجیب زاده را دارا می باشد. حس شجاعت و کنجکاوی در چشمهای تیره و در هماهنگی با ویژگیهای بدن کاملاً مشخص است.




وزن ، ارتفاع:

وزن در نرها: (30-40) ک.گ ، در ماده ها: (30-40) ک.گ
ارتفاع در نرها: (66-71) س.م ، در ماده ها: (61-66) س.م

مشکلات سلامتی:

غالباً سگ سلامتی است. بیماریهای خونی ، مشکل چاق شدن در سنین بالا ، نفخ ، مشکلات لگن و بیماریهای قلبی قابل ذکر می باشد.

شرایط نگهداری:

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد به شرط آنکه در طول روز به آن اجازه انجام فعالیت بدنی کافی داده شود. اما بهترین مکان برای او یک حیاط متوسط خواهد بود. دابِرمَن نسبت به سرما حساس است بنابراین در مناطق سردسیر، پلیس قادر به کار با این نژاد نمی باشد.



فعالیت بدنی:

دابِرمَن بسیار پر انرژی است و به ورزش و فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد.

طول عمر:

بالای 13 سال.




آراستن:

به آراستن کمی نیاز دارد. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.

تاریخچه:

این نژاد در سال ۱۹۱۱در نیویورک توسط یک تصحیلدار به نام دوبرمن به خاطر کار پر خطری که مبالغ سنگینی را جابجا میکرد بوجود آمد . این نژاد از ترکیب دو نژاد آلمانی (گریت دین و جرمن شپهرد)است .بعدها از نژاد دوبرمن بعنوان یکی از بهتریین سگهای نگهبان در پایگاههای هوایی و اصولا فضاهای وسیع که از دید محدود انسان پنهان است استفاده شد. میشه گفت دوبرمن تنها سگی است که به سخت ترین آموزشها و تمرینات جواب کاملا مثبت میدهد و همچنین در مواقع حمله فقط به قسمتهای بالای بدن حمله کرده و نسبت به ضربات چوب و چاقو بسیار مقاوم است. (اگه دنبال یه سگ نگهبان خوب میگردید من به شما دوبرمنو پیشنهاد میکنم.)


گروه:

سگهای نگهبان ، سگهای آموخته با تفنگ



 

hamid_a

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
گروه سگ های نگهبان ((گارد ))

گروه سگ های نگهبان ((گارد ))

چوُچو





سگی است قديمي از خانواده اشپيتز هاست. اين نژاد 2000 سال قبل در چين پرورش يافته و تنها سگي است كه زباني سياه رنگ دارد.

پوشش:
خشن، زبر، پرپشت، بهمراه پوششي متراكم و خشن در اطراف سر و گردن و دم.

رنگ: سياه، قرمز، آبي، زرد كم رنگ، كرم





خصوصيات ظاهري: سري پهن و ، چشماني تيره و بادامي، گوشهايي كوچك و نسبتاً گرد به نظر مي رسد، سينه اي پهن و عميق و بدني به هم فشرده، دمي برگشته به روي پشت

نگهداري: قدم زدن روزانه ضروري است و موهاي متراكم و زبرش نياز به برس كشيدن منظم دارد.

خصوصيات رفتاري: وفادار، بدون بوي بدن، كه مي تواند سگ نگهبان خوبي هم باشد و بايد با آن رفتار مهربان و آرام داشت
غذا: متوسط برس كشيدن: زياد
نگهداري : متوسط تمرين: متوسط

منشا این نژاد ازکشورچین می باشد. چینی ها این سگ را برای نگهبانی وکشیدن گاری وفروش پوستش نگه می داشتند. قیافه ظاهری چوچو شبیه شیرمی باشد وی دارای موهای قرمزرنگ وپرپشتی است ومهمترین ویژگی آن زبان آبی رنگش است. چوچونسبت به صاحب خود بسیاروفاداربوده ودوستی اش تا آخرعمردوام دارد. این نژاد عادت به پارس کردن ندارد واینکاررا خیلی به ندرت انجام می دهد. این حیوان خانگی دراصل برای افرادی که تحرک کمی دارند مناسب است. منتهی موهای حیوان مخصوصا درفصول گرم به شانه زدن مداوم نیازدارد.

توضیحات

یکی از دلایل معروف بودن این نژاد زبان آبی - مشکی و پاهای عقبی صاف اوست که باعث خرامیدنش می شود. پوشش خارجی چوچو دو نوع می باشد: یکی پوشش صاف و دیگری زبر و خشن. رنگ موی آن اغلب سرخ ، قهوه ای ، مشکی و آبی است و ممکن است به رنگ کرم وسفید نیز یافت شود که در برخی قسمتها کم رنگ و پر رنگ می شود اما هرگز رنگ پوشش دو رنگ نمی باشد. گوشها گرد و کوچک است و در قسمت پشت سر دارای یال می باشد که به چوچو چهره ای شیر مانند می بخشد. بینی پهن و مشکی و سینه ای فراخ دارد. دم آن پر پشت و پوشیده از موهای زبر است و آن را بصورت فر خورده نگاه می دارد.

خلق وخو

چوچو معمولاً سگ با تربیتی است. اما گاهی اوقات حالت تدافعی دارد. سلطه گر ، جدی و مستقل است. نسبت به اعضای خانواده باوفا است و اصولاً فقط از یک نفر ( صاحبش) فرمانبرداری می کند. سگی حاکم و سلطه جو صاحبی حاکم می خواهد! از چو چو توقع فرمانبرداری زیاد نداشته باشید ، او سگ لجوجی است که افکار خود را دنبال می کند. چوچو آموزشها را به خوبی فرا می گیرد چرا که سگ احمقی نیست اما در اغلب موارد باید علت این فرمانها را بداند. بعضی ها معتقدند که نوع مو کوتاه آن فعالتر و باهوش تر از نوع مو بلند است.

وزن ، ارتفاع

وزن در نرها: (20-32) ک.گ ، در ماده ها: (20-32) ک.گ

ارتفاع در نرها: (46-56) س.م ، در ماده ها: (46-56) س.م





مشکلات سلامتی

غالباً دچار عفونت چشمی می شود که دلیلش برگشتن پلک به درون چشم است. این بیماری توسط جراحی قابل درمان است. بیماری شایع دیگری نمی توان ذکر کرد.

شرایط نگهداری

برای زندگی در آپارتمان مناسب می باشد به شرطی که در طول روز فعالیت بدنی کافی داشته باشد. چوچو در داخل خانه آرام است اما نسبت به حرارت و گرما حساسیت دارد. به هر حال برای محیط بیرون از خانه مناسب می باشد و یک حیاط کوچک ایده آل است.

فعالیت بدنی

چوچو اصولاً سگ تنبلی است اما مقداری فعالیت روزمره آن را از چاق شدن بازمی دارد.

طول عمر حدود 15 سال.





آراستن

باید به طور روزانه موهایش شانه شود تا ظاهر خوب خود را حفظ کند. ریزش موی فصلی در این نژاد زیاد است که در آن زمان به شانه زدن بیشتری نیاز دارد.

تاریخچه

چوچو هزاران سال است که در چین بعنوان شکارچی ، محافظ قایق ها و سگ ارابه شناخته شده. روایت است که یک امپراطور در چین دو هزار و پانصد جفت از آنان را نگهداری می کرده است. بعد ها یکی از آنها بعنوان هدیه به پرنس ویلز داده شد. از چوچو برای شکار گرگ و سمور استفاده می شده و پوست آن برای تهیه کت های گرم مورد استفاده قرار می گرفت و گوشت آن هنوز هم در چین مصرف می شود. این سگ در دهه 1800 به انگلستان وارد شد و در آمریکا او را بعنوان یک دوست و همراه خوب می شناسند.




گروه

چوچو سگ محافظ و نگهبان خوبی است.
 

hamid_a

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
گلدن رتريور




پوشش: صاف يا موجدار، متراكم، بهمراه خزي مقاوم در برابر آب
رنگ: پرده هاي مختلف طلايي يا كرم، قابل قبول است اما قرمز و يا ماهوتي مورد پذيرش نيست.
خصوصيات: سر متناسب، چشمان قهوه اي تيره، گوشهاي با اندازه متوسط، قفسه سينه عميق كه با پشت در يك امتداد است.
اندازه: نر:
قد: inc 24-22 وزن: 75-65 پوند
ماده:
قد: inc
22-20 وزن: 65-55 پوند


نگهداري:


برس كشيدن مداوم روزانه و تمرين ، مناطق اطراف شهر براي اين سگ مناسبتر است.
خصوصيات رفتاري: به عنوان سگي دست آموز بسيار مناسب است، در موقعيت سگ شكار تيز بسيار عالي است، با كودكان آرام و مهربان است.
غذا: متوسط مراقبت: متوسط فضا : زياد
تمرين: متوسط





Retriever به معنی پس گرفتن وازنوبدست آوردن است ازآنجائی که این نژاد استعداد خاصی دربوکشیدن وجمع آوری شکارمجروح دارد این نام را به خود اختصاص داده است. نژاد رتریوردارای انواع بسیارزیادی است همگی آنها دارای پوزه وفکهای قدرتمندی هستند. یکی ازمعروفترین آنها نژادی است به نام Golden Retriever که دارای گستردگی جهانی است وبرای شکارماهی درساحل دریا ورودخانه ها بکارمی رفته است. سگهای نر55 تا 60 سانتیمتر وماده ها 50 تا 55 سانتیمترارتفاع دارند. این سگ بسیارقوی ومقاوم بوده ومی توان ازآن بعنوان سگ خانگی نیزاستفاده کرد.
نژاد
گُلدِن رِتریوِر

توضیحات
گلدن رتریور سگی باهوش ، زیبا و اجتماعی است. دارای جثه متوسط می باشد و به رنگهای کرم و طلایی یافت می شود ( رنگ موی قرمز و سرخ قابل قبول نمی باشد). لایه بیرونی پوشش ضد آب و لایه زیرین انبوه و پر پشت است. دارای سر پهن و عضلانی و دندانهای منظم می باشد. بینی سیاه دارد و چشم های مهربانش به رنگ قهوه ای و مشکی یافت می شود. گوشهایی به اندازه متوسط ، گردنی ماهیچه ای و سینه ای فراخ دارد. دمش بلند است اما هرگز بصورت فر خورده نمی باشد.




خلق وخو
گلدن رتریور سگی جذاب ، پر محبت ، باهوش و با استعداد آموختن فراوان است. همیشه مهربان است و رفتار خیلی آرامی با کودکان دارد. سگهایی باوفا ، شیرین و مشتاق برای خوشنود کردن صاحبانشان هستند. گلدن رتریور فعال و پر محبت و به طور خلاصه سگ مناسبی برای اعضای خانواده است. آموزش دادن به او سرگرم کننده خواهد بود. با غریبه ها و سایر سگها رفتاری دوستانه دارد و خوی تهاجمی ندارد. گلدن رتریور دیدبان خوبی است و ورود غریبه ها را با پارس کردن اطلاع می دهد. در اطراف انسانها بودن او را خوشحال نگاه می دارد و نباید او را برای مدت زیادی تنها رها کرد. گلدن رتریور نام خود را از باز آوردن شکار برای شکارچی کسب کرده است ، همچنین قابل ذکر است که این سگ شناگر بسیار ماهری می باشد.


وزن ، ارتفاع
وزن: در نرها : (27-36) ک.گ ، در ماده ها : (25-32) ک.گ

ارتفاع: در نرها : (56-61) س.م ، در ماده ها : (51-56) س.م


مشکلات سلامتی
مستعد برای بیماریهای لگن و همچنین عفونت چشمی است. مشکلات و نارسائی های قلبی و همچنین آلرژی پوست در این نژاد شایع است که در صورت مشاهده باید سریعاً به دامپزشک مراجعه کرد.



شرایط نگهداری این نژاد برای زندگی آپارتمانی مناسب است به شرطی که در طول روز به حد کافی فعالیت بدنی داشته باشد. در داخل خانه پر تحرک است و یک حیاط متوسط یا بزرگ می تواند مکان مناسبی را برایش فراهم کند.




فعالیت بدنی
گلدن رتریور به فعالیت و ورزش روزانه نیاز دارد و اکثراً علاقه دارد که توپ یا اسباب بازیهای پرتاب شده را باز بیاورد. بنابراین ورزش دادن او چندان سخت نخواهد بود. از فعالیت بدنی روزانه آن اطمینان حاصل کنید و از غذا دادن زیاد خودداری کنید چرا که این نژاد استعداد خوبی در فربه شدن دارد .


طول عمر
در حدود 10-12 سال.

آراستن
پوشش صاف و مضاعف او برای تمیز کردن آسان است. شانه زدن روزانه و شستن در مواقع ضروری توصیه می شود ، در هنگام شانه کردن به لایه پر پشت زیرین توجه کنید. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.


تاریخچه
منشأ این نژاد انگلستان است. گلدن رتریور امروزی حاصل جفتگیری نژاد Yellow Flat Coated-Retriever با Light-Coated Tweed Water Spaniel می باشد. معمولاً لقب گلدن به سگهای خانوادگی داده می شود (Family Dog). همچنین این نژاد برای شکار پرنده در آب و خشکی مناسب است. حس بویایی فوق العاده دارد. گلدن رتریور همچنین بعنوان راهنمای نابینایان و کمک به افراد معلول مورد نگهداری قرار می گیرد.


گروه
سگهای ورزشی.
 

hamid_a

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
گریهاند Greyhound



توضیحات:

ازگریهاند گهگاه درشکار آهو،گوزن و روباه استفاده می شود. اما شکارخرگوش تخصص ذاتی این سگ است و قرنها است که ازاین سگ برای این نوع شکاربهره گرفته می شود ، همچنین می توان آن را از جمله سگ های معروف برای مسابقات ورژشی نام برد.



مشخصات استاندارد گریهاند:


  • سر:دراز وباریک که درحدفاصل بین گوشها نسبتا پهن است. پوزه ازطول خوبی برخورداراست وباید قوی باشد. گوشها کوچک ولطیف است،به سمت عقب متمایل بوده وچین خورده می باشد. مگر در زمان هیچان که دراین حال نیمه افراشته می شوند. چشمها تیره،براق،هوشیار و حاکی ازشجاعت است.
  • گردن :دراز. عضلانی وکمی انحنا دارد. پهنای آن به طرف سینه افزایش می یابد.
  • شانه ها:درحد امکان مایل قراردارند.
  • دستها : کاملا عمودی است وبه نحوبسیارمناسبی با شانه ها مجاورت دارند. دستها هیچگونه چرخشی به داخل وخارج ندارند.
  • سینه : عمیق وپهن است. دنده ها کاملا حالت فنری دارند تا سرعت حیوان تامین شود.
  • پشت :عضلانی وپهن است.
  • کمر : دارای عضلات زیاد وانحنای خوب می باشد.
  • پاها : بلند. بسیارعضلانی. قوی وپهن است. زانو دارای انحنای مناسبی است.
  • انگشتان :سخت ونزدیک به یکدیگرند. پنجه ها بسیارقوی هستند.
  • دم :بلند. صاف ومحکم می باشد.
  • رنگ :مختلف.
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]
خلق وخو:

حساس ، شیرین و باهوش. باوفا ، شجاع و مشتاق. گریهاند سگ فوق العاده باهوشی است اما خوی لجوج آن در برابر غریبه ها و حتی صاحبش می تواند گاهی اوقات مشکل ساز باشد. بنابراین بهتر است که این سگ را در سنین پایین تر اجتماعی کرد. در دو نوع مسابقه ای و نمایشی آن دارای خلق و خوی آرام هستند.

وزن :

سگهای نر32 الی 35 کیلوگرم . سگهای ماده 30 الی 32 کیلوگرم. [FONT=&quot]
[/FONT]



مشکلات سلامتی:

از جمله مشکلات سلامتی می توان به نفخ اشاره کرد. بهتر است به جای یک وعده غذای سنگین تعداد دفعات غذا را بیشتر (2-3 بار) و حجم غذا را پایین آورد. گریهاند نسبت به برخی از داروهای شیمیایی و خصوصاً حشره کش ها حساسیت دارد.

شرایط نگهداری:

آپارتمان می تواند مکان مناسبی برای گریهاند باشد به شرط آنکه در طول روز به حد کافی فعالیت بدنی داشته باشد. به هر حال یک حیاط کوچک می تواند مکان مناسبی را برایش فراهم کند. این نژاد نسبت به سرما حساس است و بهتر است که در فواصل سرد از تن پوش گرم برایش استفاده کرد.



فعالیت بدنی:

اگر شما گریهاند را بعنوان حیوان خانگی خود انتخاب کرده اید بیاد داشته باشید که به او اجازه دویدن و را رفتن را در محیطی آزاد بصورت روزانه و ترجیحاً در یک زمان مشخص بدهید. گریهاند علاقه زیادی به برنامه های روزانه و منظم دارد.

طول عمر:

در حدود 10-12 سال

آراستن:

گریهاند دارای موهای کوتاه و صاف می باشد و آراستن آن کار آسانی است. شانه کردن روزانه و استحمام در مواقع ضروری مناسب می باشد. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.

تاریخچه:



این نژاد ازجمله قدیمی ترین نژادها به حساب می آید و از زمانهای بسیار قدیم به عنوان سمبل حکومت مطرح بوده است. نخستین اطلاعات ما از گریهاند ازمقبره آمتن (Amten) فرعون مصردراطراف نیل به دست آمده است. به اعتقاد مصرشناسان طی سلسله چهارم مصر که درحدود2900 الی 2751 قبل ازمیلاد بوده است. حکاکی های موجود دراین مقبره سگهایی را نشان می دهد که بی تردید از تیپ گریهاند هستند. دردو حکاکی این سگها درحال تعقیب آهو هستند. درحالی که درسومین حکاکی درحال تعقیب موجودی شاخ دار شبیه به بزهای کوهی می باشند. تصاویراین سگها دارای دم هایی حلقوی شکل می باشد.
درخصوص منشا اسم گریهاند عقاید متفاوتی وجود دارد ودراین بین برخی ازنظریات قابل قبول تربه نظرمی رسند. یکی ازاین نظرات می گوید که این نام ازکلمه Graius به معنی یونانی گرفته شده است. زیرا این سگ در یونان قدیم ازقدر و اعتباربسیار زیادی برخوردار بوده است. نظریه دیگرحاکی ازاین است که این نام ازکلمات قدیمی greg , grechبه معنی سگ مشتق شده است. همچنین برخی می گویند که کلمه gray به معنی خاکستری غالب ترین رنگ دراین نژاد می باشد.

گروه:

سگهای تازی ، سگهای ورزشی

 

hamid_a

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ویپِت Whippet



توضیحات:

ویپِت شبیه به یک گِریهاند کوچک است. جثه خوش اندام ، باوقار و باریک دارد. دارای پوشش کوتاه و چرمی مانند است که به رنگهای متنوعی اعم از سیاه ، قرمز ، قهوه ای ، سفید و چند رنگ یافت می شود. دارای ماهیچه های بلند و باریک می باشد. این گِریهاند کوچک گوشهایی به شکل گل رُز و سینه ای فراخ دارد. ستون فقراتش بلند وصاف است.



خلق وخو:

ویپِت نژادی باهوش ، سرزنده ، با محبت ، شیرین و مطیع است. در داخل خانه آرام می باشد. نباید تحت آموزشهای خیلی سخت و خشن قرار گیرد چراکه این نژاد چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ فیزیکی بسیار حساس است. بهترین راه آموزش ، آموزش همرا با بازی و دویدن می باشد. رابطه خوبی با کودکان دارد اصولاً سگ تمیزی است و نگهداری از آن آسان می باشد همچنین سگ مناسبی برای اشخاصی است که زیاد سفر می کنند. شخصیت شیرین آن او را به یک دوست و همراه خوب تبدیل کرده است.


وزن :

وزن در نرها: (8-12) ک.گ ، در ماده ها: (5-9) ک.گ
ارتفاع در نرها: (47) س.م ، در ماده ها: (44) س.م
[FONT=&quot]
[/FONT]


مشکلات سلامتی:

بیماریهای پوستی و مشکلات معده (معده درد) قابل ذکر می باشد.

شرایط نگهداری:



نسبت به سرما حساسیت دارد و پیشنهاد می شود که در فصل زمستان لباس گرمی برایش تهیه کنید. برای زندگی در آپارتمان مناسب می باشد به شرطی که در طول روز به او اجازه فعالیت بدنی کافی داده شود. اصولاً در داخا خانه آرام است و یک حیاط کوچک مکان مناسبی را برایش فراهم می کند.

فعالیت بدنی:



اگر ویپِت را بعنوان سگ خود انتخاب کرده اید باید بدانید که این نژاد همانقدر که به دویدن در فضای باز نیاز دارد ، به پیاده روی های روزانه نیز علاقه می ورزد. سعی نکنید که او را از قلاده اش رها سازید چراکه حس شکاری او باعث می شود که حیوانات کوچک را تعقیب و اقدام به کشتن آنها نماید.

طول عمر:

حدود 12-15 سال

آراستن:

پوشش کوتاه و صاف ویپِت برای آراستن آسان می باشد. برس زدن منظم و همچنین تمیز کردن سطح پوست با یک حوله نمدار پیشنهاد می شود. اصولاً سگ تمیزی است و کمتر به حشرات موذی مانند کنه ها گرفتار می شود. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.

تاریخچه:



این نژاد در قرن 19 میلادی به وجود آمد. اجداد او را نژادهای Grey Hound ، Italian Grey Hound و سگهای تیپ تریر تشکیل می دهند. معنی Whipped حرکت سریع می باشد. ویپِت می تواند با سرعت 60 کیلومتر در ساعت بدود. در زمانهای قدیم در انگلستان از این نژاد برای مسابقه استفاده می شد. ویپِت همچنین سگ شکاری و دیدبان خوبی می باشد.


گروه:

سگهای تازی

 

hamid_a

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اَفغان هاند Afghan Hound



توضیحات:

اَفغان هاند یک سگ شکاری اشرافی می باشد دارای جثه ای بلند و سر باریک و کشیده است. بینی سیاه ، چشمها تیره و بادامی شکل و گوشها بر روی سر افتاده است. گردن بلند و قدرتمند ، پاها بلند وصاف و در انتها بزرگ و پوشیده از مو می باشد. دم دارای یک فر در انتها است اما بصورت حلقه در پشت بدن حیوان قرار نمی گیرد. موهای بلند وابریشمی آن تقریباً در هر رنگی خصوصاً شنی یافت می شود.




خلق وخو:

سگی است با ابهت و گاهی اوقات گوشه گیر و نجوش اما بسیار شیرین. باوفا ، پر محبت و حساس. باید با مهربانی آموزشها را به او آموخت. به او لقب "شاه سگها" را داده اند. برای کودکان پیشنهاد نمی شود. با غریبه ها خو نمی گیرد و نسبت به تازه واردان مهاجم می باشد.

وزن :

وزن در نرها: (26-34) ک.گ ، وزن در ماده ها: (26-34) ک.گ
ارتفاع در نرها: (68-73) س.م ، در ماده ها مقداری کمتر.
[FONT=&quot]
[/FONT]


مشکلات سلامتی:




اصولاً سگ سالمی است اما تحمل درد را ندارد و با کوچکترین زخو از خوردن غذا اجتناب می کند.

شرایط نگهداری:




برای نگهداری در آپارتمان مناسب نمی باشد ، در داخل خانه آرام است و به فضای آزاد برای زندگی نیاز دارد (مانند مزرعه). این نژاد می تواند داخل یا خارج خانه زندگی کند اما خوابیدن را در داخل خانه ترجیح می دهد.

فعالیت بدنی:


این نژاد همانقدر که به دویدن در فضای باز علاقه دارد ، پیاده روی های طولانی را نیز دوست دارد. حداقل به 30 دقیقه ورزش و فعالیت بدنی در روز نیازمند است.
طول عمر:

حدود 14 سال

آراستن:




موهای بلند و سخت آن به آراستن زیادی نیاز دارد. اگر برای نمایش برده می شود باید هفته ای یکبار استحمام شود. در بین حمام ها هنگامی که موها خشک است از شانه زدن خودداری کنید چراکه باعث آسیب رساندن و گره خوردن بیشتر موها می شود. ریزش مو در این نژاد متوسط است.

تاریخچه:

این نژاد دارای قدمت باستانی می باشد نام او بارها در پاپیروس های مصر باستان و نقاشی او بر روی قبرهای شمال افغانستان مربوط به 4هزار سال پیش به کثرت یافت شده است در طول قرون متوالی اصالت خود را حفظ کرده است. در اوایل قرن حاضر به اروپا راه یافت. از او بعنوان چوپان و شکارچی بز ، آهو و حتی گرگ استفاده می شده است. بخاطر ظاهر زیبا و فریبنده اش در اروپا و انگلستان بعنوان یک حیوان اشرافی نگهداری می شود.


گروه:

سگهای تازی


 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
ا
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]ین نژاد از قرن 18 در انگلیس پرورش یافته و در بین كارشناسان به قدرت، شجاعت، چابكی، سماجت و سرسختی معروف است. ارتفاع سگ بین 42 تا 52 سانتیمتر است. از مشخصات ظاهری حیوان به چشمهای ریز و نافذ، گوشهای كوچك، افراشته و نزدیك هم و سر نسبتآ بزرگ می‌توان اشاره كرد.[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]رنگ بدن وی كاملا سفید و یا سفید با تعدادی لكه روی سر، می‌باشد. بول تریر فوق‌العاده بی‌باك، نترس و جنگجو بوده، از هیچ خطری نمی‌هراسد و با وجود جثه كوچكش، سگهای بزرگ را نیز حریف است، بنابراین برای پاسبانی و حفاظت نیز ایده‌آل است. این نژاد به دلیل اینكه كمی خشن و سرسخت است تربیتش نیاز به دقت و كوشش زیادی دارد و علی‌رغم طبیعت خشن و جنگجویش، با اهل خانه و كودكان بسیار مهربان است .

فاكس تریر Fox Terrier

این نژاد در قرن 19 در انگلیس شناسایی شده، معروف است به سگ م خصوص شكار روباه و مهارت خاصی نیز در گرفتن موش دارد. به دو صورت مو صاف و مو مجعد می‌باشد كه نوع مو مجعد آن قویتر بوده و بهمین علت طرفدار بیشتری دارد. ارتفاع این سگ 35 تا 5/39 سانتیمتر است. این حیوان حالت چند ضلعی داشته، رنگ آن سفید با لكه‌هیا سیاه یا خرمایی بوده و دارای گوشهای كوچك و به شكل Y می‌باشد .
فاكس تریر سگ خانگی خوبی است و با اطفال هم رفتار خوبی دارد. وی دارای طبیعت پرتحرك و شلوغی است این خصوصیات ایجاد می‌كند در محوطه بزرگتری زندگی كند. بنابراین در موقع خرید به این نكته توجه داشته باشید . سگهای این نژاد علاقه بسیار زیادی به شكار كردن دارند، آنها از پرتحرك‌ترین و پرجنب و جوش‌ترین سگها به شمار می‌روند، همواره سرحال بوده و كوچكترین حركتی را برای بازی و شیطنت غنیمت می‌شمارند. بنابراین اگر دنبال سگی بازیگوش و پر جنب و جوش هستید كه با شما بازی كند، fox gerrier را توصیه می‌كنیم .

اسكای تریر Skye terrier

سگ بسیار زیبا و تمیزی بوده و اصل آن غرب ایسلند می‌باشد. طول حیوان از ارتفاع آن بیشتر است (60 به 25 سانتیمتر). این سگ دارای موهای بسیار بلندی بوده و اكثآ خانمها آن را نگه می‌دارند. بدلیل موهای بلند به رسیدگی و مراقبت بیشتری نیاز دارد. از سایر خصوصیات ظاهری حیوان می‌توان به رنگ خاكستری مایل به آبی و یا خاكستری تیره و گوشهای آویزان وی اشاره كرد .
اسكای تریر خیلی جنگجو است، اطفال را دوست دارد، در برابر غریبه‌ها محتاط بوده و بسیار دقیق است. زیبایی و شكوه موهای سگ از سال سوم به بالاترین حد خود می‌رسد .

بودر ـ تریر Border - Terrier

استفاده از بوردر تریر مخصوص كولی‌هایی بود كه در مرزهای اسكاتلند و انگلیس زندگی می‌كردند. این نژاد برای شكار فوق‌العاه است، آنها در دوندگی قدرت زیادی داشته، هم‌پای اسب می‌دوند و در شكار روباه بسیار مفید هستند. ارتفاع نرها در این نژاد به 30 سانتیمتر می‌رسد. تا سال 1913 در جنوب انگلیس نیز این سگ را نمی‌شناختند ولی امروزه حتی در افریقا هم معروف شده و به تعداد زیاد پرورش می‌یابد. در سال 1925 بنام Paddy معروف شد كه باعث نجات 49 انسان از مرگ شده بود .

بوستن تریر Boston Terrier

سگ ملی آمریكا می‌باشد و در نیمه دوم قرن اخیر شناخته شده و تا جنگ جهانی دوم با نام سگ ملی آمریكا پرورش می‌یافت. این سگ از لحاظ قیافه شباهت خاصی به Bully فرانسوی و Bull Terrier دارد و از جنبه خصوصیات و صفات نیز شبیه Bulldog است. وی همیشه جوان، سرحال و عاقل بنظر می‌رسد، بسیار باهوش بوده و برای محافظت از منزل و اتومبیل مناسب است. بوستن تریر نسبت به افراد خانواده فداكار و مهربان است و بدلیل موهای كوتاهش مراقبت چندانی نمی‌خواهد.

منبع
[/FONT]
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
نژاد دندی دینمنت تریر​


توضیحات:
دَندی دینمُنت تِریِر دارای جثه ای بلند و پاهای کوتاه می باشد. سرش پوشیده از موهای نرم و پر مانند است . پاها کوتاه و عضلانی ، سر بزرگ و در تناسب مناسبی با بدن قرار گرفته است . بینی سیاه و دندانها منظم و به نسبت جثه حیوان بزرگ می باشد . گوشها کوچک (7-10 سانتیمتر) و در دو سوی سر قرار گرفته اند. چشمها تیره ، درخشان و سر زنده است. دمش به بلندی 20-25 سانتیمتر و قطر آن 5 سانتیمتر می باشد . پوشش خارجی از دو نوع موهای نرم و موهای خشن تشکیل می شود که در قسمت بالای سر و روی گوشها حالت ابریشمی دارد .

این نژاد دارای دو رنگ سماغی و خردلی می باشد. توله هایی که والدین خردلی دارند در هنگام تولد به رنگ قهوه ای پررنگ و کم رنگ و توله های والدین سماغی در هنگام تولد به رنگ سیاه و سرخ می باشند. بعضی از آنها نیز دارای رنگ سیاه وسفید هستند.


خلق وخو:
دَندی دینمُنت تِریِر سگی مهربان و عاشقِ بازی است. دوست و همراه عالی ، سرزنده ، مشتاق و شجاع. همه را دوست داشته و رابطه خوبی با کودکان دارد. بعضی از نرها نسبت به یکدیگر حالت تهاجمی دارند و پیشنهاد می شود از نگهداری دو حیوان نر در کنار هم خودداری کرد. اگر از سنین کم با گربه ها بزرگ شود با آنها کنار می آید اما باید از تنها گذاشتن او با سایر حیوانات خانگی خودداری کنید. نسبت به جثه اش صدای بلندی دارد. آموزش دادن به او مشکل نمی باشد اما گاهی اوقات حس لجاجت در دَندی دینمُنت تِریِر کار را مشکل می سازد.

وزن و ارتفاع :

وزن در نرها : 8-11 کیلوگرم
وزن در ماده ها : 8-11 کیلوگرم

ارتفاع در نرها : 20-28 سانتیمتر
ارتفاع در ماده ها : 20-28 سانتیمتر


مشکلات سلامتی:
غالباً سگ سلامتی است اما کم کاری غده تیروئید در سگهای پیر شایع می باشد. صرع و گلوکوم نیز قابل ذکر است . اگر به سگ بیش از انداه غذا داده شود امکان بروز مشکلات ستون فقرات در اثر سنگین وزنی ممکن می باشد .

شرایط نگهداری:
برای نگهداری درآپارتمان مناسب می باشد اصولاً بازیگوش و پر جنب و جوش است و یک حیاط کوچک مکان مناسبی برایش می باشد. هرگز او را در مکانهای عمومی و فضای آزاد از قلاده اش رها نکنید چراکه علاقه زیادی به تعقیب گربه ها و سایر حیوانات دارد.

فعالیت بدنی :
اصولاً به فعالیت بدنی زیاد نیاز ندارد اما پیاده روی های روزانه برای سلامتیش مفید است.

طول عمر :
حدود 10-15 سال


آراستن:
به برس زدن منظم نیاز دارد. موهای مرده باید از سطح بدن جدا شوند. ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز می باشد.

تاریخچه:
دَندی دینمُنت تِریِر از تریرهای بسیار قدیمی در منطقه Border مابین اسکاتلند و انگلستان است. این نژاد حاصل جفتگیری Scotch Terrier با Skye Terrier می باشد که کولی ها و کشاورزان آن ناحیه این سگ را برای نابودی جانوران موذی و موش ها و همچنین شکار سمور ، خرگوش و گورکن ، پرورش می دادند.

گروه :
تریرها

منبع
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
معرفی نزاد Australian Terrier



خصوصیات و ویژگی ها :
آن ها سگ های کوچک با اعتماد به نفس بالا , شجاع و خیره سر هستند و دارای شجاعت و شهامت سگ های بزرگتر از خود می باشند . آن ها به عنوان سگ های تقریبا لجوج و با طرز افکار خواص خود شناخته شده اند . اما در عین حال مشتاق به راضی کردن صاحب خود هستند و تعلیم آن ها تقریبا آسان بوده و یار وفاداری برای صاحبان خود می باشند . سگ پرسر صدایی نیستند و تنها در صورتی پارس می کنند که دلیل خوبی برای انجام اینکار داشته باشند . آن ها سگ های نگهبان خوبی هستند و با احساس حضور فرد غریبه در پشت در شروع به پارس کردن می کنند . از بودن در کنار خانواده (صاحب ) خود لذت می برند و نباید به مدت طولانی در حیاط خانه تنها گذاشته شوند . اگر کار دیگری برای انجام دادن نداشته باشند شروع به کندن چاله می کنند . در کنار انجام بازی های پر شور و نشاط احتیاج دارند برای پیاده روی حداقل چند با در داخل هفته به بیرون از منزل و میحط آزاد برده شوند . اگرچه بسیار دوست داشتنی و با محبت هستند , در مقابل انسان های جدید و همچنین سگ های دیگر خجالتی و گاهی پرخاشگر می شوند . در هنگام پیاده روی شما باید محکم قلاده ی او را بگیرید زیرا آن ها از ابتدا برای شکار موش ها پرورش یافته اند پس در صورت مشاهده ی هر نوع جاندار کوچک به دنبال او می دوند و به احتمال زیاد او را می کشند . مخصوصا در هنگام نزدیک شدن آن ها به گربه ها و یا حیوانات خانگی دیگر باید بیشتر مراقبشان باشید . آن ها با کودکان رابطه ی خوبی دارند تا زمانی که کودکان آن ها را دست نیندازند و اذیت نکنند . و تا زمانی که طبق برنامه ی مشخص به پیاده روی برده شوند می توانید از آن ها در آپارتمان نگهداری کنید . صاحبان آن ها معمولا برای غذا دادنشان مشکلی ندارند چون این تریرها نسبت به غذایشان وسواس ندارند . افرادی که نسبت به تمیزی حساس هستند می توانند ازین تریر ها نگهداری کنند چون تقریبا ریزش مویی ندارند.






تربیت پذیری


ریزش مو


انرژی


نگهبانی

کودکان

محبوبیت






ویژگی های ظاهری :
ارتفاع آن ها تا شانه ها بین9 تا 11 اینچ و وزن آن ها بین 9 تا 14 پوند می باشد . دارای پوشش موی کوتاه سیمی مانند و دولایه هستند . که موهای پوشش بالایی سیمی و سخت بوده و پوشش داخلی از موهای نرم برخوردار است . رنگ موهای آن ها بین برنزه و مشکی یا مخلوطی از هردو متغیر است .
آرایش و نظافت :
شما باید موهای آن ها را هر چند هفته یکبار شانه بزنید . موهای بیرونی : موهای مرده ی این قسمت باید هر 6 ماه یکبار چیده شوند . موهای داخلی : هرچند ماه یکبار کوتاه گردند .
تاریخچه :
تریر استرالیایی برگرفته شده از چند تریر گوناگون بوده و از انگلیس برای شکار موش و مار به استرالیا آورده شده است . در دهه ی 1880 تریری به نام تریر مو سخت با چند تریر دیگر کراس(پیوند) زده شد که نتیجه ی آن تریر استرالیایی می باشد . کلوپ تریر استرالیایی در سال 1887 تاسیس گردید . و این تریر در سال 1960 به تایید AKC در آمد . محبوبیت akc این نژاد در سال 2007 صد و هشتمین از 157 نژاد گزارش شده است

منبع
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
سگ نژاد کی رن تریر Cairn Terrier



تریرهای اسکاتلند تا سال 1873تنها شامل یک گروه ازسگها وتحت عنوان Scotch Terrier بود.
دراین زمان این گروه به دودسته تقسیم شد که عبارتند از andie Dinmont Terrier و. .Skye Terrier نژادهایی که امروزه آنها را تحت عناوین Scottish Terrier West Highland Whithe Terrier , Cairn Terrier می شناسیم
دردسته Skye Terrier قرارمی گیرند یعنی این سه نژاد درناحیه غرب اسکاتلند ازیک ریشه منشا گرفته اند وتنها وجه تفریق آنها رنگ آنها است
دراواخرقرن نوزدهم سگهای تیپ Scottish Terrier مورداصلاح نژاد قرارگرفتند. مبنای کاردراین گروه رنگ سفید بود. بدین ترتیب درسال 1908 اولین West Highland White Terrier به ثبت رسید.
درسال 1909 نمایشگاهی ازسگهای موکوتاه درجزیره Skye به عمل آمد وبدین ترتیب درسال 1910Skye Terrier موکوتاه نیزبه ثبت رسید واین مسئله قضات نمایشگا هها را درداوریهایشان با اشکال روبروکرد.
لذا درخواست تغییرنام Skye Terrier موکوتاه به کی رن تریرمطرح گردید(cairns محلی است دراسکاتلند)

مشخصات استاندارد کی رن تریر
مشخصات کلی : سگی است فعال وبازیگوش وسخت کوش ازگروه تریرهای پاکوتاه. حرکات آن بسیارآزادانه است. سرآنها نسبت به بقیه تریرها کوتاه تروپهن تراست وآنچنان به وسیله موپوشیده شده که قیافه ای شبیه به روباه پیدا کرده است
پوزه: پوزه قوی بوده ولی خیلی طویل نمی باشد. بینی سیاه است. چشمها بیش ازآنکه فرورفته باشند پهن هستند. با اندازه متوسط وقهوه ای رنگ با ابروهایی پرپشت وپشمالو
گوشها :کوچک بوده وبه خوبی افراشته وراست قرارمی گیرند ودرکناره های سرحالت پهنی دارند وفاقد موهای بلند هستند
بدن : عضلانی. قوی. فعال وارتجاعی ونیزکتف آن شیبداراست. پاها اندازه متوسطی دارند اما استخوانهای آنها چندان سنگین نیست. دستها ازناحیه آرنج چرخش ندارند اما نواحی پائین ترازآن ممکن است که به سمت خارج چرخش داشته باشند.
پنجه های جلوئی بزرگترازپنجه های عقبی هستند. پاها می بایست که به وسیله موهای سختی پوشیده شده وبالشتک های کف پنج ها می بایست ضخیم وقوی ودراندازه ای باشد که سگ به راحتی بتواند بایستد
دم : درتناسب باسربه خوبی به وسیله موپوشیده شده اما حالت پرمانند ندارد. دم درسطح پشت وبا جلوه قرارمی گیرد اما نبایستی فربخورد
موها : سخت ومقاوم دربرابرهوا ومی بایست مضاعف باشد.( یعنی موهای ضخیم وبارزدرخارج وموهای نرم وکوتاه درزیرآنها
رنگ : به استثنا رنگ سفید ممکن است به هررنگی دیده شوند
اندازه: اندازه های ایده آل دراین نژاد بدین شرح است
وزن درسگهای نر 7 کیلوگرم
وزن درسگهای ماده 5/6
ارتفاع ازناحیه جدوگاه درسگهای نر 25 سانتی متر
ارتفاع ازناحیه جدوگاه درسگهای ماده 5/35 الی 5/37 سانتی متر
این اندازه ها برای سگهای بالغ دوساله استاندارد است. سگهای پیرترممکن است ازوزنی بیش ازاین برخوردارباشند


کِی رِن تِریِر

توضیحات
سگی است فعال ، بازیگوش و سخت کوش از گروه تریرهای پا کوتاه. حرکات آن بسیار آزادانه است. سر آنها نسبت به بقیه تریرها کوتاه تر و پهن تر است و آنچنان بوسیله مو پوشیده شده که قیافه ای شبیه به روباه پیدا کرده است.

پوزه قوی بوده ولی خیلی طویل نمی باشد. بینی سیاه است. گوشها کوچک بوده و به خوبی افراشته و راست قرار می گیرند. موها سخت و مقاوم در برابر هوا و می بایست مضاعف باشد (موهای ضخیم و زبر سطحی و نرم و کوتاه در زیر). در هر رنگی به استثناء سفید یافت می شود

خلق وخو
کِی رِن تِریِر سگی سخت کوش و خستگی ناپذیر است. باهوش ، باوفا و با محبت. سگ مستقلی است و به نظرمی آید حس استقلال طلبی در ماده ها بیشتر می باشد ، اصولاً نرها پر محبت تراند.
بسیار شجاع و نترس. آموزش دادن به این نژاد آسان می باشد. رابطه خوبی با کودکان دارد و به بازی با آنها علاقه می ورزد. اگر در تولگی تحت آموزشهای لازم قرار نگیرد ممکن است در بزرگسالی زیاد پارس کند و موجب مزاحمت شود
. کِی رِن تِریِر به کندن زمین علاقه زیادی دارد بنابراین نباید او را در فضای سبز رها کرد. گاهی اوقات می تواند در دفاع از قلمرواش نسبت به سایر سگها حالت تهاجمی پیدا کند

وزن ، ارتفاع

وزن در نرها: (6-8) ک.گ ، وزن در ماده ها: (6-8) ک.گ
ارتفاع در نرها: (25-33) س.م ، ارتفاع در ماده ها: (23-30) س.م

مشکلات سلامتی
از غذا دادن زیاد به آن خودداری کنید چراکه استعداد خوبی در فربه شدن دارد. ممکن است نسبت به کک ها آلرژی نشان دهد

شرایط نگهداری
برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد ، اصولاً در داخل خانه فعال است و نیازی به حیاط برای نگهداری ندارد

فعالیت بدنی
دویدن در یک حیاط کوچک می تواند کافی باشد اما اگر در آپارتمان زندگی می کنید سگ خود را برای پیاده روی روزانه بیرون و ترجیحاً به پارک ببرید

طول عمر
حدود 12-15 سال

آراستن
پوشش پر پشت کِی رِن تِریِر به برس زدن و شانه کشیدن روزانه نیاز دارد تا به حالت نمدی در نیاید.
ماهیانه یک بارآنرا بشوئید و قبل از خشک شدن موها را شانه بکشید. گوشه چشم ها و داخل گوشها را مرتباً تمیز نمائید و ناخن ها را کوتاه نگهدارید. ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز است

تاریخچه
در اواخر قرن 19 سگهای تیپ Scottish Terrier مورد اصلاح نژاد قرار گرفتند. در سال 1909 نمایشگاهی از سگهای مو کوتاه در جزیره Skye بعمل آمد و به این ترتیب در سال 1910 ، Skye Terrier مو کوتاه نیز به ثبت رسید که این مسئله داوران نمایشگاه ها را در داوری هایشان با اشکال روبرو کرد.

لذا در خواست تغییر نام Skye Terrier مو کوتاه به Cairn Terrier مطرح گردید (Cairn نام مکانی است در اسکاتلند

گروه
تریرها

منبع
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=2]پیت بول تریر آمریکایی

[/h]
نژاد:پیت بول تریر آمریکایی
توضیحات:نژاد پیت بول به سرعت جایگاه قدرت و لقب جنگجوی شکست ناپذیر را در میان تمامی نژادها به خود اختصاص داد. سر به مستطیل شکل و بخصوص مابین گونه ها پهن می شود تا فک بزرگ و قدرتمند حیوان را در خود جای دهد. گردن ضخیم ، عضلانی و در تناسب کامل با سایر اعضای بدن حیوان قرار گرفته است. پیت بول آمریکایی دارای بدنی عضلانی ، قدرتمند ، چابک و بسیار نیرومند می باشد. دندانها ردیف و قیچی مانند است. بدن حیوان پوشیده از موهایی کوتاه ، درخشان و زمخت و در انواع رنگها یافت می شود.
خلق وخو:دارای چشمهای مصمم ، مستدل و عکس العمل های غیر قابل پیش بینی است. در گذشته به سگ آدمخوار ملقب بود ، دارای طبیعت و خوی پرخاشگر ، مهاجم و سلطه جو است و تنها برای صاحب خود همراه و دوست خوبی می باشد. پیت بول سگی است جذاب ، بسیار باوفا و پر محبت نسبت به اعضای خانواده صاحبش. حیوانی مطیع و مشتاق برای خشنود نمودن صاحبش ، فوق العاده شجاع و باهوش و ایده آل باری نگهبانی همراه با نیرو و قدرت خاص. مدافع بسیار خوبی نسبت به صاحب و اعضای خانواده وی می باشد تا جایی که حتی برای دفاع از قلمرو وی تا پای جان می جنگد. در گذشته بدلیل قدرت و مهارت زیادش در جنگیدن با سایر سگها و دریدن گلوی آنها شهرت زیادی در میان مردم داشت. به هرحال اگر پیت بول را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب می کنید بهتر است تا از سنین تولگی وی را اجتماعی کرده و تحت آموزشهای لازم قرار دهید.
وزن ، ارتفاع:وزن : (50-10) ک.گارتفاع : (56-46) س.م
مشکلات سلامتی:غالباً سگ سر سخت و سلامتی است اما بعضی از آنها دچار مشکل در مفصل ران ، آب مروارید و نارسایی قلبی ، حساسیت نسیبت به چمن می شوند.
شرایط نگهداری:برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد به شرط آنکه در طول روز به مقدار معینی فعالیت بدنی داشته باشد اما در اماکن عمومی از قلاده استفاده کنید تا از جنگیدن آنها با سایر سگها جلوگیری بعمل آید. پر جنب و جوش است و آب وهوای گرم را ترجیح می دهد.
فعالیت بدنی:به میزان معقولی به فعالیت بدنی نیاز دارد.طول عمر:
حدود 12 سال.
تعداد توله ها :
بین 5 تا 10 توله.
آراستن:پوشش خارجی صاف و کوتاه پیت بول باری آراستن ساده است. برس کشیدن منظم و استحمام و یا استفاده از شامپو خشک در مواقع اضطراری پیشنهاد می شود. ریزش مو در این نژاد منوسط می باشد.
تاریخچه:نشعت گرفته از بول ( وابسته به خانواده بولداگ) با سگهایی از دسته تریر می باشد. تاریخچه این نژاد بی تردید به دوره جنگ سگها باز می گردد. قدرت و سرسختی این نژاد در میان سایرین بی همتاست.
گروه:
سگهای کاری.​


منبع
 

بی ازار

عضو جدید
کاربر ممتاز
هاسکیسگی قدرتمند و کاری می‌باشد. در همه رنگها از سیاه یکدست تا سفید یافت می‌شود. معمولاً بصورت دو رنگ سیاه وسفید ، طوسی و سفید ، قرمز و سفید و نارنجی و سفید یافت می‌شود. در اکثر سگها صورت و زیر بدن سفید می‌باشد. گوشها حالت برافراشته و نوک تیز دارند و همانند سایر نژادهای سگ درسیبری دارای چشمان آبی رنگ می‌باشند. چشمها گاهی اوقات نیز دو رنگ است (آبی - قهوه ای). در بین پنجه‌ها دارای مو می‌باشد که این امر راه رفتن حیوان را بر روی برف و یخ آسان می سازد. لایه زیرین موها زبر و ضخیم و لایه بیرونی صاف و نرم می‌باشد. هاسکی قادر است تا در دمای 60- درجه به راحتی زندگی کند. خلق و خو
سگی آرام و بازیگوش می‌باشد. مشتاق و گاهی اوقات لجباز. به اعضای خانواده‌ای که در آن بزرگ می‌شود بسیار علاقه مند است. باهوش ، اجتماعی و با محبت می‌باشد. اگرچه انرژی زیادی خصوصاً در تولگی دارد اما سگ سر براه و مطیعی می‌باشد. رابطه خوبی با کودکان دارد. بسیار کم پارس می‌کند بنابراین دیدبان خوبی نمی‌باشد. استعداد خوبی در آموختن دارد اما این کار را باید با صبر و حوصله انجام داد چراکه هاسکی می‌تواند گاهی اوقات لجباز شود. اگر بیکار بماند خیلی زود حوصله اش سر می‌رود. از تنهایی بیزار است بنابراین اگر ساعات زیادی را بیرون از خانه سپری می کنید حتماً یک جفت و هم بازی برای سگ خود پیدا کنید. به غذای کمتری نسبت به آنچه به نظرمی رسد نیاز دارد. اگر از سنین پایین اجتماعی شود با سایر حیوانات مشکلی ندارد. وزن ، ارتفاع
وزن در نرها
(20-27) ک.گ ، در ماده ها: (16-22) ک.گ ارتفاع در نرها: (53-60) س.م ، در ماده ها: (51-56) س.م

مشکلات سلامتی


اصولاً سگ سلامتی است. مشکلات کپل، بیماریهای چشمی همانندآب مروارید و ورم چشمی ناشی از کمبود روی (Zinc) قابل ذکر می‌باشد.

شرایط نگهداری

برای نگهداری درآپارتمان پیشنهاد نمی‌شود. بسیار فعال است و به یک حیاط بزرگ جهت زندگی نیاز دارد. بدلیل داشتن پوشش ضخیم تحمل هوای گرم را ندارد و بهتر است از سایبان و کولر در فصول گرما استفاده شود. این نژاد زندگی را بصورت گروهی ترجیح می‌دهد (حداقل دوتایی).

فعالیت بدنی


به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد اما نباید او را در هوای گرم به انجام ورزشهای سخت وادار نمود. یک حیاط بزرگ با نرده یا دیوارهای بلند پیشنهاد می‌شود. توجه کنید تا نرده‌ها از زیر نیز بلند و محکم باشند چراکه هاسکی علاقه زیادی به کندن زمین دارد
طول عمر

حدود 12- 15 سال.
آراستن

به جز در فصول ریزش مو به آراستن زیادی نیاز ندارد (دوبار در سال ریزش مو دارد). برس کشیدن با شانه آهنی پیشنهاد می‌شود.

تاریخچه
موطن او سیبری می‌باشد. در سال 1909 به آلاسکا برده شد. برای قرنهای متوالی از هاسکی بعنوان سگ سورتمه و چوپان استفاده می‌شد. سگهای فوق العاده‌ای برای کار کردن در شرایط آب و هوایی سخت و سرد سیبری می‌باشند. هاسکی سگی است سبک وزن و پر استقامت. هنگامی که به آمریکا وارد شد بدلیل داشتن سرعت زیاد از او بعنوا نسگ مسابقه استفاده می‌کردند. امروزه هاسکی یک دوست و همراه خوب برای افرادی است که این نژاد را به خوبی می‌شناسند.

بی شک از نگاه بسیاری از صاحب نظران نژاد هاسکی یکی از بهترین و شاخص ترین نژاد ها در سطح جهان است شهرت این نژاد را بیشتر از شکل زیبا و با ابهت رفتار آرام و صمیمی و هوش سرشارش می دانند . ا

 

بی ازار

عضو جدید
کاربر ممتاز
در این مقاله سعی داریم به معرفی و مقایسه چند سگ معروف برای نگهبانی بپردازیم.سه نژاد شناخته شده در امر نگهبانی سگ های ژرمن شپرد،دوبرمن و روتوایلر هستند که قصد داریم در ادامه به مقایسه این سه نژاد در زمینه نگهبانی و از نظر قیمت،کارایی،نگهداری و... بپردازیم.
1) نژاد ژرمن شپرد:
سگ های ژرمن شپرد از بهترین نژاد ها در زمینه نگهبانی و گارد هستند و از محبوبیت زیادی برخوردارند اما به دلیل گران بودن، مردم به سگ های میکس ژرمن شپرد روی می آورند که صد البته کاری اشتباه است زیرا هیچگاه نمی توان یک ژرمن شپرد اصیل را با یک میکس ژرمن شپرد مقایسه کرد در حالی که میکس های ژرمن شپرد نیز سگ های خوبی برای نگهبانی هستند.​
یکی دیگر از اشتباهات مردم در هنگام خرید ژرمن شپرد عدم توانایی در تشخیص اصالت آن است و بعضی مواقع موجب می شود حتی یک سگ ولگرد را به جای ژرمن شپرد اصل بخرند! بنابراین اگر اطلاعات کافی در زمینه تشخیص نژاد ندارید بهتر است دور این نژاد را خط بکشید یا از یک متخصص راهنمایی بگیرید. قیمت یک ژرمن شپرد اصیل از 2 میلیون تومان به بالا است و بعضی ژرمن های بی نقص تا 12 میلیون و ژرمن شپرد های آموزش دیده تا 25 میلیون یا بیشتر نیز به فروش میروند. بنابراین اگر دیدید کسی این سگ را با قیمتی کمتر (مثلا 500 هزار تومان) از این می دهد بدانید اصیل نیست.
دلیل دیگر برای انتخاب نکردن ژرمن شپرد برای نگهبانی هوش بسیار بالای آن است!در واقع استفاده از ژرمن شپرد به عنوان سگ نگهبان موجب هدر رفتن وقت آن می شود چه بسا بسیار نگهبان خوبی باشد! بنابراین بهتر است از این سگ برای کارهای سخت تر مانند زنده یابی،مواد یابی،مراکز پلیس، مسابقات و... استفاده شود.
در واقع نژاد ژرمن شپرد نیازی به آموزش نگهبانی و گارد ندارد زیرا اگر یک ژرمن شپرد بی نقص از نظر ژنتیک و اصالت داشته باشید او به صورت خودجوش از شما و خانوادتان و محل زندگیتان نگهبانی خواهد کرد.اما در کل با آموزش های گارد و نگهبانی اشتباهاتش را بر طرف می کند و تجربه بیشتری دراین کار که در آن متخصص است به دست می آورد.
نتیجه گیری:
سگ ژرمن شپرد یک نگهبان عالیست که قیمت آن کمی زیاد است و باید در خرید آن اطلاعات کافی در زمینه تشخیص نژاد داشته باشیم.
2) نژاد دوبرمن:
سگ های دوبرمن در بین دیگر نژاد های اصیل از قیمت کمتری برخوردارند و این دلیلی برای اصیل نبودن آن ها نیست. قیمت یک دوبرمن اصیل بالغ 700 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می تواند باشد و قیمت توله آن از 400 هزار تومان تا 1 میلیون 200 هزار تومان متغیر است.
دوبرمن یک نژاد تقریبا کم وزن،چست و چالاک،خشن و با سرعت است که دید آن بسیار وسیع است و می تواند یک مساحت زیادی را پوشش دهد و بسیار هوشیار است.
سگ های دوبرمن تنها نژادی هستند که با اشاره نیز دستوراتی را یاد میگیرند و این یک قابلیت باورنکردنی برای یک سگ گارد است.
دوبرمن ممکن است برای صاحب خود نیز درد سر ساز باشد! شاید شما هم شنیده باشید که اگر توله دوبرمن خود را آزار دهید در آینده تلافی خواهد کرد! نمیدانم چقدر این موضوع صحت دارد زیرا من تاحالا این مورد را امتحان نکرده ام، اما احتمال می دهم واقعیت داشته باشد پس مراقب خود باشید!
نتیجه گیری:
نژاد دوبرمن به دلیل داشتن قیمت مناسب و هوشیار،بگیر و خشن بودن یک سگ عالی در امر نگهبانی و گارد برای تمام افراد است.
3) نژاد روتوایلر:
نژاد روتوایلر به دلیل داشتن وزن تقریبا زیاد، سرعت زیادی ندارد اما بسیار درنده است و قدرت پاهایش بسیار زیاد است و به هنگام حمله کمتر پارس می کند و بیشتر به دنبال گرفتن سر و گردن هست و پرش های بلندی انجام می دهد بنابراین بسیار خطرناک است و ممکن است با کشتن دزد مشکل ساز شود! تنها چیزی که یک سگ روتوایلر از آن می ترسد صدای تفنگ است.
نژاد روتوایلر قیمت بالایی دارد و اصیل آن حدود 4 میلیون قیمت دارد و آموزش دیده آن مانند نژاد ژرمن شپرد قیمت بالاتری دارد.بنابراین ممکن است افراد کمتری از این سگ برای نگهبانی یا گارد استفاده کنند.
نژاد روتوایلر و دوبرمن به دلیل داشتن خال های شبیه به هم و هم رنگ بودن بعضی مواقع اشتباه گرفته می شوند بنابراین اگر در تشخیص نژاد سر رشته ندارید از یک فرد با تجربه کمک بگیرید. در کل دوبرمن سگی لاغر تر و کم وزن تر نسبت به روتوایلر است و قد دوبرمن بلند تر از روتوایلر است.
نتیجه گیری:
رواتوایلر یک سگ خطرناک و بگیر است اما قیمت آن بسیار بالاست.در تشخیص اصالت آن از یک فرد با تجربه باید کمک گرفت زیرا ممکن است با نژاد دوبرمن اشتباه گرفته شود.فقط از صدای تفنگ می ترسد.
 

بی ازار

عضو جدید
کاربر ممتاز
سگ های خطرناک جهان​
Alaskan Malamute​

Boxer​
چوچو

سگ های وحشی​
Dalmatian​

دوبرمن​
Doberman Pinscher​
ژرمن شپر ( نژاد آلمانی )​
German Shepherd​
Husky​
Pit Bull​
Presa Canario​
Rottweiler​

 
بالا