معرفی معرفی GhostTown و خصوصیات آن

معمار ایرانی

عضو جدید
[h=2] معرفی معرفی GhostTown و خصوصیات آن[/h]

یکی از عجیب ترین و کاربردی ترین افزونه و اسکریپت ها را برای ساخت شهر به آنها معرفی کنم. GhostTown اینجاست تا در 3 کلیک برای شما یک شهر ایجاد کند.


ایجاد محیط شهری همیشه یکی از مشکلاتی بوده است که در کنار مدلسازان و متحرک سازان قرار داشته است. استفاده از تصاویر پس زمینه تا حدودی رفع نیاز کرده و در صورتی که نیاز به حرکت دوربین داشته باشیم، وجود عناصر شهری به عنوان یک اصل قرار خواهد گرفت. در این صورت میتوان محیط یک شهر بسیار کوچک تا یک شهر به وسعت تهران را به راحتی در چند ثانیه ایجاد کرد.

یکی از برترین ویژگیهای GhostTown این است که شما میتوانید هم خانه های LowPoly ( کم حجم) بسازید و برای پنجره های و دیوارها از Texture های استفاده کنید و هم اینکه میتوانید ساختمانهای HighPoly ( حجیم) بسازید و تمامی لبه ها، دیوارها، پنجره ها و ... را به صورت مدل در آنها ایجاد کنید. در این صورت GhostTown هم برای بازی سازها، هم شبیه سازها و هم سازندگان جلوه های ویژه و انیمیشن های سه بعدی مناسب می باشد.

باور کنید اگر توانایی های کار این افزونه را ببینید متعجب خواهید شد. برای ساخت شهر کافیست که یک سطح ایجاد کنید. شما میتوانید سطح خود را با استفاده از Shape ها بسازید و یا یک بخش از سطح یک جسم را انتخاب کنید. برای مثال یک زمین ساخته اید که دارای پستی و بلندی است و یا یک زمین یا سطح را از هر نرم افزار مورد نیازی وارد 3DS Max کرده اید. کافی است ناحیه های مورد نظر را انتخاب کنید تا ساختمان ها ایجاد شوند. شما میتوانید هر بخش ( هر Face یا Poly) از سطح زمین را انتخاب کرده و خانه های آن بخش را به صورت انحصاری ایجاد کنید. یعنی اینکه برای مثال بخش شمالی شهر را با خانه های ویلایی و شیک ایجاد کنید، بخش مرکزی را با ساختماهای بلند و آسمانخراشها و ... هر بخشی را به گونه ای دلخواه ایجاد کنید.

GhostTown برای شما جاده می سازد، خیابان می سازد و آسفالت میکند، خط کشی میکند، پیاده رو می سازد، در صورت نیاز پیاده رو را سنگ فرش میکند، لبه پیاده روها را سنگ میگذارد، در پیاده روها تیرهای چراغ و ... قرار میدهد، سر چهار راه ها چراغ راهنمایی میگذارد، سقف خانه های را هر جور که میخواهید درست میکند، شیروانی میزند، شهری می سازد و در کل یک شهر کامل را تحویل شما میدهد.شما میتوانید هر ساختمان ایجاد شده را نیز به صورت مستقل ویرایش کنید و یا با استفاده از سیستم شهر ساز GhostTown یک شهر کامل بدون تکرار را ایجاد کنید. منظورم از تکرار این است که شما در میان 1000 خانه این شهر ( در صورتی که بخواهید ) حتی دو ساختمان یکسان پیدا نخواهید کرد که این یکی از مزایای این افزونه می باشد.
البته در صورت نیاز میتوانید در بخش هایی از شهر، شهرک یا ساختمان های یکسان نیز ایجاد کنید. چیدمان ساختمان ها در اختیار شماست. به هر صورت که تمایل دارید آن ها بچینید و در شهر پخش کنید. GhostTown نه تنها یک اسکریپت بلکه یک نعمت بزرگ است. ایجاد پارک، درختان و چمن ها در کمتر از یک ثانیه آن هم به صورت تصادفی و بدون تکرار، ایجاد بلوار در خیابان های وسیع، ساخت محیط شب و روز، شبیه سازی روشن و خاموش بودن چراغ های شهر و ساختمان ها، ایجاد مدلهای متنوع ساختمان ، کوتاهی و بلندی های متفاوت ساختمان ها و در کل یک شهر کامل بدون نقص را از GhostTown خواهید یافت.

 

Similar threads

بالا