معرفی شهر رامسر

shiva71

عضو جدید
رامسر را عروس شهرهاي ايران لقب داده‌اند و اين شهر مركز شهرستان رامسر است. شهرستان توريستي رامسر در دامنه‌هاي جنگل و كرانه‌هاي درياي مازندران در فضايي رويايي و سرسبز واقع شده و از قديمي‌ترين و زيباترين نواحي شمال كشور و استان مازندران به شمار مي‌رود. رامسر تلاقي زيبايي هاست ودر مركز ثقل زيبايي‌هاي شگفت انگيز طبيعي واقع شده و عظمت الهي را به رخ بندگان خدا مي كشد.



سابقه تاريخي
آنچه مشخص است اين منطقه بيش از ده قرن آباد بوده است و خاندانهاي بزرگي در آن زيسته اند كه بيشتر آنها از سادات بزرگ مي باشند قديميترين اسمي كه در اين مورد در تاريخ رويان و مازندران ذكر شده است همان سخت سر مي باشد که به پيش از سال 1310 هـ . ش بر می گردد. از اين سال به بعد تغييرات مهمي در آن صورت گرفت و هم اكنون از ديدگاه مسافران و جهانگردان خارجي اين شهر تاريخي از بهترين‌ و معروف‌ترين گردشگاه هاي شمالي ايران به شمار مي آيد. در جواهر ده رامسر،مسجد آدينه با بيش از 700سال قدمت ساخته شده است و بقعه متبركه آقا سيد ابوالحسن در اين شهرستان قرار دارد. شهرستان رامسر باختري‌ترين استان مازندران و دروازه ورودي به گيلان بوده و مركز آن از نظر جغرافيايي در 39 درجه و 50 دقيقه‌ ي درازاي خاوري و 55 درجه و 36 دقيقه‌ي پهناي شمالي قرار دارد. رامسر كه در منتهي اليه باختر استان مازندران واقع است از شمال به درياي مازندران، از جنوب به بلندي‌هاي البرز مياني، از باختر به شهرستان رودسر (گيلان) و از خاور به شهرستان تنكابن محدود مي‌شود و در مسير راه اصلي چالوس رشت قرار دارد. ارتفاع آن 20 متر از سطح درياي آزاد پايين‌تر و آب و هواي آن نسبتا معتدل و مرطوب است.

جمعيت
تعداد جمعيت شهرستان رامسر در سال 1375حدود64هزار نفر بوده است.

تقسيمات سياسي
شهرستان رامسر طبق آخرين تقسيمات كشوري از يك بخش مركزي و4دهستان و دو شهر تشكيل شده است.


جاذبه جهانگردي
رامسر با داشتن مناظر طبيعي بسيار زيبا،از جمله مجاورت با دريا،كوه هاي پوشيده از جنگلهاي انبوه،آب وهواي معتدل،آب هاي معدني،باغهاي مركبات و فرودگاه،نقش مهمي در جذب جهانگرد دارد و از اين طريق در آمد سرشاري عايد مردم و ساكنان اين منطقه ميشود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا