معرفی سخت‌افزارهای نوین و تکنولوژی‌های مرتبط

ariasanat

عضو جدید
TP-LINK کوچک‌ترین روتر مسافرتی دنیا را معرفی کرد

TP-LINK کوچک‌ترین روتر مسافرتی دنیا را معرفی کرد

[h=2]TP-LINK کوچک‌ترین روتر مسافرتی دنیا را معرفی کرد[/h]


شرکت چینی TP-LINK کوچک‌ترین روتر بی‌سیم مسافرتی دنیا را با قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت ۱۵۰ مگابیت در ثانیه رونمایی کرد.






روتر جدید شرکت TP-LINK که TL-WR702N نام دارد، در دسته‌ی نانو روتر‌ها قرار می‌گیرد و مناسب برای کاربران موبایل و کسانی است که همواره در حال مسافرت هستند. از مزایای این روتر می‌توان به استفاده از آن در هتل‌ها برای به اشتراک گذاری سرویس اینترنت بین چندین دستگاه مانند لپ‌تاپ، تلفن، تبلت یا کنسول‌های دستی اشاره کرد.

این روتر مربع شکل، ابعاد ۵.۷ در ۵.۷ سانتی متر دارد و ضخامت آن تنها ۱۸ میلی‌متر است. در حالی که این روتر بسیار کوچک است، اما چیزی از برادران بزرگ‌تر خود کم ندارد. روتر TP-LINK از سیستم فایروال داخلی برای امنیت شبکه بهره می‌برد و از شیوه‌ی رمزگذاری WEP به WPA2 پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی مانند سرور مجازی، پورت راه‌انداز، QoS، UPnP، DMZ، سرور و کلاینت DHPC، سیستم حفاظت DoS، فیلترهای مک و امکانات دیگر در این روتر قابل مشاهده هستند.

این دستگاه کوچک قابل حمل، توانایی استفاده به عنوان اکسس پوینت، روتر، کلاینت، تقویت کننده (repeater) و بریج را در خود دارد.
درگاه شبکه (LAN) در این روتر کوچک، 10/100 است و از درگاه USB نیز پشتیبانی می‌کند. این روتر با نام تجاری TP-LINK 150Mbps Wireless N Nano Router به قیمت ۲۴.۹۹ دلار به فروش می‌رسد.



 

ariasanat

عضو جدید
[h=2]موس لمسی T630 و T631 لاجیتک[/h]
\


موس T630 و T631 لاجیت
شرکت لاجیتک مدل T630 خود را مخصوص کاربران ویندوز ارائه کرده است. T630 به طور کامل از سطح لمسی برخوردار است و به دلیل وزن کم و ابعاد کوچکی که دارد به راحتی در کیف یا حتی جیب کت شما جای می گیرد.




ویندوز 8 به گونه ای طراحی شده است که با دستگاه های لمسی سازگاری کامل دارد و تمامی قابلیت ها و امکانات آن زمانی نمایان می گردد که روی این نوع ابزارها نصب گردیده و مورد استفاده قرار گیرد. اما زمانی که این نسخه از ویندوز را روی رایانه های رومیزی نصب می‌کنید با محدودیت‌های کلیدهای موس و کیبورد مواجه می‌شوید و نمی‌توانید از قابلیت های لمسی ویندوز 8 بهره‌مند شوید. از این رو برخی از شرکت های تولید کننده لوازم جانبی به فکر راه کارهایی برای از بین بردن این محدودیت‌ها افتاده‌اند و محصولات خاصی را با قابلیت لمسی طراحی کردند. یکی از این شرکت ها لاجیتک است. یکی از جدیدترین محصولات لاجیتک موس T630 نام دارد که از یک صفحه یکپارچه لمسی در طراحی لایه رویی آن استفاده شده است.
شرکت لاجیتک مدل T630 خود را مخصوص کاربران ویندوز ارائه کرده است. T630 به طور کامل از سطح لمسی برخوردار است و به دلیل وزن کم و ابعاد کوچکی که دارد به راحتی در کیف یا حتی جیب کت شما جای می گیرد. جنس روی این موس از یک سطح کاملا صاف و یکپارچه و بدون هیچگونه برجستگی و یا کلیدی تشکیل شده است که باعث می شود پس از کارکردن طولانی مدت دست کاربر عرق نکند. وزن بسیار کم، اندازه 3 در 7.5 سانتیمتری و همخوانی ظاهری کامل با اولترابوک‌ها از دیگر ویژگی‌های T630 است. سطح کامل لمسی این محصول با حساسیت بسیار بالایی که دارد به کاربر این اجازه را می‌دهد تا با آهسته‌ترین حرکت بتواند از سیستم پاسخ دریافت کند. این موس به راحتی از طریق اتصال بلوتوث به دستگاه‌های مورد نیاز وصل می‌شود و کاربر با استفاده از فن‌آوری Easyswitch لاجیتک هر زمانی که اراده کند می‌تواند بین دو دستگاه، موس را سوییچ کند. این موس به وسیله USB شارژ می شود و با 1 دقیقه اتصال تا 1 ساعت کار می کند.
لاجیتک به فکر کاربران سیستم مکینتاش هم بوده و مدل T631 خود را برای طرفداران محصولات اپل تولید کرده است که از نظر ظاهر و کارایی کاملا شبیه T630 است و تنها تفاوت آن در رنگ سفید T631 است که همخوانی با رنگ محصولات شرکت اپل دارد.
هردوی این موس‌ها هم‌اکنون در بازارهای داخلی کشور با گارانتی آواژنگ موجود هستند.



 

ariasanat

عضو جدید
با TK820 و K830، صفحه‌کلیدهای لوکس لاجیتک آشنا شوید

با TK820 و K830، صفحه‌کلیدهای لوکس لاجیتک آشنا شوید

[h=2]با TK820 و K830، صفحه‌کلیدهای لوکس لاجیتک آشنا شوید[/h]








شرکت لاجیتک به تازگی دو صفحه کلید جدید معرفی کرده است که در ساخت آنها توجه خاصی به طراحی بر اساس نوع کاربری آنها کرده است. این دو صفحه کلید که TK820 و K830 نام دارند از لحاظ ظاهری تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند اما تفاوت‌هایی در ساختار و کارایی آنها وجود دارد که به بررسی این موارد می‌پردازیم.






صفحه کلید یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که تقریبا کاربران همه روزه با آن هنگام کار با رایانه‌ها، تبلت‌ها و حتی تلویزیون‌های هوشمند جدید سروکار دارند. برای انتخاب یک صفحه کلید خوب چند نکته کلیدی را باید در نظر گرفت که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به کارایی، امکانات، راحتی، طراحی بدنه، دسترسی آسان به تمامی کلیدها و نوع اتصال اشاره کرد. شرکت لاجیتک به تازگی دو صفحه کلید جدید معرفی کرده است که در ساخت آنها توجه خاصی به طراحی بر اساس نوع کاربری آنها کرده است. این دو صفحه کلید که TK820 و K830 نام دارند از لحاظ ظاهری تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند اما تفاوت‌هایی در ساختار و کارایی آنها وجود دارد که به بررسی این موارد می‌پردازیم.
TK820 محصولی بسیار کاربردی با یک صفحه لمسی بسیار بزرگ در سمت راست بدنه صفحه کلید است که همین اندازه باعث شده تا کاربر راحت‌تر بتواند با انگشت خود بر روی این صفحه کار کند. امکان شناسایی همزمان چند انگشت نیز برای کاربر فراهم است که برای زوم کردن، اسکرول کردن و حتی در کارهای گرافیکی بسیار کاربردی است. هیچ کلید جداگانه‌ای همانند کلیدهای روی موس در کنار صفحه لمسی وجود ندارد و تمامی سطح این صفحه همانند یک کلید عمل می کند. برای مثال اگر شما سمت چپ صفحه را فشار دهید کلید سمت چپ موس کار می‌کند. این صفحه کلید بدون سیم است و طراحی بسیار فشرده‌ای دارد تا به راحتی روی کوچکترین میزها و فضاهای خانه یا میز کار جای گیرد. طراحی و ساخت کلیدهای TK820 به نحوی صورت گرفته است که کمترین صدا را تولید کند و انگشتان کاربران حتی پس از ساعت‌ها استفاده هم احساس خستگی و درد نکند.

مدل دیگر که K830 نام دارد، صفحه کلید بسیار زیبا با نور پس زمینه برای کلیدها است که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا در تاریکی نیز با رایانه و یا تلویزیون هوشمند خود به راحتی کار کند. این محصول نیز مجهز به یک صفحه لمسی است که کلیدهای چپ و راست موس و کنترل صدا در پایین و بالای آن تعبیه شده‌اند. صفحه لمسی با امکان استفاده از چند انگشت، اتصال از نوع بی سیم تا فاصله 10 متری، وزن بسیار سبک و طراحی ظاهری جذاب از جمله مواردی است که کاربر را برای استفاده از این کیبورد تشویق می‌کند.
با وجود برخی شباهت‌های ظاهری و قیمت مشابه این دو صفحه کلید با یکدیگر، تفاوت‌هایی همانند ظاهر زیبا تر K830 به خاطر نور پس زمینه کلیدها، عمر طولانی‌تر باطری K820 که تا 6 ماه با یک بار تعویض باطری کار‌می کند، وزن سبک‌تر K830 و کارایی بیشتر صفحه لمسی K820، کارایی این دو محصول را کمی با یکدیگر متفاوت کرده است. شاید بتوان گفت TK820 برای محیط‌های کاری و K830 برای محیط‌های خانگی مناسب‌تر هستند. هر دوی این صفحه کلیدها با گارانتی آواژنگ در بازارهای داخلی کشور موجود هستند.



 

ariasanat

عضو جدید
[h=2]صفحه‌کلید هوشمند با قابلیت تامین نیرو، امنیت و تمیز شدن خودکار[/h]








تعدادی از دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه‌های ایالات متحده و چین اقدام به ساخت یک صفحه‌کلید هوشمند و قدرتمند کرده‌اند که نه‌تنها قادر به بهبود امنیت کاربر است، بلکه توانایی تامین نیروی مورد نیاز خود را نیز دارد.





مسلما کیبورد شما برای تبدیل تفکرات و ساخته‌های ذهنی به کلمات بسیار مناسب است؛ اما آیا این تمام کاری است که یک کیبورد باید قادر به انجامش باشد؟
احتمالا می‌دانید که صفحه‌کلیدها نیاز به انرژی چندانی برای اجرای عملکردهای خود ندارند. حتی بسیاری از کیبوردهای قدیمی با استفاده از کابل سریال با ولتاژ بسیار پایین به سیستم متصل می‌شدند و اکنون نیز نیروی حاصل از درگاه USB برای آن‌ها کفایت می‌کند. اکنون این محققان تصور کرده‌اند که انرژی الکتریکی که هم‌اکنون نیز در بدن انسان وجود دارد برای عملکرد یک صفحه‌کلید کافی خواهد بود. هنگامی که انگشتان شما با هر کلید تماس برقرار می‌کند، یک نیروی الکتریکی در اثر القای الکتروستاتیک بوجود خواهد آمد. این کیبورد حتی قادر است انرژی بیش از نیاز خود را برداشت کرده و یک وسیله‌ی دیگر را نیز که به آن متصل شده باشد نیرودهی کند. بنابراین می‌توان نیروی مورد نیاز ترک‌پد یا موس خود را نیز به کمک همین صفحه‌کلید تامین کنید.
اما ویژگی‌های امنیتی این کیبورد احتمالا جذاب‌تر خواهد بود. امنیت ویژه‌ی این صفحه‌کلید از دو قسمت حاصل می‌شود؛ کلیدها قادر به حس کردن نیروی الکتریکی هستند. به همین طریق، صفحه‌کلید از یک سیستم هشدار درون‌سازی شده بهره خواهد برد که نیروی مورد نیاز آن نیز از خود کیبورد تامین می‌شود و اگر کسی کلیدهای رمز را به اشتباه لمس کند زنگ هشدار به صدا در خواهد آمد. این رویکرد موجب می‌شود اشخاصی که اطلاعی از ترتیب صحیح فشردن کلیدها ندارند قادر به استفاده از سیستم نباشند.
این کیبورد هوشمند همچنین می‌تواند در راستای امنیت بیومتریک مورد استفاده قرار گیرد. بویژه این صفحه‌کلید می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که مجموعه‌ای از فاکتورهای مورد نیاز برای تعیین هویت اشخاص را اجرا کند. ریتم تایپ کردن، سرعت، اندازه انگشت‌ها، خصوصیات ضربان الکتریکی هر شخص و غیره از این دست فاکتورها هستند. در نهایت از این فاکتورها بعنوان روشی برای تعیین هویت استفاده خواهد شد. این روش دومین قدم امنیتی را در این صفحه‌کلید هوشمند به اجرا می‌گذارد.

بنابراین حتی اگر شخصی پسورد و توالی فشردن کلیدها را سرقت کند، باز هم دقیقا آن را به شیوه‌ی مشابهی و با انگشتان یکسانی تایپ نخواهد کرد؛ بنابراین داده‌های موجود در سیستم شما همچنان محفوظ خواهند ماند. بنا بر ادعای محققان، تعیین هویت بیومتریک این صفحه‌کلید نه تنها به شکل قابل توجهی دقیق است، بلکه بر خلاف بسیاری رویکردهای دیگر نظیر اسکنرهای اثرانگشت یا تشخیص چشمی بر سر راه کاربر قرار نخواهد گرفت و سرعت اجرا را کاهش نخواهد داد. اغلب تعیین هویت‌های بیومتریک یک مرحله‌ی اضافی به کاربری دستگاه اضافه کرده و به نوعی تشخیص فعال محسوب می‌شوند. در حالی که این کیبورد هوشمند جدید، بدون نیاز به دخالت کاربر به تعیین هویت وی خواهد پرداخت.


اما شاید جذاب‌ترین قسمت خبر این باشد که به لطف مواد خاص به کار رفته در طراحی و ساخت این صفحه‌کلید، سطح کلیدها به خودی خود آبگریز بوده و قادر است در مقابل گرد و خاک، عرق و کثیفی مقاومت کند. همیشه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها در صفحه‌کلیدهای سنتی، کثیف شدن این دستگاه مکانیکی و گیر کردن گرد و خاک لا‌به‌لای آن بوده است. برای غلبه به این مشکل تا کنون نوآوری‌های گوناگونی نظیر کیبوردهای قابل شستشو ارائه شده که البته هیچ‌کدام به مرحله‌ی همه‌گیر شدن نرسیده است. باید منتظر ماند و دید آیا این طرح خلاقانه بالاخره به مرحله‌ی تجاری سازی خواهد رسید یا خیر. البته تردیدی نیست که حتی اگر شاهد وارد شدن این محصول به بازار باشیم، باز هم دستیابی به آن برای اغلب کاربران ممکن نخواهد بود.



 
[h=1]عرضه ماوس مجهز به اسکنر اثرانگشت برای ورود به حساب‌ کاربری[/h]





Tt eSports موفق به ساخت ماوس گیمینگ مجهز به حسگر اسکنر اثرانگشت شده است که به کاربران اجازه دسترسی به حساب‌های کاربری را می‌دهد.








استفاده از حسگر اسکنر اثرانگشت در ماوس‌ها، اقدام تازه‌ای نیست و محصولاتی وجود دارند که از این ویژگی بهره می‌برند اما از چند سال پیش اکثر این محصولات از مدل بهینه‌شده‌ای برخوردار نبوده‌اند.
به تازگی کمپانی Tt eSports با اعمال تغییراتی جالب توانسته ماوس گیمینگ زیبایی بسازد که در کنار ظاهر و طراحی فوق‌العاده، از امکاناتی مانند حسگر اسکنر اثرانگشت نیز بهره می‌برد.
این حسگر که به‌صورت درون ساختی در ماوس جدید Tt eSports قرار گرفته به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از آن به حساب کاربری خود وارد شود. همچنین می‌توان روی فولدرهای موجود در کامپیوتر نیز تغییراتی اعمال کرد که برای گشودن آنها نیاز به تایید اثرانگشت کاربر باشد.
ماوس جدید کمپانی Tt eSports که Black FP نام دارد از حسگری بهره می‌برد که تاییدیه FIDO را دریافت کرده است. بنابراین ملزومات برای رمزگذاری و اقدامات امنیتی را دارا است. این ماوس می‌تواند تا ۴ پروفایل برنامه‌ریزی شده و به ۵۷۰۰ DPI (نقطه در اینچ) برسد.
زمان پاسخگویی ماوس Black FP تنها یک میلی‌ثانیه بوده و همچنین IPS آن به ۱۵۰ می‌رسد. گفته شده که این ماوس ۶۰ دلار قیمت خواهد داشت که البته کمی گران به نظر می‌رسد اما وجود حسگر اسکنر اثرانگشت و مشخصاتی که Black FP دارد می‌تواند برای گیمرها وسوسه کننده باشد.
 
[h=1]Envy 27 مانیتور جدید اچ پی با رزولوشن 4K[/h]




مانیتور جدید 4K اچ‌پی دارای پنل IPS بوده و حاشیه‌های بسیار کمی دارد.







اچ‌پی امروز محصولات متنوعی را معرفی کرد. یکی از محصولات جالب این شرکت مانیتور 4K با نام Envy است که دارای حاشیه‌های بسیار کم بوده و از فناوری FreeSync شرکت ای‌ام‌دی نیز پشتیبانی می‌کند.
اچ‌پی اعلام کرده است که پایه‌ی این مانیتور از جنس آلومینیوم است که باعث می‌شود تغییر زاویه‌ی مانیتور را نیز راحت‌تر می‌کند. همچنین FreeSync ای‌ام‌دی باعث خواهد شد تا کیفیت تصاویر بهبود زیادی پیدا کند. همچنین اچ‌پی مدعی شده است که پنل مورد استفاده ۹۹ درصد دقت رنگ sRGB را دارد.
این مانیتور دارای پورت دیسپلی، پورت یو‌اس‌بی نوع سی و HDMI نیز است و البته پورت یواس‌بی نیز می‌تواند دستگاه‌های شما را شارژ کند.
این مانیتور از ۴ دسامبر با قیمت ۴۹۹.۹۹ دلار قابل خرید خواهد بود.
 
وسترن دیجیتال حافظه‌ های SSD روانه بازار کرد

وسترن دیجیتال حافظه‌ های SSD روانه بازار کرد

[h=1][/h]



وسترن دیجیتال برای نخستین بار دو سری از حافظه‌های SSD ساخت خود را به بازار عرضه کرد.







کمپانی وسترن دیجیتال پس از چندین سال تمرکز روی ساخت و توسعه‌ی هارد دیسک، هم اکنون دسته‌ی جدیدی از حافظه‌های SSD را برای ارایه به بازار مصرف‌کنندگان خود در نظر گرفته و آنها را روانه‌ی بازار کرده است. گروه‌های WD Blue و WD Green وسترن دیجیتال در واقع حافظه‌های SSD با رابط ساتا (SATA) هستند که به راحتی می‌توانند روی یک لپ تاپ مورد استفاده قرار گیرند و همچنین نسبت به یک هارد دیسک معمولی از سرعت و عملکرد بهتر و قابل قبول‌تری برخوردارند.
این گروه از محصولات جدید در حالی به بازار می‌آیند که حدود پنج ماه پیش، کمپانی وسترن دیجیتال شرکت SanDiskرا طی توافقی به طور رسمی به زیر مجموعه‌‌ی خود اضافه کرد. به نظر می‌رسد که مدل‌های اولیه‌ از حافظه‌های SSD که به بازار می‌آیند نیز ساخت همین کمپانی سازنده‌ی فضاهای ذخیره‌سازی فلش باشند. البته بدیهی است که وسترن دیجیتال همچنان به تولید و فروش هارد دیسک‌های سنتی ادامه خواهد. از جمله‌ی این محصولات می‌توانیم به مدل‌های جدید از گروه My Passport اشاره کنیم که در قالب رنگ‌های مختلف عرضه شده‌اند.حرکت به سوی حافظه‌های SSD از آن نظر برای کمپانی اهمیت دارد که در واقع آغاز چنین مسیری کمپانی را به نوعی وارد حوزه‌ی وسیع‌تر و گسترده‌تری برای ارایه‌ی محصولات بیشتر به مصرف‌کنندگان می‌کند.
SSD‌های سری Blue در ظرفیت‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایت و همچنین ظرفیت ۱ ترابایت ارایه می‌شود و قیمت آنها نیز از ۷۹ تا ۲۹۹ دلار خواهد بود. این مدل‌ها هم اکنون در دسترس خریداران قرار گرفته‌اند. برای سری Green هم که دارای ظرفیت‌های ۱۲۰ و ۲۴۰ است، هنوز به طور رسمی اطلاعاتی درباره‌ی قیمت‌ منتشر نشده و به نظر می‌رسد این سری از حافظه‌های SSD وسترن دیجیتال در سال جاری روانه‌ی بازار نخواهند شد.
 
[h=1]تراشه ۱۰۲۴ هسته ای Epiphany V معرفی شد[/h]




کمپانی Adapteva تراشه‌ی جدیدی را با نام Epiphany V معرفی کرده که از وجود ۱۰۲۴ هسته پردازشی استفاده می‌کند.







کمپانی Adapteva روز چهارشنبه، ۱۴ مهرماه ابرتراشه‌ی جدید خود را با نام Epiphany V معرفی کرد که از وجود ۱۰۲۴ هسته پردازشی استفاده می‌کند. آداپتوا مدعی است که این تراشه قدرتی فراتر از برخی پردازنده‌های سرور و گیمنگ موجود در بازار دارد.
این تراشه‌ی جدید از وجود ۲۴ هسته‌ی بیشتر در مقایسه با تراشه‌ی ۱۰۰۰ هسته‌ای KiloCare بهره می‌برد. KiloCare تراشه‌ای است که توسط محققان در دانشگاه کالیفرنیا توسعه پیدا کرده است. هر دو تراشه از وجود تعداد زیادی هسته‌ی کم مصرف در یک تراشه‌‌‌ی بسیار کوچک بهره می‌برند.
تراشه‌ی اِپیفانی وی برای استفاده در کاربردی چون گیمینگ طراحی نشده و هدف از توسعه‌ی این تراشه‌ استفاده از آن در مواردی نظیر پردازش تصویر، خودروهای هوشمند بدون راننده و یادگیری ماشین است. علاقمندان از این تراشه می‌توانند در یک رایانه مبتنی بر لینوکس استفاده کنند، حال آنکه این تراشه برای پلتفرم پی سی طراحی نشده است.
کمپانی‌هایی نظیر گوگل، فیسبوک و آمازون به دنبال توسعه‌ی دیتاسنترهای بسیار بزرگی هستند تا از عهده‌ی پردازش حجم گسترده‌ای از اطلاعات دریافتی شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های ابری برآیند. با توجه به گسترش استفاده هوش مصنوعی، این سرورها وظیفه انجام پردازش‌های مربوط به تصاویر و زبان طبیعی را نیز بر عهده دارند.
با توجه به اینکه سرورها با رشد فزاینده‌ی پردازش اطلاعات روبرو هستند، تراشه‌ی اپیفانی وی می‌تواند عملکرد بالاتری را به ازای هر وات مصرفی در اختیار کاربران قرار دهد. این تراشه مبتنی بر معماری RISC است که از معماری بکار رفته در تراشه‌های x86 متفاوت است. تراشه اپیفانی هم اکنون تولید شده و می‌توان از آن در رایانه‌ها استفاده کرد. انتظار می‌رود سال آینده‌ی میلادی شاهد عرضه‌ی این محصول به بازار باشیم.
اپیفانی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۶ نانومتری و فرآیند FinFET توسط TSMC تایوان تولید می‌شود. همین فرآیند تولید برای تراشه‌های گرافیکی جدید انویدیا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تراشه‌ی ۱۰۲۴ هسته‌ای راهی بازار نخواهد شد، حال آنکه آداپتوا در همکاری با شرکا است تا این تراشه را تجاری کند. بودجه‌ی مورد نیاز برای طراحی و توسعه‌ی این تراشه توسط دارپا تامین شده است.
استفاده از هسته‌های بیشتر در تراشه‌ها را باید جایگزینی برای بالابردن فرکانس پردازشی خواند، حال آنکه افزایش تعداد هسته‌های پردازشی در یک تراشه چالش‌های دیگری را نیز در پی دارد که سازگار کردن برنامه‌ها برای انجام پردازش‌ها بصورت موازی از این جمله است. با استفاده از فریمورک‌های برنامه‌نویسی نظیر OpenCL که از اپیفانی وی نیز پشتیبانی می‌کند، می‌توان فرآیند توسعه‌ی برنامه‌ها با قابلیت بهره‌گیری از چندین هسته‌ی پردازشی را تسهیل کرد.
اپیفانی نیز با استفاده از ساختار خود امکان استفاده از تمام هسته‌های پردازشی را برای توسعه‌دهندگان تسهیل می‌کند. هنوز مشخص نیست که این تراشه تا چه اندازه می‌تواند از نظر مصرف انرژی مقرون به‌صرفه باشد. برای مثال تراشه‌ی ۱٫۰۰۰ هسته‌ای KiloCare به اندازه‌ای مصرف پایین دارد که می‌توان آن را با استفاده از یک باتری قلمی مورد استفاده قرار داد.
 
باتری جدید انعطاف ‌پذیر پاناسونیک

باتری جدید انعطاف ‌پذیر پاناسونیک

[h=1]باتری جدید انعطاف ‌پذیر پاناسونیک[/h]



پاناسونیک اخیرا خبر از ساخت نوعی باتری قابل انعطاف داده که برای استفاده روی دستگاه‌های پوشیدنی و برخی دستگاه‌های دیگر مناسب است.

کمپانی پاناسونیک را به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان پیشرویِ باتری در کسب و کار گوشی‌های هوشمند می‌شناسند. این کمپانی به تازگی اعلام کرده است که موفق به توسعه‌ی یک باتری یون لیتیومی قابل انعطاف شده‌اند. باتری مذکور را می‌توان در دستگاه های پوشیدنی و یا هر نوع وسیله‌ی الکترونیکی از نوع کارتی استفاده کرد، زیرا ضخامت آن تنها ۰.۵۵ میلی‌متر است.
با توجه به اعلام پاناسونیک، این باتری قابل شارژ بوده و می‌تواند در برابر خمش و پیچش دارای تحملی فراتر از استانداردهای ژاپنی برای کارت‌های شناسایی باشد. بر طبق این استانداردها شعاع خم شدن به مقدار R40mm و زاوایه‌ی پیچش هم به مقدار مثبت یا منفی ۱۵ درجه نسبت به ۸۵.۶ میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. جدای از همه‌ی گفته‌های فوق، موضوع مهم‌تر شاید این باشد که این باتری حتی پس از خم شدن و پیچش‌های مکرر باز هم قادر به حفظ ویژگی‌های خود است. همین موضوع درباره‌ی شارژ و شارژ مجدد برای آن نیز صادق است.
از سویی اگر شما به فکر ایمنی هم هستید، پاناسونیک تایید کرده است که باتری جدید و قابل انعطاف این کمپانی دارای ایمنی کافی برای استفاده در دستگاه‌های متصل به بدن انسان، از جمله لباس‌های هوشمند و دستگاه‌های پوشیدنی است:
این باتری از بدنه‌ی بیرونی چند لایه‌‌ی به تازگی توسعه یافته و همچنین نوعی از ساختار داخلی برخوردار است که باعث می‌شود تا نشتی و گرم شدن غیر طبیعی در طول خم شدن و پیچیش‌های مکرر بسیار دشوار و دور از امکان باشد. این امر سبب می‌شود که برای استفاده در دستگاه‌های متصل شونده به بدن و پوشیدنی‌ها قابل اعتماد و ایمن باشد.
بر پایه‌ی برنامه‌ریزی‌ها، اولین گروه از باتری‌های انعطاف‌پذیر پاناسونیک تا پایان ماه اکتبر سال۲۰۱۶ روانه‌ی بازار خواهد شد. در حالی که تحقیق و توسعه‌ی باتری جدید تا زمان نهایی تولید انبوه هم ادامه خواهد داشت، پاناسونیک مصمم است تا باتری قابل انعطاف خود را از این مقدار نیز باریک‌تر کند تا دارای استفاده‌ی گسترده‌ای در دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا همچون کارت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی باشد.
موضوع ناامیدکننده در مورد باتری‌ها این است که ظرفیت اسمی برای باتری‌های یون لیتیومی قابل انعطاف پاناسونیک در بالاترین حالتش به مقدار ۶۰ میلی‌آمپرساعت است. یعنی می‌توان پی برد که آنها به منظور استفاده در گوشی‌های هوشمند ساخته نشده‌اند. گفتنی است که دو مدل کوچک‌تر نیز از این باتری با ظرفیت‌های کمتر به مقادیر ۱۷.۵ میلی‌آمپرساعت و ۴۰ میلی‌آمپرساعت از ماه بعدی ارایه خواهند شد.
نکته‌ی امیدوار کننده هم این است که فناوری جدید قابلیت اعمال روی باتری‌های با ظرفیت بیشتر را هم دارد. هرچند که به نظر نمی‌رسد ما به این زودی‌ها شاهد حضور یک تلفن هوشمند از نوع انعطاف‌پذیر در بازار باشیم.
 
بالا